Hoi iedereen
Erg bedankt voor alle tips! We hebben een ontzettende leuke reis gehad. Ruim 7500 kilometer gereden, maar dat viel heel erg mee! Het rijden daar is echt relaxed. vanuit salt lake city eerst naar antelope island geweest en toen via mesa falls naar yellowstone. Yellowstone was meteen erg gaaf. Ontzettend mooi landschap en beren (bruine en zwarte), wolven, bisons, elk (edelherten), gaffelbokken, muledeer, zee en steenarenden en coyotes gezien. Echt gaaf voor een ecoloog als ik

! Vervolgens via de high cold desert van Wyoming terug naar Utah en via Colorado door naar Moab (nog bedankt voor de tips over de scenic routes). Daar naar Arches en Canyonlands NP en Death Horse Point state park geweest. Moab is trouwens erg gezellig! Vanuit Moab naar Page (antelope canyon). toen naar de Grand canyon, stukje naar beneden gewandeld (gelukkig niet helemaal

). Toen door naar Las Vegas, erg vet! Volgende keer wil ik daar wat langer blijven! In Death Valley was het restaurant bij Stove pipe wells dicht, dus uiteindelijk een broodje bij de benzine pomp op, dat was wat minder :S. Vanuit Death Valley naar Sequoia NP en door naar Yosemite. In yosemite helaas regen. Vanuit yosemite naar Napa valley, gelukkig regen (dus wijn proeven

). Toen door naar Garberville en het humboldt redwoods state park met het beste visitorscentre van de trip (TIP!!). Ook het plaatsje Ferndale is erg mooi (victoriaanse stijl) met goeie restaurants! Als je die kant op wil verblijf dan niet in Garberville maar in Ferndale! Garberville loopt over van de zwervers namelijk. Toen via Montecino naar San Fransisco. San Fransisco is de meest relaxte stad van de trip.
Een erg vette reis! Maar de volgende keer zou ik het nog rustiger aan doen. Een paar parken wat langer blijven en met een paar langere reisdagen (nu hadden we maximaal 300 mijl per dag). In de parken (bijvoorbeeld Yellowstone en Yosemite) wil ik dan een paar langere (overnight) wandeltochten doen zodat je de omgeving beter leert kennen in plaats van alles heel vluchtig vanuit de auto! Daarnaast wat langer in een paar steden voor dezelfde reden als de parken.
Erg bedankt voor de tips!
Grtz Jan
PS: voor de geïnteresseerden zijn via deze link wat fotos van de trip te vinden:
http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... d0f5dda64a