Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachting tussen Jackson en Moab + Beartooth Highway
Overnachting tussen Jackson en Moab + Beartooth Highway
Hallo,
Wij reizen komende zomer van Jackson naar Moab, op dit moment heb ik nog niets vastliggen maar twijfel hier wel over.
Wij willen eigenlijk zoveel mogelijk tijd besteden in Moab (oa Fiery Furnace, Arches en Canyonlands), daar hebben wij 2 volle dagen. Wat raden jullie dan aan als overnachtingsplaats?
Verder ben ik op zoek naar een routebeschrijving van Cody naar Yellowstone via de Beartooth byway, hoe komen wij vanuit Cody op deze weg?
Groet Anja
Wij reizen komende zomer van Jackson naar Moab, op dit moment heb ik nog niets vastliggen maar twijfel hier wel over.
Wij willen eigenlijk zoveel mogelijk tijd besteden in Moab (oa Fiery Furnace, Arches en Canyonlands), daar hebben wij 2 volle dagen. Wat raden jullie dan aan als overnachtingsplaats?
Verder ben ik op zoek naar een routebeschrijving van Cody naar Yellowstone via de Beartooth byway, hoe komen wij vanuit Cody op deze weg?
Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Overnachting tussen Jackson en Moab + Beartooth Highway
Hoi Anja,
Neem vanuit Cody de scenic Chief Joseph byway (de US 296). Ga bij de splitsing US 296/212 rechtsaf en volg verder de US 212 omhoog de Beartooth Pass op. Je kunt afdalen naar Redlodge (of omgekeerd van Cody eerst naar Redlodge rijden maar dan mis je Chief Joseph byway), maar je kunt ook als je boven bent dezelfde weg weer naar beneden rijden tot aan de splitsing. Je hebt dan een heel andere kijk op het landschap en het is maar een klein stuk dat je dezelfde weg rijdt. Wij hebben het op die manier gedaan.
Bij genoemde splitsing ga je rechts en volgt weer de US 296 naar de NorthEastentrance van Yellowstone. Je komt dan door het prachtige Lamar Valley waar je veel wild kunt spotten.
Een prima overnachtingsplaats tussen Moab en Jackson is Vernal. Hier kun je evt. nog een bezoek brengen aan het Dinosaur NP. De volgende dag via Dutch John (stuwdam) en het mooie Flaming Gorge naar Jackson.
Gr. Marjan
Neem vanuit Cody de scenic Chief Joseph byway (de US 296). Ga bij de splitsing US 296/212 rechtsaf en volg verder de US 212 omhoog de Beartooth Pass op. Je kunt afdalen naar Redlodge (of omgekeerd van Cody eerst naar Redlodge rijden maar dan mis je Chief Joseph byway), maar je kunt ook als je boven bent dezelfde weg weer naar beneden rijden tot aan de splitsing. Je hebt dan een heel andere kijk op het landschap en het is maar een klein stuk dat je dezelfde weg rijdt. Wij hebben het op die manier gedaan.
Bij genoemde splitsing ga je rechts en volgt weer de US 296 naar de NorthEastentrance van Yellowstone. Je komt dan door het prachtige Lamar Valley waar je veel wild kunt spotten.
Een prima overnachtingsplaats tussen Moab en Jackson is Vernal. Hier kun je evt. nog een bezoek brengen aan het Dinosaur NP. De volgende dag via Dutch John (stuwdam) en het mooie Flaming Gorge naar Jackson.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
misschien is Salt Lake City een optie om te overnachten tussen Moab en Jackson................myste87 schreef:Hallo,
Groet Anja
en om vanuit Cody naar de Beartooth te komen zie : http://www.byways.org/explore/byways/22 ... there.html , hier kun je ook de beschrijving van deze byway en een map vinden.
groet Karin
Marjan,hekkie schreef: Een prima overnachtingsplaats tussen Moab en Jackson is Vernal. Hier kun je evt. nog een bezoek brengen aan het Dinosaur NP. De volgende dag via Dutch John (stuwdam) en het mooie Flaming Gorge naar Jackson.
Gr. Marjan
Dit spreekt ons wel aan, maar wij reizen van Jackson naar Moab, is Vernal dan ook een goede tussenstop?
Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
gastxyz
Heb vorig jaar tussen Moran (Grand Teton, 20 km van Jackson) en Moab overnacht in Dutch John in de Red Canyon Lodge. Zeer aan te raden. Vooral voor 't mooie Flaming Gorge gebied (incl. dam en stuwmeer).
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Anja,myste87 schreef: Dit spreekt ons wel aan, maar wij reizen van Jackson naar Moab, is Vernal dan ook een goede tussenstop?
In dit topic kun je lezen hoe wij het destijds hebben gedaan. Ook de afstand en reistijd staat erbij. Het was dezelfde volgorde als jij nu doet. Van Jackson naar Moab.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Zoals Marjan het aangeeft is het uitstekend te doen. In 2005 ben ik ook van Jackson naar Vernal gereden en de andere dag naar Moab. Je kunt het teruglezen in mijn reisverslag 2005 bij dag 25 en 26 (3 en 4 juli). Het laatste stuk naar Moab via de SR-128 vond ik één van de mooiste stukken tijdens die vakantie.
Roland
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Anja,
Wij hebben erg zitten twijfelen vorig jaar over de route tussen Moab en Yellowstone. De cabins bij Dutch John hadden wij ook op het oog (uit het reisverslag 2005 van Bert en Hanny), maar we hebben uiteindelijk - na lovende woorden hier op het forum - gekozen voor de mooie route via de I70. Onderweg reserveren is niet nodig, langs de I15 zijn voldoende motels te vinden.
Wij hebben ook de SR 128 gedaan, inderdaad prachtig!
Voor de route van Cody naar Yellowstone zie het kaartje in ons 2004-verslag (bij 17 juli). Volgens mij is dat de route die Marjan heeft beschreven.
Marianne
Wij hebben erg zitten twijfelen vorig jaar over de route tussen Moab en Yellowstone. De cabins bij Dutch John hadden wij ook op het oog (uit het reisverslag 2005 van Bert en Hanny), maar we hebben uiteindelijk - na lovende woorden hier op het forum - gekozen voor de mooie route via de I70. Onderweg reserveren is niet nodig, langs de I15 zijn voldoende motels te vinden.
Wij hebben ook de SR 128 gedaan, inderdaad prachtig!
Voor de route van Cody naar Yellowstone zie het kaartje in ons 2004-verslag (bij 17 juli). Volgens mij is dat de route die Marjan heeft beschreven.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1697 Weergaves
-
Laatste bericht door EstherJ
-