Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route 66 - interstates/highways

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
saskia & ron
Amerika-ontdekker

route 66 - interstates/highways

Bericht door saskia & ron »

Wij gaan volgend jaar september de route 66 rijden, van west naar oost (dus in tegenovergestelde richting) en vragen ons af of het tijdsverschil tussen het rijden op interstates en highways erg groot is. Als ik wil weten hoe ver het rijden is van A naar B kijk ik meestal op googlemaps en daar wordt dan standaard de tijd berekend die je nodig zou hebben als je uitsluitend via de interstates rijdt. Stel er staat van A naar B duurt 4 uur via de interstate, hoelang zou zo'n zelfde afstand dan duren als je de oudere route via de highway neemt?
Eleomora
Amerikafan

Re: route 66 - interstates/highways

Bericht door Eleomora »

Je kunt een route van A naar B invoeren en dan extra punten invoeren, zodat het over de juiste weg gaat.

Volgens mij is het niet te zeggen hoe lang je er over doet, omdat sommige stukken juist veel over de snelweg gaan en andere juist heen weinig.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Google maps is vrij nauwkeurig met geschatte reistijden. tel er wel je stops bij bovenop en je hebt een goed idee.
Bloem82
Amerika-ontdekker

Bericht door Bloem82 »

Afgelopen juni hebben wij een deel van de route 66 gereden (vanaf Oklahoma tot Flagstaff).
Sommige delen hebben we via de Interstate gedaan maar zoveel mogelijk over de echte route. Soms wel moeilijk te vinden vonden wij maar wel erg leuk.
Over de route doe je er wel wat langer over dan over de snelweg. Ook omdat je op de snelweg harder mag rijden als over de route.

Van te voren had ik een boekje gekocht over de route waar een routebeschrijving instond maar helaas was ik die vergeten mee te nemen op onze vakantie :banghead:
Wat ik ook gedaan heb. Bij sommige delen op google maps zie je als je inzoomt een weg naast de I40 liggen wat dus de Historic Route 66 is. Dat staat daar ook op aangegeven. Daar lag ik dan de lijn op en zo kon ik zien hoe lang het rijden was.
Ik heb even gekeken en als je inzoomt op bijvoorbeeld Gallup AZ op google maps, zie je die weg liggen.
Hoop dat het een beetje duidelijk is! :)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

saskia & ron schreef:Wij gaan volgend jaar september de route 66 rijden, van west naar oost (dus in tegenovergestelde richting) en vragen ons af of het tijdsverschil tussen het rijden op interstates en highways erg groot is. Als ik wil weten hoe ver het rijden is van A naar B kijk ik meestal op googlemaps en daar wordt dan standaard de tijd berekend die je nodig zou hebben als je uitsluitend via de interstates rijdt. Stel er staat van A naar B duurt 4 uur via de interstate, hoelang zou zo'n zelfde afstand dan duren als je de oudere route via de highway neemt?
Om een inzicht te krijgen van de afstanden over the Old Route 66 kun je bijvoorbeeld deze site van Jan Doets heel goed gebruiken.

Verder is er heel veel informatie over Route 66 per Staat te vinden op deze site.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
saskia & ron
Amerika-ontdekker

Bericht door saskia & ron »

Dank jullie wel allemaal, voor de tips (sorry, beetje late reactie, ik ben een paar weekjes niet online geweest).
Ik ga de links zeker bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer