Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
3-tal weken West Canada + Yellowstone: 1e opzet!
-
Jeroen80
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
3-tal weken West Canada + Yellowstone: 1e opzet!
Hallo iedereen,
Ik was van plan om volgende jaar in juni met m'n ouders en een bevriend koppel (5 personen dus) naar West Canada te gaan voor 22 à 23 dagen. De bedoeling was dan om in Vancouver te beginnen en vervolgens Vancouver Island, Jasper en Banff NP te doen. Nu was ik bezig met de globale route eens te bekijken en lijkt het me zeker mogelijk om op 23 dagen ook de grens over te steken naar de USA en Glacier NP, Yellowstone en Grand Teton ook nog op te nemen in de route en uiteindelijk terug te vliegen vanuit Salt Lake City.
Globaal had ik gedacht aan:
2 dagen Vancouver
1 à 2 dagen Vancouver Island
+/- 2 dagen tss Vancouver en Jasper NP
3 volle dagen Jasper NP
3 volle dagen Banff NP
1 dag Glacier NP
3 volle dagen Yellowstone NP
1 à 2 dagen Grand Teton NP
1 dag Salt Lake City
Dan kom ik uit op volgende route:
1 Vlucht nr Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver
4 Vancouver Island
5 Vancouver Island
6 ???
7 ???
8 Jasper NP
9 Jasper NP
10 Jasper NP
11 Banff NP
12 Banff NP
13 Banff NP
14 ???
15 Glacier NP
16 ???
17 Yellowstone NP
18 Yellowstone NP
19 Yellowstone NP
20 Grand Teton NP
21 Grand Teton NP
22 Salt Lake City
23 Terugvlucht
Is deze route realistisch?
Wat is er eigenlijk nog te zien tussen Vancouver en Jasper NP? Is 2 dagen lang genoeg voor deze verplaatsing? Is Wells Gray PP de moeite?
Zijn er nog mooie, interessante dingen die we absoluut niet mogen missen in deze route? Zoals bvb de beartooth highway (is het realistisch om deze op te nemen in onze route?)
Is juni een goede periode voor de parken die we willen doen ivm sneeuw en wegen die nog gesloten zijn? We willen in juni gaan omdat dit niet het hoogseizoen is. Waarschijnlijk vertrekken rond 4-5 juni en terug rond de 26e.
Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto in Canada en hem dan in te leveren in Amerika? Is dit veel duurder?
Al een heleboel vragen voor een eerste post over Canada.
Ik was van plan om volgende jaar in juni met m'n ouders en een bevriend koppel (5 personen dus) naar West Canada te gaan voor 22 à 23 dagen. De bedoeling was dan om in Vancouver te beginnen en vervolgens Vancouver Island, Jasper en Banff NP te doen. Nu was ik bezig met de globale route eens te bekijken en lijkt het me zeker mogelijk om op 23 dagen ook de grens over te steken naar de USA en Glacier NP, Yellowstone en Grand Teton ook nog op te nemen in de route en uiteindelijk terug te vliegen vanuit Salt Lake City.
Globaal had ik gedacht aan:
2 dagen Vancouver
1 à 2 dagen Vancouver Island
+/- 2 dagen tss Vancouver en Jasper NP
3 volle dagen Jasper NP
3 volle dagen Banff NP
1 dag Glacier NP
3 volle dagen Yellowstone NP
1 à 2 dagen Grand Teton NP
1 dag Salt Lake City
Dan kom ik uit op volgende route:
1 Vlucht nr Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver
4 Vancouver Island
5 Vancouver Island
6 ???
7 ???
8 Jasper NP
9 Jasper NP
10 Jasper NP
11 Banff NP
12 Banff NP
13 Banff NP
14 ???
15 Glacier NP
16 ???
17 Yellowstone NP
18 Yellowstone NP
19 Yellowstone NP
20 Grand Teton NP
21 Grand Teton NP
22 Salt Lake City
23 Terugvlucht
Is deze route realistisch?
Wat is er eigenlijk nog te zien tussen Vancouver en Jasper NP? Is 2 dagen lang genoeg voor deze verplaatsing? Is Wells Gray PP de moeite?
Zijn er nog mooie, interessante dingen die we absoluut niet mogen missen in deze route? Zoals bvb de beartooth highway (is het realistisch om deze op te nemen in onze route?)
Is juni een goede periode voor de parken die we willen doen ivm sneeuw en wegen die nog gesloten zijn? We willen in juni gaan omdat dit niet het hoogseizoen is. Waarschijnlijk vertrekken rond 4-5 juni en terug rond de 26e.
Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto in Canada en hem dan in te leveren in Amerika? Is dit veel duurder?
Al een heleboel vragen voor een eerste post over Canada.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: 3-tal weken West Canada + Yellowstone: 1e opzet!
Hoi Jeroen80,
Mooie route. Ik ben nu al jaloers.
De Going to the Sun Road in Glacier gaat meestal half juni open en kan dus nog gesloten zijn.
Voor de Beartooth Highway geldt :
Een auto huren in Vancouver is misschien wel mogelijk, maar waarom begin je niet in Seattle? Dat vergemakkelijkt de autohuur in iedere geval.
Succes met de verdere voorbereiding.
Mooie route. Ik ben nu al jaloers.
De Going to the Sun Road in Glacier gaat meestal half juni open en kan dus nog gesloten zijn.
Voor de Beartooth Highway geldt :
Ik zou de Beartooth Highway zeker in de route opnemen als dat kan.Restrictions
The Wyoming part of the byway is generally open seasonally from Memorial Day weekend to mid-October depending on snowfall. To check road conditions and opening and closing dates travelers should call the Red Lodge Chamber of Commerce at 406-446-1718 . The road is normally plowed by Memorial Day, but closures are common through June due to spring snow storms. From the opening near Memorial Day, the road is seldom closed more than one day to remove the snow.
It is not uncommon to experience blizzard type conditions both in the spring and the fall, especially at higher elevations. When these events occur, travel is slowed considerably or the highway is closed until it can be reopened by maintenance crews.
Een auto huren in Vancouver is misschien wel mogelijk, maar waarom begin je niet in Seattle? Dat vergemakkelijkt de autohuur in iedere geval.
Succes met de verdere voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tussen Vancouver en Jasper liggen nog wel een aantal bezienswaardigheden die de moeite waard zijn. Allereerst is de Sea to Sky highway vanuit Vancouver erg mooi, vooral de stops onderweg kan ik aanraden. Wij zijn even gestopt in Whistler, dat is een leuk plaatsje om even rond te wandelen. Ook Shannon Falls vonden we de moeite waard, en we hebben nog een afbuiging gemaakt naar een uitkijkpunt over de stad vanuit de bergen (een afslag van de Sea to Sky highway). Joffre Lake PP is ook erg mooi, vooral de wandeling naar het eerste meertje kost niet veel tijd en is een geweldig uitzichtpunt.
Wells Gray vonden wij ook zeer de moeite waard, wij hebben er iets meer dan een halve dag doorgebracht, de watervallen zijn er de moeite waard. En vergeet ook niet Mount Robson, ook een leuke stop onderweg naar Jasper.
Wells Gray vonden wij ook zeer de moeite waard, wij hebben er iets meer dan een halve dag doorgebracht, de watervallen zijn er de moeite waard. En vergeet ook niet Mount Robson, ook een leuke stop onderweg naar Jasper.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik heb daar ook naar gekeken voor onze trip aankomende zomer (zie ook mijn opzet ergens op het forum). Maar het bleek lastig (niet mogelijk bij meesten) en zeker duur. Uiteindelijk dus gekozen om in Seattle (ipv Vancouver) te beginnen en vanaf Denver terug te vliegen. Dan nog betaal je extra voor drop-off overigens. Ik zou maar eens op de bekende sites kijken, wat je mogelijkheden zijn.Jeroen80 schreef:Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto in Canada en hem dan in te leveren in Amerika? Is dit veel duurder?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen ervaring, bij mijn weten is het bij de meeste verhuurders ook niet mogelijk. Bij USAReisen.de zag ik dit jaar voor het eerst dat het wel kon, zie ook dit topic: viewtopic.php?f=30&t=20558Jeroen80 schreef:Heeft er iemand ervaring met het huren van een auto in Canada en hem dan in te leveren in Amerika? Is dit veel duurder?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Alvast bedankt voor de tips.
De Sea to Sky highway en de Going to the Sun Road in Glacier daar heb ik ondertussen al over gelezen en die gaan zeker in onze route. Over de Beartooth highway, hoe mooi die ook mag zijn, twijfel ik nog owv een te druk programma. Tot waar loopt de Sea to Sky Highway eigenlijk?
Beginnen in Seattle is inderdaad waarschijnlijk een betere optie ivm de huurauto. Misschien dat we dan Vancouver Island maar moeten overslaan. Ik zou heel graag gaan whale watchen aangezien dat vorig jaar door te veel wind in Monterey niet gelukt is tijdens onze reis in het zuidwesten. Iemand ervaring met whale watchen op Vancouver Island?
Hoeveel tijd neemt het eigenlijk in beslag om van Vancouver (de stad) naar het eiland te gaan? Bvb eerst Victoria en dan ergens gaan whale watchen? Kom je dan met 2 dagen toe? Want Vancouver Island blijkt enorm groot te zijn.
De Sea to Sky highway en de Going to the Sun Road in Glacier daar heb ik ondertussen al over gelezen en die gaan zeker in onze route. Over de Beartooth highway, hoe mooi die ook mag zijn, twijfel ik nog owv een te druk programma. Tot waar loopt de Sea to Sky Highway eigenlijk?
Beginnen in Seattle is inderdaad waarschijnlijk een betere optie ivm de huurauto. Misschien dat we dan Vancouver Island maar moeten overslaan. Ik zou heel graag gaan whale watchen aangezien dat vorig jaar door te veel wind in Monterey niet gelukt is tijdens onze reis in het zuidwesten. Iemand ervaring met whale watchen op Vancouver Island?
Hoeveel tijd neemt het eigenlijk in beslag om van Vancouver (de stad) naar het eiland te gaan? Bvb eerst Victoria en dan ergens gaan whale watchen? Kom je dan met 2 dagen toe? Want Vancouver Island blijkt enorm groot te zijn.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij slaan Vancouver Island (helaas) ook over. Maar Whale watching (en Orca's) willen wij vanuit Vancouver zelf gaan doen. Schijnt zelfs ook vanuit Seattle te kunnen, dus je hoeft niet speciaal naar Vancouver Island zelf.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Karinita
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je zou ook kunnen whalwatchen in Anacortes als je van Seattle naar Vancouver gaat.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Jeroen, wat een mooie reis zeg. Wij hebben vorig jaar grotendeels dezelfde route gereden.
Ik zou Vancouver Island niet overslaan, zonde. Als je in Seattle begint zou je eerst naar Vancouver Island kunnen gaan en dan naar Vancouver.
Je kunt onderweg vast nog wel ergens een dag inleveren voor Seattle.
Je kunt bijvoorbeeld in één dag van Banff naar St Mary (Glacier) dan heb je al een dag gewonnen. Zie ons reisverslag
De eerste nacht in Whistler of nog iets verder in Lillooet. De tweede nacht in Clearwater bij het Wells Gray Park. Wij zijn het park niet in gegaan helaas, we hadden geen fut na die lange rijdag. (zie dag 3, 4 en 5 van ons reisverslag)
Je route zou dan als volgt kunnen zijn:
1 Vlucht nr Seattle
2 Seattle
3 Seattle- Vancouver Island
4 Vancouver Island
5 Vancouver Island - Vancouver
6 Vancouver
7 Vancouver- Whistler of Lillooet
8 Whistler/Lillooet- Clearwater
9 Clearwater - Jasper NP
10 Jasper NP
11 Jasper NP
12 Jasper- Icefield Parkway- Banff NP
13 Banff NP
14 Banff NP
15 Banff- St Mary
16 St mary- Going to the Sun road- Missoula
17 Missoula- Yellowstone NP
18 Yellowstone NP
19 Yellowstone NP
20 Yellowstone - Grand Teton NP
21 Grand Teton NP
22 Grand Teton - Salt Lake City
23 Terugvlucht
Helaas zie ik weinig ruimte voor de Beartooth Pass. Je zou hem tussen Missoula en Yellowstone kunnen rijden, maar eerlijk gezegd vind ik dat wel een hele lange dag.
Voor bezienswaardigheden in Jasper en Banff kun je ook ons reisverslag lezen. De site van Ann uit Vancouver is ook heel interesant, daar kun je heel veel tips voor Canada uithalen.
Marjon
Ik zou Vancouver Island niet overslaan, zonde. Als je in Seattle begint zou je eerst naar Vancouver Island kunnen gaan en dan naar Vancouver.
Je kunt onderweg vast nog wel ergens een dag inleveren voor Seattle.
Je kunt bijvoorbeeld in één dag van Banff naar St Mary (Glacier) dan heb je al een dag gewonnen. Zie ons reisverslag
Ik zou twee overnachtingen nemen tussen Vancouver en Jasper.Wat is er eigenlijk nog te zien tussen Vancouver en Jasper NP? Is 2 dagen lang genoeg voor deze verplaatsing? Is Wells Gray PP de moeite?
De eerste nacht in Whistler of nog iets verder in Lillooet. De tweede nacht in Clearwater bij het Wells Gray Park. Wij zijn het park niet in gegaan helaas, we hadden geen fut na die lange rijdag. (zie dag 3, 4 en 5 van ons reisverslag)
Je route zou dan als volgt kunnen zijn:
1 Vlucht nr Seattle
2 Seattle
3 Seattle- Vancouver Island
4 Vancouver Island
5 Vancouver Island - Vancouver
6 Vancouver
7 Vancouver- Whistler of Lillooet
8 Whistler/Lillooet- Clearwater
9 Clearwater - Jasper NP
10 Jasper NP
11 Jasper NP
12 Jasper- Icefield Parkway- Banff NP
13 Banff NP
14 Banff NP
15 Banff- St Mary
16 St mary- Going to the Sun road- Missoula
17 Missoula- Yellowstone NP
18 Yellowstone NP
19 Yellowstone NP
20 Yellowstone - Grand Teton NP
21 Grand Teton NP
22 Grand Teton - Salt Lake City
23 Terugvlucht
Helaas zie ik weinig ruimte voor de Beartooth Pass. Je zou hem tussen Missoula en Yellowstone kunnen rijden, maar eerlijk gezegd vind ik dat wel een hele lange dag.
Voor bezienswaardigheden in Jasper en Banff kun je ook ons reisverslag lezen. De site van Ann uit Vancouver is ook heel interesant, daar kun je heel veel tips voor Canada uithalen.
Marjon
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Hoi iedereen,
Bedankt voor de whalewatch tips. Dat wil nu echt wel doen omdat het vorig jaar door omstandigheden niet door kon gaan. Had ik heel veel spijt van want dat was misschien wel hetgeen waar ik nog het meeste naaruit keek. Hopelijk zie ik volgend jaar dus walvissen.
@ Marjon: Jullie verslag van jullie reis van vorig jaar heb ik inderdaad gisteren al gelezen en ik heb onze route hier ondertussen grotendeels op gebaseerd. Plaatsjes zoals Lillooet, Clearwater, St Mary en Missoula heb ik letterlijk uit jullie verslag overgenomen.
Volgens deze route zouden we +/- 1,5 dag hebben voor Vancouver Island en 1,5 voor Vancouver stad. Is dit genoeg voor beide of toch beter het eiland overslaan? Wat kan je zoal doen in 1,5 dag Vancouver Island? Enkel een bezoekje aan Victoria of zijn er nog andere mogelijkheden want de overzetboot neemt waarschijnlijk ook wel wat tijd in beslag.
Bedankt voor de whalewatch tips. Dat wil nu echt wel doen omdat het vorig jaar door omstandigheden niet door kon gaan. Had ik heel veel spijt van want dat was misschien wel hetgeen waar ik nog het meeste naaruit keek. Hopelijk zie ik volgend jaar dus walvissen.
@ Marjon: Jullie verslag van jullie reis van vorig jaar heb ik inderdaad gisteren al gelezen en ik heb onze route hier ondertussen grotendeels op gebaseerd. Plaatsjes zoals Lillooet, Clearwater, St Mary en Missoula heb ik letterlijk uit jullie verslag overgenomen.
Volgens deze route zouden we +/- 1,5 dag hebben voor Vancouver Island en 1,5 voor Vancouver stad. Is dit genoeg voor beide of toch beter het eiland overslaan? Wat kan je zoal doen in 1,5 dag Vancouver Island? Enkel een bezoekje aan Victoria of zijn er nog andere mogelijkheden want de overzetboot neemt waarschijnlijk ook wel wat tijd in beslag.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben niet zo heel veel gedaan op vancouver Island, maar vonden het wel heel leuk daar.
Je hebt geen tijd om naar Tofino te gaan maar je kunt Victoria bekijken, dat is een leuke plaats. Dan zou je een stukje langs de kust kunnen rijden naar Chemainus en Ladysmith en de overtocht naar Vancouver kunnen maken vanaf Nanaimo.
Wij zijn geen stadsmensen dus in principe zou 1,5 dag Vancouver voor ons voldoende zijn. Maar ik moet zeggen dat we ons erg prettig voelden in Vancouver, het is een geweldige stad. Wij zijn zeker van plan erg nog eens terug te komen.
Wij vonden de Capilano Bridge en ook Stanley Park erg leuk en stad zelf is ook heel gezellig. Wij hebben deze 3 dingen in één dag kunnen combineren en dat was makkelijk te doen.
Marjon
Je hebt geen tijd om naar Tofino te gaan maar je kunt Victoria bekijken, dat is een leuke plaats. Dan zou je een stukje langs de kust kunnen rijden naar Chemainus en Ladysmith en de overtocht naar Vancouver kunnen maken vanaf Nanaimo.
Wij zijn geen stadsmensen dus in principe zou 1,5 dag Vancouver voor ons voldoende zijn. Maar ik moet zeggen dat we ons erg prettig voelden in Vancouver, het is een geweldige stad. Wij zijn zeker van plan erg nog eens terug te komen.
Wij vonden de Capilano Bridge en ook Stanley Park erg leuk en stad zelf is ook heel gezellig. Wij hebben deze 3 dingen in één dag kunnen combineren en dat was makkelijk te doen.
Marjon
-
Jeroen80
- Amerikakenner
De nadruk zal bij ons ook absoluut op de natuurparken liggen, zoals je wel kan zien aan onze route. Ik twijfel toch sterk of we Vancouver Island zullen doen misschien toch maar beter 2 dagen Vancouver en nog een dag extra ergens anders. Tofino lijkt me ook heel mooi maar daar zal absoluut geen tijd voor zijn in ons schema.
Is Salt Lake City eigenlijk interessant voor 1 dag?
Wat betreft de periode: is juni een goede periode ivm sneeuw en wegen die eventueel nog gesloten kunnen zijn in de Rockies en Yellowstone?
Is Salt Lake City eigenlijk interessant voor 1 dag?
Wat betreft de periode: is juni een goede periode ivm sneeuw en wegen die eventueel nog gesloten kunnen zijn in de Rockies en Yellowstone?
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij waren in 2006 rond 20 juni in Glasier NP toen was de GttSroad nog gesloten.
zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2006.html dag 14 en 15
Hoe dat nu is valt niets van te zeggen, ligt er aan hoeveel sneeuw er gevallen is en wanneer ze aan het ruimen daarvan beginnen.
zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2006.html dag 14 en 15
Hoe dat nu is valt niets van te zeggen, ligt er aan hoeveel sneeuw er gevallen is en wanneer ze aan het ruimen daarvan beginnen.
-
Jeroen80
- Amerikakenner
Zou het mogelijk zijn om in 1 dag vanuit Seattle via Olympic NP in Victoria te geraken op 1 dag? Ik bedoel de westkant van het park: stranden + de regenwouden. Misschien is het toch beter om Port Angeles als overnachtingsplaats te gebruiken.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
Florida 2015
The Deep South 2017
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je op tijd vertrekt en overal heel snel doorgaat, gaat het misschien wel lukken. Maar het gaat wel een hele drukke dag worden. Ik zou het in ieder geval niet aanraden, en Olympics NP heeft ook wel wat tijd nodig om goed te bezoeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3984 Weergaves
-
Laatste bericht door PieterMayke
-
- 19 Reacties