Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met de rolstoel naar de Verenigde Staten
Met de rolstoel naar de Verenigde Staten
Jaren zijn we niet op vakantie geweest. Tot we in 2001 met een goede vriend naar Florida gingen. We hadden al wel horen zeggen dat alles
goed is aangepast voor rolstoelgebruikers en echt dit was dus inderdaad zo. Mijn man die de rolstoelgebruiker is zegt dat Amerika een paradijs voor hem is.
Ondertussen zijn we er echt van gaan houden en als het financieel kan willen we elk jaar gaan!!!
In 2002 deden we westkust. Vorig jaar noord-oost. En nu gaan we naar Georgia, Kentucky, Tenessee, Mississippi, Alabama en Florida.
Kan er iemand zeggen waar we zeker een kijkje moeten nemen???
Iets wat men echt moet gezien hebben.
Alvast bedankt!
goed is aangepast voor rolstoelgebruikers en echt dit was dus inderdaad zo. Mijn man die de rolstoelgebruiker is zegt dat Amerika een paradijs voor hem is.
Ondertussen zijn we er echt van gaan houden en als het financieel kan willen we elk jaar gaan!!!
In 2002 deden we westkust. Vorig jaar noord-oost. En nu gaan we naar Georgia, Kentucky, Tenessee, Mississippi, Alabama en Florida.
Kan er iemand zeggen waar we zeker een kijkje moeten nemen???
Iets wat men echt moet gezien hebben.
Alvast bedankt!
kan me voorstellen dat hij het hier een paradijs vind, bijna alles is aangepast op een rolstoel, zelfs een auto huren kan volgens mij met rolstoellift en alles, alleen de vliegreis blijft nog wat moeilijk lijkt me zo, maar ook daar zijn ze goed bezig!
Voor je reis durf ik niet te zeggen waar je precies heen moet gaan, waar houden jullie van (natuur, parken, auto's, malls, country, rednecks
, etc...) Er zijn natuurlijk de standaard plaatsen die je niet wilt missen.
Hier wat plaatsen/ideeen afhankelijk van de tijd:
Kentucky (bowling green, corvette museum en fabriek)
Tennessee (nashville/memphis)
Mississippi (niet erg bekend daar, maar wel hele mooie omgeving, misschien wat plaatsjes aan de mississippi river)
Alabama (huntsville, birmingham, Montgomery, Dothan (om mij op te zoeken
, Mobile )
Georgia Atlanta, Savannah is een heel mooi plaatsje en ligt niet al te ver noord van Jacksonville, FL (redneck graag wat invulling hier)
Florida (Pensacola, Destin "outlet malls", Panama City Beach, Jacksonville, Orlando, Tampa, Miami Beach, Key West)
En vast nog heel veel andere dingen, reacties van anderen en zoek eens hier op het forum!
Veel plezier met de planning!
Richard
Voor je reis durf ik niet te zeggen waar je precies heen moet gaan, waar houden jullie van (natuur, parken, auto's, malls, country, rednecks

Hier wat plaatsen/ideeen afhankelijk van de tijd:
Kentucky (bowling green, corvette museum en fabriek)
Mississippi (niet erg bekend daar, maar wel hele mooie omgeving, misschien wat plaatsjes aan de mississippi river)
Alabama (huntsville, birmingham, Montgomery, Dothan (om mij op te zoeken

Georgia Atlanta, Savannah is een heel mooi plaatsje en ligt niet al te ver noord van Jacksonville, FL (redneck graag wat invulling hier)
Florida (Pensacola, Destin "outlet malls", Panama City Beach, Jacksonville, Orlando, Tampa, Miami Beach, Key West)
En vast nog heel veel andere dingen, reacties van anderen en zoek eens hier op het forum!
Veel plezier met de planning!
Richard
Laatst gewijzigd door rperre op 15 jun 2004, 05:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Van harte bedankt voor je reactie.
Naar Bowling Green corvette museum en fabriek gaan we zeker naartoe (de mannen alleen, ik blijf wel lekker aan een zwembadje liggen), dat stond op het lijstje.
Mijn husband is de president van de Belgische Corvette Camaro en Firebird Club, dus dat Corvette museum moeten ze zien natuurlijk. Zelf rijden we met een Trans am 1992 convertible 5.0 l TPI. Goed hé.
Vorig jaar hebben we een aangepaste auto gehuurd met rem en gas aan het stuur, dat was allemaal geen probleem. Dan hebben we New York gedaan en vandaar naar de Niagara Falls en terug naar Washington DC (Manassas) om een concert van Bon Jovi mee te maken!!!
En ik zie hier juist Dothan op de kaart liggen en daar komen we voorbij hoor.
Naar Bowling Green corvette museum en fabriek gaan we zeker naartoe (de mannen alleen, ik blijf wel lekker aan een zwembadje liggen), dat stond op het lijstje.
Mijn husband is de president van de Belgische Corvette Camaro en Firebird Club, dus dat Corvette museum moeten ze zien natuurlijk. Zelf rijden we met een Trans am 1992 convertible 5.0 l TPI. Goed hé.
Vorig jaar hebben we een aangepaste auto gehuurd met rem en gas aan het stuur, dat was allemaal geen probleem. Dan hebben we New York gedaan en vandaar naar de Niagara Falls en terug naar Washington DC (Manassas) om een concert van Bon Jovi mee te maken!!!
En ik zie hier juist Dothan op de kaart liggen en daar komen we voorbij hoor.
-
- Amerikafan
Hey Antoinette,
Wij hebben dezelfde mening wat betreft de aanpassingen voor mensen in een rolstoel in Amerika. In 2000 zijn wij voor de eerste maal naar Florida geweest. Alles was er bijna aangepast. Ieder gebouw, iedere bus veel attracties in de pretparken, overal parkeerplaatsen die niet gebruikt werden door niet rolstoelgebruikers,....Wij zijn er zo van gebeten dat we nu voor de 2 de maal gaan maar nu doen we de rondreis van west-USA met aangepaste huurwagen. Deze wagen, met handcontrole, hebben wij gehuurd bij Alamo. Hiervoor diende geen meerprijs betaald te worden.
Jullie hebben deze rondreis dus vorig jaar ook gemaakt en misschien hebben jullie nog enkele goede tips voor ons. Bv. welke trails in de nationale parken zijn te doen in een rolstoel en hoe hebben jullie zich verplaatst in San Fransisco want het schijnt dat de parkeerplaatsen voor de wagen aan bv. Fischermans Warf zeer prijzig zijn.
Alvast bedankt
Wij hebben dezelfde mening wat betreft de aanpassingen voor mensen in een rolstoel in Amerika. In 2000 zijn wij voor de eerste maal naar Florida geweest. Alles was er bijna aangepast. Ieder gebouw, iedere bus veel attracties in de pretparken, overal parkeerplaatsen die niet gebruikt werden door niet rolstoelgebruikers,....Wij zijn er zo van gebeten dat we nu voor de 2 de maal gaan maar nu doen we de rondreis van west-USA met aangepaste huurwagen. Deze wagen, met handcontrole, hebben wij gehuurd bij Alamo. Hiervoor diende geen meerprijs betaald te worden.
Jullie hebben deze rondreis dus vorig jaar ook gemaakt en misschien hebben jullie nog enkele goede tips voor ons. Bv. welke trails in de nationale parken zijn te doen in een rolstoel en hoe hebben jullie zich verplaatst in San Fransisco want het schijnt dat de parkeerplaatsen voor de wagen aan bv. Fischermans Warf zeer prijzig zijn.
Alvast bedankt
Goed zeg, ik heb net mijn Trans Am (1985) verkocht in NL aan een echte liefhebber, Dat was ook de reden trouwens dat ik deze site tegenkwam, kijk maar op de off-topic sectie daar staat ook nog een fotootje!Anneke schreef:Zelf rijden we met een Trans am 1992 convertible 5.0 l TPI. Goed hé.
haha, ja het staat op de kaart en alhoewel het maar een geintje was kun je natuurlijk even aankomen als je wilt, ik heb hier nog wel een 1968 corvette cabriolet staan, zie mijn website (www in het profiel)!En ik zie hier juist Dothan op de kaart liggen en daar komen we voorbij hoor.
Erg goed dat ze die auto's verhuren, da's pas service!
veel plezier,
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Ik ben 3 x naar Amerika geweest met groepen lich. gehandicapten (van 8 - 12 personen) als vrijwilliger. De stichting reist enkel nog maar naar Florida (Orlando en Miami). Maar gezien de handicapvriendelijkheid van het land, mogen ze wat mij betreft meer reizen organiseren. De moeilijkheid blijft de lange vlucht, dat is niet voor iedereen geschikt.
We hebben een bedrijfje in medisch materiaal (vlakbij Ft. Lauderdale, Fla) in de arm genomen. Zij kunnen ons van van alles voorzien. Via hen ook 3 aangepaste busjes gehuurd. Deze werden keurig op het vliegveld afgeleverd.
Het vliegen blijft een gedoe (zeker met 12 deelnemers) maar de maatschappijen worden er wel steeds handiger in. ER mogen elektrische rolstoelen mee, MITS ze voorzien zijn van een droge accu. Op schiphol volledig ontkoppelen. Dan nog blijft het een gok. Menigmaal gehad dat ze gehavend (zitting, hoofd- en beensteunen kapot of verbogen) uit het ruim kwamen.
Nog iets: deelnemers die hun elektrische rolstoel willen meenemen moeten voor een Amerika-reis een formulier ondertekenen i.v.m. de verzekering, even informeren bij je eigen verzekering. Voor het het geval je 'iets' of iemand omver rijdt in Amerika.
Ook het opladen is niet ideaal met de 110 volt in de usa, wij hadden een speciale omvormer bij ons. Maar dit ding weegt dieplood EN werd bij de douane helemaal binnenste-buiten gekeerd. Vraagt zo'n Amerikaan aan mij wat dat is en doet.......
.......ehm, wat is omvormer in het engels? Trans.....
....
Om niet helemaal off-topic te gaan (SORRY): als het met een grote groep gemakkelijk is om excursies te regelen in Florida. Verwacht ik dat het overal in Amerika zo eenvoudig gaat. Echt tot in de kleinste kroeg op een van de Keys konden we met 8 rolstoelen naar binnen (en zelfs een aangepast toilet!). En zo niet, dan hielpen de uitsmijters wel met tillen!
We hebben een bedrijfje in medisch materiaal (vlakbij Ft. Lauderdale, Fla) in de arm genomen. Zij kunnen ons van van alles voorzien. Via hen ook 3 aangepaste busjes gehuurd. Deze werden keurig op het vliegveld afgeleverd.
Het vliegen blijft een gedoe (zeker met 12 deelnemers) maar de maatschappijen worden er wel steeds handiger in. ER mogen elektrische rolstoelen mee, MITS ze voorzien zijn van een droge accu. Op schiphol volledig ontkoppelen. Dan nog blijft het een gok. Menigmaal gehad dat ze gehavend (zitting, hoofd- en beensteunen kapot of verbogen) uit het ruim kwamen.
Nog iets: deelnemers die hun elektrische rolstoel willen meenemen moeten voor een Amerika-reis een formulier ondertekenen i.v.m. de verzekering, even informeren bij je eigen verzekering. Voor het het geval je 'iets' of iemand omver rijdt in Amerika.
Ook het opladen is niet ideaal met de 110 volt in de usa, wij hadden een speciale omvormer bij ons. Maar dit ding weegt dieplood EN werd bij de douane helemaal binnenste-buiten gekeerd. Vraagt zo'n Amerikaan aan mij wat dat is en doet.......

Om niet helemaal off-topic te gaan (SORRY): als het met een grote groep gemakkelijk is om excursies te regelen in Florida. Verwacht ik dat het overal in Amerika zo eenvoudig gaat. Echt tot in de kleinste kroeg op een van de Keys konden we met 8 rolstoelen naar binnen (en zelfs een aangepast toilet!). En zo niet, dan hielpen de uitsmijters wel met tillen!

Wat dingen die je in Atlanta kunt doen. Een en ander hangt natuurlijk ook af van wat jullie leuk vinden en hoeveel tijd je hebt.
Atlanta en omgeving:
gr. Redneck
Atlanta en omgeving:
- World of Coca-Cola
CNN studio tour
Jimmy Carter Library and Museum (met Japanse tuin)
SciTrek - Georgia’s Technology Adventure
Martin Luther King Jr. National Historic Site
Sundial Restaurant - Duur en reserveren is verplicht, maar wel heel apart! Link: http://www.sundialrestaurant.com/
Mall in Peachtree Center
Underground shopping mall
The Varsity ('s werelds grootste drive in fast-food restaurant. Nabij Georgia Tech)
Buckhead - "The Beverly Hills of the East" (sight-seeing)
Six Flags over Georgia
Stone Mountain Park
- Chattanooga
Smokey Mountains
Savannah
De Atlantische kust van Savannah naar Jacksonville FL (Probeer ook een paar eilanden aan te doen!)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Ik mag hopen dat je hier niets mee wilt insinueren? :ban:rperre schreef:natuur, parken, auto's, malls, country, rednecks, etc...)

Ehm... Richard... Savannah ligt in Georgia hoor.rperre schreef:South carolina (Savannah is een heel mooi plaatsje en ligt niet al te ver noord van Jacksonville, FL)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
neuuuuuuuuuuuuIk mag hopen dat je hier niets mee wilt insinueren?

haha, dat wist ik tochRedneck schreef:Ehm... Richard... Savannah ligt in Georgia hoor.
gr. Redneck

klein blundertje, ik wist dat ik de kaart erbij had moeten pakken! Maar het blijft een mooi stadje IN GEORGIA

hehe,
Richard
dit is wat ik zie

:dance:Kentucky (bowling green, corvette museum en fabriek)
Alabama (huntsville, birmingham, Montgomery, Dothan (om mij op te zoeken , Mobile )
En dit is (ongeveer) wat er stond voordat je het gewijzigd hebt.rperre schreef:dit is wat ik zie![]()
:dance:Kentucky (bowling green, corvette museum en fabriek)
Alabama (huntsville, birmingham, Montgomery, Dothan (om mij op te zoeken , Mobile )

:hm:rperre schreef:South-Carolina Savannah is een heel mooi plaatsje en ligt niet al te ver noord van Jacksonville, FL (redneck graag wat invulling hier)
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Zou geen problemen moeten opleveren Dutch. Wel is er vaak een kleine toeslag. Voor exacte antwoorden voor de verschillende rolstoelsituaties die mogelijk zijn, moet je op de site van de maatschappij gaan kijken.Dutch schreef:Tja, allemaal wel leuk, maar hoe gaat dat nu eigenlijk, een rolstoel meenemen naar de US? En dan bedoel ik in ons geval niet een elektrische of zo, maar een simpele, eventueel gehuurd bij de kruisvereniging. Want hoe moet je zoiets aanbieden, wat zijn de kosten, enzovoorts.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Je gaat met de rolstoel (een lichtgewicht manueel) tot aan de deur van het vliegtuig.
Dan komen ze met een soort smal stoeltje op wieltjes dat juist tussen
de gangen kan. (omdat een gewone rolstoel te breed is). Ze rijden u
tot aan uw zitplaats.
En daar kan je dan blijven zitten tot met de landing. Hopelijk moet je
dan niet plotseling naar het toilet, want dit zou een serieus probleem
geven.
Je moet wel op voorhand verwittigen dat je je verplaatst met een rolstoel.
Op de vlieghaven zelf ga je het nog is melden en assistentie vragen.
Maar we hebben in die 4 maal dat we naar de VS zijn geweest nog nooit
moeten bijbetalen!
Groetjes
Dan komen ze met een soort smal stoeltje op wieltjes dat juist tussen
de gangen kan. (omdat een gewone rolstoel te breed is). Ze rijden u
tot aan uw zitplaats.
En daar kan je dan blijven zitten tot met de landing. Hopelijk moet je
dan niet plotseling naar het toilet, want dit zou een serieus probleem
geven.
Je moet wel op voorhand verwittigen dat je je verplaatst met een rolstoel.
Op de vlieghaven zelf ga je het nog is melden en assistentie vragen.
Maar we hebben in die 4 maal dat we naar de VS zijn geweest nog nooit
moeten bijbetalen!
Groetjes
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1695 Weergaves
-