Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ghoord: 5 weken naar VS, graag advies over reisschema

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ghoord
Amerika-newbie

Reis ghoord: 5 weken naar VS, graag advies over reisschema

Bericht door ghoord »

Na jaren van vage voornemens heb ik nu eindelijk besloten om een aantal weken alleen de VS door te reizen. Ik heb middels een aangeschafte reisgids en diverse websites (voornamelijk deze) een globale planning gemaakt van hoe de reis eruit moet gaan zien, waarover ik graag jullie meningen zou horen; ik ben nog nooit naar de VS geweest en misschien zijn sommige bestemmingen onlogisch of misschien zelfs niet aan te raden voor de periode waarin ik er naar toe ga.

De reis zal waarschijnlijk (misschien verandert het met een aantal dagen) plaatsvinden van 7 maart tot en met 10 april met een vlucht van Amsterdam naar New York (newark liberty intl airport). Ik verbaasde me overigens over de lage ticketprijs, 392 voor een retourtje; is het altijd zo voordelig rond deze tijd?

De hoofdlijnen zien er vervolgens als volgt uit, waarbij ik moet zeggen dat ik nog niet heb gekeken naar vervoer naar de verschillende staten, ben er nog niet precies uit waar ik met een huurauto en waar ik met het vliegtuig zal reizen:

Afbeelding

5 dagen in NYC, stad verkennen
3 dagen in Washington DC, stad verkennen + historische bezienswaardigheden
4 dagen in Ohio om een vriend te bezoeken
2 dagen Miami (waarbij 1 dag een uitstapje naar Kennedy Space Center)
4 dagen Florida (waarbij 1 dag (?) naar Overseas Highway, is dat aan te raden in Maart?)

Dan naar het Westen, waarbij ik geen flauw idee heb welke volgorde het beste aan te houden, maar intuitief heb ik hiervoor gekozen voorlopig:

4 dagen Yellowstone NP (misschien wat langer?)
3 dagen San Francisco
3 dagen Hollywood (ik ben met name geinteresseerd in het bezoeken van diverse film-gerelateerde bezienswaardigheden, bijv Mulholland Drive uit de gelijknamige film, walk of fame, hollywood sign, warner brothers studio)
2 dagen Las Vegas (ik ben er nog niet helemaal uit of ik hier uberhaupt naartoe wil, het is meer dat ik het gevoel heb dat ik het niet voorbij mag laten gaan)
1 dag Grand Canyon
5 dagen Vancouver, Canada, van daaruit naar Newark en dan terug naar A'dam

Hartstikke bedankt voor welke suggestie dan ook :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis ghoord: 5 weken naar VS, graag advies over reissche

Bericht door Rob »

4 dagen Yellowstone NP (misschien wat langer?)
Yellowstone NP ligt op dit moment onder een dikke laag sneeuw en dat zal nog een aantal maanden zo blijven, het park is wel open maar met veel beperkingen.
Zie: http://www.nps.gov/yell/planyourvisit/hours.htm
ghoord
Amerika-newbie

Bericht door ghoord »

Zou je me dan een ander park aanraden?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Olympic NP in Washington, Vancouver Island of Red Wood NP ten noorden van San Francisco.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Las Vegas gaat is Death Valley natuurlijk een mogelijkheid. De parken bij Moab zijn ook mooi in die tijd denk ik. En Bryce (mooi in de sneeuw) en Zion. Met de grand Canyon erbij kun je een mooi rondje Las Vegas doen.
Rob noemde de NPS-site al. Bekijk ook de site voor de andere parken, er staat meestal wel aangegeven hoe het met de wegen etc is in de verschillende jaargetijden.

Marianne
Nice Lady
Amerika-newbie

Bericht door Nice Lady »

Ten eerste vraag ik mij even af hoe je van het oosten, naar het westen komt. Per vliegtuig, of per auto? Dit laatste kost je wel even wat tijd :D
Wat evt. leuk is, is vanuit NY, via Pennsylvania te rijden, naar Washington. In de buurt van Lancaster is het leuk rijden (Amish). En mooie omgeving daar!
Cape Canaveral is zeker aan te raden,verder vond ik Miami niet erg spannend. Heeft ook nooit hoog op mijn USA lijstje gestaan.
Yellowstone is idd af te raden. Ben er zelf eens in oktober geweest en toen was er 1 weg open :cry: Ik zou dan gelijk naar Grand Canyon rijden en dan naar LV etc. Afgelopen september ben ik samen met mijn man ik Page geweest en hebben daar een Hummer tour gedaan naar een secret canyon: schitterend! Een tour voor max 6 personen.
LAX heeft wat leuke bezienswaardigheden, maar de stad zelf is "boring". De studios zijn leuk, walk of Fame etc. SFO daarentegen is veel leuker. Ga zeker naar Alcatraz, wel vooraf kaarten bestellen, want op dag van vertrek zit meestal alles vol.
Vancouver is ook leuk, ga dan ook naar Vanvouver island. Geen idee of het als je gaat, de juiste periode is, maar vanaf het eiland worden walvistochten georganiseerd. Toen wij er eens waren in april, zat het weer niet mee en gingen de boten niet :cry:
In Seattle heb je de Boeing fabriek, ook de moeite waard.

Nou, het 's een warrig verhaal geworden, maar misschien heb je er iets aan.

O en als je van American Choppers houd, die zitten in Orange County, even boven NY, ook erg leuk!
ghoord
Amerika-newbie

Bericht door ghoord »

Heb het als volgt aangepast;

OOSTEN:
5dgn NY
trein naar Washington DC (3dgn)
vliegen naar Ohio (3dgn)
vliegen naar Florida (5dgn; auto huren en naar kennedy space center center, overseas highway etc, heb miami geschrapt)

WESTEN:
vliegen naar Vegas (2 dgn)
rijden naar Zion (1 dag)
rijden naar Grand Canyon (1 dag)
rijden naar LA (5 dgn)
rijden naar Yosemite (3 dgn)
rijden naar SF (5 dgn)
vliegen naar Vancouver (5 dgn; vancouver+seattle verkennen)

Autoroute in het westen is: klik hier voor de routekaart.
Laatst gewijzigd door markro op 12 jan 2011, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar de routekaart aangepast.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De route ziet er goed uit!
Trek wel voldoende tijd uit voor de GC: als je van Zion komt en je wilt de volgende dag in LA zijn dan blijft er geen tijd over voor het park.
Schrijf het eens uit van dag tot dag, het is nu lastig te zien waar je een reisdag hebt en hoeveel tijd je voor de parken en steden hebt.

Marianne
ghoord
Amerika-newbie

Bericht door ghoord »

Martin & Marianne schreef:De route ziet er goed uit!
Trek wel voldoende tijd uit voor de GC: als je van Zion komt en je wilt de volgende dag in LA zijn dan blijft er geen tijd over voor het park.
Schrijf het eens uit van dag tot dag, het is nu lastig te zien waar je een reisdag hebt en hoeveel tijd je voor de parken en steden hebt.

Marianne
Ik heb nu staan

Las Vegas (2 nachten)
's ochtends vroeg naar Zion, daar overnachten
's ochtends vroeg naar Bryce, dan in de middag naar Page naar Antelope Canyon en ergens in de buurt overnachten
's ochtends vroeg naar de GC, 2 overnachtingen en dan naar LA.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Als je echt de overseas highway wil doen kan je miami beter niet schrappen. Sowieso heb je aan 1 dag niet genoeg als je helemaal naar Key West wil rijden (en KW is eigenlijk wel het hoogtepunt). Als je daar geen tijd voor vrij kan maken zou ik de hele overseas highway schrappen en in plaats daarvan een dagje de Everglades verkennen.

In LA raad ik je aan om een live opname van een televisie serie bij te wonen. Dat kost je niks en is voor een film liefhebber als jij vast erg leuk om eens mee te maken.

De volgorde aan de westkust vind ik een beetje vreemd. Waarom van LA naar Canada en dan terug naar Las Vegas? Dan kan je beter eerst naar Canada en daarna alle dingen rond California doen.
Afbeelding
ghoord
Amerika-newbie

Bericht door ghoord »

In het westen kom ik aan in vegas; dan naar zion-bryce-page-grand canyon, dan naar LA om van daaruit naar SF te rijden. dan naar seattle (vancouver doe ik als uitstapje vanuit seattle) en van seattle via NY naar huis vliegen.

Miami hou ik inderdaad maar aan. Ik denk dat ik van Ohio naar Orlando vlieg, en van daaruit met de auto naar JFK space center rij, en dan richting het zuiden
ghoord
Amerika-newbie

Bericht door ghoord »

Heb het gehele schema gemaakt, is uiteindelijk 6 weken geworden omdat ik toch wat meer rustpunten heb ingebouwd

EAST
Day 1 (8 Mar): Amsterdam > New York
Day 2: New York
Day 3: New York
Day 4: New York
Day 5: New York
Day 6: New York
Day 7 (14 Mar): New York - Washington DC
Day 8: Washington DC
Day 9: Washington DC
Day 10 (17 Mar): Baltimore > Dayton (to Cincinatti, Ohio)
Day 11: Cincinnati, Ohio
Day 12: Cincinatti, Ohio
Day 13 (20 Mar): Cincinatti, Ohio > Daytona Beach, Florida
Day 14: Daytona Beach, Florida
Day 15: Daytona Beach, Florida - Kennedy Space Center, Orlando, Florida  South Beach, Florida
Day 16: South Beach, Florida - Key West
Day 17: Key West
Day 18: Key West > Miami

WEST
Day 19 (26 Mar): Miami - Las Vegas
Day 20: Las Vegas
Day 21 (28 Mar): Las Vegas – Lake Mead – Valley of Fire – Zion
Day 22 (29 Mar): Zion NP
Day 23 (30 Mar): Zion NP - Bryce NP
Day 24 (31 Apr): Bryce NP – Page (Antelope Canyon, Lake Powell)
Day 25 (1 Apr): Page – Horseshoe Bend – Cameron (Trading Post) - Grand Canyon
Day 26: (2 Apr): Grand Canyon
Day 27 (3 Apr): Grand Canyon – Kingman
Day 28: (4 Apr): Kingman – ROUTE 66 (Oatman – Needles) – Los Angeles
Day 29: Los Angeles
Day 30: Los Angeles
Day 31: Los Angeles
Day 32: Los Angeles
Day 33 (9 Apr): Los Angeles – San Luis Obispo
Day 34 (10 Apr): San Luis Obispo - Monterey
Day 35 (11 Apr) Monterey – Yosemite NP
Day 36 (12 Apr): Yosemite NP
Day 37 (13 Apr): Yosemite NP - San Francisco
Day 38: San Francisco
Day 49: San Francisco
Day 40: San Francisco
Day 41: San Francisco
Day 41 (18 April): San Francisco – Amsterdam (via Newark Intl, New York)
Laatst gewijzigd door ghoord op 15 jan 2011, 04:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ghoord
Amerika-newbie

Bericht door ghoord »

-
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer