Weten jullie of ik met Vodafone ook smsjes zal kunnen versturen naar de provider "Verizon", hebben zij een deal met elkaar?
Want met mijn Telford en Hi prepay lukt het al niet..
Op deze site : http://tweakers.net/nieuws/30305
staat dat het wel kan maar erg onduidelijk, het gaat hier dan zeker ook om de deal gsm en cdma neem ik aan?
Wat ik hier lees, dan zou ik vodafone moeten aanschaffen wil ik smsen naar Verizon of niet?
Vodafone maakt sms'en naar VS mogelijk
Tuesday 23 December 2003
Vodafone heeft een overeenkomst gesloten met het Amerikaanse Verizon waardoor het mogelijk wordt tekstberichten van en naar gsm toestellen aldaar te versturen. Het versturen van sms-berichten tussen Europa en VS is nu nog in de meeste gevallen onmogelijk. Een groot probleem is dat in Europa gebruik wordt gemaakt van het gsm-netwerk, terwijl in de VS cdma de standaard is.
Door de maandag aangekondigde overeenkomst tussen Verizon Wireless en Vodafone is het nu toch mogelijk heen en weer berichten te sturen, zo meldt Reuters. Uniek is deze dienst overigens niet. Klanten van T-Mobile konden dit al, aangezien dit bedrijf ook in de VS gebruikmaakt van gsm.
Verizon en Vodafone zijn voor hun koppeling in zee gegaan met het bedrijf InphoMatch, dat zorg draagt voor een snelle uitwisseling.
Ik heb een vodafoon prepaid, hiermee versturen wij als we op vakantie zijn sms berichtjes naar het thuisfront.
In de USA heb ik overdag T-mobil als provider en 's avonds meestal AT&T
Rob
Ik zit met hetzelfde probleem. Wil SMSen naar mobile telefoon in Las Vegas (Verizon) maar deze komen niet aan. Heb er speciaal een Vodafone prepaid nummer voor gekocht omdat dat de meeste kans zou maken.
Ben benieuwd of het Jenni_from_da_block inmiddels wel gelukt is. Zijn er wellicht speciale instellingen noodzakelijk?
Heb altijd gemakkelijk, kunnen sms'en met Nederland, maar ook met vrienden in de usa toen wij daar waren. Dit was met Vodafone en welke provider onze Amerikaanse vrienden hebben, weet ik niet meer.
Was wel in Los Angeles en niet ergens afgelegen ofzo. Koos wel meestal voor Cingulair ofzoiets, maar soms ook AT&T. Cingulair is geloof ik ook goedkoper samen met Vodafone om te bellen met NL.
Probeer het eens met verschillende providers. Je kunt als je daar bent je toestel laten zoeken naar beschikbare providers, en zelf kiezen uit de lijst, je hoeft niet die te nemen die op een bepaalt moment door je toestel gekozen wordt. Misschien helpt het.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.