Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cicade plaag
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Cicade plaag
Iedere 17 jaar beleeft dit gebied (en met ons 14 andere oostelijke staten en Washington DC) een cicade plaag, die zijn weerga niet kent.
In 1987 was de laatste plaag en ik herinner het mij nog goed. Dit jaar zijn we er weer aan toe en vandaag kwamen honderden insekten de grond uit kruipen.
Als je hier in de maanden mei of juni op bezoek bent, zul je er zeker mee te maken krijgen. Overal liggen karkasjes en insekten. Nu worden ze nog door de vogels en eekhoorns opgegeten, maar over een week of zo hebben die genoeg van de lekkernijen en zullen de insekten de overhand krijgen.
Ze zijn niet alleen talrijk, maar ook ontzettend lawaaierig. Op sommige plaatsen zo erg, dat je niet gewoon kunt praten.
Ik heb er vandaag in mijn dagboek (zie mijn ondertekening) over geschreven en er foto's bij gezet.
http://spitsnet.nl/cci.php?id=18969 is een goed Nederlands artikel over dit fenomeen.
In 1987 was de laatste plaag en ik herinner het mij nog goed. Dit jaar zijn we er weer aan toe en vandaag kwamen honderden insekten de grond uit kruipen.
Als je hier in de maanden mei of juni op bezoek bent, zul je er zeker mee te maken krijgen. Overal liggen karkasjes en insekten. Nu worden ze nog door de vogels en eekhoorns opgegeten, maar over een week of zo hebben die genoeg van de lekkernijen en zullen de insekten de overhand krijgen.
Ze zijn niet alleen talrijk, maar ook ontzettend lawaaierig. Op sommige plaatsen zo erg, dat je niet gewoon kunt praten.
Ik heb er vandaag in mijn dagboek (zie mijn ondertekening) over geschreven en er foto's bij gezet.
http://spitsnet.nl/cci.php?id=18969 is een goed Nederlands artikel over dit fenomeen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikafan
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hi Petra,
Ik heb je dagboek gelezen en volg met belangstelling dit fenomeen. Ik had hier nog nooit van gehoord en ik krijg er kippevel van. Wat "goor"....
Wat ik mij nog afvroeg is, of dit gebeuren zich meer "buiten" afspeelde of ook midden in de stad met al z'n bebouwingen?
Groetjes Marjan
Ik heb je dagboek gelezen en volg met belangstelling dit fenomeen. Ik had hier nog nooit van gehoord en ik krijg er kippevel van. Wat "goor"....
Wat ik mij nog afvroeg is, of dit gebeuren zich meer "buiten" afspeelde of ook midden in de stad met al z'n bebouwingen?
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik heb die dingen wel ooit gezien, maar volgens mij is het geen "plaag" hier in het zuiden van Bama. Wel hebben we natuurlijk de "gnats" (kleine irritante stekende zwarte mugjes) en de "lovebugs" komen binnenkort ook weer, van die continu parende beestjes die na 10 seconden rijden je hele auto weer hebben bedekt

vieze foto, maar kon niks anders vinden sorry, ze zijn echt heel klein en zien er zwart uit!

Deze vliegen al parend door de lucht, paren de hele dag door, daarom de naam lovebug
Richard
en hier wel iets grappigs, gevonden terwijl zoekende naar fotootjes
What to Do When a Bug Climbs in Your Mouth and Other Poems to Drive You Buggy
Blurb:
There are bugs in your carpet
and bugs in your hair.
There are millions
and billions of bugs everywhere.
They will eat up your trees,
They will dig up your lawn.
You can squash all you can,
but they'll never be gone.
They will dive in your food.
They will hide in your bed.
You will never get rid of your bugs.
So instead--
Ask them kindly not to bite.
Do not wash them from your hair.
Let them know you'll treat them right.
Learn to love them.
Show you care.
You might as well--
They're everywhere.

vieze foto, maar kon niks anders vinden sorry, ze zijn echt heel klein en zien er zwart uit!

Deze vliegen al parend door de lucht, paren de hele dag door, daarom de naam lovebug
Richard

en hier wel iets grappigs, gevonden terwijl zoekende naar fotootjes
What to Do When a Bug Climbs in Your Mouth and Other Poems to Drive You Buggy
Blurb:
There are bugs in your carpet
and bugs in your hair.
There are millions
and billions of bugs everywhere.
They will eat up your trees,
They will dig up your lawn.
You can squash all you can,
but they'll never be gone.
They will dive in your food.
They will hide in your bed.
You will never get rid of your bugs.
So instead--
Ask them kindly not to bite.
Do not wash them from your hair.
Let them know you'll treat them right.
Learn to love them.
Show you care.
You might as well--
They're everywhere.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hee, leuk weer van je te horen, PeeJay! Iedere dag komen er nog nieuwe cicadas uit hun omhulsels
. Ik dacht dat de grote uittocht na dinsdag wel over was, maar nee hoor! Veel plezier in de Bahamas! Waar ga je heen?

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi PeeJay,
(Off topic nu helemaal) Een heel goede keus!! Wij zijn eind 2002 in Atlantis geweest en hebben er een heerlijke tijd gehad (ondanks het koude(re) weer).
Ik heb er foto's van staan: http://community.webshots.com/album/57174063tgYTxR en http://community.webshots.com/album/57208820PIbjEh
Het is een heel uniek resort, veel plezier!
(Off topic nu helemaal) Een heel goede keus!! Wij zijn eind 2002 in Atlantis geweest en hebben er een heerlijke tijd gehad (ondanks het koude(re) weer).
Ik heb er foto's van staan: http://community.webshots.com/album/57174063tgYTxR en http://community.webshots.com/album/57208820PIbjEh
Het is een heel uniek resort, veel plezier!
Re: Cicade plaag
Halloooo,Petra/VS schreef:Iedere 17 jaar beleeft dit gebied (en met ons 14 andere oostelijke staten en Washington DC) een cicade plaag, die zijn weerga niet kent.
httpop ://spitsnet.nl/cci.php?id=18969 is een goed Nederlands artikel over dit fenomeen.
Zijn deze beesten ook in Oklahoma ,want daar ga ik binnenkort voor 6 weken naar toe.Of komen ze alleen aan de oostkust uit?
groetjes
Queeni
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, Oklahoma heeft wel cicades, maar de gewone zomer variant, niet de honderdduizenden of zelfs miljoenen, die we hier hebben!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat beest is geen cicade. Op mijn blog heb ik daar foto's van staan (url onder dit berichtje). Het gegil en geschreeuw is om gek van te worden hier! En vanochtend zat er een op mijn rug te gillen, brrrr!!!
Maar ik draag een t-shirt met een grote cicade op mijn rug, misschien leek hem die wel wat
.
Maar ik draag een t-shirt met een grote cicade op mijn rug, misschien leek hem die wel wat

LOL petra, misschien moeten de ramen en deuren dichtPetra/VS schreef:Dat beest is geen cicade. Op mijn blog heb ik daar foto's van staan (url onder dit berichtje). Het gegil en geschreeuw is om gek van te worden hier! En vanochtend zat er een op mijn rug te gillen, brrrr!!!
Maar ik draag een t-shirt met een grote cicade op mijn rug, misschien leek hem die wel wat.

Dat beest dat je ziet is in werkenlijkheid een heel zwart beestje, maar onder de microscoop is het zo'n eng geval, en bijten doen ze, ik sta na een paar uur in de tuin al vol met bulten (zoet bloed

We blijken petra's cidade's hier ook te hebben, maar niet in zo'n grote getallen (gelukkig)

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier is dat ook zo, een half uur naar het zuiden is het hier juist afgelopen. Maar hier zijn ze nog volop aan het zwermen!
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Een site waar je meer cicada info kunt vinden: http://www.msj.edu/cicada/.
BTW Ik wil niet voor mijn beurt spreken, maar Petra woont in de buurt van Washington DC.
gr. Redneck
BTW Ik wil niet voor mijn beurt spreken, maar Petra woont in de buurt van Washington DC.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Getsiederrrie. lijkt me toch maar niets, die rare beestjes. MMMMMM...... Nederland is toch zo gek nog niet! Enne, het wordt van het weekend 22 graden, toevallig!
(of ben ik mezelf nu heel hard aan het tegenspreken omdat ik eigenlijk, stiekum toch wel heel jaloers ben op jullie in-amerika-wonende-mensjes?
)

(of ben ik mezelf nu heel hard aan het tegenspreken omdat ik eigenlijk, stiekum toch wel heel jaloers ben op jullie in-amerika-wonende-mensjes?