Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
camper reistips Halifax(NS) naar Vanvouver(BC)
camper reistips Halifax(NS) naar Vanvouver(BC)
Wij (mijn vrouw Annemarie en ik) gaan van 28/4 tot 30/5 een campertocht maken van Halifax (NS) naar Vancouver (BC). Het ruwe routeschema voor deze 33 dagen staat inmiddels in de stijgers en ziet er uit als volgt (al dan niet gebruik makend van de nodige Scenic Byways):
· Halifax(NS),
· Quebec(QE),
· Montreal(QE),
· Lake Placid-Adirondacks(NY),
· Watertown(NY),
· Toronto(ON),
· Niagara(NY),
· Cleveland(OH),
· Chigaco(IL),
· Sioux City(IA)( met de langste 1 dag track van 530 mijl om dit ogenschijnlijk minder interessante deel van de US maar snel te doen),
· langs de Missouri River naar Chamberlain(SD),
· Interior–Badlands(SD),
· Custer(SD),
· Sheridan(WY)
· Fishing Bridge-Yellowstone NP(WY)
· Kelly-Grand Tetons NP(WY)
· Butte(MT)
· St Mary–Glacier NP(MT)
· Colville(WA)
· Bellingham(WA)
· Vancouver(BC)
Deze ca 5500 mijl willen wij met 11 rustdagen - m.n. in de NP’s - volbrengen. Zo’n tocht is wel weer een exercitie in keuzes maken. Heel boeiend allemaal.
Inmiddels veel gelezen en reisverslagen bekeken (uiteraard ook deze site).
Wij hebben ervaring met de USA (in de 70er jaren 4 jaar in NY gewerkt, veel in de US (voornamelijk zakelijk) gereisd, in 1998 in het zuiden van WY met o.a. Rocky Mountain NP en in 2003 de NP’s in het ZW van de US met de camper gedaan).
Zijn er onder jullie nog reizigers met wellicht leuke tips en/of andere nuttige observaties m.b.t (delen van) deze route?
Bijvoorbaat hartelijk dank.
Dick
· Halifax(NS),
· Quebec(QE),
· Montreal(QE),
· Lake Placid-Adirondacks(NY),
· Watertown(NY),
· Toronto(ON),
· Niagara(NY),
· Cleveland(OH),
· Chigaco(IL),
· Sioux City(IA)( met de langste 1 dag track van 530 mijl om dit ogenschijnlijk minder interessante deel van de US maar snel te doen),
· langs de Missouri River naar Chamberlain(SD),
· Interior–Badlands(SD),
· Custer(SD),
· Sheridan(WY)
· Fishing Bridge-Yellowstone NP(WY)
· Kelly-Grand Tetons NP(WY)
· Butte(MT)
· St Mary–Glacier NP(MT)
· Colville(WA)
· Bellingham(WA)
· Vancouver(BC)
Deze ca 5500 mijl willen wij met 11 rustdagen - m.n. in de NP’s - volbrengen. Zo’n tocht is wel weer een exercitie in keuzes maken. Heel boeiend allemaal.
Inmiddels veel gelezen en reisverslagen bekeken (uiteraard ook deze site).
Wij hebben ervaring met de USA (in de 70er jaren 4 jaar in NY gewerkt, veel in de US (voornamelijk zakelijk) gereisd, in 1998 in het zuiden van WY met o.a. Rocky Mountain NP en in 2003 de NP’s in het ZW van de US met de camper gedaan).
Zijn er onder jullie nog reizigers met wellicht leuke tips en/of andere nuttige observaties m.b.t (delen van) deze route?
Bijvoorbaat hartelijk dank.
Dick
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: camper reistips Halifax(NS) naar Vanvouver(BC)
Hou er rekening mee dat het in die omgeving nog flink koud kan zijn en een heleboel campgrounds nog gesloten zijn.
Rob
Rob
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Brrr, dat dacht ik ook al, dit lijkt me echt een reis voor juli of zo ... maar in mei??
Tips kan ik je niet geven, wij gaan in dezelfde periode een groot gedeelte van die reis maken maar dan in omgekeerde volgorde (Vancouver naar Toronto). Zaten eerst ook twijfelen om naar Halifax te gaan maar dat leek ons bij nader inzien toch wat te ver.
Wat het weer betreft heb ik me wel voorgenomen om ter plekke goed te informeren naar de situatie en eventueel de route daar op aan te passen (bovenlangs door canada of onderlangs door amerika).
Ook een camper van Fraserway???
Wat het weer betreft heb ik me wel voorgenomen om ter plekke goed te informeren naar de situatie en eventueel de route daar op aan te passen (bovenlangs door canada of onderlangs door amerika).
Arwinv schreef:Tips kan ik je niet geven, wij gaan in dezelfde periode een groot gedeelte van die reis maken maar dan in omgekeerde volgorde (Vancouver naar Toronto). Zaten eerst ook twijfelen om naar Halifax te gaan maar dat leek ons bij nader inzien toch wat te ver.
Dat heb je goed begrepen. Inderdaad is het wat vroeg in het jaar. Daarom gaan we ook zeker niet noordelijker. Daarnaast denk ik dat je in de US m.n. in de MidWest sneller grotere afstanden kan af leggen als je dat wilt m.n delen van IL, IA en SD. Toch zijn er in die periode voldoende campsites over om aan te doen als ik zo wat afsurf. In Yellowstone (Fishing Bridge) wel alvast een besproken omdat daar meer dan de helft dicht is. In Glacier NP zijn we Memorial Day weekend dus heb ik daar (St Mary) ook wat vastgelegd. Voor de rest zien we het wel. En inderdaad neem je handschoenen en warme kleren mee. Zeker in het mile-high gebied zal het fris zijn m.n s'nachts. Goed op de gasvoorraad letten dus.
Rob schreef:Hou er rekening mee dat het in die omgeving nog flink koud kan zijn en een heleboel campgrounds nog gesloten zijn.
Rob
Via Xanterra http://www.travelyellowstone.com inmiddels in Fishing Bridge gereserveerd. Werd aangeraden op o.a. de vakantie beurs. Ach, juist het vroege voorjaar heeft weer zo zijn eigen karakter. Kan je je helemaal op voorbereiden toch? Veel laagjes meenemen.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
De campground bij Fishing Bridge is dacht ik een private, het is de enige campground met hook-up binnen het park, wel erg duur en erg kleine plaatsen die ook nog eens site by site zijn.dick schreef:Rob schreef:Hou er rekening mee dat het in die omgeving nog flink koud kan zijn en een heleboel campgrounds nog gesloten zijn.
Rob
Via Xanterra http://www.travelyellowstone.com inmiddels in Fishing Bridge gereserveerd. Werd aangeraden op o.a. de vakantie beurs. Ach, juist het vroege voorjaar heeft weer zo zijn eigen karakter. Kan je je helemaal op voorbereiden toch? Veel laagjes meenemen.
Als je een camper met slideout hebt kan je die waarschijnlijk niet gebruiken.
Rob
Een beperkende factor als je wat vroeger in het jaar gaat is de beperkte beschikbaarheid van campsites. Buiten de Mammoth campground is alleen Fishing Bridge geopend als wij er zijn mid mei. Inderdaad wat duurder dan Mammoth maar daar heb je wel full hook-up voor terug. En je zit wat centraler. Geen slide out camper en ik denk dat het omstreeks die tijd niet buitengewoon druk zal zijn. Bedankt in ieder geval voor je input.Rob schreef:De campground bij Fishing Bridge is dacht ik een private, het is de enige campground met hook-up binnen het park, wel erg duur en erg kleine plaatsen die ook nog eens site by site zijn.dick schreef:
Als je een camper met slideout hebt kan je die waarschijnlijk niet gebruiken.
Rob
Hi
Ik heb het vermoeden dat je de afstanden in het NO onderschat. Je bent al bijna 2 dagen aan het rijden van Halifax naar Quebec en dan heb je bv Peggy's Cove, Lunenburg, Bay of Fundy en Fredericton nog niet gezien. Quebec vonden wij een van de mooiste steden van Noord America en 2 dagen daar waren eigenlijk al kort. Voor Montreal heb je toch ook minstens een dag nodig (kan natuurlijk langer) en je slaat die andere prachtstad Ottawa over om via de Adirondacks te rijden. Een gigantisch park.
Dan wil je eerst naar Toronto dan naar de Niagara falls. Rechtstreeks van Lake Placid naar Buffalo is alweer een dag rijden. Is Lake Placid een must? Wij hebben een maand in het NO gezeten en kwamen al tijd tekort. De Atlantic Provinces zijn prachtig net als New England. Misschien is het een idee om van Ottawa naar Syracuse te gaan en dan naar Buffalo.Vervolgens naar Cleveland en Toronto voor een volgende keer bewaren. Misschien kan je je route op papier zetten met daarbij de tijd die je ter plaatse denkt door te brengen.
Yeehaw.
Ik heb het vermoeden dat je de afstanden in het NO onderschat. Je bent al bijna 2 dagen aan het rijden van Halifax naar Quebec en dan heb je bv Peggy's Cove, Lunenburg, Bay of Fundy en Fredericton nog niet gezien. Quebec vonden wij een van de mooiste steden van Noord America en 2 dagen daar waren eigenlijk al kort. Voor Montreal heb je toch ook minstens een dag nodig (kan natuurlijk langer) en je slaat die andere prachtstad Ottawa over om via de Adirondacks te rijden. Een gigantisch park.
Dan wil je eerst naar Toronto dan naar de Niagara falls. Rechtstreeks van Lake Placid naar Buffalo is alweer een dag rijden. Is Lake Placid een must? Wij hebben een maand in het NO gezeten en kwamen al tijd tekort. De Atlantic Provinces zijn prachtig net als New England. Misschien is het een idee om van Ottawa naar Syracuse te gaan en dan naar Buffalo.Vervolgens naar Cleveland en Toronto voor een volgende keer bewaren. Misschien kan je je route op papier zetten met daarbij de tijd die je ter plaatse denkt door te brengen.
Yeehaw.
Hallo,Yeehaw schreef:Hi
Yeehaw.
Bedankt voor je reactie. Je weet natuurlijk ook dat een dergelijke trip een continue oefening is in het maken van beslissingen.Wat wel, wat niet. Waar je op reageerde was een ruwe outline van de route waarin natuurlijk ook het nodige sight-seeing is opgenomen. Uiteindelijk zullen we ca 8500km afleggen in 33 dagen met 20 rijdagen (met een gemiddelde van ca 355 km/dag) en 13 ‘rustdagen’ met wat lokale km’s. Voordat wij uit Halifax vertrekken hebben we al 3 dagen op NS doorgebracht en zijn zeker van plan Fundy Bay te bezoeken en wellicht ook de plaatsen die jij aanreikte. Met voortschrijdend inzicht en nav suggestie van Canadese kennissen zijn we nu van plan om in zowel Quebec als Ottawa een dag door te brengen. Ik vind het geen probleem om in 1 dag van Sackville NB naar Quebec (ca 800km) te rijden. Het zal ook ws onze langste track van de hele tocht worden. We laten Montreal even voor wat het is. Daarna door naar Toronto en vervolgens Niagara. Adirondacks hebben we ook even geskipt ten gunste van meer tijd in de Rockies. Adirondacks zijn wij in de jaren 70 geweest (3 jaar in NY gewoond) en hebben daar uitstekende herinneringen aan. Vandaar.
Vervolgens door naar Sandusky (even t.w. van Cleveland). Het reisschema ziet er dan als volgt uit:
Chicago IL 300
Chicago 80
La Crosse MN 281
Sioux Falls SD 299
Sioux Falls 50
Interior (Badlands) SD 283
Interior (Badlands) 75
Custer (Mt. Rushmore) SD 112
Buffalo WY 190
Fishing Bridge (Yellowstone) WY 257
Fishing Bridge (Yellowst) 100
Fishing Bridge (Yellowst) 50
Fishing Bridge (Yellowst) 50
Jackson (Gr.Teton) WY 100
Jackson (Gr.Teton) 50
Jackson (Gr.Teton) 50
Carey - Craters o. t. Moon NP ID 199
Carey - Craters o. t. Moon NP 30
Payette ID 250
Kennewick WA 235
Sunrise Mt Rainier NP WA 183
Sunrise Mt Rainier NP 60
Sunrise Mt Rainier NP 60
Bellingham WA 180
Vancouver BC 53
Wel dat is de stand van van zaken nu. Nog 2,5 maanden om e.e.a aan te passen aan verdere goede ideeen en inzichten. Dus kom maar op.
Groetjes
Dick
Nou Dick daar is weinig meer aan toe te voegen. Naar mijn mening heb je de route uitstekend aangepast.
La Crosse ligt nog net in WI, maar een kniesoor die daar op let.
Ik zou een dag (of 2)langer in de Black Hills blijven. En van Interior eerst Badlands bezoeken, dan Wall Drug en dan naar Custer rijden. Lijkt dicht bij elkaar maar is nog zo'n 1.5 uur. Voor Custer SP, Jewel Cave, Windcave, Needles Hw, Crazy Horse, Mount Rushmore, Spearfish Canyon, Lead en Deadwood heb je wat meer tijd nodig dan 1 dag. Ook zou je kunnen overwegen om Devils Tower NM te bezoeken. Dan is Sheridan een goede overnachtings plaats.Tussen Sheridan of Buffalo naar Yell kom je Cody tegen. Hier zou ik ook 1 of 2 nachten willen zitten. Het Buffalo Bill museum is geweldig en niet te missen. Naar Yell kan je helaas niet via de prachtige Beartooth Pass in mei. Ik weet ook niet of alles in Yellowstone wel open is. Zie de NPS website.
De tijd die je voor Craters of the Moon neemt lijkt mij ruim bemeten.
Yeehaw
Ik zou een dag (of 2)langer in de Black Hills blijven. En van Interior eerst Badlands bezoeken, dan Wall Drug en dan naar Custer rijden. Lijkt dicht bij elkaar maar is nog zo'n 1.5 uur. Voor Custer SP, Jewel Cave, Windcave, Needles Hw, Crazy Horse, Mount Rushmore, Spearfish Canyon, Lead en Deadwood heb je wat meer tijd nodig dan 1 dag. Ook zou je kunnen overwegen om Devils Tower NM te bezoeken. Dan is Sheridan een goede overnachtings plaats.Tussen Sheridan of Buffalo naar Yell kom je Cody tegen. Hier zou ik ook 1 of 2 nachten willen zitten. Het Buffalo Bill museum is geweldig en niet te missen. Naar Yell kan je helaas niet via de prachtige Beartooth Pass in mei. Ik weet ook niet of alles in Yellowstone wel open is. Zie de NPS website.
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 01 feb 2008, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er rekening mee dat de tunnels in Custer SP niet met een camper te doen zijn.
Rob
Rob
Rob schreef:Hou er rekening mee dat de tunnels in Custer SP niet met een camper te doen zijn.
Rob
Volgens http://www.fs.fed.us/r2/blackhills/faq/ zou het voor motorhomes te doen zijn. Eerder had ook al wel ergens wat opgepikt dat het nauw is. We zullen ter plekke ook nog maar eens verder informeren. Wij gaan met niet zo'n grote MH - 22ft, ook oa om die reden - dus zal m.i. met beleid moeten lukken.
Ik laat je tzt weten wat onze ervaring is geweest.
Wellicht ken je Scenic Byway site al - http://www.byways.org - waar ook veel te vinden valt over deze schitterende routes. Daar had ik ook al over de Beartooth Pass gehoord en begrepen dat die pas op/na Memorial Day open gaat. Helaas past deze - volgens sommigen de mooiste in de US - op die datum niet in ons schema. Doen we een volgend keer dan maar.
Groetjes
Dick
Yeehaw schreef:Nou Dick daar is weinig meer aan toe te voegen. Naar mijn mening heb je de route uitstekend aangepast.
Yeehaw
Wederom bedankt voor je suggesties. Ik neem ze mee in de verdere uitwerking van de route. Keuzes, keuzes, keuzes is the name of the game. Overigens had ik Steven Spielbergs berg al in de route opgenomen. Buffalo en het museum is een goeie. Ipv Beartooth Pass doen we Route 16 via Graybull en Cody naar Yellowstone. Wellicht ken http://www.byways.org over de mooiste scenic byways in de US. Velen menen dat Beartooth daarvan de mooiste is. Past helaas niet in ons tijdschema. Dit is so wie so een gebied wat vaker bezocht moet/gaat worden.
We hebben in Fishing Bridge inmiddels een campsite besproken. Inderdaad laten we ons in dit deel van het jaar verassen.Hoort ook bij de US en het camperen iha.
Groetjes
Dick
Even voor de zekerheid, het museum is in Cody. Eigenlijk: de musea.
En ja, laat je maar verrassen.
Happy planning!
En ja, laat je maar verrassen.
Happy planning!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1407 Weergaves