Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis hekkie en Jhek: 9 weken cross country (West)

Bericht door Mickey99 »

Ook ik heb meegelezen en mee zitten genieten van jullie reis, echt jammer dat het er nu op zit ;)
Wel knap dat je de weblog zo goed bijgehouden hebt en dan vooral voor zo'n lange reis, top hoor!

Goede vluchten voor straks en alvast welkom thuis voor morgenochtend!

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Even een update en we zijn NIET blij......

Het vliegtuig wat zojuist om half twaalf zou vertrekken van Phoenix naar Chicago gaat niet. Sterker nog, het toestel komt ook niet. Naar wat United zegt wegens weather problems. Dat kan natuurlijk waar zijn, maar hier onder de Amerikanen hoor ik geluiden dat United tegenwoordig steeds deze "smoes" hanteert als er vluchtvertragingen o.i.d. zijn zodat ze niets hoeven te vergoeden. Het is één van de slechtste maatschappijen op dit gebied volgens de Amerikaanse reizigers.

E.e.a. betekent dat we dus niet vanmiddag in Chicago komen en dus de vlucht naar Amsterdam missen. We zijn nu omgeboekt al is dat onder voorbehoud. Men verwacht dat er vandaag nog wel een vlucht naar Chicago gaat, maar op z'n vroegst om 4 uur vanmiddag. Die vlucht moeten wij nemen. Dan komen we in het gunstigste geval dus ergens vanavond aan in Chicago. We krijgen geen vergoedingen of een hotelovernachting o.i.d. Niemand overigens. Dit is heel duidelijk meegedeeld door United omdat dit overmacht is.

Een andere optie was hier in Phoenix te blijven vannacht, maar voor morgen zitten alle vluchten vol die in aanmerking komen voor ons en dan is het maar afwachten wanneer we hier wegkomen. Hier hebben we niet voor gekozen.

Wat we moeten doen vanavond ALS we aankomen in Chicago weten we niet. Waarschijnlijk maar op de luchthaven blijven hangen. Als ik zeker wist dat de vlucht doorging zou ik nu een hotelkamer ergens boeken, maar het is niet zeker dus durf ik dat nu niet te doen. Onze bagage wordt ook naar Chicago gestuurd en die moeten we weer oppikken daar en opnieuw inchecken voor de volgende doorvlucht. Dat is ook balen. Zitten we met vier van die grote dikke tassen zonder wieletjes.

Morgen zijn we om 13:00 uur op een vlucht gezet van Chicago naar Washington Dulles. 's Avonds kunnen we dan doorvliegen van Washington Dulles naar Amsterdam waar we dan vrijdagmorgen zouden kunnen zijn als dit scenario allemaal doorgang vindt.

Ik hoef jullie niet te vertellen hoe we balen en wat voor een vermoeiende reis dit nu weer wordt. Hetzelfde overkwam ons twee jaar geleden op precies dezelfde dag. Toen strandden we met United in Washington in het TT-weekend en kwamen we ook op vrijdagmorgen pas aan i.p.v. op donderdagmorgen. Nu lijkt precies hetzelfde weer te gebeuren.

Alleen is deze reis nog gecompliceerder. LA-Phoenix-Chicago-Washington-Amsterdam. Maar liefst VIER keer overstappen en meer dan 48 uur geen slaap en "rondhangen". Ik kan wel janken.

Sorry moest dit even kwijt...... :(

Jan heeft overigens op dit moment geen krimp. Die zit hier op de luchthaven aan een bar onder het genot van een pilsje live naar de voetbalwedstrijden te kijken in poule D. Ghana-Duitsland en Australië-Zwitserland. Ik kan hem hier vandaan zien en ik zie een big smile op zijn face. Hem kennende piept die vanavond wel weer anders..... :wink:

Gr. Jan en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Jeetje. het zit jullie niet mee zeg.
Een grote knuf van ons.
Liefs Rob en Annie
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Goh Marjan,

Wat balen dat het eind van de vakantie zo moeizaam verloopt.
Dat wordt nog even op de tanden bijten.
Leuk is anders natuurlijk.
Bekijk het van de positieve kant.
Jullie krijgen nu een dag terug voor de dagen die jullie hebben moeten missen door de aswolk.
Hopenlijk gaat wel alles verder volgens schema.
Veel sterkte met de verdere reis en alvast succes met de jetlag.

Knuffel,

Sonja
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ach Marjan, wat vind ik dit nou sneu voor jullie. He dit is gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Zachtjes uitgedrukt. We weten er een beetje van maar dat kwam uiteindelijk goed. Dus in zoverre kan ik je niet troosten. Schrijf het maar lekker van je af en Phoenix heeft wel een Starbucks toch voor koffie en dergelijke drankjes, of ze margaritha's ergens hebben weet ik niet.
STerkte en blijf maar lekker schrijven en janken, geeft dat nou.
dikke knuf van ons beiden
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wat een drama reis zeg. Zeker na zo'n mooie vakantie draagt dit niet bij tot een mooie afsluiting.

Ik zou graag wat voor jullie willen doen, maar ja........vanuit hier....... :|

Neem anders een borrel naast Jan........en nog een........en nog een......wellicht gaat het dan weer iets beter. Sterkte!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hè jasses wat vervelend. Wat vind ik dat ontzettend rot voor jullie.
Ik kan me voorstellen dat je stevig baalt. Een terugreis is meestal al erg vermoeiend en dan nog 4 keer overstappen, wat een nachtmerrie.
Misschien kunnen jullie bij het vliegveld in Chicago nog een hotel boeken vanavond? Want om nou tot 1300 morgenmiddag op een vliegveld rond te hangen ik moet er niet aan denken.

Misschien kunnen ze jullie in Chicago nog aan een andere eerdere vlucht helpen? Ik hoop het echt voor jullie,.
Heel veel sterkte.

Een dikke knuffel van Marjon en Ger.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Oh jemig zeg, wat balen! Wat een pech! Gewoon janken hoor, mezelf kennende zou ik dat al lang gedaan hebben :oops: :o :wink: Ik vind het heel sneu voor jullie, en zou willen dat ik het vanuit hier voor jullie kon oplossen. Heel dikke knuffel van ons! En als ik jullie was, zou ik op de luchthaven in Chicago proberen een hotelletje boeken, zodat je niet zo gebroken bent met zo'n lange reis en zoveel overstappen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

hekkie schreef: Jan heeft overigens op dit moment geen krimp. Die zit hier op de luchthaven aan een bar onder het genot van een pilsje live naar de voetbalwedstrijden te kijken in poule D. Ghana-Duitsland en Australië-Zwitserland. Ik kan hem hier vandaan zien en ik zie een big smile op zijn face. Hem kennende piept die vanavond wel weer anders..... :wink:
Misschien is die smile wel van z'n face nu Duitsland net een punt heeft gescoord tegen Ghana.
(Ik zat nog te hopen dat de duitsers eruit lagen)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Heet in Phx? Wacht maar tot je thuis komt ;)
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Loek schreef:Misschien is die smile wel van z'n face nu Duitsland net een punt heeft gescoord tegen Ghana.
(Ik zat nog te hopen dat de duitsers eruit lagen)
Ha, ha, ha.... :lol:

Ik zal het hem straks even vragen. Ik kijk nu tegen zijn rug aan en kan zijn gezicht niet zien.... :mrgreen:

Afbeelding
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ach maak er maar wat van Marjan, zelf voetbal kan dan wel leuk zijn :roll:
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

He bah wat vervelend voor jullie zeg :( Ik zou ook zeker proberen nog een hotelletje te boeken als jullie in Chicago zijn. Van een nacht rondhangen op een vliegveld word je ook niet vrolijk.

Sterkte ermee!

Karin
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat vervelend voor jullie is dit! Echt balen zeg. We leven met jullie mee...

Liefs,
Hans en Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heel erg balen, maar waarom moeten jullie op Chicago vliegveld blijven hangen? Er zullen toch nog wel hotels vrij zijn, als jullie daar aankomen? Ik hoop, dat alles mee zal vallen. Het weer doet wel veel op het moment, dus dat kan heel goed de reden zijn. Er waren grote overstromingen in dat gebied zag ik vanochtend.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loes88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Loes88 »

Wat vervelend zeg, dat je na zo'n fantastische reis nog zo'n terugreis krijgt!
Ik vlieg morgen via Chicago terug naar Amsterdam met United, hopelijk gaat dat allemaal goed! :shock:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Goedenmorgen hekkies, eigenlijk hoop ik dat jullie dit niet meer lezen, danwel pas op een hotelkamer of in Nederland.
anders sterkte met de dag/nacht doorkomen!!

In ieder geval is het weer jullie hier ook goed gezind, het hogedrukgebied blijft en het wordt volgende week 25plus!! Dus lekker achterover in de tuin na het grasmaaien enzo met een glaaje rose (of twee) :D

liefs
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Even weer een update.....

Omstreeks het middaguur werd het duidelijk dat we vandaag toch nog naar Chicago zouden kunnen vertrekken. We hebben toen toch maar online een hotel geboekt via Hotwire. We wonnen het 4 * Hyatt Regency Hotel voor de prijs van $ 95. Incl. tax was dat $113. Extra kosten die we niet vergoed krijgen maar ja je wilt toch ook nog wel een beetje een fatsoenlijke nachtrust.

Even over drie vanmiddag arriveerde het toestel met het oorspronkelijke vluchtnummer uit Chicago in Phoenix. Even later begon men met boarden en 3:50 uur zouden we vertrekken. Toen iedereen aan boord was kwam de gezagvoerder persoonlijk meedelen dat er weer een thunderstorm in Chicago was en we nog niet konden vertrekken. Uiteindelijk heeft dit nog een uur geduurd en toen gingen we eindelijk de lucht in.

Klokslag tien uur vanavond landden we in Chicago. Tot onze verbazing en opluchting rolde onze bagage als een van de eersten van de band en toen was het even zoeken naar de stopplaats voor de hotelshuttles. We vonden het niet goed aangegeven en we hebben een paar keer moeten vragen. Uiteindelijk moesten we daarvoor wat straten oversteken in de drukte op de luchthaven en dat viel niet mee met de berg bagage die we op het eigenlijk wat te kleine karretje hadden. Jan moest flink manoeuvreren en soms viel er een tas op de grond. Maar uiteindelijk kwamen we op de plaats van bestemming.

Hier hebben we nog zo'n 20 min moeten wachten op de shuttle. Er reed net eentje weg toen wij er aan kwamen. Kwart over elf waren we in dit prachtige hotel. Iedereen is even vriendelijk en behulpzaam en we kregen enthousiast te horen hoe mooi vanavond de thunderstorm was met het rode licht en het weerlicht. We hebben maar aandachtig geluisterd. Deze mensen kunnen er ook niets aan doen dat wij daarom juist de smoor in hebben. De Bellman was ook heel behulpzaam. Onze bagage blijft op de kar en hij waakt erover vannacht. Hoeven we dat tenminste niet heen en weer te slepen. Een overnachtingstas hebben we meegenomen naar de kamer. Ben wel blij dat we onze toiletspulletjes hebben en wat schone kleren.

We hebben een mooie kamer met wifi (tegen betaling) en nadat we onze spullen neergezet hebben, zijn we naar de bar gegaan. Hier was het heel gezellig en behoorlijk druk. We hebben nog even gezellig zitten te pimpelen en een apetizer genomen. Heerlijke buffalo wings met blue cheese en celleriesticks. We zijn nu weer terug op de kamer en ik zit nog even deze update te schrijven. Jan kijkt naar de TV.

Morgen kunnen we een beetje uitslapen tot een uur of acht en dan gaan we weer naar de luchthaven. Hopelijk gaat het allemaal goedkomen met de in optie gezette vluchten. We vliegen eerst naar Washington en vandaar 's avonds naar Amsterdam. Althans dat is de bedoeling. Ik heb net de bewuste vluchten bekeken om evt. seats vast te leggen, maar er niets meer available. Wat dat betekent moeten we maar afwachten. Ik hou m'n hart vast.

Wordt vervolgd.....

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Jeetje wat een omslachtig gebeuren zeg. Ik zou ook door de grond zakken van ellende.

Moet er al helemaal niet an denken om dit soort dingen mee te maken met de kids :roll:

Wel fijn dat jullie even lekker hebben kunnen pimpelen aan de bar en vast heerlijk hebben geslapen. Ik hoop dat jullie een beetje uitgerust zijn voor de verdere reis terug!

Nog even volhouden en dan zijn jullie weer thuis!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jeetje, wat een ellende zeg! Ik hoop dat de rest van de reis wat voorspoediger verloopt en dat jullie mee kunnen op de volgende vluchten. We duimen!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer