Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dimple: Seattle - Las Vegas

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Reis dimple: Seattle - Las Vegas

Bericht door dimple »

Beste allemaal,

Net als jullie allemaal doen of hebben gedaan ben ik druk aan het aftellen. Nog 45 dagen, duurt nog even.........maar toch.

Ik ben van plan voor opa en oma een infoboekje in elkaar te zetten. Wat we gaan doen, waar we slapen, hoeveel we reizen, welke wandelingen etc.
Daarover nog wat vragen aan jullie.

Onze route ziet er als volgt uit:
AMS Seattle
Seattle Seattle (whale whatching vanuit Anacortes)
Seattle Spokane
Spokane West Yellowstone
West Yellowstone West Yellowstone
West Yellowstone Tetons (Jenny Lake of zo)
Tetons Moab
Moab Moab (Canyonlands, Dead Horse Point, Arches)
Moab Moab
Moab Bryce (via de scenic byway nr 12)
Bryce Zion
Zion Zion
Zion Page
Page Page (antelope canyon, horsehoe bend, lake powell)
Page Grand Canyon
Grand Canyon Grand Canyon
Grand Canyon Las Vegas
Las Vegas Las Vegas
Las Vegas Las Vegas
Las Vegas Las Vegas
Las Vegas Santa Monica
LAX AMS

Opa en oma zijn in goede conditie (die lopen, fietsen en rennen ons eruit! Ze tennissen, wandelen en lopen hard) Ze willen graag wat wandelingen doen.
Wij kunnen niet altijd (allemaal) mee omdat Mika dat niet redt (1,5 jaar oud en terrein zal niet overal geschikt zijn voor de buggy. Overigens hebben we ook een rugdrager bij ons).

Welke wandelingen zouden jullie aanrijden voor opa en oma? Ik zat zelf te denken aan Angels Landing in Zion. Wellicht Queens Garden trail in Bryce?
Nog tips voor de overige plaatsen? Fierry Furnace?
Ook evt kort trails die ik met mijn 23 weken zwanger zou kunnen doen? (heb een net klein buikje en heb geen rare kwaaltjes behalve mijn platvoeten :lol: )
Ik heb ook gekeken naar trails die geschikt zijn voor kinderen en die zullen we met Mika lopen (en de rest in de drager) Heeft iemand ervaring met deze trails? (bijv. Zion, Emerald Pools of Rim Trail in Grand Canyon)
Nog evt aanvullingen?

Ik las dat je ook kunt family raften in Moab. Maar is dat geschikt voor Mika?? Of moet ik dan echt denken aan 4 jarige kids en zo?

Goede restaurants in Seattle? Space Needle een echte aanrader?

Ik denk dat er nog wel meer vragen in mijn hoofd op komen maar dit tot zover.

Bedankt alvast voor jullie input!

Jessica
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Nog 45 dagen. Aantal tips gevraagd!

Bericht door vana »

wat leuk dat je met je opa en je oma op vakantie gaat Dimple. Ik lees regelmatig dat mensen met hun ouders naar Amerika gaan, maar met hun oma en opa niet. Bijzonder hoor, die moeten toch al aardig op leeftijd zijn, en dan nog zo fit.

Wat betreft de trails heb ik niet zoveel tips alleen de Lower Emerald Pools in Zion. Die zijn heel geschikt om met ene kleintje te lopen.

Marjon
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

vana schreef:wat leuk dat je met je opa en je oma op vakantie gaat Dimple. Ik lees regelmatig dat mensen met hun ouders naar Amerika gaan, maar met hun oma en opa niet. Bijzonder hoor, die moeten toch al aardig op leeftijd zijn, en dan nog zo fit.
Bedoelt ze niet opa en oma van haar kindje? (Dus haar, of haar mans ouders..) :?:

Voor het raften is de minimum leeftijd 5 jaar. Een Jetboat is ook wel een leuk vaartripje in Moab, of eventueel een bootje huren op Lake Powell!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Jose, je hebt gelijk. Het zijn niet mijn opa en oma, maar die van Mika.

We zeggen altijd maar opa en oma omdat opa geen echte opa is, maar de vriend van mijn moeder :wink:
En het klinkt zo onduidelijk als ik zeg ´oma en John´ :roll:

Dus vandaar opa en oma (van Mika dus) Overigens is het mijn moeder. Mijn vriend heeft helaas beide ouders al verloren.

Bedankt voor jullie tips! Boot varen of huren op Lake Powell is een goed idee. Moeten we niet een hele dag op zitten want dan wordt die kleine ook gek. Ik zal eens gaan googlen.

Bedankt!
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

dimple schreef:Jose, je hebt gelijk. Het zijn niet mijn opa en oma, maar die van Mika.
Oh, dat had ik niet begrepen. Ik dacht dat ze al een stuk ouder waren omdat je erbij zette dat ze nog zo'n goede conditie hebben en dat ze wandelen, tennissen en hardlopen. Dat is toch vrij normaal voor mensen van rond mijn leeftijd :lol: :wink:

Marjon
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Marjon, je zult je verbazen......mijn schoonvader is overleden toen hij tegen de 70 jaar oud was.
Dat was een oude man!! Die deed niks, kon nauwelijks stukjes lopen en zat bij wijze van gewoon te wachten tot hij 'werd gehaald'.
Hij is een week, voordat Mika werd geboren, overleden.

Dus vandaar de vermelding dat opa en oma best heel hip zijn :lol:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh ik nam eigenlijk aan dat je ouders veel jonger dan 70 waren, dat ze net als ik rond de 50 waren. :oops:

Marjon
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Misschien inderdaad wat makkelijker om de leeftijden door te geven.
Ik bedoel: Angels Landing is denk ik een brug te ver voor iemand van 70. Natuurlijk kan het wel, zeker als ze in uitstekende conditie zijn, maar laten we de goden nou ook weer niet verzoeken. Je hebt ook te maken met hoogteverschillen en dergelijke, dus als ik jou was zou ik het toch een beetje bij de gangbare trails houden en een lange wandeling in het bos is toch net wat anders dan een hoogteverschil van 600 feet overbruggen als het 30 graden is op een hoogte van 1800 meter, dus denk daar goed over na.
In Zion is de Riverside Walk goed te doen, ook met buggy. Verder is de Canyon Overlook Trail net na de tunnel denk ik ook wel goed te doen en zeker een aanrader, echt een hele leuke trail! Zion heeft wat dat betreft trails genoeg, dus je kunt daar alsnog beslissen welke je zeker wilt gaan doen, de Emerald Pools zijn wellicht ook leuk om te doen.
In Bryce Canyon hebben wij een combinatie trail gelopen van de Navajo Loop en de Queens Garden trail. Het laatste stuk van de Navajo Loop was best steil omhoog en redelijk pittig, dus ik zou adviseren om eerst de Navajo Loop en dan de Queens Garden trail te lopen. Duurt ongeveer 2-3 uur totaal en het is echt schitterend.
De Rim Trail in de Grand Canyon is ook zeker te doen met kinderwagen aangezien er bijna geen hoogteverschil is (vooruit: 10 meter?) en bijna overal asfalt. Je zou nog een stuk naar beneden kunnen lopen van de Bright Angel Trail, maar dit ligt ook aan het tijdstip en de temperatuur. Vroeg beginnen als je een stuk van deze trail wil gaan doen is mijn advies.

Ik zag je schema en het viel me op dat jullie terug vliegen vanuit LAX terwijl je LA zelf niet bezoekt. Is het niet makkelijker om dan terug te vliegen vanuit Las Vegas?
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Deze opa en oma zijn 60 en 61 jaar.
Die van 70 jaar was maar een voorbeeld :wink: om aan te geven dat de ene man/vrouw van 60 jaar (of 70) de ander niet is.

Marjon, jij bent een jonge derne :wink:

We vliegen van LAX omdat het een rechtstreekse vlucht is. Vanuit Las Vegas zit er een overstap aan vast en daar kiezen we expres niet voor vanwege Mika.
(ik vind overstappen zelf ook een ramp, dus ik was een voorstander van niet overstappen. Ticketprijs is er helaas ook naar)

Bright Angel trail zet ik op mijn lijstje! Leuk!
mec
Amerika-ontdekker

Bericht door mec »

Ik bedoel: Angels Landing is denk ik een brug te ver voor iemand van 70. Natuurlijk kan het wel, zeker als ze in uitstekende conditie zijn, maar laten we de goden nou ook weer niet verzoeken. Je hebt ook te maken met hoogteverschillen en dergelijke, dus als ik jou was zou ik het toch een beetje bij de gangbare trails houden en een lange wandeling in het bos is toch net wat anders dan een hoogteverschil van 600 feet overbruggen als het 30 graden is op een hoogte van 1800 meter, dus denk daar goed over na.
Mijn ouders zijn 77 en 76. Elk jaar gaan ze 2 tot 4 weken op fietsvakantie (dit jaar zijn ze naar Praag gefietst en hebben ze de trein terug genomen). Daarnaast doen ze aan hardlopen (paps), zwemmen (mams) en fietsen (paps op de racefiets, afstanden van over de 100 km) en wandelen ze twee keer in de week (afstanden van 15-30 km). Elk jaar gaan ze ook nog minimaal een week wandelen in het buitenland. Zo vertrekken ze volgende week naar Corsica om van overnachting naar overnachting te lopen. In de hitte, en met behoorlijke hoogteverschillen (veel meer dan 600 feet = 183 m). Hun backpacks laten ze sinds een paar jaar thuis, dat wel, en slapen in een tentje doen ze ook niet meer. Hun bagage wordt nu vervoerd van chambre d'hote naar chambre d'hote. Vorig jaar hebben ze heel wat dagtochten gelopen in Amerika, onder andere in de Grand Canyon.

Ze zijn trouwens wel uniek, mijn ouders :wink: Hoewel, een vriendin van me is laatst met haar 90-jarige moeder een week op wandelvakantie geweest in Zuid-Limburg. Haar 99-jarige vader bleef thuis, die is wat slecht ter been.

Mec
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Kijk, daar kan ik nog eens een voorbeeld aannemen :doublethumb:

Geweldig!
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

mec schreef:
Mijn ouders zijn 77 en 76. Elk jaar gaan ze 2 tot 4 weken op fietsvakantie (dit jaar zijn ze naar Praag gefietst en hebben ze de trein terug genomen). Daarnaast doen ze aan hardlopen (paps), zwemmen (mams) en fietsen (paps op de racefiets, afstanden van over de 100 km) en wandelen ze twee keer in de week (afstanden van 15-30 km). Elk jaar gaan ze ook nog minimaal een week wandelen in het buitenland. Zo vertrekken ze volgende week naar Corsica om van overnachting naar overnachting te lopen. In de hitte, en met behoorlijke hoogteverschillen (veel meer dan 600 feet = 183 m). Hun backpacks laten ze sinds een paar jaar thuis, dat wel, en slapen in een tentje doen ze ook niet meer. Hun bagage wordt nu vervoerd van chambre d'hote naar chambre d'hote. Vorig jaar hebben ze heel wat dagtochten gelopen in Amerika, onder andere in de Grand Canyon.

Ze zijn trouwens wel uniek, mijn ouders :wink: Hoewel, een vriendin van me is laatst met haar 90-jarige moeder een week op wandelvakantie geweest in Zuid-Limburg. Haar 99-jarige vader bleef thuis, die is wat slecht ter been.

Mec
Je zegt het zelf al: Je ouders zijn vrij uniek. Ik zeg ook niet dat het NIET kan, maar hou wel rekening met de risicofactoren. Leeftijd is in deze al een risicofactor op zich en het zal je maar gebeuren dat je net een trail hebt uitgezocht die eigenlijk een brug te ver is. Angels Landing wordt dan wellicht letterlijk en dat wil je ook niet op je geweten hebben, dat bedoel ik er alleen maar mee. Ik zou ze zelf de keuze voorleggen en dan mogen ze zelf beslissen. Ik zou voor hun de keuze niet willen maken. Anderzijds, mijn ouders doen niets aan sport, roken als een ketter en mijn vader heeft de ziekte van Bechterew, dus die zie ik toch al geen trails lopen. Wat dat betreft kun je beter een voorbeeld nemen aan jouw ouders.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik vind het een prachtige route!!!
dimple schreef: ? Ik zat zelf te denken aan Angels Landing in Zion. Wellicht Queens Garden trail in Bryce?
Nog tips voor de overige plaatsen? Fierry Furnace?
Angels landing vond ik behoorlijk zwaar.
Queens Garden Trail vond ik goed te doen en erg mooi. Misschien kan jullie zoon mee in de rugdrager?
Fiery Furnace vond ik hartstikke leuk. Ook goed te doen, maar dan moet je wel goed ter been zijn.
Voor kinderen vind ik dit niks. Erg onhandig lijkt mij met kleine kinderen.

Heel veel plezier verder!!! :D
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Queens Garden hebben wij in 2002 gelopen maar kan ik niet meer herinneren of het te doen is met moppie in rugdrager......erg he? :oops:

Ik zal Angels Landing eens voorleggen en opa en oma (van Mika :wink: ) Ach, als ze niet willen dan sla ik ze die berg niet op hoor :hilarious: . Alles op basis van vrijwilligheid en alles in het kader van .....................relax, chillen :lol:

Bedankt voor de tips!!
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik heb overigens een heel boekje laten maken van/voor onze reis.

Ik heb per dag 1 blz waarop staat wat we doen, welk hotel, hoeveel km, wat te zien, waar te eten, things to do etc.

Ook alle tips mbt wandelingen voor kinderen, Cook outs, scenic drive etc staan erin.

Dit resulteerde in een boekwerk van 90 pagina's wat ik heb laten printen (enkelzijdig) en inbinden. Voorop staan alle adressen van hotels die we aan doen ter overzicht.
Het is echt zo leuk geworden!
Na elke dag zit er 1 pagina voor aantekeningen (soort van dagboek) om tips en truuks op te schrijven.

Eentje voor onszelf en eentje voor opa en oma. Ben benieuwd wat ze ervan vinden.

Nog minder dan 4 weken..........! :dance: :dance:
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Wat een leuk idee!!!
Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erg leuk idee! Zelf maak ik ook altijd een soort draaiboek, maar wat simpeler als jij, als ik het goed begrijp.

Ook leuk dat je een exemplaar achterlaat voor opa en oma..... :wink:

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat heb ik vorig jaar ook gemaakt maar wel gewoon zelf gedaan, een A4 schrift met plaksels van google pas in en ook de bezienswaardigheden op onze weg, dag per dag.
Verder het tanken, de graden, aantal foto's enz... dat werd 's avonds dan overgezet op de site.
Ga ik dit jaar trouwens ook opnieuw doen. We gebruikte het elke dag, vooral mijn vriendin die soms niet eens wist wat er de volgende dag op de planning stond (waar gaan we morgen eigenlijk naartoe ?? :lol: )
Erg leuk, ook achteraf, ik heb vandaag nog in de mijne gebladerd.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Nou het is eigenlijk heel simpel van opzet. Ik heb 1 sjabloon gemaakt en dat van elke dag ingevuld. Ik zal een blz uploaden op mijn blog als voorbeeld.
(bovenin staat bijv standaard, welke dag het is, waar we zijn, welk hotel en evt te reizen route)

Daaronder 'informatie' over de parken of wat ik zelf hier op het forum heb gevonden. Onderaan dan weer Things to Do en Were te eat of zo.

En net als Bart dus na elke dag ook een blz die je ter plekke zelf kunt invullen. Ik heb alles naar .pdf en via http://www.printenbind.nl/ alles laten afdrukken.

Binnen 48 uur in huis. Incl verzenden was ik nog geen 15 euro kwijt (2x 90 pagina's, plastic voorkantje, zwart karton achterkant en Wire-o ring)
Ik zal zo even een foto maken.

Ik hoop er net zo memorabel boekwerk van te maken als Bart heeft gedaan. Dat je het er nog eens lekker bij pakt om herinneringen op te halen.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

In dit topic (blz 3 en 4)staan ook wat voorbeelden van 'roadbooks' of 'draaiboeken' van forumleden.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer