Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oost naar West

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
woutertje6
Amerikafan

Oost naar West

Bericht door woutertje6 »

Hallo,

Mijn zus en vriend gaan een rondreis maken van ongeveer 3,(5) week en hebben het volgende schema in gedachten. Ze hadden mij gevraagd om dit schema op het forum te zetten en of mensen nog op of aanmerkingen hadden. Ze blijven erg lang in Flagstaff, de reden hiervoor is, dat ik een half jaar ga studeren in Flagstaff en ze mij een aantal dagen komen opzoeken. De auto wordt nu gehuurd Easy Terra, maar ik denk zelf dat het goedkoper kunnen bij usareizen. Hopelijk kunnen jullie mij/hun wat advies geven over de reis.

Maandag 21 februari
Heenvlucht € 1048,00 (heen en terugvlucht) per 2 personen
Vlucht Amsterdam – New York
13:20u 16:05u

Dinsdag 22 februari
New York € 176,00 (New York Pass)
- Empire State Building,
- Vrijheidsbeeld,
- Ellis Island,
- Rrondvaart langs skyline,
- Brooklyn Bridge,
- Broadway

Woensdag 23 februari
Naar Niagara Falls $ 224 (voor 2 personen)
(vertrek 08.00) www.gotobus.com/niagarafalls/

Donderdag 24 februari
Terug van Niagara Falls(aankomst 20.00)

Vrijdag 25 februari
New York
- Central Park,
- Times Square,
- Fifth Avenue,
- Chrysler Building,
- Wall Street

Zaterdag 26 februari
New York
- Ground Zero,
- Harlem,
- Rockefeller Center,
- St. Patricks Cathedral,
- Yankee Stadium

Zondag 27 februari
Naar Washington
Treinreis New York – Washington $ 136,90 (totaal)
07:05u 10:25u

- National Mall
- Witte Huis
- Capitool
- Washington Monument
- Library of Congress
- National Archives
- Chinatown

Maandag 28 februari
Washington
Treinreis Washington – Chicago $ 278,55 (totaal, met slaapcabine)
16:05u 08:45u (1 maart)

Dinsdag 1 maart
Chicago

- Willis Tower (voormalig Sears Tower)
- Lincoln Square
- Fountain of Time
- Buckingham Fountain in Grant Park
- Wrigley Field (baseball)

Woensdag 2 maart

Van Chicago naar Flagstaff
US Airways (via Expedia.nl) € 284,00 (voor 2 personen)
07:30 vertrek, via Phoenix. (= $ 394)
12:20 aankomst in Flagstaff

Donderdag 3 maart
Flagstaff
- Grand Canyon

Vrijdag 4 maart
Flagstaff
- Wupatki Pueblo National Monument

Zaterdag 5 maart
Flagstaff
- Monument Valley
- Navajo Indianen Reservaat

Zondag 6 maart
Naar Las Vegas € 384,28 (autohuur voor 11 dagen)
4.14 uur rijden (= $ 532,46) (Easy Terra)

Maandag 7 maart
Las Vegas

Dinsdag 8 maart
Naar Los Angeles
3.36 uur rijden naar Joshua Tree Nationaal Park

Woensdag 9 maart
Naar Los Angeles
2.30 uur rijden vanaf Joshua Tree National Park

- Hollywood (met walk of fame),
- Hollywood Sign
- Beverly Hills,
- Mulholland Drive

Donderdag 10 maart
Los Angeles
- Santa Monica,
- Malibu,
- Studios

Vrijdag 11 maart

Naar San Fransisco

Vanaf Los Angeles tot Big Sur
(5.30 uur rijden)

- Santa Barbara,
- San Luis Obispo
- Big Sur

Zaterdag 12 maart
Naar San Fransisco

Vanaf Big Sur tot San Fransisco
(2.47 uur rijden)

Zondag 13 maart
San Francisco
- Alcatraz,
- Golden Gate Bridge,
- Japanese tea garden in Golden Gate park
- Haven
- Fisherman’s Wharf
- Transamerica building
- Café Trieste (leuke lunchroom, waar Godfather geschreven is)

Maandag 14 maart
San Francisco
- China Town
- Cheese cake factory, bovenste verdieping Macy’s (Union Square)
- Pier 39 (winkelgebied met zeeleeuwen aan kust)
- Alamo Square (aan park, met typische Victioriaanse huizen)
- Lombard street (schuinste straat ter wereld)
- Tapas restaurant Cha cha cha in hippiewijk bij Alamo

Dinsdag 15 maart
Naar Yosemite National Park
(3.49 uur rijden)

Woensdag 16 maart
San Francisco
- Inleveren auto

Donderdag 17 maart Terugvlucht € 0,00
Vlucht San Fransisco – Houston
05:50u 14:14u
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
john ny
Amerikakenner

Re: Oost naar West

Bericht door john ny »

Een mooie reis.... :thumbup: :wink: maar... :lol:

22-2-2011 is wel wat optimistisch: Vrijheidsbeeld is naar mijn mening dicht vanwege renovatie. En het is aardig wat wat je plant, het zijn allemaal wel top attracties dus je zal wat wachttijd hebben, verder ligt eea ook nog even uit de buurt. Empire State en Broadway (wat doen ??, lopen of echt een show) ligt aardig in de buurt. Vrijheidsbeeld, Ellis Island is goed samen te doen (maar zie eerdere opmerking). Wat bedoel je met rondvaart..??is dit de tocht naar Ellis Island en terug of de tour rond Manhattan. Brooklyn Bridge is op zich wel in de buurt bij vertrekpunt boot naar Elis Island etc.

25-2-2011 - CP, TS 5th Av liggen aardig bij elkaar in de buurt, is dus goed te doen. Maar het CP is onwijs groot, wat wil je zien/ doen ..?? Wall Street ligt weer vlakbij (in de buurt thans :thumbup: ) bij de Brooklyn Bridge, Ground Zero. Het Chrysler Building is mijn inziens niet te bezichtigen, wel mooi te fotograferen. Je zou hiervoor in de plaats Grand Central kunnen nemen. Op dit forum staan er nog giga veel dingen te zien/doen in NY.

Hou ook rekening met weersomstandigheden, alles is buiten gepland zie ik.

26-02-2011 - Ground Zero, zie eerdere opmerking Wall Street, probeer echt een planning per wijk te maken. (weet het kost meer tijd in voorbereiding, maar je plukt er live wel de vruchten van).
Harlem - wat ga je daar doen .. ?? er zijn tours die er heen gaan. Rockefeller Center is leuk maar ben je zo uitgekeken, of ga je nog Top of the Rock doen..??

Plannen voor DC zijn ook er ambiteus. Voor de meeste attracties heb je online reserveringen nodig en dus vaste tijden (oa. Witte Huis), verder weet ik niet of zondag's alles open is. De musea worden overgeslagen....???

Ik beperk mij even tot NY en DC..

Nogmaals mooie reis. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
woutertje6
Amerikafan

Bedankt voor je snelle reactie, hier kunnen ze zeker wat mee! Ik zal ze hier ook een account aan laten maken zodat ze zelf ook wat dingen erbij kunnen zetten :D
Laatst gewijzigd door Rob op 11 okt 2010, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
wootz
Amerika-ontdekker

Bericht door wootz »

john ny schreef:Een mooie reis.... :thumbup: :wink: maar... :lol:

Plannen voor DC zijn ook er ambiteus. Voor de meeste attracties heb je online reserveringen nodig en dus vaste tijden (oa. Witte Huis), verder weet ik niet of zondag's alles open is. De musea worden overgeslagen....???

Nogmaals mooie reis. :thumbup:
Niet alles is zondag open, museums wel, maar bijv. Capitol is niet toegankelijk. Nat' Archives en Witte huis zou ik moeten opzoeken. Voor de needle staat vaak om 9.00 uur al een mega rij.

Ik mis Arlington Cemetary in je lijst. Ik vond persoonlijk Chinatown in DC niet spectaculair, in Chicago en S.F. heb je ook goede chinatowns, wellicht kan je daar tijd er aan besteden, en deze tijd anders in D.C. besteden.

Ik ben al vele malen in D.C. geweest, en met alleen overal langs te lopen ben ik al bijna een dag kwijt. Dan ben ik dus nog niet echt ergens binnen geweest, soms een museum ofzo. (Rosslyn->Arlington->Union Station->Lopen over de mall tot lincoln->foggy bottom terug naar Rosslyn.)
Hult
Amerika-newbie

Bericht door Hult »

Bedankt voor de tips! Daar kunnen we inderdaad iets mee. Wouter heeft het reisschema voor mij geplaatst. We moeten inderdaad alles dat we willen zien nog per wijk/gebied categoriseren. Hetgeen we willen zien per stad is nu slechts optioneel, we zijn ons ervan bewust dat niet alles mogelijk is en dat verschillende dingen lang van tevoren gereserveerd moeten worden. We willen zo veel mogelijk in zo weinig mogelijk tijd zien. Dus al het verdere advies is welkom, op gebied van reizen, prijzen, hotels enz. En welke bezienswaardigheden moeten worden gereserveerd?
Hult
Amerika-newbie

Bericht door Hult »

Zou iemand mij nog meerdere tips kunnen geven over bovenstaand reisschema?
Al het advies is welkom. Het ticket is inmiddels geboekt, nu de verdere organisatie nog..

Bij voorbaat dank.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een dag voor Washington in vergelijking met de andere steden, die jullie gaan bezoeken is gewoon enorm weinig. Er is veel meer, dan de opgenoemde bezienswaardigheden. Vroeger deden we altijd lacherig over de Amerikanen, die even een dagje Amsterdam kwamen doen en dan Nederland gezien hadden. Daar doet jullie schema me eerlijk gezegd aan denken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je neemt idd wel erg weinig tijd overal voor. Is Flagstaff als basis set in stone? Ik zou bv overwegen om al in Phx een auto te huren en dan via Sedona naar Flagstaff rijden. Ook zou ik niet in Flagstaff blijven als je daar al rond de middag aankomt maar doorrijden naar GCNP en daar overnachten. Een bezoek aan MV vanaf Flag is ook al zoiets. Ik zou in MV overnachten (The View of Goulding's Lodge) MV is het mooist bij zonsondergang en opgang. Dat geldt ook voor GC en je wil niet in het donker terug naar Flag rijden. Niets mis met Flagstaff trouwens, een van onze favorite plaatsen maar voor een rondreis zou ik me meer verplaatsen.
Yeehaw
woutertje6
Amerikafan

De reden dat ze Flagstaff als "basis" hebben is, omdat ik er een half jaar ga studeren. Ik ga een half jaar studeren aan de Northern Arizona University. Waarschijnlijk kunnen ze ook bij mij blijven slapen dat scheelt natuurlijk weer ;).
Laatst gewijzigd door Rob op 31 okt 2010, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Logisch!!
Hult
Amerika-newbie

Bericht door Hult »

Eerste idee was zo veel mogelijk zien in zo weinig mogelijk tijd. Maar dat werd ons ook te druk. Zeker na de berichten hier van de ervaringsdeskundigen. We hebben Chicago laten vallen, om langer in Washington te blijven. Met een vlucht van Washington naar Flagstaff hebben we bovendien tijd gewonnen die we later op onze reis kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld via Yoshua Tree, naar San Diego en dan pas naar LA. We overwegen wel een overnachting buiten Flagstaff, maar dat zou met Wouter zijn (degene die een half jaar in Flagstaff studeert). Bedankt voor de reacties!
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ik vind je tijd voor Yosemite echt veel te kort en er is daar zoveel te zien en te doen (alhoewel ik geen ervaring heb met Yosemite in februari). Je zou hier meer tijd voor uit moeten trekken of het weglaten.
Evt. zou je ook Yosemite nog voor SF kunnen inplannen (dus na een stuk kustroute richting Yosemite en vervolgens pas naar SF).
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer