Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze route voor dit jaar is nu definitief.
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Onze route voor dit jaar is nu definitief.
Het leek er aanvankelijk niet van te komen, maar na veel wikken en wegen kwam er toch het besluit uit rollen om dit jaar nog een keer onze vakantie door te brengen in de VS. Dit jaar kunnen we het nog doen, voor volgend jaar is het perspectief momenteel wat minder.
We gaan dit jaar met zijn drieën. Oudste zoon wil helaas niet meer mee.
Hoofddoelen dit jaar zijn Yellowstone, Rocky Mountains en de omgeving rond Moab en Bryce waar we vorig jaar ahw. langs gescheerd zijn maar wat we toch wel graag hadden willen zien.
De periode 28-7 tm 19-8. 21 dagen dus (als je de dagen aankomst en vertrek niet meetelt) die we
natuurlijk zo mooi mogelijk willen invullen.
Belangrijk voor ons is dat er hier en daar qua wat rustpunten ingebouwd zijn. Lekker de tijd hebben voor wat we willen zien met het risico dat we dan een en ander moeten overslaan. In ieder geval willen we (net als vorig jaar) proberen de afstanden per dag beperkt te houden al zal dat dit jaar wat minder goed lukken omdat de boel wat verder uit elkaar ligt. Bij de oriëntatie op overnachtingsmogelijkheden bleek er in Yellowstone al het nodige bezet te zijn waardoor we voor de zekerheid daar alvast accommodatie geboekt hebben en de rest van de route om deze data heen geprogrammeerd hebben.
We vertrekken vanuit Düsseldorf en hebben Denver als start en eindpunt.
De (concept)-route die er (met dank aan de vele informatie op dit forum) uit is komen rollen is de volgende:
27-7 Naar Düsseldorf. Overnachting in Hotel Astra. Op tijd op en naar het vliegveld. Parkeerplaats is gereserveerd. Helaas was economy parking al vol.
28-7 Düsseldorf - Denver. Aankomsttijd staat gepland op 17:24. Auto afhalen en uitpuffen van de reis. Overnachting in Microstell Inn.
29-7 Rocky Mountains NP. Overnachten in de buurt van Estes Park. Best Western Silver Saddle geboekt. 105 km.
30-7 Lange rit via Casper naar Thermopolis (bijna 650 km), onderweg koelbox en "proviand" kopen. Overnachten in de lokale Super 8 (geboekt).
31-7 Thermopolis. Plaats eigenlijk beetje willekeurig gekozen als pauzedag. In de ' Frommer's Wyoming' stond het genoteerd als een ´hidden treasure´, dus daar gaan we maar een beetje op af.
1-8 Naar Yellowstone via Cody (280 km). Verblijf 2 nachten Canyon Lodge, 3e nacht Grant Village.
2-8 en 3-8 Yellowstone.
4-8 Vroeg vertrek uit Grant Village voor dagje Grant Teton. Overnachting in Jackson. Elk Country Inn (geboekt). 150km.
5-8 Richting Salt Lake City via de 89 langs Bear Lake. Overnachting ten noorden van SLC in Layton. La Quinta Inn (geboekt). Afhankelijk van de tijd van aankomst mogelijk nog bezoekje aan Antelope Island State Park. (400 km).
6-8 Dagje Salt Lake City. Highlights kijken. Overnachting in Provo (Super 8, geboekt). (110 km).
7-8 's-ochtends naar Bryce Canyon.'s-Middags Bryce 'doen'. Overnachting Bryce Canyon Pines (geboekt). 360 km.
8-8 's-ochtends Bryce, in de loop van de ochtend via scenic byway 12 naar Torrey. Overnachting Best Western Capitol Reef resort (geboekt). (185 km).
9-8 Van Torrey door Capitol Reef via Goblin Valley State Park naar Moab (250km). Overnachting Moab (Moab Valley Inn, geboekt).
10-8 Moab: Arches en Canyonlands, overnachting Moab.
11-8 en 12-8 Monument Valley, Valley of the Gods. Gooseneck State Park. Hier hebben we, inclusief de rit ernaartoe vanuit Moab, 2 dagen voor uitgetrokken. Overnachten in Mexican Hat. Hat Rock Inn geboekt. (200 km)
13-8. Mexican Hat - Mesa Verde. Overnachten Far View Lodge (geboekt).(230 km.)
14-8 's-ochtends nog een tour in Mesa Verde in de loop van de dag naar Alamosa voor overnachting (320km). Overnachting in de locale Super 8 (geboekt). Afhankelijk van de vertrektijd nog even aanwippen in Durango. De volgende ochtend naar de Great Sand Dunes. Daarna door naar Colorado Springs. (330 km incl. op en neer Great Sand Dunes).
15-8, 16-8 en 17-8 uitblazen in Colorado Springs. In de omgeving is zo te zien zat te doen, maar ik denk dat het ook wel lekker is om nog een beetje te hangen. Verblijf in Quality Inn and Suites (geboekt).
18-8 Dagje Denver. Vertrektijd de volgende dag is pas om 10:50 dus overnachten in de stad. La Quinta Inn Central (geboekt). (120 km).
19-8 Denver - Düsseldorf en naar huis.
We gaan dit jaar met zijn drieën. Oudste zoon wil helaas niet meer mee.
Hoofddoelen dit jaar zijn Yellowstone, Rocky Mountains en de omgeving rond Moab en Bryce waar we vorig jaar ahw. langs gescheerd zijn maar wat we toch wel graag hadden willen zien.
De periode 28-7 tm 19-8. 21 dagen dus (als je de dagen aankomst en vertrek niet meetelt) die we
natuurlijk zo mooi mogelijk willen invullen.
Belangrijk voor ons is dat er hier en daar qua wat rustpunten ingebouwd zijn. Lekker de tijd hebben voor wat we willen zien met het risico dat we dan een en ander moeten overslaan. In ieder geval willen we (net als vorig jaar) proberen de afstanden per dag beperkt te houden al zal dat dit jaar wat minder goed lukken omdat de boel wat verder uit elkaar ligt. Bij de oriëntatie op overnachtingsmogelijkheden bleek er in Yellowstone al het nodige bezet te zijn waardoor we voor de zekerheid daar alvast accommodatie geboekt hebben en de rest van de route om deze data heen geprogrammeerd hebben.
We vertrekken vanuit Düsseldorf en hebben Denver als start en eindpunt.
De (concept)-route die er (met dank aan de vele informatie op dit forum) uit is komen rollen is de volgende:
27-7 Naar Düsseldorf. Overnachting in Hotel Astra. Op tijd op en naar het vliegveld. Parkeerplaats is gereserveerd. Helaas was economy parking al vol.
28-7 Düsseldorf - Denver. Aankomsttijd staat gepland op 17:24. Auto afhalen en uitpuffen van de reis. Overnachting in Microstell Inn.
29-7 Rocky Mountains NP. Overnachten in de buurt van Estes Park. Best Western Silver Saddle geboekt. 105 km.
30-7 Lange rit via Casper naar Thermopolis (bijna 650 km), onderweg koelbox en "proviand" kopen. Overnachten in de lokale Super 8 (geboekt).
31-7 Thermopolis. Plaats eigenlijk beetje willekeurig gekozen als pauzedag. In de ' Frommer's Wyoming' stond het genoteerd als een ´hidden treasure´, dus daar gaan we maar een beetje op af.
1-8 Naar Yellowstone via Cody (280 km). Verblijf 2 nachten Canyon Lodge, 3e nacht Grant Village.
2-8 en 3-8 Yellowstone.
4-8 Vroeg vertrek uit Grant Village voor dagje Grant Teton. Overnachting in Jackson. Elk Country Inn (geboekt). 150km.
5-8 Richting Salt Lake City via de 89 langs Bear Lake. Overnachting ten noorden van SLC in Layton. La Quinta Inn (geboekt). Afhankelijk van de tijd van aankomst mogelijk nog bezoekje aan Antelope Island State Park. (400 km).
6-8 Dagje Salt Lake City. Highlights kijken. Overnachting in Provo (Super 8, geboekt). (110 km).
7-8 's-ochtends naar Bryce Canyon.'s-Middags Bryce 'doen'. Overnachting Bryce Canyon Pines (geboekt). 360 km.
8-8 's-ochtends Bryce, in de loop van de ochtend via scenic byway 12 naar Torrey. Overnachting Best Western Capitol Reef resort (geboekt). (185 km).
9-8 Van Torrey door Capitol Reef via Goblin Valley State Park naar Moab (250km). Overnachting Moab (Moab Valley Inn, geboekt).
10-8 Moab: Arches en Canyonlands, overnachting Moab.
11-8 en 12-8 Monument Valley, Valley of the Gods. Gooseneck State Park. Hier hebben we, inclusief de rit ernaartoe vanuit Moab, 2 dagen voor uitgetrokken. Overnachten in Mexican Hat. Hat Rock Inn geboekt. (200 km)
13-8. Mexican Hat - Mesa Verde. Overnachten Far View Lodge (geboekt).(230 km.)
14-8 's-ochtends nog een tour in Mesa Verde in de loop van de dag naar Alamosa voor overnachting (320km). Overnachting in de locale Super 8 (geboekt). Afhankelijk van de vertrektijd nog even aanwippen in Durango. De volgende ochtend naar de Great Sand Dunes. Daarna door naar Colorado Springs. (330 km incl. op en neer Great Sand Dunes).
15-8, 16-8 en 17-8 uitblazen in Colorado Springs. In de omgeving is zo te zien zat te doen, maar ik denk dat het ook wel lekker is om nog een beetje te hangen. Verblijf in Quality Inn and Suites (geboekt).
18-8 Dagje Denver. Vertrektijd de volgende dag is pas om 10:50 dus overnachten in de stad. La Quinta Inn Central (geboekt). (120 km).
Laatst gewijzigd door Matrox op 12 mei 2009, 13:22, 18 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Onze (concept) route voor dit jaar...
MarianneMatrox schreef:De (concept)-route die er (met dank aan de vele informatie op dit forum) uit is komen rollen is de volgende:
28-7 Brussel - Denver. Afhankelijk van de aankomsttijd auto afhalen en uitpuffen van de reis in nog te boeken
accomodatie (suggesties?). Als de aankomsttijd te laat slapen in de buurt van het vliegveld en auto volgende dag afhalen.
Ik zou direct de auto ophalen, de motels liggen nog wel een eindje van het vliegveld. Wij zijn in 2004 in Denver begonnen, en hebben meteen de auto meegneomen en we kinden toen de volgende dag direct naar RMNP rijden.
29-7 Rocky Mountains NP. Overnachten in de buurt van Estes Park.
30-7 Lange rit via Casper naar Thermopolis (bijna 650 km), onderweg koelbox en "proviand" kopen.
31-7 Thermopolis. Plaats eigenlijk beetje willekeurig gekozen als pauzedag. In de ' Frommer's Wyoming' stond het genoteerd als een ´hidden treasure´.
1-8 Naar Yellowstone via Cody (300 km). Verblijf 2 nachten Canyon Lodge, 3e nacht Grant Village.
2-8 en 3-8 Yellowstone.
4-8 Vroeg vertrek uit Grant Village voor dagje Grant Teton. Overnachting in Jackson (suggesties)?
Wij zaten in de Ranch Inn, is prima bevallen, zie ons 2008-verslag. Een overnachting in het park is ook mooi, maar vanuit Grant Village zit je er al dichtbij.
5-8 Richting Salt Lake City via de 89 langs Bear Lake. We zitten nog te dubben of we rechtstreeks doorgaan naar Salt Lake City of dat we op ons dooie gemakje een overnachting in de omgeving Bear Lake meepikken. (Suggesties?).
Ik zou meteen doorrijden, ik vond de route mooi,maar om daar nu erg lang te zitten, nee, dan zou ik mijn tijd liever ergens anders gebruiken.
6-8 Salt Lake City. Overnachting ten zuiden van de stad (Provo?).
7-8 's-ochtends naar Bryce Canyon (352km).'s-Middags Bryce 'doen'. Overnachting bij Bryce Canyon.
8-8 's-ochtends Bryce, 's-middags naar Torrey. Overnachting Torrey.
9-8 Van Torrey door Capitol Reef via Goblin Valley State Park naar Moab 250km). Overnachting Moab.
10-8 Moab: Arches en Canyonlands), overnachting Moab. Is dit te doen op één dag of ben je dan echt aan het hollen en vliegen?
Het kan, maar ik zou die dag van Bear Lake hier gebruiken. Er izjn zoveel mogelijkheden rondom Moab!
11-8 en 12-8 Monument Valley, Valley of the Gods. Gooseneck State Park. Hier hebben we, inclusief de rit ernaartoe vanuit Moab, 2 dagen voor uitgetrokken. Mexican Hat lijkt me hier een goede uitvalsbasis. Waar zouden we daar dan het beste kunnen overnachten? Is de Hat Rock Inn wat? Is het de moeite waard om een omweg te maken naar Natural Bridges vanaf Moab of nemen we dan teveel hooi op de vork?
Je kunt ook bij Monument valley overnachten, bv bij gouldings Lodge, of in een cabin op de campground daar. Twee dagen is wellicht wat ruim?
13-8. Mexican Hat - Mesa Verde. Overnachten Cortez.(190 km.)
Neem voor Mesa Verde voldoende tijd, om het goed te kunenn bekijken en waarderen meot je een tour met een ranger doen. Dit kan wel vol zijn, dus houd er rekening mee dat je moet wachten. Het is nog vrij ver rijden vanuit Cortez, ik vind de Far view Lodge in het park een aanrader.
14-8 Flinke rit naar Alamosa (310). Van daaruit ev. de Great Sand Dunes bezoeken.
Eerlijk gezegd weten we niet of de Great Sand Dunes wel aan moeten doen. Maar de rit van Mesa Verde naar Colorado Springs vinden we erg lang dus die willen we graag in tweeën knippen. Alternatief zou kunnen zijn een tussenstop in Durango en dan pas 's-avonds in bijv. Alamosa aankomen.
15-8, 16-8 en 17-8 uitblazen in Colorado Springs. Daar leuke accommodatie zoeken. In de omgeving is zo te zien zat te doen, maar ik denk dat het ook wel lekker is om nog een beetje te hangen. Suggesties voor leuke (betaalbare) accommodatie zijn welkom.
18-8 Naar Denver, daar nog wat rondkijken. Overnachten in de buurt van het vliegveld.
19-8 Denver - Brussel en naar huis.
We zouden het op prijs stellen als jullie een blik op deze route zouden willen werpen en ev. wat suggesties zouden willen doen.
Is de route een beetje logisch? Zijn er absolute 'must sees' op deze route en wat zouden we ev. kunnen skippen?
Alvast bedankt voor de moeite.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat wordt een hele mooie reis Matrox
Prima basic hotel midden in het centrum.
Wij hebben op één dag Arches (inclusief wandeling naar Delicate Arch), Canyonlands en Death Horse Point bezocht.
Dat was prima te doen, mits je niet overal lange hikes wilt maken.
Zie ook ons reisverslag 2006
Marjon
Wij hebben al twee keer overnacht in de Ranch InnMatrox schreef: 4-8 Vroeg vertrek uit Grant Village voor dagje Grant Teton. Overnachting in Jackson (suggesties)?
Prima basic hotel midden in het centrum.
10-8 Moab: Arches en Canyonlands), overnachting Moab. Is dit te doen op één dag of ben je dan echt aan het hollen en vliegen?
Wij hebben op één dag Arches (inclusief wandeling naar Delicate Arch), Canyonlands en Death Horse Point bezocht.
Dat was prima te doen, mits je niet overal lange hikes wilt maken.
Wij hebben overnacht in de San Juan Inn.11-8 en 12-8 Monument Valley, Valley of the Gods. Gooseneck State Park. Hier hebben we, inclusief de rit ernaartoe vanuit Moab, 2 dagen voor uitgetrokken. Mexican Hat lijkt me hier een goede uitvalsbasis. Waar zouden we daar dan het beste kunnen overnachten?
Zie ook ons reisverslag 2006
Marjon
We hebben heel lang geleden een keer een overnachting in Thermopolis gedaan in een camper tijdens een rondrit. ik weet nog dat ze er hotspring hadden waar je in kon, maar dat hebben we niet gedaan. Ik weet ook nog die reuk van de zwavellucht van dat water, net zoals in Yellowstone.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bear Lake is sprookjesachtig mooi,, ik zou daar zeker een nachtje blijven.
Zie info en foto's op ons weblog van 2008.(onderschrift)
Zie info en foto's op ons weblog van 2008.(onderschrift)
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
Matrox
- Amerikakenner
Bedankt voor jullie suggesties tot zover.
Marianne - Bedankt voor je uitgebreide reactie. Lijkt me inderdaad toch wel het beste om direct de auto af te halen. Wordt anders weer zo'n gedoe de volgende dag met terug naar het vliegveld e.d.
Onze aankomsttijd staat gepland op 17:24. Dus ik verwacht toch wel dat we nog voor 19:00 de auto afgehaald kunnen hebben.
De overnachting Bear Lake is eigenlijk alleen om de rit van Jackson naar Salt Lake City in tweeën te knippen. De volgende dag willen we sowieso in Salt Lake City rondkijken. We gaan dus geen dag winnen als we niet in de buurt van Bear Lake overnachten. Dan zouden het nl. 2 nachten Salt Lake City worden ipv. één.
Ranch Inn waar zowel jij als Vana verbleven ziet er erg leuk uit zeg. Gelijk een reservation request op losgelaten. Eens kijken wat er voor prijs uit komt rollen.
Gouldings Lodge in Monument Valley is vol op onze data. Had wel onze voorkeur.
2 dagen te ruim hier. Misschien wel. Mogelijk een dagje naar Moab schuiven. Zoals het nu gepland staat is het de bedoeling de ochtend van 11-8 nog in Moab te besteden en dan af te zakken richting Mexican Hat. Dan hebben we feitelijk één namiddag en een hele dag voor Monument Valley etc.
Kun je vooraf inschrijven op zo'n ranger tour of moet je maar kijken wat er komt?
Far View Lodge lijkt me overigens een prachtige optie. Ga ik vanavond naar kijken of het allemaal in het budget gaat passen.
Marianne - Bedankt voor je uitgebreide reactie. Lijkt me inderdaad toch wel het beste om direct de auto af te halen. Wordt anders weer zo'n gedoe de volgende dag met terug naar het vliegveld e.d.
Onze aankomsttijd staat gepland op 17:24. Dus ik verwacht toch wel dat we nog voor 19:00 de auto afgehaald kunnen hebben.
De overnachting Bear Lake is eigenlijk alleen om de rit van Jackson naar Salt Lake City in tweeën te knippen. De volgende dag willen we sowieso in Salt Lake City rondkijken. We gaan dus geen dag winnen als we niet in de buurt van Bear Lake overnachten. Dan zouden het nl. 2 nachten Salt Lake City worden ipv. één.
Ranch Inn waar zowel jij als Vana verbleven ziet er erg leuk uit zeg. Gelijk een reservation request op losgelaten. Eens kijken wat er voor prijs uit komt rollen.
Gouldings Lodge in Monument Valley is vol op onze data. Had wel onze voorkeur.
2 dagen te ruim hier. Misschien wel. Mogelijk een dagje naar Moab schuiven. Zoals het nu gepland staat is het de bedoeling de ochtend van 11-8 nog in Moab te besteden en dan af te zakken richting Mexican Hat. Dan hebben we feitelijk één namiddag en een hele dag voor Monument Valley etc.
Google Maps geeft zo'n 15 mijl van centrum Cortez naar Chief Rangers Office. Dat valt toch wel mee? Of kijk ik verkeerd?Neem voor Mesa Verde voldoende tijd, om het goed te kunenn bekijken en waarderen meot je een tour met een ranger doen. Dit kan wel vol zijn, dus houd er rekening mee dat je moet wachten. Het is nog vrij ver rijden vanuit Cortez, ik vind de Far view Lodge in het park een aanrader.
Kun je vooraf inschrijven op zo'n ranger tour of moet je maar kijken wat er komt?
Far View Lodge lijkt me overigens een prachtige optie. Ga ik vanavond naar kijken of het allemaal in het budget gaat passen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou juist een hotel meer in het centrum van Denver kunnen zoeken, dan kun je misschien nog wat van het avond- en nachtleven daar meepikken. De hotels bij het vliegveld bieden namelijk weinig tot geen vertier en liggen werkelijk in the middle of nowhere. De volgende dag dan vanaf downtown naar het vliegveld rijden en de auto daar inleveren. Als je niet in de spits hoeft te rijden, ben je niet meer dan 30-40 minuten onderweg van downtown naar het vliegveld.Matrox schreef:
18-8 Naar Denver, daar nog wat rondkijken. Overnachten in de buurt van het vliegveld.
Van centrum Cortez naar de echte "cliff dwelling'" is zeker een uur rijden. De tours moet je vooraf boeken in het visitor center en dat kan behoorlijk druk zijn. Wij zaten in het voorseizoen, hadden met een sneeuwstorm te maken en beperkte openstelling en ook toen was de tour zo volgeboekt.
-
Matrox
- Amerikakenner
Dat is toch wel behoorlijk lang ja. En dan 's-avonds weer terug.thuul schreef:Van centrum Cortez naar de echte "cliff dwelling'" is zeker een uur rijden. De tours moet je vooraf boeken in het visitor center en dat kan behoorlijk druk zijn. Wij zaten in het voorseizoen, hadden met een sneeuwstorm te maken en beperkte openstelling en ook toen was de tour zo volgeboekt.
Ik begrijp dat je alleen in het visitor centre kunt boeken? Dus niet online vooraf?
Kwestie van er vroeg zijn dus lijkt me. Kun je ook boeken voor de volgende dag?
De vertrektijd blijkt naar huis blijkt 10:50 te zijn. Het idee van hotel bij het vliegveld ging uit van 's-ochtends vroeg weg.Loek schreef: Je zou juist een hotel meer in het centrum van Denver kunnen zoeken, dan kun je misschien nog wat van het avond- en nachtleven daar meepikken. De hotels bij het vliegveld bieden namelijk weinig tot geen vertier en liggen werkelijk in the middle of nowhere. De volgende dag dan vanaf downtown naar het vliegveld rijden en de auto daar inleveren. Als je niet in de spits hoeft te rijden, ben je niet meer dan 30-40 minuten onderweg van downtown naar het vliegveld.
We gaan je advies dus zeker opvolgen. Heb de tekst in de route dan ook aangepast.
Laatst gewijzigd door Matrox op 07 apr 2009, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk hier maar eens voor openingstijden en reserveringen van Mesa Verde, succes!
http://www.nps.gov/meve/
http://www.nps.gov/meve/
-
Matrox
- Amerikakenner
Had hem al gevonden, maar toch bedankt.
We zitten nu te overwegen 2 nachten in Mesa Verde door te brengen omdat we pas in de loop van de dag aankomen. Dan daarna in 1 ruk door naar Colorado Springs en Great Sand Dunes dus laten voor wat het is.
Verstandig? Of is Great Sand Dunes een échte 'must see'?
Waar zijn er trouwens overnachtingsmogelijkheden (geen campgrounds) rond Bear Lake? Kan op Hotels combined niks vinden.
We zitten nu te overwegen 2 nachten in Mesa Verde door te brengen omdat we pas in de loop van de dag aankomen. Dan daarna in 1 ruk door naar Colorado Springs en Great Sand Dunes dus laten voor wat het is.
Verstandig? Of is Great Sand Dunes een échte 'must see'?
Waar zijn er trouwens overnachtingsmogelijkheden (geen campgrounds) rond Bear Lake? Kan op Hotels combined niks vinden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn de afgelopen zomer (zie ons reisverslag) vanuit Moab naar Mesa Verde gereden en hebben toen aan het eind van de middag en de volgende ochtend een tour gedaan. 's Middags zijn we doorgereden naar Monument valley. Dat ging prima. Ik vond het wel mooi verdeeld op die manier. Twee tours op 1 dag is wellicht wat te veel, er zat bij ons wat overlap in de tours. Het is verstandig om van te voren goed te kijken welke je wilt doen, wij hadden ter plekke weinig tijd om er over na te denken en hebben meer gekeken naar de beschikbare tijden.
Marianne
Marianne
-
Matrox
- Amerikakenner
Goede suggestie. Zo gaan we het dus doen. Als het goed is komen we tegen de middag aan. Hebben we een groot deel van de middag van dag 1. Vervolgens pakken we nog een groot deel van dag 2 hier en gaan daarna richting Alamosa (Misschien onderweg nog even in Durango kijken). Hier komen we dan 's-avonds aan, alleen om te overnachten. De volgende ochtend naar Great Sand Dunes en van daaruit door naar Colorado Springs.Martin & Marianne schreef:Wij zijn de afgelopen zomer (zie ons reisverslag) vanuit Moab naar Mesa Verde gereden en hebben toen aan het eind van de middag en de volgende ochtend een tour gedaan.
Hoe zit het met in het donker rijden over de 160? Is er veel wild in dat gebied?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij vonden Great Sand Dunes absoluut de moeite waard. Wij zijn naar boven geklommen op de zandduinen, dat is pittig maar wel heel mooi. Hier ons verslag http://michelly.nl/USA_2007/dag11.htm
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
Matrox
- Amerikakenner
Re: Bijna definitieve route voor dit jaar...
Fijn dat er toch iemand nog enthousiast is over Great Sand Dunes. We kregen bijna het idee dat we daar straks zouden staan met het gevoel van "is dit nu alles?".
Onze route is nu zo goed als definitief. We gaan hotels boeken.
Suggesties voor betaalbare accomodatie en overige tips blijven natuurlijk meer dan welkom.
Onze route is nu zo goed als definitief. We gaan hotels boeken.
Suggesties voor betaalbare accomodatie en overige tips blijven natuurlijk meer dan welkom.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Matrox schreef: 5-8 Richting Salt Lake City via de 89 langs Bear Lake. We zitten nog te dubben of we rechtstreeks doorgaan naar Salt Lake City of dat we op ons dooie gemakje een overnachting in de omgeving Bear Lake meepikken. (Suggesties?).
Je zou hier ook kunnen doorrijden naar bijv. Layton en dan een schitterende zonsondergang meemaken op Antelope Island
http://www.michelly.nl/USA_2007/layer2/ ... oindex.htm (even naar beneden scrollen). Wij vonden het geweldig om, heerlijk drijvend in Great Salt Lake, naar de zonsondergang te kijken. Let wel, aan de waterkant zaten veel vliegjes en het stonk er ook wel maar iets verder in het water heb je daar veel minder last van.
14-8 Flinke rit naar Alamosa (310). Van daaruit ev. de Great Sand Dunes bezoeken.
Eerlijk gezegd weten we niet of de Great Sand Dunes wel aan moeten doen. Maar de rit van Mesa Verde naar Colorado Springs vinden we erg lang dus die willen we graag in tweeën knippen. Alternatief zou kunnen zijn een tussenstop in Durango en dan pas 's-avonds in bijv. Alamosa aankomen.
Wij hebben bij de Great Sand Dunes Lodge overnacht http://www.gsdlodge.com/
Dit vonden wij zeer geslaagd
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Ook wij vonden de Great Sand dunes de moeite waard!

Wij waren er eind april

De rit naar Colorado Springs is ook mooi! Wij zijn vanuit Alamosa over wegnr.160 gereden richting Walsenburg, halverwege deze weg is er een dirtroad naar links richting Gardner . Daar kom je op de 69 richtingWestcliff (mooi uitzicht op mountains)

Bij Westcliff richting Colorado Springs.(wegnr.96,67,115)
Wij hebben overnacht in het leuke plaatsje Manitou Springs. Deze rit kun je makkelijk op 1 dag doen!

Wij waren er eind april

De rit naar Colorado Springs is ook mooi! Wij zijn vanuit Alamosa over wegnr.160 gereden richting Walsenburg, halverwege deze weg is er een dirtroad naar links richting Gardner . Daar kom je op de 69 richtingWestcliff (mooi uitzicht op mountains)

Bij Westcliff richting Colorado Springs.(wegnr.96,67,115)
Wij hebben overnacht in het leuke plaatsje Manitou Springs. Deze rit kun je makkelijk op 1 dag doen!
-
Matrox
- Amerikakenner
Re: Onze route voor dit jaar definitief.
De route is definitief. Een aantal van de suggesties die we hebben gekregen hebben we in de planning meegenomen.
Als er langs onze route nog een aantal 'must sees' zijn die makkelijk in te passen zijn horen we dat graag.
Dank aan de mensen die de moeite hebben genomen met ons mee te denken. Ik denk dat er mede dankzij jullie een aardig geheel uit is komen rollen.
Het blijft jammer dat de hele reis in het absolute hoogseizoen valt, maar sommige dingen heb je nu eenmaal niet helemaal zelf in de hand.
Als er langs onze route nog een aantal 'must sees' zijn die makkelijk in te passen zijn horen we dat graag.
Dank aan de mensen die de moeite hebben genomen met ons mee te denken. Ik denk dat er mede dankzij jullie een aardig geheel uit is komen rollen.
Het blijft jammer dat de hele reis in het absolute hoogseizoen valt, maar sommige dingen heb je nu eenmaal niet helemaal zelf in de hand.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2664 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-