Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MJM: SFO - Salt Lake met 2 kinderen: laatste vragen

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
MJM
Amerika-ontdekker

Re: Reis MJM: S. Francisco naar Salt Lake C. met 2 kl. kinderen

Bericht door MJM »

@Johan1973: in mijn eigen excelldocumentje thuis heb ik uiteraard wel de data en de dagen erbij staan, dank voor de tips rond Moab. Huisgenoot hier gaat extra in training om z'n dochter op z'n rug te dragen ;-).

@Dutchess: aha! Ziet er inderdaad leuk uit, dank.
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MJM
Amerika-ontdekker

Re: Reis MJM: S. Francisco naar Salt Lake C. met 2 kl. kinde

Bericht door MJM »

Het is bijna zover. Routes en evt. alternatieve routes zijn uitgedacht, campings (een paar, w.o. North Pines cg, Mather cg, Watchman cg, Canyon Village cg Yellowstone en Ruby's Inn) zijn gereserveerd.
Als de vulkaan-met-onuitspreekbare-naam geen roet/as in het eten gooit, zullen we zondag 30 mei vertrekken. We hebben er zin in, en vinden het tegelijkertijd ook een spannende onderneming.

Wat betreft de routes een vraag:
Onderweg rijden we langs of vlak langs o.a. Coral Pink Sand Dunes State Park, Kodachrome Basin State Par, Escalante State Park en Gobelin Valley State Park. Als we tijd/zin hebben zouden we deze willen bezoeken, maar: zijn al deze parken en de wegen er naar toe met de camper goed begaanbaar?
Veel mensen waarvan ik op het forum lees dat ze er zijn geweest, reisden met de auto, vandaar mijn vraag...

Wat betreft de campings een vraag:
Is het nodig om bijv. campings bij Page (wahwheap/lake powell cg), Las Vegas (Sam's Town) en bijv. Canyonlands bij Moab ook van te voren te reserveren?
We denken namelijk wel dat we er gaan overnachten, en we weten eigenlijk ook wel wanneer we er zullen overnachten. Is het dan verstandig om het allemaal toch maar vast te leggen? Of zal er in juni overal wel plek zijn?
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis MJM: SFO - Salt Lake met 2 kinderen: laatste vragen

Bericht door Yeehaw »

Tussen Zion en Bryce moet je rekening houden met wegwerkzaamheden (ut9)van ma t/m donderdag (juni-november) Er kunnen ernstige vertragingen zijn.
Coral Pink Sanddunes is vanaf us 89 te bereiken en je kan een loop maken. (Je komt uit bij Kanab) De weg is verhard. De sanddunes zijn trouwens niet "pink" overdag.Zou ik alleen bezoeken als er tijd over is.
Dat geldt ook voor Kodachrome SP. Je moet hier wel over een stuk onverhard rijden als je het park in wil. De campground is de moeite waard.
Tussen Bryce en Torrey zou ik gewoon op ut12 blijven www.scenicbyway12. com Daar is al genoeg te zien. Kopje koffie en wat eten bij Kiva Coffeehouse tussen milemarkers 74 en 73. Goblin Valley SP is goed bereikbaar allemaal over verharde wegen en dit SP zou ik toevoegen.
Over reserveringen kan ik niets zeggen. Reizen zelf niet met een RV. Bij Moab lijkt me een reservering wel aan te bevelen als dat mogelijk is.
Yeehaw
MJM
Amerika-ontdekker

Bericht door MJM »

Dankje Yeehaw!

GB Valley staat op het lijstje dat we écht willen zien. De rest staat op het lijstje met 'leuk voor onderweg als we zin/tijd hebben'. Sanddunes leek mee een fijne grote-zandbak-speel-picknickplek. Of heb ik er een totaal verkeerd beeld bij?
Goed te weten dat Kodachrome een stukje onverhard heeft, maar het wordt dus niet afgeraden voor campers? We zullen er waarschijnlijk niet overnachten, dus wie weet laten we het wel links liggen.

We hebben voor Moab inmiddels een reservering gemaakt, want daar zitten we precies in het weekend. De wegwerkzaamheden bij Zion staan op mn netvlies, maar daarvan 'zien' we wel hoe het gaat. We willen 1x over de Mnt Carmel-weg heen. En ook weer terug door de tunnel is afhankelijk van de vertragingen (anders rijden we bovenlangs, is vast ook heel mooi). Volgens mij zitten we trouwens net in een weekend in Zion - als we tenminste reizen zoals bedacht...-, dus wellicht hebben we geluk.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan Coral Pink bekijken vanaf de parkeerplaats maar ook naar benden lopen. De sanddunes worden ook veel gebruikt door off road motorfietsen. Goblin Valley kan je ook vanaf de parkeerplaats bekijken maar kinderen vinden het maar wat leuk om tussen de ronde rotsen in dit maanlandschap rond te dollen. De wegen door Kodachrome zijn niet verhard maar wel "graded" dus er even met een RV in zal geen probleem zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer