Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oost Canada
- Corinne
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Oost Canada
Hallo
Wij gaan in 2008 een rondreis met de camper maken in oost canada
Wie is hier wel eens geweest en kan ons tips geven?
In amerika hadden wij een reaodbear camper helemaal super
Wat is een goed camperbedrijf (of gelijk aan roadbear) in Canada die in toronto gevestigd is?
Onze route zal er zo uit zien en we hebben 18 dagen? Lukt dit?
Toronto-ottawa-montreal-quebec city-moncton-charlottown-Antigonoish-mabou-cabot trail-dingwal-ingonish-sydney-st john's-louisburge-baddeck-halifax-peggy's crove-luneburg-shediac-saint john-vermont(US)-rochester-niagara falls-toronto
gr corinne
Wij gaan in 2008 een rondreis met de camper maken in oost canada
Wie is hier wel eens geweest en kan ons tips geven?
In amerika hadden wij een reaodbear camper helemaal super
Wat is een goed camperbedrijf (of gelijk aan roadbear) in Canada die in toronto gevestigd is?
Onze route zal er zo uit zien en we hebben 18 dagen? Lukt dit?
Toronto-ottawa-montreal-quebec city-moncton-charlottown-Antigonoish-mabou-cabot trail-dingwal-ingonish-sydney-st john's-louisburge-baddeck-halifax-peggy's crove-luneburg-shediac-saint john-vermont(US)-rochester-niagara falls-toronto
gr corinne
Re: Oost Canada
Leuke route gaan jullie rijden!
Wij hebben een aantal jaren geleden een gedeelte van jouw route gereden, ik herinner me een aantal leuke routes:
Van Montréal naar Québec City niet via highway 20 rijden, maar vanaf Montréal de 40 op richting Québec, daarna bij Ste Foy de 540 nemen, deze gaat vlak voor Ste Foy over in de 73 en je gaat de brug over de St Lawrence rivier over. Vervolgens de 20 nemen richting Lévis. In Lévis de ferry nemen, dit duurt een kwartiertje en de ferry zet je (mèt auto) af in hartje Québec City. Wij vonden dit een erg leuke alternatieve route.
Op een kwartiertje rijden van Québec City zijn de Montmorency Falls, in het Parc de la Chute-Montmorency. Er loopt, dmv bruggen en wandelpaden een route door/bij de watervallen.
Wij hebben tijdens onze reis veel leuke tips en routes gehaald uit de reisgids van Lannoo, Oost-Canada, ISBN 978-90-209-6001-3 .
Wat betreft Montréal, daar staat me iets van bij dat je daar niet met een camper in mag, informeer vantevoren even!
O ja en als je van lekker ontbijten houdt, stap dan eens binnen bij een van de restaurants van Chez Cora (http://www.chezcora.com) .
Alvast veel plan plezier toegewenst!
Groeten,
Monique
Wij hebben een aantal jaren geleden een gedeelte van jouw route gereden, ik herinner me een aantal leuke routes:
Van Montréal naar Québec City niet via highway 20 rijden, maar vanaf Montréal de 40 op richting Québec, daarna bij Ste Foy de 540 nemen, deze gaat vlak voor Ste Foy over in de 73 en je gaat de brug over de St Lawrence rivier over. Vervolgens de 20 nemen richting Lévis. In Lévis de ferry nemen, dit duurt een kwartiertje en de ferry zet je (mèt auto) af in hartje Québec City. Wij vonden dit een erg leuke alternatieve route.
Op een kwartiertje rijden van Québec City zijn de Montmorency Falls, in het Parc de la Chute-Montmorency. Er loopt, dmv bruggen en wandelpaden een route door/bij de watervallen.
Wij hebben tijdens onze reis veel leuke tips en routes gehaald uit de reisgids van Lannoo, Oost-Canada, ISBN 978-90-209-6001-3 .
Wat betreft Montréal, daar staat me iets van bij dat je daar niet met een camper in mag, informeer vantevoren even!
O ja en als je van lekker ontbijten houdt, stap dan eens binnen bij een van de restaurants van Chez Cora (http://www.chezcora.com) .
Alvast veel plan plezier toegewenst!
Groeten,
Monique
- Corinne
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Super bedankt voor deze tips :doublethumb:
groetjes corinne
groetjes corinne
-
dutchamerican82
- Amerika-ontdekker
Quebec is echt een aanrader!
Echt een heel gezellige stad!
En met de smalle steegjes is het af en toe net of je in Parijs Loopt!
verder zijn Toronto en Montreal ook natuurlijk de Niagara Falls een bezoek maar dan waard!
geniet ervan!
Echt een heel gezellige stad!
En met de smalle steegjes is het af en toe net of je in Parijs Loopt!
verder zijn Toronto en Montreal ook natuurlijk de Niagara Falls een bezoek maar dan waard!
geniet ervan!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Breng ook een bezoekje aan de Thousand Islands region op de grens tussen de VS en Canada, tussen Toronto en Montreal in. Ook is Kingston in dat gebied een leuke plaats, de universiteit, Queens, is een replica van die in Edinburgh, Schotland. Ik zou de 401 en dan de 416 (als je op de snelwegen wilt blijven, anders is de 1000 Islands Parkway erg mooi) van Toronto naar Ottawa nemen, het is langer, maar dan mis je dat mooie gebied niet. In Ottawa is een bezoek aan Marche du By leuk en kun je ook de stallen van Royal Canadian Mounted Police bezoeken, wat wij interessant vonden. En ik weet niet in welke maand jullie gaan, maar in de zomer kun je om 9:45 iedere weekdag de wisseling van de wacht bij Parliament Hill bijwonen. 's Avonds is het daar trouwens ook leuk, met de schemering komen de dieren te voorschijn en zagen wij een groundhog en een raccoon bij het eten voor de zwerfpoezen, dat daar staat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Corinne
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi Petra
Wij gaan van 24 aug tot 12 sept dus ik hoop nog een goede tijd kwa weer. thousand islands staat genoteerd.
Is Ottawa eigenlijk een bezoek waard? We zitten een beetje in tijd krapte en denken er ook over om vanaf Halifax terug te vliegen.
Dit was namelijk ook reisschema
Amsterdam-Toronto
Toronto-Ottawa (kingston)
Ottawa-Montreal
Montreal-Quebec (city)
Quebec-Moncton (rivier-du-loupe en Grand Falls)
Moncton-Charlottetown
Charlottetown-Cape Breton (glasgow)
Cape Breton-Halifax(Richmond)
Halifax-Saint John
Saint-John-Portland (Bangor)
Portland-Burlington (vermond)
Burlington-Glenn Falls (door Adirondack park)
Glenn Falls - Syracuse
Syracuse-Rochester
Rochester-Hamilton (niagara Falls)
Hamilton- Toronto
maar dan komen we op 5100 km erruug veel 3 weken
gr corinne
Wij gaan van 24 aug tot 12 sept dus ik hoop nog een goede tijd kwa weer. thousand islands staat genoteerd.
Is Ottawa eigenlijk een bezoek waard? We zitten een beetje in tijd krapte en denken er ook over om vanaf Halifax terug te vliegen.
Dit was namelijk ook reisschema
Amsterdam-Toronto
Toronto-Ottawa (kingston)
Ottawa-Montreal
Montreal-Quebec (city)
Quebec-Moncton (rivier-du-loupe en Grand Falls)
Moncton-Charlottetown
Charlottetown-Cape Breton (glasgow)
Cape Breton-Halifax(Richmond)
Halifax-Saint John
Saint-John-Portland (Bangor)
Portland-Burlington (vermond)
Burlington-Glenn Falls (door Adirondack park)
Glenn Falls - Syracuse
Syracuse-Rochester
Rochester-Hamilton (niagara Falls)
Hamilton- Toronto
maar dan komen we op 5100 km erruug veel 3 weken
gr corinne
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, Ottawa is een leuke stad en ik vind altijd, dat je de hoofdstad van een land moet zien. Persoonlijk vind ik Toronto minder, maar dat is een kwestie van smaak. De parlementsgebouwen, de wisseling van de wacht en de binnenstad zijn zeker de moeite waard in Ottawa. Het is een minder grote stad, dan de anderen, die jullie gaan bezoeken, dat wel. Als ik iets weg zou laten zou het het stuk in de VS zijn. Je zou dan op weg naar Niagara Falls de Thousand Islands kunnen doen, als je na de Adirondacks Canada weer in gaat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Corinne
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi petra
Bedankt voor de tip
We denken er ook over om vanuit Halifax terug te vliegen
dan hebben we meer tijd voor de rest
dan komen de niagara falls enz aan het begin van de reis
gr corinne
Bedankt voor de tip
We denken er ook over om vanuit Halifax terug te vliegen
dan hebben we meer tijd voor de rest
dan komen de niagara falls enz aan het begin van de reis
gr corinne
-
BostonBoy
- Amerika-ontdekker
Ik kan deze route van harte aanbevelen. Highway 20 is echt oer saai, 2-3 uur rechtoe rechtaan zonder enige bezienswaardigheden tenzij je van naaldbomen houdtboeffie schreef:Van Montréal naar Québec City niet via highway 20 rijden, maar vanaf Montréal de 40 op richting Québec, daarna bij Ste Foy de 540 nemen, deze gaat vlak voor Ste Foy over in de 73 en je gaat de brug over de St Lawrence rivier over. Vervolgens de 20 nemen richting Lévis. In Lévis de ferry nemen, dit duurt een kwartiertje en de ferry zet je (mèt auto) af in hartje Québec City. Wij vonden dit een erg leuke alternatieve route.
Success
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Toronto is een leuke stad voor een of twee dagen. CN Tower is de moeite waard, Chinatown, Yonge Street. Meer dagen zou ik je niet aanraden, maar dat is mijn mening.
In Montréal moet je vooral zijn om te eten en te drinken en om te winkelen. Veel restaurantjes en bars en véél meer winkelplezier dan in Toronto. Echt winkelstraten die kilometers lang zijn. Gedeeltelijk ook nog onder de grond. Wel wordt het beeld over Montréal sterk overdreven alsof het een soort Parijs is. Daar lijkt het in de verste verte niet op. Stad oogt wat rommelig met vrij weinig echt bezienswaardige gebouwen. Enige overeenkomst met Parijs is dat ze er Frans spreken.
Niagara Falls zijn zeker spectaculair. Wel heel veel toeristen. Met name aan de Canadese zijde. Wil je rust, ga dan aan de andere kant van de grens kijken bij de Falls. Daar is het rustiger en kun je mooie wandelingen maken door de natuur.
Ik ben niet met de camper geweest, maar met de bus. Het valt meteen op als je vanuit Ontario de provincie Québec binnenrijdt. De wegen zien er een stuk minder verzorgd uit. Het aantal oneffenheden is niet op een hand te tellen. Het lijkt alsof je vanuit Eijsden Visé binnenrijdt.
In Montréal moet je vooral zijn om te eten en te drinken en om te winkelen. Veel restaurantjes en bars en véél meer winkelplezier dan in Toronto. Echt winkelstraten die kilometers lang zijn. Gedeeltelijk ook nog onder de grond. Wel wordt het beeld over Montréal sterk overdreven alsof het een soort Parijs is. Daar lijkt het in de verste verte niet op. Stad oogt wat rommelig met vrij weinig echt bezienswaardige gebouwen. Enige overeenkomst met Parijs is dat ze er Frans spreken.
Niagara Falls zijn zeker spectaculair. Wel heel veel toeristen. Met name aan de Canadese zijde. Wil je rust, ga dan aan de andere kant van de grens kijken bij de Falls. Daar is het rustiger en kun je mooie wandelingen maken door de natuur.
Ik ben niet met de camper geweest, maar met de bus. Het valt meteen op als je vanuit Ontario de provincie Québec binnenrijdt. De wegen zien er een stuk minder verzorgd uit. Het aantal oneffenheden is niet op een hand te tellen. Het lijkt alsof je vanuit Eijsden Visé binnenrijdt.
- Corinne
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor de informatie :doublethumb:
Zijn er ook mensen op het forum actief die meer kunnen vertelllen over novia scotia?
gr corinne
Zijn er ook mensen op het forum actief die meer kunnen vertelllen over novia scotia?
gr corinne
- ronaldstark
- Amerikafan
Hoi Corinne,
ik kan je helaas geen actuele info geven, maar wel een tip. Tik eens in bij Google: reisverslag oost canada.
Waarschijnlijk kom je er genoeg tegen waar je je info uit kunt halen.
Veel plezier.
Ronald
ik kan je helaas geen actuele info geven, maar wel een tip. Tik eens in bij Google: reisverslag oost canada.
Waarschijnlijk kom je er genoeg tegen waar je je info uit kunt halen.
Veel plezier.
Ronald
Wij hebben in 2002 dezelfde loop gemaakt maar dan inclusief Roche Perce en vanaf Montreal en klokten na 30 dagen 7000 km met alle sidetrips. Ik zou zeker een dag in Ottawa blijven en al helemaal tenminste een dag in Quebec, voor ons een van de mooiste steden in Noord America. Ik zou mijn route ook laten afhangen van de weersomstandigheden. In Quebec hadden wij 30 graden en 2 dagen later in Perce was het 10C. PEI mag je niet overslaan maar ik zie dat je Charlottetown in je route hebt opgenomen. Terugvliegen van Halifax is een goed idee, al zullen de vliegtarieven vermoedelijk wel wat hoger zijn.
De weersomstandigheden tijdens onze reis (in september) waren dus afwisselend maar in het algemeen tussen 20-25 graden en 's avond een trui aan.
Wij waren zeer onder de indruk van ons bezoek aan oost Canada en zijn dan ook van plan ooit eens terug te gaan maar dan voornamelijk voor de Atlantic Provinces.
Yeehaw
De weersomstandigheden tijdens onze reis (in september) waren dus afwisselend maar in het algemeen tussen 20-25 graden en 's avond een trui aan.
Wij waren zeer onder de indruk van ons bezoek aan oost Canada en zijn dan ook van plan ooit eens terug te gaan maar dan voornamelijk voor de Atlantic Provinces.
Yeehaw
- Corinne
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Sorry voor de late reactie
Bedankt voor de tip ik zat al naar pei te kijken.
ik had van mijn family die daar woont al begrepen dat het verschil met toronto ongeveer 15 graden is
Je hoort zoveel over west canada maar wat ik al gelezen en gezien heb van oost doet dat er vast niet aan onder
Het vliegen vanaf halifax was niet duurder maar dat komt denk ik omdat wij in januari al geboekt hebben. Je reis duurt alleen een stuk langer omdat er geen rechtstreekse vlucht is. heen vliegen we dan ook via frankfurt en terug via londen.
gr corinne
Bedankt voor de tip ik zat al naar pei te kijken.
ik had van mijn family die daar woont al begrepen dat het verschil met toronto ongeveer 15 graden is
Je hoort zoveel over west canada maar wat ik al gelezen en gezien heb van oost doet dat er vast niet aan onder
Het vliegen vanaf halifax was niet duurder maar dat komt denk ik omdat wij in januari al geboekt hebben. Je reis duurt alleen een stuk langer omdat er geen rechtstreekse vlucht is. heen vliegen we dan ook via frankfurt en terug via londen.
gr corinne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2079 Weergaves
-
Laatste bericht door analogkid
-