Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kaartje!: Vragen over eerste reis naar Amerika
Reis Kaartje!: Vragen over eerste reis naar Amerika
Hallo allemaal,
In 2010 willen mijn man en ik op vakantie naar Amerika. Het wordt onze eerste keer.
We willen samen rondreizen met de auto. Is dit verstandig? Komen we dan ook op de mooie, toeristische plekjes?
Of adviseren jullie ons om met een georganiseerde busreis te gaan?
Welke National Parken adviseren jullie ons? (We willen graag van oost naar west rondreizen)
wat is verstandiger: boeken via een reisbureau of zelf een ticket boeken en de hotels ter plaatse?
Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.
alvast bedankt.
Groetjes,
Karin
In 2010 willen mijn man en ik op vakantie naar Amerika. Het wordt onze eerste keer.
We willen samen rondreizen met de auto. Is dit verstandig? Komen we dan ook op de mooie, toeristische plekjes?
Of adviseren jullie ons om met een georganiseerde busreis te gaan?
Welke National Parken adviseren jullie ons? (We willen graag van oost naar west rondreizen)
wat is verstandiger: boeken via een reisbureau of zelf een ticket boeken en de hotels ter plaatse?
Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.
alvast bedankt.
Groetjes,
Karin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Vragen over eerste reis naar Amerika
Hallo Karin,
Een heerlijk vooruitzicht om naar Amerika te gaan! Hoeveel tijd heben jullie voor de reis?
Een auto is een geweldige manier om rond te reizen, veel beter dan een georganiseerde busreis. Je kunt de route helemaal zelf bepalen en in je eigen tempo rondreizen. En natuurlijk kom je dan ook op de mooiste plekjes. Boeken kn via een reisbureau (vlucht en autohuur) of je kunt het zelf doen. Voor de motels/hotels kun je ook goed zelf boeken, of ter plekke kijken waar je wilt overnachten. Zelf boeken geeft je meer mogelijkheden (meer keuze, meer afwisseling en je kunt makkelijk annuleren).
Als je graag nationale parken wilt bezoeken kun je ook overwegen om alleen naar het westen te gaan: daar vind je de meeste parken en op die manier heb je meer tijd voor die parken. Eventueel kun je het combineren met een bezoek aan New York. Op die manier hebben wij het in 2008 gedaan, zie ons reisverslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Marianne
Een heerlijk vooruitzicht om naar Amerika te gaan! Hoeveel tijd heben jullie voor de reis?
Een auto is een geweldige manier om rond te reizen, veel beter dan een georganiseerde busreis. Je kunt de route helemaal zelf bepalen en in je eigen tempo rondreizen. En natuurlijk kom je dan ook op de mooiste plekjes. Boeken kn via een reisbureau (vlucht en autohuur) of je kunt het zelf doen. Voor de motels/hotels kun je ook goed zelf boeken, of ter plekke kijken waar je wilt overnachten. Zelf boeken geeft je meer mogelijkheden (meer keuze, meer afwisseling en je kunt makkelijk annuleren).
Als je graag nationale parken wilt bezoeken kun je ook overwegen om alleen naar het westen te gaan: daar vind je de meeste parken en op die manier heb je meer tijd voor die parken. Eventueel kun je het combineren met een bezoek aan New York. Op die manier hebben wij het in 2008 gedaan, zie ons reisverslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Kaartje!: Vragen over eerste reis naar Amerika
Voor een eerste keer Amerika is een rondje door het Zuidwesten inderdaad super!
Nationale Parken die je dan niet mag missen zijn: Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce Canyon en Grand Canyon.
Het beste is inderdaad een auto huren. Een busreis lijkt me helemaal niks om eerlijk te zijn. Met een gehuurde auto zie je veel meer, bepaal je zelf wat je wilt gaan zien en hoe lang je er wilt verblijven en zul je dus een veel mooiere reis beleven.
Nationale Parken die je dan niet mag missen zijn: Yosemite, Death Valley, Zion, Bryce Canyon en Grand Canyon.
Het beste is inderdaad een auto huren. Een busreis lijkt me helemaal niks om eerlijk te zijn. Met een gehuurde auto zie je veel meer, bepaal je zelf wat je wilt gaan zien en hoe lang je er wilt verblijven en zul je dus een veel mooiere reis beleven.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor jullie reacties!
Het is zeker een fijn vooruitzicht, het liefst vertrek ik morgen al
We willen ongeveer 3 weken naar Amerika. Het liefst beginnen we in New York, Washington en de Niagara Falls. Daarna willen we met het vliegtuig naar LA, Las Vegas, San Francisco en nog een park bezoeken. Ik heb zoveel mooie foto's van parken gezien dat ik daar ook echt naar toe wil.
Is dit in 3 weken te doen? Of willen we te veel? Ik begrijp goed dat we minimaal een halve dag onderweg zijn voordat we in een andere stad zijn aangekomen.
Is er altijd wel plaats voor een overnachting als we ter plekke reserveren? Ik zou het namelijk jammer vinden als we een halve dag bezig zijn om een plek te krijgen.
Is een zelf georganiseerde reis goedkoper dan via een reisbureau? het lijkt ons gemakkelijker om bij het reisbureau te boeken, maar als het goedkoper kan is het natuurlijk niet slim om via het reisbureau te boeken. Hoe doen jullie dat altijd? Zelf boeken of via reisbureau? En als je zelf alles regelt, hoe pak je dat aan?
Wat een vragen he?? Dat komt omdat we nog nooit zelf een reis georganiseerd hebben, we kozen altijd voor het makkelijke van een reisbureau. En nu met Amerika willen we echt goed voorbereid zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Het is zeker een fijn vooruitzicht, het liefst vertrek ik morgen al

We willen ongeveer 3 weken naar Amerika. Het liefst beginnen we in New York, Washington en de Niagara Falls. Daarna willen we met het vliegtuig naar LA, Las Vegas, San Francisco en nog een park bezoeken. Ik heb zoveel mooie foto's van parken gezien dat ik daar ook echt naar toe wil.
Is dit in 3 weken te doen? Of willen we te veel? Ik begrijp goed dat we minimaal een halve dag onderweg zijn voordat we in een andere stad zijn aangekomen.
Is er altijd wel plaats voor een overnachting als we ter plekke reserveren? Ik zou het namelijk jammer vinden als we een halve dag bezig zijn om een plek te krijgen.
Is een zelf georganiseerde reis goedkoper dan via een reisbureau? het lijkt ons gemakkelijker om bij het reisbureau te boeken, maar als het goedkoper kan is het natuurlijk niet slim om via het reisbureau te boeken. Hoe doen jullie dat altijd? Zelf boeken of via reisbureau? En als je zelf alles regelt, hoe pak je dat aan?
Wat een vragen he?? Dat komt omdat we nog nooit zelf een reis georganiseerd hebben, we kozen altijd voor het makkelijke van een reisbureau. En nu met Amerika willen we echt goed voorbereid zijn.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zelf regelen is niet alleen goedkoper je kan ook veel dichter bij de mooie dingen overnachten.
Zeker voor de parken geld dat de reisorganisaties hun overnachtingsplekken vaak erg ver van het park hebben terwijl je zelf iets vlakbij of zelfs in het park kan boeken.
Zeker voor de parken geld dat de reisorganisaties hun overnachtingsplekken vaak erg ver van het park hebben terwijl je zelf iets vlakbij of zelfs in het park kan boeken.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Om ook even aan te sluiten op jullie vraag "is deze reis te doen in 3 weken" in het voorstel topic.
3 weken is al minimaal om alleen het westen te doen.
Laat staan als je er ook nog New York, Washington en de Niagara Falls wilt zien.
Stel dat je het heel minimaal houdt.
Je komt aan in New York. Daar blijf je 3 nachten Dan reis je naar Niagara Falls voor één nacht. Dan in twee dagen naar Washington waar je drie nachten blijft
1 Aankomst New York
2 New York
3 New York
4 Niagara Falls
5 Niagara Falls- ...
6 --- - Washington
7 Washington
8 Washington
9 vliegen van Washington naar San Francisco
En dit schema is natuurlijk heel erg minimaal.
Dan heb je dus nog 12 dagen over voor de route San Francisco- LA - Las Vegas.
Als je voor elke stad 3 nachten neemt heb je nog 3 dagen over voor de kustroute en een park. De andere mooie parken die hier al genoemd zijn kun je dan absoluut niet bezoeken.
Dus als je vraagt is het te doen in 3 weken? : Ja het is te doen.
Of het ook een leuke reis wordt? Ik betwijfel het, ik zou zo'n reis nooit maken. Veel en veel te gehaast en enorm vermoeiend. Het is een beetje op zijn Japans: Europa in drie weken, we zijn op veel plaatsen geweest, we weten er niet veel meer van maar gelukkig hebben we de foto's nog.
Maar misschien vinden jullie dat wel helemaal geweldig, dat is een kwestie van smaak.
Ik zou zelf kiezen voor óf de oostkust óf de westkust.
Marjon
3 weken is al minimaal om alleen het westen te doen.
Laat staan als je er ook nog New York, Washington en de Niagara Falls wilt zien.
Stel dat je het heel minimaal houdt.
Je komt aan in New York. Daar blijf je 3 nachten Dan reis je naar Niagara Falls voor één nacht. Dan in twee dagen naar Washington waar je drie nachten blijft
1 Aankomst New York
2 New York
3 New York
4 Niagara Falls
5 Niagara Falls- ...
6 --- - Washington
7 Washington
8 Washington
9 vliegen van Washington naar San Francisco
En dit schema is natuurlijk heel erg minimaal.
Dan heb je dus nog 12 dagen over voor de route San Francisco- LA - Las Vegas.
Als je voor elke stad 3 nachten neemt heb je nog 3 dagen over voor de kustroute en een park. De andere mooie parken die hier al genoemd zijn kun je dan absoluut niet bezoeken.
Dus als je vraagt is het te doen in 3 weken? : Ja het is te doen.
Of het ook een leuke reis wordt? Ik betwijfel het, ik zou zo'n reis nooit maken. Veel en veel te gehaast en enorm vermoeiend. Het is een beetje op zijn Japans: Europa in drie weken, we zijn op veel plaatsen geweest, we weten er niet veel meer van maar gelukkig hebben we de foto's nog.
Maar misschien vinden jullie dat wel helemaal geweldig, dat is een kwestie van smaak.
Ik zou zelf kiezen voor óf de oostkust óf de westkust.
Marjon
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een kort antwoord: Ik ben het met Vana eens. Ik zou kiezen tussen west of oost, omdat je anders weinig tijd hebt om te genieten van de mooie plaatsen waar je komt. Voor het westen zou ik zo een mooie route kunnen maken van 3 weken 

Groetjes René
Als ik het zo lees, is het idd verstandiger om of oost, of west te kiezen. Bedankt voor de tips!! Ik had zelf gedacht dat het nog wel te doen was, maar dan heb ik te weinig tijd. En het laatste wat we willen is haasten en te weinig mooie locaties zien.
We moeten nu gaan beslissen waar we heen gaan. Mijn man wil ook heel graag naar New York, maar de westkust heeft meer te bieden kwa steden en parken. Misschien besluiten we om 3 dagen in New York te blijven en vanuit daar naar LA, San Francisco, Las Vegas en 1 of 2 parken. Ik vind het moeilijk..

We willen vandaag ook effe bij een reisbureau naar binnen lopen om wat informatie in te winnen. Dan kunnen we er thuis nog is rustig over nadenken.
In ieder geval bedankt voor alle tips!!
We moeten nu gaan beslissen waar we heen gaan. Mijn man wil ook heel graag naar New York, maar de westkust heeft meer te bieden kwa steden en parken. Misschien besluiten we om 3 dagen in New York te blijven en vanuit daar naar LA, San Francisco, Las Vegas en 1 of 2 parken. Ik vind het moeilijk..
Bedankt voor t aanbod voor een route..Ik kom nog wel bij je terug zodra we er uit zijn wat we doengleuknie schreef:Een kort antwoord: Ik ben het met Vana eens. Ik zou kiezen tussen west of oost, omdat je anders weinig tijd hebt om te genieten van de mooie plaatsen waar je komt. Voor het westen zou ik zo een mooie route kunnen maken van 3 weken

We willen vandaag ook effe bij een reisbureau naar binnen lopen om wat informatie in te winnen. Dan kunnen we er thuis nog is rustig over nadenken.
In ieder geval bedankt voor alle tips!!
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou óf kiezen voor oost of west óf een dergelijke reis maken als vana heeft gedaan in 2008. Starten met een paar dagen in New York en daarna naar het westen vliegen. Omdat je veel tijd kwijt zult zijn aan New York kun je dan, als we lange tijd nemen voor New York, twee weken lang rondreizen in het zuid-westen. Volgensmij kun je dan al aardig wat zien amar je zult dan wel keuzes moeten maken.
Je hebt dan meteen, als je niet alles hebt gezien, een reden om terug te gaan!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Wij zijn in 2008 naar Canada en het Noordwesten geweestGrandu schreef:Ik zou óf kiezen voor oost of west óf een dergelijke reis maken als vana heeft gedaan in 2008.

Marjon
Dus eigenlijk zeg je dat het niet verstandig is om eerst naar New York te gaan? En dat we gewoon 3 weken bij de westkust moeten rondreizen?Grandu schreef:Ik zou óf kiezen voor oost of west óf een dergelijke reis maken als vana heeft gedaan in 2008. Starten met een paar dagen in New York en daarna naar het westen vliegen. Omdat je veel tijd kwijt zult zijn aan New York kun je dan, als we lange tijd nemen voor New York, twee weken lang rondreizen in het zuid-westen. Volgensmij kun je dan al aardig wat zien amar je zult dan wel keuzes moeten maken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
New York én het Zuidwesten is gewoon krap in drie weken. Ik zou kiezen voor het Zuidwesten en New York voor een andere keren bewaren.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Foutjevana schreef:
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Wij zijn in 2008 naar Canada en het Noordwesten geweest![]()
Marjon

---Mark Twain
---Mark Twain
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn inderdaad een paar dagen naar New York geweest en hebben toen in het westen een rondje gemaakt. (We hebben de route van Marjon nog wel gekruist, ergens in Grand Teton.) Maar we hadden wel 30 dagen, en we hebben veel standaarddingen in het zuidwesten niet gedaan omdat we er al vaker geweest zijn.
Met 3 weken zul je merken dat je al tijd te kort komt in het zuidwesten. Als je 3 dagen naar NY gaat kost het je 4 dagen met de extra reisdag erbij. Is jammer van de tijd. Bewaar New York voor een andere keer, als er eens een leuke aanbieding vorbijkomt!
Marianne
Met 3 weken zul je merken dat je al tijd te kort komt in het zuidwesten. Als je 3 dagen naar NY gaat kost het je 4 dagen met de extra reisdag erbij. Is jammer van de tijd. Bewaar New York voor een andere keer, als er eens een leuke aanbieding vorbijkomt!
Marianne
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat jullie korter gingen, blijkt dus niet zo te zijn. Dan is het inderdaad beter om New York te bewaren voor een andere keer. New York is een stad waar je zoveel indrukken krijgt dat je er een vakantie mee kunt vullen. Je kunt er misschien beter eens heen gaan als je bijvoorbeeld een weekje vrij hebt.Martin & Marianne schreef: Maar we hadden wel 30 dagen
---Mark Twain
---Mark Twain
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik jullie was, zou ik alles zelf regelen. De vluchten, autohuur en de overnachtingen. Vaak kun je het dan goedkoper krijgen of vinden en bij veel reisbureaus krijg je niet de meest ideale overnachtingsplaatsen. Soms willen ze je laten overnachten in Fresno als je naar Yosemite gaat, terwijl Fresno nog behoorlijk ver van Yosemite af ligt of overnachten in St.George als je van Las Vegas naar Zion reist. Dan moet je 100 kilometer heen en 100 kilometer terug extra rijden. Voor goedkope vluchten en de beste overnachtingslocaties heb je op het forum uiteraard ook vele experts.Kaartje! schreef:We willen vandaag ook effe bij een reisbureau naar binnen lopen om wat informatie in te winnen.

Groetjes René
-
- Amerikakenner
Ik sluit mij helemaal aan bij de vorige sprekers, zowel wat het 'zelf organiseren' en autorijden betreft, als het laten van de east coast voor een volgende keer. Je krijgt van en zeker ook het Amerika-virus te pakken, net als iedereen op dit forum en dan heb je je volgende reis al in het vooruitzicht!
Wat de keuze voor welke National Parks betreft: de meeste parken liggen in het (zuid)westen dus daar kom je zeker het beste aan je trekken wat parken betreft. En dat kan je nog combineren met steden als San Francisco (leuk!) en Las Vegas (je moet er eens geweest zijn, nietwaar
?) en evt. Los Angeles.
De officiele National Parks website geeft een goed overzicht van deparken die er te vinden zijn en wat er zoal te doen/zien is: http://www.nps.gov/index.htm
Kijk maar naar de parken in de volgende staten: California, Arizona, Utah, Nevada, New Mexico. Heb je alvast wat leesvoer!
Ilona

Wat de keuze voor welke National Parks betreft: de meeste parken liggen in het (zuid)westen dus daar kom je zeker het beste aan je trekken wat parken betreft. En dat kan je nog combineren met steden als San Francisco (leuk!) en Las Vegas (je moet er eens geweest zijn, nietwaar

De officiele National Parks website geeft een goed overzicht van deparken die er te vinden zijn en wat er zoal te doen/zien is: http://www.nps.gov/index.htm
Kijk maar naar de parken in de volgende staten: California, Arizona, Utah, Nevada, New Mexico. Heb je alvast wat leesvoer!

Ilona
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Bedankt voor de reacties! We hebben er zeker iets aan gehad.
We zijn gisteren alleen bij het reisbureau geweest om te kijken welke routes ze aanbieden. We hebben hier nu 3 brochures liggen waar we voorlopig even zoet mee zijn.
Als we hebben besloten welke kust het wordt, kunnen we ook een beetje naar die routes kijken. We hebben al wel de knoop doorgehakt om zelf alles te regelen, mede dankzij jullie tips. Ik wil op de dag van aankomst wel een hotel gereserveerd hebben, maar daarna willen we kijken waar we terecht komen en waar we willen overnachten.
Kunnen we dan gewoon twee vliegtickets boeken bij KLM ofzo??
We zijn er ook nog niet uit welke kust we kiezen. We hebben het vaak over de vakantie en iedere keer veranderd onze keuze. We willen graag alles zien, maar dat gaat niet....
De ene keer willen we graag naar de westkust en een uur later willen we graag naar de oostkust. Het is ook niet zomaar een reis die je even snel boekt
Als ik kijk naar het aanbod vind ik de westkust heel mooi met de parken, maar de oostkust heeft New York, Washington en de Niagara Falls, waar ik ook dolgraag heen zou willen. Mijn man heeft precies hetzelfde.. Daar moeten we nog is goed over nadenken haha..
Groetjes, Karin

We zijn gisteren alleen bij het reisbureau geweest om te kijken welke routes ze aanbieden. We hebben hier nu 3 brochures liggen waar we voorlopig even zoet mee zijn.
Als we hebben besloten welke kust het wordt, kunnen we ook een beetje naar die routes kijken. We hebben al wel de knoop doorgehakt om zelf alles te regelen, mede dankzij jullie tips. Ik wil op de dag van aankomst wel een hotel gereserveerd hebben, maar daarna willen we kijken waar we terecht komen en waar we willen overnachten.
Kunnen we dan gewoon twee vliegtickets boeken bij KLM ofzo??
We zijn er ook nog niet uit welke kust we kiezen. We hebben het vaak over de vakantie en iedere keer veranderd onze keuze. We willen graag alles zien, maar dat gaat niet....
De ene keer willen we graag naar de westkust en een uur later willen we graag naar de oostkust. Het is ook niet zomaar een reis die je even snel boekt

Groetjes, Karin
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Voor het boeken van vliegtickets zijn er allerlei websites en daar is veel over te vinden in het "Vervoer in en naar Amerika"-forum. Meerdere forumleden kunnen daar behulpzaam bij zijn.
Wij boeken altijd de vlucht + huurauto bij WRC-Reizen. Zo zijn er meer touroperators bij wie de vlucht en/of de huurauto te boeken is. Op deze AllesAmerikapagina staan de belangrijkste genoemd. Je kan bij meerdere een offerte op maat laten maken, afgestemd op jouw wensen.
Wij boeken altijd de vlucht + huurauto bij WRC-Reizen. Zo zijn er meer touroperators bij wie de vlucht en/of de huurauto te boeken is. Op deze AllesAmerikapagina staan de belangrijkste genoemd. Je kan bij meerdere een offerte op maat laten maken, afgestemd op jouw wensen.
Ik boek altijd het pakket: vlucht / auto / 1e overnachting bij het reisburo.
Ik heb dan zelf wel alle research gedaan en kom met een pasklaar plan bij het reisburo.
Alleen laat ik hun alle vervelende werk doen, zoals de vlucht boeken, stoelen reserveren en de autohuur regelen.
Dit kost me ongeveer 90 euro, maar dan ben ik van alles af en dat heb ik er dus voor over. Twee weken voor vertrek haal ik de reisdocumenten op en klaar is Kees.
Tis maar wat je wilt, nietwaar?
Ik heb dan zelf wel alle research gedaan en kom met een pasklaar plan bij het reisburo.
Alleen laat ik hun alle vervelende werk doen, zoals de vlucht boeken, stoelen reserveren en de autohuur regelen.
Dit kost me ongeveer 90 euro, maar dan ben ik van alles af en dat heb ik er dus voor over. Twee weken voor vertrek haal ik de reisdocumenten op en klaar is Kees.
Tis maar wat je wilt, nietwaar?
16x USA / 30 staten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1447 Weergaves
-
Laatste bericht door Oranjeboom