Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Westkust + enkele steden: haalbaar??

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
inge_1212
Amerika-ontdekker

Westkust + enkele steden: haalbaar??

Bericht door inge_1212 »

Hey iedereen,

We zouden graag in mei - juni 2009 een rondreis langs de Westkust USA willen maken, ipv in augustus 2009 (duur!). Ik heb hiervoor al eerder advies gevraagd... :)
Na lang zoeken op de kaart, stonden er toch nog andere dingen op die ik ook nog graag wilde meenemen in mijn route, maar met een huurauto leek me dit niet haalbaar.
Er zijn nl. een aantal andere steden die ik graag nog zou willen zien (zoals bvb. Memphis, Chicago, Washington).

We hebben 3 à 4 weken die we kunnen besteden, dus zijn we van plan om eerst de plaatsen te bezoeken langs de Westkust (SF, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Bryce & Zion NP, Page en evt. ook nog LA) en van daaruit binnenlandse vluchten te nemen naar die steden (Chicago, enz).

Mijn vraag is: hoe splitsen we dan best onze vakantie op en is mijn idee wel te doen? Ik heb het forum proberen te doorzoeken maar vond geen vorige topics terug die mijn vraag helemaal kunnen beantwoorden. Dus... jullie advies is héél welkom!!! :D

Alvast bedankt!
Groetjes, Inge :wink:
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Westkust + enkele steden: haalbaar??

Bericht door butterfly »

Chicago en Washington zijn beide steden die je veel tegenkomt bij het boeken van een vlucht, waar een overstap gemaakt moet worden. Eventueel zou je dus op de heenweg via Washington naar de westkant kunnen reizen en een stop-over van een aantal dagen in Washington kunnen houden, En dan op de terugweg over Chicago naar huis, en daar ook een stop-over van een paar dagen aan vast plakken.( Ik weet van United airlines dat ze via Washington of Chicago vliegen) Memphis zou ik er dan voor dit moment uit laten, het ligt een heel andere kant op, die zou ik dan op mijn wensenlijstje zetten voor een volgende keer.
Nou ben ik niet de meest ervaren amerika reiziger van dit forum, dus misschien hebben anderen wel betere suggesties?

Groeten, Ilse
inge_1212
Amerika-ontdekker

Bericht door inge_1212 »

Nog iemand suggesties of tips? :)
Ik kan bijna niet wachten om te gaan naar Amerikaaaaaaa!!! :dance: :)

Heel erg bedankt alvast!!
Inge
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je persé deze plaatsen in een reis wilt combineren, zijn stopovers inderdaad een goede mogelijkheid. Persoonlijk zou ik liever volledig mijn tijd in het Zuidwesten besteden en een andere keer tijd maken voor de steden.
inge_1212
Amerika-ontdekker

Bericht door inge_1212 »

Erg bedankt voor jullie tips!

Weet er nog iemand hoelang we het best spenderen in steden zoals Washington en Chicago?
En wat zijn de hotspots die we zeker moeten gezien hebben?

Ik stel een hoop vragen, maar dit zou onze eerste keer zijn dat we zolang in Amerika zouden verblijven en ik vind het allemaal superspannend! :D

Vele groetjes aan alle forummers,

Inge
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Als je bij de zoektoets "Chicago" intypt krijg je meteen een aantal posts waar je de nodige informatie kan vinden, zo ook met Washington. Met gerichte vragen kun je voor Washington misschien beter in "noordoosten"posten ( en zoeken), en voor Chicago "midwesten".
Veel succes ermee. ( zelf ben ik nooit in Chicago geweest, in Washington wel 1 dag, maar ik ben wat dat betreft geen kenner dus)

Groeten, Ilse
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer