Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Moo: Oost USA trip
Reis Moo: Oost USA trip
Sommigen van jullie voorspelden het al: het Amerika virus is verslavend! En ik kan zeggen.... dat klopt! Najaar 2010 zijn we naar het westen geweest, dit voorjaar gaan we naar de oostkust. We willen graag een aantal noordelijke steden combineren met Florida. Ik weet niet of dit dan helemaal de juiste pijler van het forum is, maar ik hoop het.
De planning (we hebben nog niets vastgelegd):
Dag 1: Vlucht Amsterdam - Boston
Dag 2: Boston
Dag 3: Boston
Dag 4: Treinreis Boston - New York
Dag 5: New York
Dag 6: New York
Dag 7: New York
Dag 8: Treinreis New York - Washington
Dag 9: Washington
Dag 10: Washington
Dag 11: Vlucht Washington - Orlando
Dag 12: Orlando (Disney)
Dag 13: Orlando (Seaworld)
Dag 14: Orlando (Island of Adventure)
Dag 15: Reis Orlando - Kennedy Space Center (heeft iemand een idee hoe lang je daar over doet en of het misschien beter is om deze reis op dag 14 te doen, zodat je dag 15 al voor KSC hebt?)
Dag 16: Kennedy Space Center
Dag 17: Reis Kennedy Space Center - Fort Lauderdale (en ook hier weer: weet iemand hoe lang je hier over doet en of het beter is om dit op dag 16 te doen, zodat je dat 17 helemaal in Fort Lauderdale hebt?)
Dag 18: Fort Lauderdale
Dag 19: Fort Lauderdale
Dag 20: Fort Lauderdale - Everglades
Dag 21: Everglades
Dag 22: Everglades - Miami beach
Dag 23: Miami beach
Dag 24: Miami beach
Dag 25: Miami beach - Amsterdam
Vanaf de reis van Orlando en verder vind ik het wat lastig plannen. Misschien is dat ook in het schema terug te zien. We willen graag naar KSC, relaxen in Fort Lauderdale, Everglades bezoeken en Miami beach en Miami zien. Maar of het leuk is om daar te overnachten? Kunnen we dat beter in Fort Lauderdale doen? Of zeggen jullie juist, overnacht wat langer in Fort Lauderdale, bezoek van daaruit Miami en Miami beach, ga door naar Everglades en relax nog een paar dagen aan de westkust. Maar van welke luchthaven kunnen we dan het beste terug naar Amsterdam? Wat is het meest efficiënt? Wat betreft het aantal vakantiedagen, zijn we nog flexibel. Het kunnen er meer of minder zijn.
Alvast veel dank!
Moo
De planning (we hebben nog niets vastgelegd):
Dag 1: Vlucht Amsterdam - Boston
Dag 2: Boston
Dag 3: Boston
Dag 4: Treinreis Boston - New York
Dag 5: New York
Dag 6: New York
Dag 7: New York
Dag 8: Treinreis New York - Washington
Dag 9: Washington
Dag 10: Washington
Dag 11: Vlucht Washington - Orlando
Dag 12: Orlando (Disney)
Dag 13: Orlando (Seaworld)
Dag 14: Orlando (Island of Adventure)
Dag 15: Reis Orlando - Kennedy Space Center (heeft iemand een idee hoe lang je daar over doet en of het misschien beter is om deze reis op dag 14 te doen, zodat je dag 15 al voor KSC hebt?)
Dag 17: Reis Kennedy Space Center - Fort Lauderdale (en ook hier weer: weet iemand hoe lang je hier over doet en of het beter is om dit op dag 16 te doen, zodat je dat 17 helemaal in Fort Lauderdale hebt?)
Dag 18: Fort Lauderdale
Dag 19: Fort Lauderdale
Dag 20: Fort Lauderdale - Everglades
Dag 21: Everglades
Dag 22: Everglades - Miami beach
Dag 23: Miami beach
Dag 24: Miami beach
Dag 25: Miami beach - Amsterdam
Vanaf de reis van Orlando en verder vind ik het wat lastig plannen. Misschien is dat ook in het schema terug te zien. We willen graag naar KSC, relaxen in Fort Lauderdale, Everglades bezoeken en Miami beach en Miami zien. Maar of het leuk is om daar te overnachten? Kunnen we dat beter in Fort Lauderdale doen? Of zeggen jullie juist, overnacht wat langer in Fort Lauderdale, bezoek van daaruit Miami en Miami beach, ga door naar Everglades en relax nog een paar dagen aan de westkust. Maar van welke luchthaven kunnen we dan het beste terug naar Amsterdam? Wat is het meest efficiënt? Wat betreft het aantal vakantiedagen, zijn we nog flexibel. Het kunnen er meer of minder zijn.
Alvast veel dank!
Moo
Re: Oost USA trip
Dag Moo
Ziet er op het eerste zicht goed uit!
Genoeg tijd voor Boston en Washington, maar ik mis toch nog wel een dagje NYC extra maar op zich is het wel te doen en ga je al veel kunnen doen
Ook Philadelphia had ik nog een dagje gegeven, gave stad! Zeer gezellig!
Kennedy Space Center is eigenlijk maar +- een uurtje rijden vanuit Orlando en in een dag is het zeker te doen.
Misschien zou je dus eventjes langer in Orlando kunnen blijven en dus tijdens je verblijf daar het complex bezoeken.
Vervolgens kan je dan via de westkust van Florida naar het zuiden (is veel mooier dan de oostkust) en zo passeer je de Everglades op weg naar Miami...)
Relaxen kan je dus gemakkelijk aan de westkust in steden zoals St Petersburg, Sarasota, Fort Myers Beach enz.... Deze zijn veel rustiger als aan de oostkust!
iverson
Ziet er op het eerste zicht goed uit!
Genoeg tijd voor Boston en Washington, maar ik mis toch nog wel een dagje NYC extra maar op zich is het wel te doen en ga je al veel kunnen doen
Ook Philadelphia had ik nog een dagje gegeven, gave stad! Zeer gezellig!
Kennedy Space Center is eigenlijk maar +- een uurtje rijden vanuit Orlando en in een dag is het zeker te doen.
Misschien zou je dus eventjes langer in Orlando kunnen blijven en dus tijdens je verblijf daar het complex bezoeken.
Vervolgens kan je dan via de westkust van Florida naar het zuiden (is veel mooier dan de oostkust) en zo passeer je de Everglades op weg naar Miami...)
Relaxen kan je dus gemakkelijk aan de westkust in steden zoals St Petersburg, Sarasota, Fort Myers Beach enz.... Deze zijn veel rustiger als aan de oostkust!
iverson
Dank voor jouw reactie!
Na de west usa vakantie, zijn we nog een week in NY geweest. Dus we hebben al wat dingen gezien. Vandaar nu de keuze om maar drie hele dagen in NY te blijven. Tja, keuzes
.
Dus KSC is maar een uurtje rijden! Ah, dan vertrekken we vroeg en besteden we die hele dag daar. 1 extra nacht Orlando dus. Waar ik nog over twijfel is het volgende: ik vind het altijd zo fijn om aan het einde van een reis een paar dagen te relaxen. Als we via de westkust afzakken naar de Everglades en Miami, hebben we het relaxen al gehad. Alhoewel, we kunnen het relaxen ook opknippen. Wat zou jij aanraden als 'relaxplek' aan de oostkust? We willen graag een luxe accommodatie, lekker eten, wat langs het strand wandelen, etc. Niet heel ingewikkeld misschien.
Na de west usa vakantie, zijn we nog een week in NY geweest. Dus we hebben al wat dingen gezien. Vandaar nu de keuze om maar drie hele dagen in NY te blijven. Tja, keuzes
Dus KSC is maar een uurtje rijden! Ah, dan vertrekken we vroeg en besteden we die hele dag daar. 1 extra nacht Orlando dus. Waar ik nog over twijfel is het volgende: ik vind het altijd zo fijn om aan het einde van een reis een paar dagen te relaxen. Als we via de westkust afzakken naar de Everglades en Miami, hebben we het relaxen al gehad. Alhoewel, we kunnen het relaxen ook opknippen. Wat zou jij aanraden als 'relaxplek' aan de oostkust? We willen graag een luxe accommodatie, lekker eten, wat langs het strand wandelen, etc. Niet heel ingewikkeld misschien.
Ahzo dan begrijp ik het, leuk dat je nog eens gaatNa de west usa vakantie, zijn we nog een week in NY geweest
Misschien kan je gewoon relaxen aan Miami Beach?? Er zitten daar prachtige hotels, zowel op South Beach als iets noordelijker gelegen. Kijk eens naar het Grand Beach hotel, dit hotel is nog nieuw en de kamers lijken prachtig!Wat zou jij aanraden als 'relaxplek' aan de oostkust?
Nog een relaxplek zijn misschien de Florida Keys, met Key West op kop. ALs je nog een dag of 3 langer zou kunnen blijven kan je even naar daar... Zeer gezellig eilandje, ideaal om te relaxen denk ik!
iverson
Dat hotel ziet er inderdaad goed uit! Heb jij ervaring met overnachting in Miami Beach? Ik hoor nogal wisselende verhalen over veiligheid enzo. En misschien met Fort Lauderdale? De tocht naar Key West zie ik niet helemaal zitten. Ik vond de Highway 1 prachtig, maar al met al had ik het snel 'gezien'. Wat klinkt dat verwend eigenlijk
.
Nee nog geen ervaring mee, komende zomer ga ik voor de eerste keer richting FloridaHeb jij ervaring met overnachting in Miami Beach?
Maar heb al gehoord / gelezen dat als er één veilige buurt is in Miami, dat het wel Miami Beach is... Natuurlijk zijn er ook andere zoals Coral Gables en Coconut Grove maar Miami Beach is zeker veilig omdat de politie hier toch wat extra aandacht aan besteed zodat Miami Beach aantrekkelijk zou blijven voor toeristen...
iverson
Re: Reis Moo: Oost USA trip
de "reis" van Orlando naar KSC kost je ongeveer een uurtjeMoo schreef: Dag 15: Reis Orlando - Kennedy Space Center (heeft iemand een idee hoe lang je daar over doet en of het misschien beter is om deze reis op dag 14 te doen, zodat je dag 15 al voor KSC hebt?)
Verder is KSC echt zonde van je tijd en geld. Het is echt een rip-off, vooral de dure "speciale" bustours. Misschien leuk om even in het museum rond te lopen, maar met een uurtje of anderhalf, twee heb je dat echt gezien. Een hoop oud ijzer
De "reis" vanaf KSC naar Ft Lauderdale kost je drie tot vier uur.
Geen idee overigens wat je zoveel dagen in Fort Lauderdale en Miami gaat doen. Maar goed, wellicht houden jullie van strand. Ik zou veel meer tijd plannen in en rond Orlando. Als je alle parken in Disney World wilt zien dan heb je 6 volle dagen nodig. En dan ben je nog niet in de parken van Universal geweest. Het is de moeite waard! In Disney World is het ook echt aan te bevelen om in een van de resorts van Disney te gaan zitten. Je mag dan bij alle parken gratis parkeren en je kunt ook gebruik maken van het OV van en naar de parken /en/ 's avonds naar Disney village. Zodat je ook lekker een wijntje bij het eten kunt nemen en niet meer in de auto hoeft te stappen. Ik heb zelf een weekje in Port Orleans/French quarter gezeten en dat was prima. Leuk boottripje naar Disney village en prima kamer, lekker zwembad, gewoon goed.
Roel.
Wat zoek je in je vakantie? Je gaat nu veel steden en toeristische attracties zien en weinig natuur. Welke tijd van het jaar ga je? April of juni kan qua weer veel verschil maken, in mijn Boston tijd heb ik begin mei nog wel eens geskied terwijl ik in april wel eens in tshirt buiten heb gelopen.
Persoonlijk hou ik meer van natuur dan steden, dus hier wat tips:
1.Tussen Boston en NY heb je Cape Cod waar je je best een paar dagen kunt vermaken (moet je wel een auto huren)
2. Vijf uur ten noorden van Boston ligt Acadia National Park, een van de mooiste parken van de VS
3. In the White Mountains in New Hampshire kun je prachtig wandelen en vissen
Persoonlijk hou ik meer van natuur dan steden, dus hier wat tips:
1.Tussen Boston en NY heb je Cape Cod waar je je best een paar dagen kunt vermaken (moet je wel een auto huren)
2. Vijf uur ten noorden van Boston ligt Acadia National Park, een van de mooiste parken van de VS
3. In the White Mountains in New Hampshire kun je prachtig wandelen en vissen
@ roelb
We willen inderdaad een paar dagen relaxen aan het strand / zwembad. Ik dacht aan Fort Lauderdale, maar heb nu ook Miami beach in het vizier. Heb nog geen keuze gemaakt. Ik denk dat we wel genoeg hebben aan de geplande dagen pretpark. Logeren in Disney is een goede tip! Dankjewel.
We willen inderdaad een paar dagen relaxen aan het strand / zwembad. Ik dacht aan Fort Lauderdale, maar heb nu ook Miami beach in het vizier. Heb nog geen keuze gemaakt. Ik denk dat we wel genoeg hebben aan de geplande dagen pretpark. Logeren in Disney is een goede tip! Dankjewel.
@ shivo
We willen deze vakantie inderdaad voor steden en toeristische attracties gaan. We twijfelen nog over de tijd. Eind april heeft nu de voorkeur, maar of we daar voor kiezen, is nog niet duidelijk.
We willen deze vakantie inderdaad voor steden en toeristische attracties gaan. We twijfelen nog over de tijd. Eind april heeft nu de voorkeur, maar of we daar voor kiezen, is nog niet duidelijk.
We denken er nu aan om de laatste dagen op de Bahama's door te brengen. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2309 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 10 Reacties