Even een update en we zijn NIET blij......
Het vliegtuig wat zojuist om half twaalf zou vertrekken van Phoenix naar Chicago gaat niet. Sterker nog, het toestel komt ook niet. Naar wat United zegt wegens weather problems. Dat kan natuurlijk waar zijn, maar hier onder de Amerikanen hoor ik geluiden dat United tegenwoordig steeds deze "smoes" hanteert als er vluchtvertragingen o.i.d. zijn zodat ze niets hoeven te vergoeden. Het is één van de slechtste maatschappijen op dit gebied volgens de Amerikaanse reizigers.
E.e.a. betekent dat we dus niet vanmiddag in Chicago komen en dus de vlucht naar Amsterdam missen. We zijn nu omgeboekt al is dat onder voorbehoud. Men verwacht dat er vandaag nog wel een vlucht naar Chicago gaat, maar op z'n vroegst om 4 uur vanmiddag. Die vlucht moeten wij nemen. Dan komen we in het gunstigste geval dus ergens vanavond aan in Chicago. We krijgen geen vergoedingen of een hotelovernachting o.i.d. Niemand overigens. Dit is heel duidelijk meegedeeld door United omdat dit overmacht is.
Een andere optie was hier in Phoenix te blijven vannacht, maar voor morgen zitten alle vluchten vol die in aanmerking komen voor ons en dan is het maar afwachten wanneer we hier wegkomen. Hier hebben we niet voor gekozen.
Wat we moeten doen vanavond ALS we aankomen in Chicago weten we niet. Waarschijnlijk maar op de luchthaven blijven hangen. Als ik zeker wist dat de vlucht doorging zou ik nu een hotelkamer ergens boeken, maar het is niet zeker dus durf ik dat nu niet te doen. Onze bagage wordt ook naar Chicago gestuurd en die moeten we weer oppikken daar en opnieuw inchecken voor de volgende doorvlucht. Dat is ook balen. Zitten we met vier van die grote dikke tassen zonder wieletjes.
Morgen zijn we om 13:00 uur op een vlucht gezet van Chicago naar Washington Dulles. 's Avonds kunnen we dan doorvliegen van Washington Dulles naar Amsterdam waar we dan vrijdagmorgen zouden kunnen zijn als dit scenario allemaal doorgang vindt.
Ik hoef jullie niet te vertellen hoe we balen en wat voor een vermoeiende reis dit nu weer wordt. Hetzelfde overkwam ons twee jaar geleden op precies dezelfde dag. Toen strandden we met United in Washington in het TT-weekend en kwamen we ook op vrijdagmorgen pas aan i.p.v. op donderdagmorgen. Nu lijkt precies hetzelfde weer te gebeuren.
Alleen is deze reis nog gecompliceerder. LA-Phoenix-Chicago-Washington-Amsterdam. Maar liefst VIER keer overstappen en meer dan 48 uur geen slaap en "rondhangen". Ik kan wel janken.
Sorry moest dit even kwijt......
Jan heeft overigens op dit moment geen krimp. Die zit hier op de luchthaven aan een bar onder het genot van een pilsje live naar de voetbalwedstrijden te kijken in poule D. Ghana-Duitsland en Australië-Zwitserland. Ik kan hem hier vandaan zien en ik zie een big smile op zijn face. Hem kennende piept die vanavond wel weer anders.....
Gr. Jan en Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen: