Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

noord oosten, zuid westen, Hawaii

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
gbunt
Amerika-ontdekker

noord oosten, zuid westen, Hawaii

Bericht door gbunt »

Ondanks het grote aantal reisverslagen dat op deze site te vinden is, ben ik bovenstaande combinatie nog niet eerder tegen gekomen.

Wij (2 personen) zijn wel van plan een dergelijke reis te gaan maken, waar wij ongeveer 1 1/2 maand voor uit willen trekken. In grote lijnen zou een reisschema er als volgt uitzien:

Aankomst washington, via New york naar de niagara watervallen. Vanuit een nabij gelegen vliegveld (buffalo???) naar los angeles. Alles met het openbaar vervoer, +/- 11 dagen.

Los angeles, San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las vegas, San Diego, Los Angeles. Met behulp van een huurauto, +/- 20 dagen.

Vanuit Los Angeles +/- 1 week Hawaii.

Graag zou ik de (ervaren) mensen op dit forum willen vragen of dit een haalbaar schema is en welke problemen jullie eventueel voorzien.

Voor mensen die nog nooit in dit land zijn geweest, zoals wij, is het immers bijna onmogelijk een beeld te krijgen van de mogelijkheden en vooral onmogelijkheden. En onder druk staan van een tijdschema, vanwege "te veel willen", is natuurlijk niet de bedoeling.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening over het al dan niet boeken via een reisbureau, lettend op de vele "factoren" (vliegreizen, autohuur, hotels, tickets openbaar vervoer enz).

En héééél misschien een prijsindicatie, hoe moeilijk dit ook moet zijn. :)

Alvast enorm bedankt voor eventuele nuttige reacties
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is inderdaad wel een bijzondere combinatie. Wij hebben wel eens een week New York gecombineerd met 4 weken in het zuid westen. Vanuit Amsterdam hadden we toen een retour New York en met een andere (Amerikaanse) maatschappij een retour NewYork San Francisco.
Voor de vluchten zou ik zeker eens bij een reisbureau langslopen. Misschien is er iets mogelijk met een pakket (vlucht incl autohuur, en eventueel een of meer hotelovernachtingen). De overnachtingen in het westen kun je goed zelf regelen. Het lijkt me dat je in 20 dagen op je gemak de voorgestelde route in het westen kunt doen, er is genoeg tijd om meerdere dagen op een plaats te blijven. Misschien kun je de Grand Canyon nog toevoegen.

Marianne
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Allereerst: Wat een mooie reis! En lekker lang; ben bijna jaloers........ :wink:

Voor wat betreft de vluchten:

Je kunt heel makkelijk een stop-over maken, waardoor je totaal voor je tickets nauwelijks meer kwijt bent. Wij hebben dit afgelopen september gedaan. Een ticket gekocht naar Los Angeles met een overstap in Washington. In plaats van meteen doorvliegen zijn we in Washington uitgestapt, hebben 2 weken aan de oostkant rondgezworven en zijn toen pas doorgevlogen naar Los Angeles. We mochten niet voor het goedkoopste tarief vliegen, vanwege die stop-over, maar waren nu ca. ¤450,- pp kwijt.

Als je een stopover wilt maken, moet je even kijken welke Amerikaanse mij. waar een tussenstop maakt. Voor Washington is dat United, Newark is Continental. Andere weet ik zo even niet.
Laatst gewijzigd door Jez op 12 nov 2005, 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Voor wat betreft overnachtingen:

Als je gaat rondtrekken (dat is geloof ik de eerste 2 weken de bedoeling?) raad ik aan om op de bonnefooi te gaan. Dan heb je onderweg wat meer vrijheid in waar je wilt overnachten. Soms ben je gewoon wat langer onderweg, of juist niet. Of valt het ergens tegen en ben je er zo uitgekeken. Of juist niet. Dan kun je dus ter plekke besluiten ergens langer of korter te blijven. Het vinden van een motel/hotel is in Amerika erg makkelijk en lukt altijd wel. Zelfs bij de Niagara Falls. Als je ergens langer wilt blijven, is vooraf boeken natuurlijk wel handig. Maar daar kan ik je geen tips over geven, want wij gaan altijd op de bonnefooi.

Een prijsindicatie kun je het best zelf maken. Je kunt hier al de rpijzen van tickets, autohuur en openbaar vervoer (http://www.amtrak.com en http://www.greyhound.com bijv.) berekenen. Van vooraf geboekte hotels natuurlijk ook. Ga je op de bonnefooi; wij waren dit jaar aan de oostkust gemiddeld ¤60,- per nacht per kamer kwijt, vorig jaar in het Westen was dat gemiddeld ¤50,- We hebben in zowel motels als hotels geslapen.
Moeilijkste factor is persoonlijke uitgaven. Wij zitten gemiddeld per dag op ca. ¤75,- Dat is voor overnachtingen, eten en brandstof. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ook overnachten wij deels bij familie, dus dan heb ik geen overnachtingskosten.

Veel plezier met de voorpret! Groetjes, Jez
gbunt
Amerika-ontdekker

Bericht door gbunt »

Alvast bedankt voor de reacties.

Bij exitreizen had ik puur ter informatie een offerte aangevraagd voor deze reis, met de volgende reactie:

DATUM VAN NAAR
10MAY AMSTERDAM WASHINGTON
21MAY NEW YORK JFK LOS ANGELES
10JUN LOS ANGELES HONOLULU
16JUN HONOLULU SAN FRANCISCO
17JUN SAN FRANCISCO WASHINGTON
17JUN WASHINGTON AMSTERDAM

Ticketprijs 805,- pp
Luchthavenbelasting, veiligheidstoeslag en boekingskosten 165,- pp

In Californie kunnen wij u een Economy huurauto, inclusief het All Inclusive pakket aanbieden voor 183,- per week (dit dus gedurende 3 weken).

De kosten vielen mij eigenlijk best mee, vooral omdat ik vanaf het begin uit ben gegaan van een "dure vakantie". Alleen gaat mijn voorkeur uit van een vlucht van niagara naar Los angeles, in plaats vanaf new york. Dit omdat we dan verplicht zijn om terug te rijden naar new york. Er werd tevens een huurauto voor het noord oosten aangeboden vanuit washington, 214 euro per week (Drop off kosten new york +/- 100 euro.)

Komen de bovengenoemde prijzen op jullie redelijk over?

En wat is jullie mening over het reizen met amtrak in het noord-oosten? Wij geven hier tot nu toe de voorkeur aan vanwege de goede verbindingen aldaar en het feit dat wij in de steden new york en washington geen behoefte hebben aan een auto.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer