Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis in juli/augustus - advies

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
jurgen272
Amerika-newbie

Reis in juli/augustus - advies

Bericht door jurgen272 »

Hallo,
We zijn van plan om eind juli naar Amerika (en een stukje Canada) te trekken.
Tot nu toe hebben we het volgende schema opgesteld :
01 Seatlle - Vancouver
02 Vancouver
03 Vancouver - Fraser River Canyon - Kamloops
04 Kamloops - Jasper NP
05 Jasper NP - Banff - Canmore
06 Canmore - Calgary
07 Calgary - Waterton Lakes NP - Glacier NP - Whitefish
08 Whitefish - Yellowstone NP
09 Yellowstone NP - Cody - Sheridan
10 Sheridan - Casper - Cheyenne
11 Cheyenne - Estes Park - Denver
12 Denver
13 Denver - Grand Junction - Moab (ArchesNP)
14 Moab (Canyonlands NP)
15 Moab - Salt Lake City
16 Salt Lake City - Grand Teton NP
17 Grand Teton NP - Craters of The Moon - Twin Falls
18 Twin Falls - Bonneville salt flats (Wendover) - Elko
19 Elko - Reno
20 Reno - Lake Tahoe - Sacramento - San Fransisco
21 San Fransisco
22 San Fransisco

Iemand toevoegingen, tips, ... ?
Onlogische zaken ?
De dagelijkse kilometers liggen meestal rond de 400-450 (soms wel eens 250 tot 650). Veel ?

Dank voor de eventuele reacties
Jurgen
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis in juli/augustus - advies

Bericht door vana »

Ik vind het eerlijk gezegd een route die zelfs Japanners te vol zouden vinden. Je wilt veel te veel zien, ik word al moe als ik er aan denk. Ik vind dit echt gekkenwerk, zoiets heb ik nog nooit gezien.
Voor het Canada gedeelte heb je veel te weing tijd. Je komt eind van de dag in Jasper aan en de volgende dag wil je al via de Icefield parkway en Banff NP naar Canmore. Je hebt geen tijd om iets te zien in Jasper.
Dan wil je de volgende dag alweer door naar Calgary, dus ook geen tijd om al dat moois in de omgeving van Banff te zien.
De volgende dag is helemaal gekkenwerk; In één dag van Calgary via Waterton door Glacier NP naar Whitefish. Dat gaat je echt niet lukken bovendien heb je geen tijd om ook maar iets te bezichtigen.
Dan wil je in één dag van Whitefish naar Yellowstone en de volgende dag alweer door naar Sheridan :shock:
Dan nog even een dagje RMNP en een dagje Moab en dan reis je weer helemaal terug naar Grand Teton dat vlakbij Yellowstone ligt.

Kortom ik vind het een onmogelijke, veel te volle en op zijn minst vreemde route.
Deze route hebben wij in drie reizen gedaan en jij wilt het in 22 dagen doen.
Heb je er al eens een kaart bij gepakt want je rijdt echt van hot naar her.

Ik zou om te beginnen het hele gedeelte naar Sheridan, Cheyenne en Estes park eruit halen.
Dan van Yellowstone eerst naar Grand Teton en daar vandaan naar Moab.
Vanaf Moab zou ik niet helemaal weer naar Salt lake City, Craters of the Moon naar SF gaan maar een andere, kortere route nemen.
Eigenlijk is wat jij wilt doen niet te combineren in één reis.

Maar het allerbeste is om het hele Canada gedeelte eruit te halen en die te bewaren voor en volgende reis. De afstanden in Canada zijn echt enorm groot, je zit bijna dw hele tijd in de auto op deze manier en je ziet niets en mist de mooiste plekken.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis in juli/augustus - advies

Bericht door Martin & Marianne »

Interessante route, relatief veel tijd voor Canyonlands, maar verder echt veel te veel. Maar misschien was het ook geen serieus voorstel gezien het wegblijven van een reactie?
Mochten de vluchten al vaststaan: er zijn meerdere mogelijkheden tussen Seattle en San Francisco, zie ons 2006-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer