Pfew, ik weet niet hoe jullie dat allemaal doen met die live verslagen, maar wij komen 's avonds laat thuis en dan heb ik geen puf meer om wat te typen!! We hebben tot nog toe wel overal WIFI gehad, dus dat was handig voor het weer en om te checken wat voor leuks er in de buurt is.
Donderdag zijn we door RMNP gereden, via de Old Fall River Road en de Fall River terug.
Wat hebben we genoten van het uitzicht! Het was wel een beetje bewolkt en fris, ik was heel bang dat het zou gaan regenen als we op de Old Fall River Road reden, maar dat bleef ons gespaard. Toen we naar Sprague Lake reden begon het wel hard te regenen. We hebben toen onze uberhippe ponchos aangedaan (want er werd gevraagd waar we die vandaan hadden

) en zijn een rondje om de lake gaan lopen. Dit keer heb ik de camera in de auto gelaten omdat het zo hard regende. In het midden van het rondje zijn we op een steiger gaan staan want we zagen een Moose. Deze ging zo het water in en kwam recht op ons af, ik stond echt te stuiteren want de camera lag nog in de auto en hij kwam echt letterlijk van de overkant onze kant op. Wij deden heel rustig stapjes terug, want het was toch wel een beetje spannend

We zagen andere mensen aan de overkant kijken.. we zijn toen als een speer terug gerend naar de auto en hebben de camera opgehaald en hebben nog wat mooie plaatjes kunnen schieten, het was ook even gestopt met regenen dus de lake spiegelde ook mooi. Pfew, nooit meer op stap zonder camera, weer of geen weer

Die avond hebben we lekker in onze cabin gekookt (de bacon was aangebrand waardoor het brandalarm af ging... krijg zo'n ding maar eens uit, wat een lawaai!) en lekker op het deck opgegeten.
Vrijdag hebben we de lange rit gemaakt naar Custer. Op het forum heb ik veel gevraagd of dit te doen was en de meningen waren verdeeld. Ik vond het op zich wel te doen (uhmmm heb niet zelf gereden, maar zat er naast

). Ik had genoeg te bekijken onderweg en vond het wel gezellig

. We zijn gestopt bij Scotts Bluff waar een vriendelijke meneer van het monument ons vertelde hoe dat vroeger allemaal in zn werk ging. Erg leuk, maar het was ook heel heet! Wel 100F! We hebben toen even lui de auto naar boven genomen en daar alles eens goed bekeken. Wederom, wat een uitzicht! Kan overal wel uren blijven zitten en kijken. Daarna natuurlijk gestopt bij de Stonehenge. Ik heb trouwens niemand hier gelezen over al die sprinkhanen...wat een bult en wat een lawaai!! Is wel een komisch gezicht als je loopt en er 50 beestjes wegspringen. Onderweg kwamen we nog door Custer State Park en werden we verrast door de bizons. Wat een beesten zeg! En wat een geluid komt daar uit, hihi. Prachtig om te zien van de kuddes en dat ze voor je auto langslopen. We sliepen twee nachten in de Calamity Peak Lodge in Custer. En dit wil ik echt iedereen aanraden, had volgens mij maar 1 of geen post gevonden over deze accomedatie, maar echt geweldig. De manager, Dave, superaardig. Hij had ook voordat wij kwamen een kaart opgestuurd en aangegeven waar zij zaten, per POST! Wij hadden cabin 5, super mooi, groot, twee slaapkamers en een huge kingsize bed!! Keukentje en weer een porch voor en achter. Kamers waren wel een beetje gehorig, maar behalve een beetje gesnurk geen last gehad.
Zaterdag zijn we in de hitte naar de Badlands gereden. Ik las van iemand (sorry... weet niet meer wie :S) dat ze de Notch trail hadden gelopen, dus de stoute schoenen aan en op weg. We zijn dus wel vroeg weg gegaan want het werd weer heel heet. Direct naar de trail en dan de rest van het park bekeken. Het was geen zware of moeilijke trail... maar ik had wel heel veel moeite met de enge afgronden en het afbrokkelend gruis. Ik stond op een gegeven moment helemaal te trillen, zo kende ik mezelf ook niet. Maar er zaten 2 bochtjes in en die vond ik echt eng, nu ben ik ook geen doorgewinterde hiker en raak ik ook snel in paniek

Manlief blijft gelukkig rustig en leert mij hoe ik mij moet afzetten en waar ik mijn voeten neer moet zetten. Scheelt weer een hoop!! Aan de ladder omlaag heb ik trouwens nog mijn handen verbrand, hahaha, kan ook niet anders. Hij was zooo heet en op een gegeven moment dacht ik, ooeeeh, dit is een lekker koud stukje.. maar dat dacht ik mis. Toen we beneden waren bekeek ik mijn handen eens goed en tussen al het rood zaten een paar fijne witte blaren.. auwch. Gelukkig hadden we nog koud water en terug bij de auto gelijk ijs erop gedaan. Het is nu alleen nog maar een beetje rood, verder geen last. We waren nog zo goed voorbereid met onze water, gatorade, petjes, trailmix en zonnebrand hahaha. We zijn via het offroad gedeelte naar boven gereden. Eerst langs de praire dogs. Ook hier weer een bizon, maar de kruisde ons pad, en bleef lekker staan waardoor we niet echt erlangs durfden. Heel stil elke keer een stukje schuifelen kwamen we bij onze auto. Ik fluisteren naar mijn vriend 'klik vast de auto open', mocht ie ineens op ons afkomen kon ik in de auto duiken, hahaha, de leuke momenten. Omdat we nog tijd over hadden zijn we nog wel bij Wall gestopt.. tja, leuk om gezien te hebben als je tijd over hebt. 's avonds zijn we nog naar de avondceremonie bij Mount Rushmore geweest. Wat magisch om dat allemaal voor het eerst te zien en wat een heerlijk gevoel die saamhorigheid van de Amerikanen bij het zingen van het volkslied (uit volle borst meegezongen

, nu mag het, in NL kijken we me raar aan) en bij het eren van de veteranen.
Zondag (vandaag) hebben we Custer verlaten en zijn we naar Hulett gereden. We waren een beetje kapot van de afgelopen dagen dus het geplande Wind Cave NP hebben we overgeslagen. We zijn nog een keer naar Mount Rushmore geweest om alles in het daglicht nog eens goed te bekijken. Daarna naar de Mystery Spot. Het kan een tourist trap zijn, maar wij hebben gelachen. Toch maar eens opzoeken hoe dat allemaal werkt. Het is een soort magnetisch veld waardoor alles een kant op leunt. Op een gegeven moment stonden we buiten en moesten we met onze handen in een half bolletje heel snel heen en weer. Je voelt dan de energie tussen je handen, alsof er echt iets tussen zit. Wij natuurlijk gelijk op de parkeerplaats nog een keer als een stel sukkels met die handen wapperen, maar toen voelden we het niet... hmmmm...
Daarna zijn we door bear country gereden, ook best wel een bezoekje waard. Zou het alleen niet doen als het druk is, wij zaten back to back in de auto's dus dan ben je meer aan het wachten op de persoon voor je dan dat je leuk door het park kunt rijden en kunt kijken naar alle dieren. We zijn toen doorgereden naar Deadwood waar we lekker hebben gegeten en bijna elk winkeltje van binnen hebben gezien. Ik ben driftig op zoek naar een hoody met een amerikaanse vlag erop.. maar op dit moment hebben ze alleen nog maar soorten met de staten erop. Dacht dat ze zoiets overal we zouden hebben. Vanavond slapen we dus in Hulett, Devils Tower Inn (Best Western). De dame die ons incheckte had er veel zin in (niet) en na het warme welkom waren we in ieder geval wel blij met onze kamer. Mooi ruim, kingsize bed en schoon!! Ook hier weer WIFI, en we waren mooi op tijd vandaag dus we kunnen nog even relaxen en dit verslagje tikken! Zometeen onze verse sla eten die we nog in ons keukentje hebben gemaakt en het blikje spagetti en meatballs opwaren in de magnetron. Ik vind het altijd zo leuk kneuterig dat soort dingetjes

Hier in Hulett is niet zo veel. De ene dag gaan we uit eten en de andere dag maken we ons eigen eten. Elke dag uit eten is me nu te veel, wellicht dat anderen het zagen in het 'afvallen en sporten' topic, maar voordat we op vakantie gingen was ik nog 23 kg afgevallen (niet perse voor deze vakantie hoor, hahahaha). Ik wilde eerst een weegschaal kopen voor onderweg, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Ik probeer op te letten, maar wil ook wel graag vakantie vieren. Die frietjes en hamburgers gaan er dus wel in. Ik ben heel benieuwd wat de teller nu zegt.. ik hoop dat aan het einde van deze vakantie niet alle kilo's er weer bij op zitten. Als het er max 4 zijn ben ik tevreden

Vandaag was het trouwens ook nog erg warm, 98F. Morgen koelt het eindelijk even af naar 72F, kan er al naar uitzien!
Morgen rijden we via de Devils Tower naar Cody. Hier hoop ik mooie Uggs te vinden (weer dankzij het forum gelezen dat deze hier voordelig zijn) en ik wil ook ergens een Ed Hardy shirt.. mooi even shoppen! Morgenavond gaan we naar de Rodeo, dat lijkt me ook echt een belevenis!!
Zo, nu lekker douchen eten en een beetje luieren! De foto's zal ik online zetten als we thuis zijn!