De reis zal waarschijnlijk (misschien verandert het met een aantal dagen) plaatsvinden van 7 maart tot en met 10 april met een vlucht van Amsterdam naar New York (newark liberty intl airport). Ik verbaasde me overigens over de lage ticketprijs, 392 voor een retourtje; is het altijd zo voordelig rond deze tijd?
De hoofdlijnen zien er vervolgens als volgt uit, waarbij ik moet zeggen dat ik nog niet heb gekeken naar vervoer naar de verschillende staten, ben er nog niet precies uit waar ik met een huurauto en waar ik met het vliegtuig zal reizen:

5 dagen in NYC, stad verkennen
3 dagen in Washington DC, stad verkennen + historische bezienswaardigheden
4 dagen in Ohio om een vriend te bezoeken
2 dagen Miami (waarbij 1 dag een uitstapje naar Kennedy Space Center)
4 dagen Florida (waarbij 1 dag (?) naar Overseas Highway, is dat aan te raden in Maart?)
Dan naar het Westen, waarbij ik geen flauw idee heb welke volgorde het beste aan te houden, maar intuitief heb ik hiervoor gekozen voorlopig:
4 dagen Yellowstone NP (misschien wat langer?)
3 dagen San Francisco
3 dagen Hollywood (ik ben met name geinteresseerd in het bezoeken van diverse film-gerelateerde bezienswaardigheden, bijv Mulholland Drive uit de gelijknamige film, walk of fame, hollywood sign, warner brothers studio)
2 dagen Las Vegas (ik ben er nog niet helemaal uit of ik hier uberhaupt naartoe wil, het is meer dat ik het gevoel heb dat ik het niet voorbij mag laten gaan)
1 dag Grand Canyon
5 dagen Vancouver, Canada, van daaruit naar Newark en dan terug naar A'dam
Hartstikke bedankt voor welke suggestie dan ook