Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In twijfel over onze volgende Noord-Amerikavakantie.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In twijfel over onze volgende Noord-Amerikavakantie.
Wij willen wel eens een vakantie besteden aan het zuidwesten van Canada en hadden het idee om dit najaar, 5 t/m 27 september, naar Vancouver of Calgary te vliegen. Om van daaruit dan met een personenauto een rondreis (lus/loop), of een reis van stad tot stad, te maken.
Er is genoeg moois te ontdekken in die uitgestrekte regio. Wij houden zowel van natuur, als van het bezoeken van een stad.
Alleen wij twijfelen over het weer in die periode. Als het een keer regent hebben wij daar helemaal geen probleem mee, maar als het dagen achtereen regent, worden wij daar ook niet vrolijk van.
Kans op een sneeuwbui in de Rocky’s is ook niet erg, maar dan rijst de vraag of wij ook sneeuwkettingen nodig hebben.
Als wij op een website over het weer kijken naar de historie van de laatste drie jaar, dan blijkt het, dat het vooral aan de westkust vanaf medio september veel regent in genoemde periode. Aan de westkust schijnt men beter weer te hebben in het late voorjaar/zomer.
In de Rocky’s zou het minder regenen/sneeuwen, maar het wordt er al snel kouder.
Natuurlijk blijft het weer altijd een verrassing en moeten wij waar dan ook afwachten wat het gaat doen. Maar wij hoeven het slechte weer ook niet op te zoeken.
Na die weerhistorie gelezen te hebben dacht ik een rondje te verzinnen met begin en eind in Calgary en via bezienswaardigheden ook naar het Yellowstone National Park te gaan. Daar zijn wij een aantal jaren geleden veel te kort geweest en wij hebben nog niet eens alle highlights gezien daar. Maar ik lees, dat er in Yellowstone in september al accommodaties sluiten. Nu hoeven wij niet direct in het park te overnachten, maar toch. Is het daar dan nog een beetje te doen?
Dus wij zijn aan het twijfelen.
Nu zijn er nog genoeg andere streken in de VS/Canada, die wij ook nog eens hopen te bezoeken en gisteravond kwamen de ideeën voor New York met Washington DC en omgeving ter tafel. Of daar ten noorden van, dus richting Boston e.d. Of aan de oostkant iets van Canada meepakken. Het weer is dan nog redelijk goed daar.
Voor de fall-foliage zijn wij dan wel te vroeg, maar ook zonder dat, is er natuurlijk genoeg nieuws voor ons te ontdekken. Aan de oostkant van Amerika zijn wij nog nooit geweest.
Wij kunnen niet later op vakantie, dus zitten aan genoemde periode vast.
Ik heb mijn zinnen al zo gezet op het zuidwesten van Canada en dan vooral de natuurparken, dat ik op dit moment nog heel erg twijfel om naar een ander gebied te gaan.
Ik schrijf dit bericht om eens te horen wat jullie er van vinden en misschien zijn er forumleden, die in september ook in zuidwest Canada en/of Yellowstone geweest zijn en hun ervaringen hier willen delen.
Er is genoeg moois te ontdekken in die uitgestrekte regio. Wij houden zowel van natuur, als van het bezoeken van een stad.
Alleen wij twijfelen over het weer in die periode. Als het een keer regent hebben wij daar helemaal geen probleem mee, maar als het dagen achtereen regent, worden wij daar ook niet vrolijk van.
Kans op een sneeuwbui in de Rocky’s is ook niet erg, maar dan rijst de vraag of wij ook sneeuwkettingen nodig hebben.
Als wij op een website over het weer kijken naar de historie van de laatste drie jaar, dan blijkt het, dat het vooral aan de westkust vanaf medio september veel regent in genoemde periode. Aan de westkust schijnt men beter weer te hebben in het late voorjaar/zomer.
In de Rocky’s zou het minder regenen/sneeuwen, maar het wordt er al snel kouder.
Natuurlijk blijft het weer altijd een verrassing en moeten wij waar dan ook afwachten wat het gaat doen. Maar wij hoeven het slechte weer ook niet op te zoeken.
Na die weerhistorie gelezen te hebben dacht ik een rondje te verzinnen met begin en eind in Calgary en via bezienswaardigheden ook naar het Yellowstone National Park te gaan. Daar zijn wij een aantal jaren geleden veel te kort geweest en wij hebben nog niet eens alle highlights gezien daar. Maar ik lees, dat er in Yellowstone in september al accommodaties sluiten. Nu hoeven wij niet direct in het park te overnachten, maar toch. Is het daar dan nog een beetje te doen?
Dus wij zijn aan het twijfelen.
Nu zijn er nog genoeg andere streken in de VS/Canada, die wij ook nog eens hopen te bezoeken en gisteravond kwamen de ideeën voor New York met Washington DC en omgeving ter tafel. Of daar ten noorden van, dus richting Boston e.d. Of aan de oostkant iets van Canada meepakken. Het weer is dan nog redelijk goed daar.
Voor de fall-foliage zijn wij dan wel te vroeg, maar ook zonder dat, is er natuurlijk genoeg nieuws voor ons te ontdekken. Aan de oostkant van Amerika zijn wij nog nooit geweest.
Wij kunnen niet later op vakantie, dus zitten aan genoemde periode vast.
Ik heb mijn zinnen al zo gezet op het zuidwesten van Canada en dan vooral de natuurparken, dat ik op dit moment nog heel erg twijfel om naar een ander gebied te gaan.
Ik schrijf dit bericht om eens te horen wat jullie er van vinden en misschien zijn er forumleden, die in september ook in zuidwest Canada en/of Yellowstone geweest zijn en hun ervaringen hier willen delen.
Re: In twijfel over onze volgende Noord-Amerikavakantie.
Welke website heb je hiervoor gebruikt als ik vragen mag? Ik heb zelf bij onze Nederamerikaantjes wat info ingewonnen over een goeie periode en daarom gaan wij half september t/m eerste week oktober naar Washington state en Oregon. Ik had juist begrepen dat het qua regen wel mee zou vallen. Deze twee staten liggen natuurlijk iets lager maar Vancouver is natuurlijk niet zo ver van Seattle dus ik ben erg benieuwd. Ook naar de antwoorden die je gaat krijgen.markro schreef:Als wij op een website over het weer kijken naar de historie van de laatste drie jaar, dan blijkt het, dat het vooral aan de westkust vanaf medio september veel regent in genoemde periode. Aan de westkust schijnt men beter weer te hebben in het late voorjaar/zomer.
De oostkust is trouwens ook een hele mooie bestemming hoor... Moeilijk om te beslissen denk ik.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Voor het weer: website van Weather Underground --> http://www.wunderground.com/Aïda schreef:Welke website heb je hiervoor gebruikt als ik vragen mag? Ik heb zelf bij onze Nederamerikaantjes wat info ingewonnen over een goeie periode en daarom gaan wij half september t/m eerste week oktober naar Washington state en Oregon. Ik had juist begrepen dat het qua regen wel mee zou vallen. Deze twee staten liggen natuurlijk iets lager maar Vancouver is natuurlijk niet zo ver van Seattle dus ik ben erg benieuwd. Ook naar de antwoorden die je gaat krijgen.markro schreef:Als wij op een website over het weer kijken naar de historie van de laatste drie jaar, dan blijkt het, dat het vooral aan de westkust vanaf medio september veel regent in genoemde periode. Aan de westkust schijnt men beter weer te hebben in het late voorjaar/zomer.
De oostkust is trouwens ook een hele mooie bestemming hoor... Moeilijk om te beslissen denk ik.
Hier bijvoorbeeld Vancouver - British Columbia --> http://www.wunderground.com/global/stations/71892.html
dan via de kolom, net links van het midden, iets naar beneden scrollen "Geschiedenis en almanak" en daar kan je in de historie gaan snuffelen. Dan kan je per dag, week, maand gaan kijken. Bij "maand" komt er een handige maandkalender.
-
enthusiast
- Amerikafan
Wij zijn telkens nog in september op reis in het Noordwesten geweest. Je dient rekening te houden met alle weertypes. Een paar voorbeelden: Eind augustus hadden we in Seattle zon en af en toe een buitje, het was ongeveer 20'C. Een paar dagen later in Vancouver hadden we 30'C en weer een paar dagen later hadden we regen en kou op Vancouver Island. In Yellowstone hebben we begin september 28'c en zon gehad en 3 weken later lag er sneeuw. Je kunt het niet voorspellen! Ik vind het een prachtige periode om in deze streek te reizen.
Dank je Marco! Erg interessant zeg!!
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Zoals je weet zijn wij afgelopen reis ook in september in het Noordwesten geweest en hebben daar ontzettend genoten, vooral ook van het weer.
In de camper werd het wel af en toe s' nachts koud maar overdag werd het weer heerlijk weer
Maar goed, je raad het toch nooit met het weer, je moet ook een hoop mazzel hebben.
De meeste campings/accomodaties gingen dicht eind september, een hoop werden er ook al vlak na ons gesloten.
Ook veel visitorcenters sloten hun deuren op 30 september maar dan ben je al weer thuis als het goed is.
Wij reisden van 25 augustus tot en met 28 september en vonden het een heerlijke tijd om te reizen, mooi zonnig weer en overal lekker rustig!
In de camper werd het wel af en toe s' nachts koud maar overdag werd het weer heerlijk weer
Maar goed, je raad het toch nooit met het weer, je moet ook een hoop mazzel hebben.
De meeste campings/accomodaties gingen dicht eind september, een hoop werden er ook al vlak na ons gesloten.
Ook veel visitorcenters sloten hun deuren op 30 september maar dan ben je al weer thuis als het goed is.
Wij reisden van 25 augustus tot en met 28 september en vonden het een heerlijke tijd om te reizen, mooi zonnig weer en overal lekker rustig!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Voor het weer heb je altijd een bepaalde geluksfactor nodig, zeker in de bergen. Wij zijn diverse malen in september op vakantie geweest, ook in Yellowstone en wij vonden het een prima periode van het jaar. Overdag heerlijk zonnig weer en 's avonds koelt het behoorlijk af.
Ook ben ik daar geweest in mei, juni en juli en qua regen hadden we in deze periode meer last dan in september. Maar nogmaals, je moet ook een beetje geluk hebben. In het zuidwesten van Canada waren we in juni en hadden perfect weer met af en toe een buitje.
Ik zou me niet teveel zorgen maken en een mooie reis uitstippelen. Enneh.....gelukkig hebben jullie allebei een zonnig karakter......
Gr. Marjan
Ook ben ik daar geweest in mei, juni en juli en qua regen hadden we in deze periode meer last dan in september. Maar nogmaals, je moet ook een beetje geluk hebben. In het zuidwesten van Canada waren we in juni en hadden perfect weer met af en toe een buitje.
Ik zou me niet teveel zorgen maken en een mooie reis uitstippelen. Enneh.....gelukkig hebben jullie allebei een zonnig karakter......
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn in 2004 op vakantie geweest van 18 september tot 18 oktober en hebben gereist van Denver via Badlands naar Yellowstone en daarna via SLC naar het Colorado Plateau en weer naar Denver. We hebben prachtig weer gehad, ook in Yellowstone (daar waren we eind september). Het eerste weekend waren we in Denver, waar het de eerste 2 dagen 30 graden Celsius was en de 3e dag koelde het enorm af. De dag dat wij reisden van Denver naar Rocky Mountains NP ging het sneeuwen en de dag erna lag er een pak sneeuw in het park. De weg was echter helemaal vrij, en je had geen sneeuwkettingen nodig. De weg door het RMNP was halverwege wel afgesloten vanwege de sneeuw, en die zou ook niet meer worden vrijgemaakt.
Ik kan deze periode enorm aanbevelen, ik vond het weer fantastisch. Gemiddeld genomen was het overdag lekker warm met gemiddeld 22 graden celsius, ook in Yellowstone, en ´s nachts koelde het af. `s Ochtends begon je met een fleecetrui, en die ging een uur later alweer uit. Ik vond het echt zalig! Natuurlijk moet je geluk hebben met regen, maar wat let je om de route om te gooien en ergens anders heen te rijden als het weer tegenvalt?
Ik kan deze periode enorm aanbevelen, ik vond het weer fantastisch. Gemiddeld genomen was het overdag lekker warm met gemiddeld 22 graden celsius, ook in Yellowstone, en ´s nachts koelde het af. `s Ochtends begon je met een fleecetrui, en die ging een uur later alweer uit. Ik vond het echt zalig! Natuurlijk moet je geluk hebben met regen, maar wat let je om de route om te gooien en ergens anders heen te rijden als het weer tegenvalt?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Wij zijn overtuigd en gaan er voor, het wordt het zuidwesten van Canada.
Wij gaan eens kijken wat de vliegmogelijkheden zijn in onze vakantieperiode.
Wij gaan eens kijken wat de vliegmogelijkheden zijn in onze vakantieperiode.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Wij hebben geboekt en gaan komende september voor drie weken naar het zuidwesten van Canada.
Wij vliegen naar Vancouver en van hieruit ook weer terug naar huis.
Dat houd dus in, dat wij een rondje gaan maken en o.a. een bezoek gaan brenegen aan de Canadese Rocky Mountains.
Wij hebben er erg veel zin in.
Wij vliegen naar Vancouver en van hieruit ook weer terug naar huis.
Dat houd dus in, dat wij een rondje gaan maken en o.a. een bezoek gaan brenegen aan de Canadese Rocky Mountains.
Wij hebben er erg veel zin in.
Leuk Marco dat jullie daadwerkelijk geboekt hebben, ik was al weer voor 2009 plannen aan het maken ( in 2008 gaan we ook nog hoor...) en wij zaten ook richting het westen van Canada te denken, dus ik heb de reacties ook even bijgehouden. Maken jullie achteraf nog zo'n mooi verslag? Dan kunnen wij misschien wat ideeën opdoen....
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2452 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 6 Reacties