Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jvanmil: Verenigde Staten in oktober ** Update **

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
jvanmil
Amerika-ontdekker

Re: Reis jvanmil: Van Salt Lake City naar San Fransisco

Bericht door jvanmil »

Nici schreef:Nee hoor, heb geen andere route, was alleen benieuwd of er iets aan die route lag waar ik nog niet van gehoord had (wij zijn ons aan het orienteren op een volgende reis dus ben benieuwd naar nieuwe ideeen/plaatsen!). Het is alleen best een grote afstand en daarom was ik verbaasd dat je niet via de snelweg gaat. Maar via Vernal heb je dus de kans om de 128 mee te pakken, doen zou ik zeggen!

Nici
Ok :) bedankt! Het idee is om vanuit Jackson of via Pinedale (kortste weg) of via Lander naar Vernal of een plaats daar in de buurt te rijden. Het leuke van Lander is dat je via de 28 gaat en dan via South Pass City komt. Verder zal het gewoon een flinke afstand zijn om te rijden! Maar dat gaat zeker goed komen!
Grtz Jan

"In Wildness is the Preservation of the World"
jvanmil
Amerika-ontdekker

Re: Reis jvanmil: Van Salt Lake City naar San Fransisco

Bericht door jvanmil »

Martin & Marianne schreef:De I70 is inderdaad erg mooi, en ook dan kun je de 128 nemen; wij hebben dat in 2008 gedaan, zie ons reisverslag.

Jammer dat je alles na Moab hebt vastgelegd; is toch niet echt nodig in oktober, en je hebt niet meer de mogelijkheid om iets aan te passen voro als het weer ergens tegenzit; die sneeuwstormen hoeven zich niet tot Yellowstone te beperken.
Twee volle dagen Grand Canyon is toch wel veel, met 1 volle dag kun je ook al veel wandelen. Als je iets kunt cancelen zou je een nacht Page erbij kunnen doen, ten koste van de eerste nacht GC. Dat lijkt mij iets beter verdeeld, want nu heb je erg weinig tijd voor Page. Wat wil je daar gaan doen? Een mooi alternatief zou een overnachting bij Monument Valley zijn.
In plaats van Sequoia zou je ook de Tioga Pass kunnen nemen, indien open. Is toch wel een erg mooie route.

Marianne
Bedankt Marianne! Je blogs zijn er leuk, ik heb er al veel aan gehad voor mn planning! Ik hoor erg veel verschillende verhalen over de noodzaak van het vastleggen van een trip in oktober. Als ik alleen zou gaan had ik dat ook nooit gedaan (en waarschijnlijk een maand in Yellowstone blijven hangen, maar dat terzijde), maar we met zn tweeën, waar van er een toch graag weet waar er 's avonds geslapen wordt :P. Ik denk dat het helemaal goed komt met de plannen zoals we deze nu hebben.

Maar ik ben natuurlijk altijd op zoek naar goed tips voor onderweg, zoals de tip over de route 128! Dus als jullie er nog meer hebt graag!
Grtz Jan

jvanmil
Amerika-ontdekker

Re: Reis jvanmil: Verenigde Staten in oktober ** Update **

Bericht door jvanmil »

Nog een ruime week en dan gaan we de lucht in :D :mrgreen: . Ik heb nu al geen zin meer om te werken :P. Hier alvast een beetje voorpret in de vorm van een kaartje van de (geplande) route.

Afbeelding
Grtz Jan

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Time flies Jan en het is allemaal weer zo voorbij. Wij zitten nu in Gettysburg Pennsylvania voor drie dagen en het is hier 95F. Zeer ongebruikelijk voor de tijd van het jaar. Maar ook zeer aangenaam bij een lage luchtvochtigheid. Over een paar weken zullen we ook weer eens in Colorado zijn dus ik hoop dat jullie dan ook goed weer zullen hebben. Op dit moment is Co in de 60ties. Nog veel plezier met de voorbeidingen.
Yeehaw
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Bedankt Yeehaw!
Grtz Jan

jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Nog 6 nachtjes slapen :P
Grtz Jan

Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Altijd leuk dat aftellen... :clap: 6 dagen schiet al aardig op ja. Wij hoeven ook niet zo lang meer. :thumbup:
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Geeske schreef:Altijd leuk dat aftellen... :clap: 6 dagen schiet al aardig op ja. Wij hoeven ook niet zo lang meer. :thumbup:
Erg leuk, zeker om er m'n collegas mee te stangen want die moeten gewoon doorwerken :):):P. Ondertussen nog maar anderhalve dag werken en het weekend nog :):)
Grtz Jan

jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Hoi iedereen

Erg bedankt voor alle tips! We hebben een ontzettende leuke reis gehad. Ruim 7500 kilometer gereden, maar dat viel heel erg mee! Het rijden daar is echt relaxed. vanuit salt lake city eerst naar antelope island geweest en toen via mesa falls naar yellowstone. Yellowstone was meteen erg gaaf. Ontzettend mooi landschap en beren (bruine en zwarte), wolven, bisons, elk (edelherten), gaffelbokken, muledeer, zee en steenarenden en coyotes gezien. Echt gaaf voor een ecoloog als ik :)! Vervolgens via de high cold desert van Wyoming terug naar Utah en via Colorado door naar Moab (nog bedankt voor de tips over de scenic routes). Daar naar Arches en Canyonlands NP en Death Horse Point state park geweest. Moab is trouwens erg gezellig! Vanuit Moab naar Page (antelope canyon). toen naar de Grand canyon, stukje naar beneden gewandeld (gelukkig niet helemaal :P). Toen door naar Las Vegas, erg vet! Volgende keer wil ik daar wat langer blijven! In Death Valley was het restaurant bij Stove pipe wells dicht, dus uiteindelijk een broodje bij de benzine pomp op, dat was wat minder :S. Vanuit Death Valley naar Sequoia NP en door naar Yosemite. In yosemite helaas regen. Vanuit yosemite naar Napa valley, gelukkig regen (dus wijn proeven :D). Toen door naar Garberville en het humboldt redwoods state park met het beste visitorscentre van de trip (TIP!!). Ook het plaatsje Ferndale is erg mooi (victoriaanse stijl) met goeie restaurants! Als je die kant op wil verblijf dan niet in Garberville maar in Ferndale! Garberville loopt over van de zwervers namelijk. Toen via Montecino naar San Fransisco. San Fransisco is de meest relaxte stad van de trip.

Een erg vette reis! Maar de volgende keer zou ik het nog rustiger aan doen. Een paar parken wat langer blijven en met een paar langere reisdagen (nu hadden we maximaal 300 mijl per dag). In de parken (bijvoorbeeld Yellowstone en Yosemite) wil ik dan een paar langere (overnight) wandeltochten doen zodat je de omgeving beter leert kennen in plaats van alles heel vluchtig vanuit de auto! Daarnaast wat langer in een paar steden voor dezelfde reden als de parken.

Erg bedankt voor de tips!

Grtz Jan

PS: voor de geïnteresseerden zijn via deze link wat fotos van de trip te vinden: http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... d0f5dda64a
Grtz Jan

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jan, goed om te lezen dat jullie een plezierige reis hebben gemaakt.
Fijn dat jij dat terugkoppelt op het forum.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bedankt voor je verslag Jan. Wordt erg gewaardeerd. Die zwervers in Garberville moeten van de laatste jaren zijn en als dat VIC het beste was op jullie reis moet het echt iets bizonders geweest zijn!!!! En je komt altijd tijd te kort ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer