Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van New York naar San Francisco
-
Remko Voets
- Amerika-newbie
Van New York naar San Francisco
Hallo,
in mei volgend jaar gaan mijn vriendin en ik een maand naar Amerika. We willen van oost naar west rijden.
Dit is onze planning tot op heden. Ik ben benieuwd wat jullie van de route vinden.
dag 1: Aankomst in New York
dag 2: New York
dag 3: New York
dag 4: Six Flags Great Adventures (Jackson) 112 km
dag 5: Jackson -> Niagara Falls 700 km
dag 6: Niagara Falls -> Toledo 550 km
dag 7: Toledo -> Chicago 445 km
dag 8: Chicago
dag 9: Chicago -> Sioux Falls 900 km
dag 10: Sioux Falls -> Gilette (Mnt Rushmore) 786 km
dag 11: Gilette -> Yellowstone 586 km
dag 12: Yellowstone
dag 13: Yellowstone
dag 14: Yellowstone -> Salt Lake City 500 km
dag 15: Salt Lake City -> Moab 400 km
dag 16: Moab -> Monument Valley -> Flagstaff 512 km
dag 17: Flagstaff -> Grand Canyon -> Page 351 km
dag 18: Page -> Zion 188 km
dag 19: Zion
dag 20: Rijden naar Las Vegas 255 km
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas
dag 23: Rijden naar Los Angeles 435 km
dag 24: Los Angeles
dag 25: Los Angeles
dag 26: Sequoia & Kings Canyon 353 km
dag 27: Rijden naar Yosemite 199 km
dag 28: Yosemite
dag 29: Yosemite
dag 30: Rijden naar San Francisco 350 km
dag 31: San Francisco
dag 32: 15:10 vliegen naar huis
dag 33: Aankomst 10:30 Schiphol
in mei volgend jaar gaan mijn vriendin en ik een maand naar Amerika. We willen van oost naar west rijden.
Dit is onze planning tot op heden. Ik ben benieuwd wat jullie van de route vinden.
dag 1: Aankomst in New York
dag 2: New York
dag 3: New York
dag 4: Six Flags Great Adventures (Jackson) 112 km
dag 5: Jackson -> Niagara Falls 700 km
dag 6: Niagara Falls -> Toledo 550 km
dag 7: Toledo -> Chicago 445 km
dag 8: Chicago
dag 9: Chicago -> Sioux Falls 900 km
dag 10: Sioux Falls -> Gilette (Mnt Rushmore) 786 km
dag 11: Gilette -> Yellowstone 586 km
dag 12: Yellowstone
dag 13: Yellowstone
dag 14: Yellowstone -> Salt Lake City 500 km
dag 15: Salt Lake City -> Moab 400 km
dag 21: Las Vegas
dag 22: Las Vegas
dag 23: Rijden naar Los Angeles 435 km
dag 24: Los Angeles
dag 25: Los Angeles
dag 26: Sequoia & Kings Canyon 353 km
dag 27: Rijden naar Yosemite 199 km
dag 28: Yosemite
dag 29: Yosemite
dag 30: Rijden naar San Francisco 350 km
dag 31: San Francisco
dag 32: 15:10 vliegen naar huis
dag 33: Aankomst 10:30 Schiphol
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Van New York naar San Francisco
Howdie remko
zo te zien houd jij van autorijden. Ik ben in 1998 ooit eens van New York naar Niagara falls gereden en terug en ik vind die afstand veeeeel te veel, maar goed, niet onmogelijk, je doet de eerste 125 kilometers tot aan six flaggs al een dag daarvoor, weet je zeker dat je kilometers hebt en geen miles????
Verder, ja t zal wel mogelijk zijn. je ziet wel heel veel mooie dingen, is t de eerste keer in de usa?
zo te zien houd jij van autorijden. Ik ben in 1998 ooit eens van New York naar Niagara falls gereden en terug en ik vind die afstand veeeeel te veel, maar goed, niet onmogelijk, je doet de eerste 125 kilometers tot aan six flaggs al een dag daarvoor, weet je zeker dat je kilometers hebt en geen miles????
Verder, ja t zal wel mogelijk zijn. je ziet wel heel veel mooie dingen, is t de eerste keer in de usa?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dit is een schema waarin ik vier reizen van een maand zie. Je slaat zo ontzettend veel moois over, waar je zo langs komt!
Je rijdt door het prachtige Noordoosten, vliegt later door South Dakota waar je eigenlijk vier dagen zou moeten kunnen spenderen, Moab is minimaal drie dagen waard, zo ook het gebied tussen Grand Canyon en Las Vegas (Bryce, Zion, Page) en zo is er nog wel meer. Mijn advies: kies uit deze route een bepaald gebied en probeer dan een maand echt te genieten.
Of dit moet inderdaad heel bewust zijn: rijden en veel mijlen maken en het grotendeels doen met fotomomenten (behalve dan in Yosemite en Yellowstone, dat zit wel goed).
Je rijdt door het prachtige Noordoosten, vliegt later door South Dakota waar je eigenlijk vier dagen zou moeten kunnen spenderen, Moab is minimaal drie dagen waard, zo ook het gebied tussen Grand Canyon en Las Vegas (Bryce, Zion, Page) en zo is er nog wel meer. Mijn advies: kies uit deze route een bepaald gebied en probeer dan een maand echt te genieten.
Of dit moet inderdaad heel bewust zijn: rijden en veel mijlen maken en het grotendeels doen met fotomomenten (behalve dan in Yosemite en Yellowstone, dat zit wel goed).
-
Remko Voets
- Amerika-newbie
West Amerika (vanaf Yellowstone t/m San Francisco) heb ik al gezien in een rondreis van 9 weken in 2004.
Nu wil ik graag wat nieuwe plaatsen zien zoals New York en Chicago, maar aangezien het oosten mij verder niet zo trekt, wil ik graag het mooie westen nogmaals eens zien. Mijn vriendin maakt het niet zo veel uit waar we allemaal heen gaan. We vinden het allebei niet erg om veel te rijden, dat doen we elk jaar tijdens onze vakanties, dus zo zijn we op het idee gekomen om heel Amerika door te gaan touren.
Via expedia.com heb ik de afstanden berekend, in kilometers.
Nu wil ik graag wat nieuwe plaatsen zien zoals New York en Chicago, maar aangezien het oosten mij verder niet zo trekt, wil ik graag het mooie westen nogmaals eens zien. Mijn vriendin maakt het niet zo veel uit waar we allemaal heen gaan. We vinden het allebei niet erg om veel te rijden, dat doen we elk jaar tijdens onze vakanties, dus zo zijn we op het idee gekomen om heel Amerika door te gaan touren.
Via expedia.com heb ik de afstanden berekend, in kilometers.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
OK, als het een bewuste keus is, weet je waar je aan begint 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken alleen het stuk vanaf Yellowstone. Een paar opmerkingen over het laatste stuk:
Grand Teton wordt alleen doorheen rijden. Een overnachting in Jackson zou mooi zijn, maar dan wordt het een lange rit om vandaaruit naar Moab te rijden. Van de omgeving van Moab zul je weinig zien. Tip: neem de I70 (via Salina) als je van SLC naar Moab rijdt. Is nog geen uur langer dan de route via Price, maar zeer de moeite waard (zie ons 2008-verslag).
Kijk eens of het niet handiger om de North Rim te bezoeken. De North Rim gaat vanaf half mei open.
Marianne
Grand Teton wordt alleen doorheen rijden. Een overnachting in Jackson zou mooi zijn, maar dan wordt het een lange rit om vandaaruit naar Moab te rijden. Van de omgeving van Moab zul je weinig zien. Tip: neem de I70 (via Salina) als je van SLC naar Moab rijdt. Is nog geen uur langer dan de route via Price, maar zeer de moeite waard (zie ons 2008-verslag).
Kijk eens of het niet handiger om de North Rim te bezoeken. De North Rim gaat vanaf half mei open.
Marianne
-
Remko Voets
- Amerika-newbie
Ik zal eens gaan lezen in jullie verslag... (wat ik volgens mij al gedaan heb, ziet er bekend uit)
De Noord-rim van de grand canyon heb ik inderdaad aan zitten denken. Scheelt een hoop rijden. Maar op foto's die ik er van gezien heb lijkt het wel of je de canyon niet zo goed in de breedte kunt zien, zoals aan de zuidkant, waardoor je de grootsheid van de canyon minder goed kan zien. Vandaar mijn twijfels.
Zijn jullie aan de noord kant geweest? Als jullie vinden dat je daar net zo'n mooie indruk krijgt als aan de zuidkant dan pas ik de route wel aan denk ik.
Ik ben benieuwd, groetjes Remko
De Noord-rim van de grand canyon heb ik inderdaad aan zitten denken. Scheelt een hoop rijden. Maar op foto's die ik er van gezien heb lijkt het wel of je de canyon niet zo goed in de breedte kunt zien, zoals aan de zuidkant, waardoor je de grootsheid van de canyon minder goed kan zien. Vandaar mijn twijfels.
Zijn jullie aan de noord kant geweest? Als jullie vinden dat je daar net zo'n mooie indruk krijgt als aan de zuidkant dan pas ik de route wel aan denk ik.
Ik ben benieuwd, groetjes Remko
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij houden ook van autorijden, maar dit is gekkenwerk.
Ben je al eerder in het NO geweest omdat je zegt dat het Oosten je niet zo trekt? Het gebied is welliswaar heel anders dan het Westen maar absoluut niet minder mooi.
Als ik naar je schema kijk wordt ik al moe.
Ben je al eerder in het NO geweest omdat je zegt dat het Oosten je niet zo trekt? Het gebied is welliswaar heel anders dan het Westen maar absoluut niet minder mooi.
Als ik naar je schema kijk wordt ik al moe.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 4473 Weergaves
-
Laatste bericht door Martinn
-
- 19 Reacties