Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kiemah: Quebec of Chicago?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Kiemah
Amerika-ontdekker

Reis Kiemah: Quebec of Chicago?

Bericht door Kiemah »

Hee!
Ik ben momenteel bezig met het plannen van mijn USA/Canada trip van 14 mei tot 6 juni. Ik ben dan net een kleine 2 maanden achttien, en ga in m'n eentje met het OV reizen. Nu ben ik aan het twijfelen tussen Quebec en Chicago; omdat ik het vanwege mijn budget (en tijd tekort) niet redt beide te doen.
Ik heb grofweg twee planningen;
1. NY, Toronto, Ottawa, Montreal, Quebec, Boston, NY
2. NY, Chicago, Toronto, Ottawa, Montreal, Boston, NY

Wat zouden jullie in mijn plaats kiezen, en waarom?
Thanks!

NB. er staat voor mij verder nog niets vast hoor, alleen dat ik op 14 mei aankom op JFK en daar 6 juni weer vertrek ;-)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis Kiemah: Quebec of Chicago?

Bericht door hekkie »

Quebec ken ik niet, maar Chicago is een fantastische stad dat weet ik wel.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik ben ook niet bekend met Quebec, maar vind Chicago ook een geweldige stad! Het ov is goed geregeld, zeker als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer is Chicago erg reis vriendelijk. Lekkere restaurants, fijne blues clubs, een interessante geschiedenis, heel veel bezienswaardigheden en schitterende gebouwen. Ik vind Chicago persoonlijk mooier dan NY, dus voor mij zou de keus niet moeilijk zijn. ;)
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Ik ben in 2006 zo'n 4 dagen in Montréal geweest. Naar mijn mening is een paar dagen ook genoeg. Zo heel erg veel is er niet te zien. Montréal lijkt in de verste verte niet op Parijs zoals men wel eens wil doen vermoeden. Het enige dat er in de buurt komt is Vieux Montréal.
Chicago is een fantastische stad. Ontzettend levendig overdag en als je van moderne architectuur houdt is dit een fijne bestemming. Kun je best wat langer dagen doorbrengen. Veel te zien en te beleven.
Toronto is mij ook bevallen. Het is een moderne metropool met best wat bezienswaardigheden. Maar ook hiervoor geldt: een paar dagen.
New York behoeft geen uitleg. Goed voor een hele week of langer.
Ottawa, Québec (neem aan dat je de stad bedoelt) en Boston ken ik (nog) niet.
Alles is natuurlijk relatief en wanneer je van musea houdt kun je je overal nog wat langer vermaken.
Als je planning twee kiest kun je misschien de Niagara Falls nog doen.

Overigens heb ik toen ook een deel met het ov afgelegd. Detroit-Toronto per bus. Toen vanuit Toronto nog een keer de Niagara Falls met de bus en later Toronto-Montréal per bus. Goed te doen. Je merkt wel duidelijk het verschil tussen Ontario en de provincie Québec. Zodra je Québec binnenrijdt is het hobbel hobbel en slaat de verpaupering hard toe.
De steden zelf hebben een heel goed ov-systeem: in Chicago, Montréal, Toronto en New York gewoon een dagkaart kopen. De andere steden hebben waarschijnlijk ook wel zoiets.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik zou zowel Quebec als Chicago erin laten, en Ottawa laten vallen. Zowel in Montreal als QC kun je makkelijk een paar dagen bezienswaardigheden bekijken, in Ottawa vond ik de sfeer minder en was ik snel uitgekeken.
Mijn route zou er zo uit zien: NY, Chicago, Toronto, Montreal, Quebec City, Boston, NY.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Echt? Ik ben juist dol op Ottawa (mijn broer woont er). De Houses of Parliament met wisseling van de wacht, Parliament Hill, een aantal interessante musea, de oude markt met leuke winkeltjes en restaurants, het Rideau Canal. Het is een wat relaxter stad, dan Toronto of Montreal, maar toch echt de moeite waard. Ook een gebied om te bezoeken is het Thousand Islands gebied. Van de steden, die je noemt, ben ik alleen nog niet in Quebec City geweest. Dat schijnt een mooie stad te zijn, maar wel nog vijf uur rijden van Montreal. Chicago heeft zeker meer te bieden. En inderdaad, als je de tweede optie kiest, zou ik Niagara Falls ertussen voegen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Het Thousand Island gebied is inderdaad een aanrader. Weet alleen niet of dat een beetje met ov te doen is? Van Montreal naar QC is, volgens MapQuest, bijna 3 uur rijden. De rit ernaar toe is mooi. Zeker als je vanuit Levis de veerpont neemt naar QC. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik Niagara Falls zeker niet overslaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer