Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voorlopige planning van Oost naar West...
-
Percussive
- Amerika-ontdekker
Voorlopige planning van Oost naar West...
Hoi allemaal,
dit is onze voorlopige planning voor onze 'dwars door de States' voor volgend jaar,... Denken jullie dat dit realistisch is? Er zijn alvast mensen die het nog hebben gedaan, in de helft van de tijd.
Bedankt!
Groeten,
Sam
5 sep Brussel – Boston
6 sep Boston
7 sep New York (Fung Wa bus)
8 sep New York
9 sep New York
10 sep Philadelphia (Greyhound)
11 sep Baltimore (Greyhound)
12 sep Washington (Greyhound)
13 sep Lexington (via skyline drive)
14 sep Jonesborough (Johson city)
15 sep Nashville
16 sep Nashville
17 sep Memphis
18 sep Natchez
19 sep ?
20 sep Houston
21 sep Houston of Austin
22 sep San Antonio
23 sep San Antonio
24 sep Del Rio (via Alamo Village)
25 sep Big Bend (Terlingua)
26 sep White’s city (via Marfa en Van Horn)
27 sep Las Cruces (via Carlsblad, Alamogordo, White sands)
28 sep Santa Fe (via Elephant Butte, San Antonio, Albuquerque)
29 sep Taos (via Chimayo)
30 sep Durango (via Chama)
1 okt Kayenta (via Mesa Verde, Navajo Tribal)
2 okt Grand Canyon (via Tuba city)
3 okt Grand Canyon
4 okt Las Vegas
5 okt Las Vegas
6 okt Shoshone (via Death Valley)
7 okt Los Angelas
8 okt Los Angelas
9 okt Los Angelas
10 okt San Luis Obispo
11 okt Monterey
12 okt San Francisco
13 okt San Francisco
14 okt San Francisco – Brussel
dit is onze voorlopige planning voor onze 'dwars door de States' voor volgend jaar,... Denken jullie dat dit realistisch is? Er zijn alvast mensen die het nog hebben gedaan, in de helft van de tijd.
Bedankt!
Groeten,
Sam
5 sep Brussel – Boston
6 sep Boston
8 sep New York
9 sep New York
11 sep Baltimore (Greyhound)
12 sep Washington (Greyhound)
15 sep Nashville
16 sep Nashville
17 sep Memphis
18 sep Natchez
19 sep ?
20 sep Houston
21 sep Houston of Austin
22 sep San Antonio
23 sep San Antonio
26 sep White’s city (via Marfa en Van Horn)
27 sep Las Cruces (via Carlsblad, Alamogordo, White sands)
28 sep Santa Fe (via Elephant Butte, San Antonio, Albuquerque)
29 sep Taos (via Chimayo)
30 sep Durango (via Chama)
1 okt Kayenta (via Mesa Verde, Navajo Tribal)
2 okt Grand Canyon (via Tuba city)
3 okt Grand Canyon
4 okt Las Vegas
5 okt Las Vegas
6 okt Shoshone (via Death Valley)
7 okt Los Angelas
8 okt Los Angelas
9 okt Los Angelas
10 okt San Luis Obispo
11 okt Monterey
12 okt San Francisco
13 okt San Francisco
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Voorlopige planning van Oost naar West...
Zonder me direct verdiept te hebben in afstanden, moet ik wel zeggen dat dit een soort reis is, waar ik al lang van droom. Hij komt me ook erg bekend voor, grote delen komen uit de gids van Lannoo, of niet?
Ik vind één dag Washington veel te kort, die stad is zo mooi, daar zou ik echt een dag extra plannen. En als je in Durango met de trein naar Silverton wilt (top!) moet je daar ook twee overnachtingen inplannen.
Ik vind één dag Washington veel te kort, die stad is zo mooi, daar zou ik echt een dag extra plannen. En als je in Durango met de trein naar Silverton wilt (top!) moet je daar ook twee overnachtingen inplannen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Precies wat Monique schreef, ik verbaas me erover, dat je meerdere dagen voor de andere grote steden uittrekt en maar een voor Washington. Houston is bijvoorbeeld een veel minder interessante stad (vind ik). Het blijft me verbazen, dat mensen de hoofdstad van dit land, waar toch echt wel van alles gaande is, of overslaan of even doorkruisen. Je hele schema lijkt me trouwens doodvermoeiend, maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit wordt een mooie reis! Daar is geen twijfel over mogelijk.....
Mijn opmerkingen:
In ieder geval 1 dag Washington erbij.
Van Memphis naar Natchez niet vergeten Vickburg te bezoeken.
Van Natchez naar Houston zou je via New Orleans kunnen doen of een Plantage in de buurt bezoeken.
Van Houston zou ik een dag afhalen.
Big Bend is een dag te weinig, ook gezien de afstanden.
Grand Canyon is 1 dag ook voldoende, of je moet een hike naar de bodem hebben gepland.
LA zou ook een dag minder kunnen. Ligt eraan wat je daar wilt doen.
Succes met de verdere planning.
Marjan
Mijn opmerkingen:
In ieder geval 1 dag Washington erbij.
Van Memphis naar Natchez niet vergeten Vickburg te bezoeken.
Van Natchez naar Houston zou je via New Orleans kunnen doen of een Plantage in de buurt bezoeken.
Van Houston zou ik een dag afhalen.
Big Bend is een dag te weinig, ook gezien de afstanden.
Grand Canyon is 1 dag ook voldoende, of je moet een hike naar de bodem hebben gepland.
LA zou ook een dag minder kunnen. Ligt eraan wat je daar wilt doen.
Succes met de verdere planning.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Sam,
In aanvulling op de vorige schrijvers:
- Boston, ben ik niet geweest, maar schijnt erg mooi te zijn: een dag extra?
- 10,11 en 12 september. Hoe lang zit je dan in de bus? Ik bedoel: houd je tijd over om iets van de steden te zien?
- Natchez vond ik leuk, rustig, mooie plantagehuizen.
- 19 sept, New Orleans?
- 27 sept, redelijk vol gepland wanneer je in Carlsbad ook nog iets wilt zien.
- 1 okt, Mesa Verde heb je minsten een dag voor nodig vanwege de lange toerit (in de buurt van overnachten).
Ik zou zeker nog wat schuiven en her en der iets weglaten
Johan (in 2000 Miami - LA in ruim 6 weken gedaan, zonder het noordoosten uit jouw route)
- 10,11 en 12 september. Hoe lang zit je dan in de bus? Ik bedoel: houd je tijd over om iets van de steden te zien?
- Natchez vond ik leuk, rustig, mooie plantagehuizen.
- 19 sept, New Orleans?
- 27 sept, redelijk vol gepland wanneer je in Carlsbad ook nog iets wilt zien.
- 1 okt, Mesa Verde heb je minsten een dag voor nodig vanwege de lange toerit (in de buurt van overnachten).
Ik zou zeker nog wat schuiven en her en der iets weglaten
Johan (in 2000 Miami - LA in ruim 6 weken gedaan, zonder het noordoosten uit jouw route)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Boston is een leuke stad, maar met dit schema zou ik daar geen extra dag inplannen! Die heeft hij voor de andere steden hard nodig. En inderdaad, Greyhound is niet bepaald het snelste vervoermiddel, dus je vraagt je af of hij die steden even door gaat rennenjohan1973 schreef:Sam,
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben dit najaar één dag Boston gedaan, was prima te doen. Natuurlijk kan je overal meer tijd doorbrengen, maar voor een eerste indruk en sfeer proeven was dit perfect.
-
Percussive
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties, hier even nog wat vragen/ideeën...
- Eerst en vooral: Zo’n reis moet vooruitgaan!
Ik bedoel maar, het mag geen luilekker verlof worden van 2 maanden want dan wordt het denk pas ècht vermoeiend. Je kan ook twee weken in NY blijven natuurlijk om alles te zien, maar ècht alles bezoeken lijkt me niet mogelijk… En er zitten toch dagen in dat we niet moeten reizen, of dat de afstand niet zo groot is.
- De route komt inderdaad grotendeels uit de Lannoo gids! Zij doen het geheel wel in 27 dagen (echt waar), maar dat vind ik echt wel te veel van het goede, dan krijg je ook niks gezien volgens mij...
- Naar de commentaren die ik al heb gehoord van mensen die er geweest zijn, lijkt één dag voor Boston me wel voldoende?
- Wat betreft Greyhound: Ik heb alvast de uren e.d. opgezocht en het moet toch lukken om telkens voor 12u ’s middags in de stad te zijn. In elk geval is voor het ons (studenten) goedkoper en het bespaart ons van zelf met een huurauto door de drukke steden te moeten.
- Tussen Natchez en Houston zou New Orleans inderdaad een goeie oplossing zijn, maar ik heb het momenteel niet zo voor die stad (sinds Katarina lees je toch dat er nog steeds veel armoede en criminaliteit is..; en het blijft toch nog een omweg). Is het realistisch denk je om rechtvan Natchez naar Houston te rijden? Zo win ik toch weer een dag voor bv. in Durango.
- Voor L.A. lijken me toch 3 dagen nodig, als dit een stad is die van grote te vergelijken is met NY? Desnoods hier inderdaad een dagje weglaten.
- Marjan, Vicksburg stond al zeker gepland tussen Natchez!
- Washington heb ik inderdaad niet echt goed beseft dat het zo'n indrukwekkende stad is. Het probleem is dat ik de 13e september 's ochtens al de huurauto moet ophalen dus dan zou ik ineens willen doorrijden ook. Zou het beter zijn om Baltimore te laten voor een extra dag Washington?
- Johan, 27 sep en 1 oktober moet ik inderdaad nog eens even bekijken, merci voor de tip!
- Zijn Nashville, San Antonio en Vegas eventueel goeie steden om 2 dagen te blijven? Zo had ik het gepland, ook een beetje als rustdagen.
Bedankt en nog een goeie zondag!
Sam
- Eerst en vooral: Zo’n reis moet vooruitgaan!
- De route komt inderdaad grotendeels uit de Lannoo gids! Zij doen het geheel wel in 27 dagen (echt waar), maar dat vind ik echt wel te veel van het goede, dan krijg je ook niks gezien volgens mij...
- Naar de commentaren die ik al heb gehoord van mensen die er geweest zijn, lijkt één dag voor Boston me wel voldoende?
- Wat betreft Greyhound: Ik heb alvast de uren e.d. opgezocht en het moet toch lukken om telkens voor 12u ’s middags in de stad te zijn. In elk geval is voor het ons (studenten) goedkoper en het bespaart ons van zelf met een huurauto door de drukke steden te moeten.
- Tussen Natchez en Houston zou New Orleans inderdaad een goeie oplossing zijn, maar ik heb het momenteel niet zo voor die stad (sinds Katarina lees je toch dat er nog steeds veel armoede en criminaliteit is..; en het blijft toch nog een omweg). Is het realistisch denk je om rechtvan Natchez naar Houston te rijden? Zo win ik toch weer een dag voor bv. in Durango.
- Voor L.A. lijken me toch 3 dagen nodig, als dit een stad is die van grote te vergelijken is met NY? Desnoods hier inderdaad een dagje weglaten.
- Marjan, Vicksburg stond al zeker gepland tussen Natchez!
- Washington heb ik inderdaad niet echt goed beseft dat het zo'n indrukwekkende stad is. Het probleem is dat ik de 13e september 's ochtens al de huurauto moet ophalen dus dan zou ik ineens willen doorrijden ook. Zou het beter zijn om Baltimore te laten voor een extra dag Washington?
- Johan, 27 sep en 1 oktober moet ik inderdaad nog eens even bekijken, merci voor de tip!
- Zijn Nashville, San Antonio en Vegas eventueel goeie steden om 2 dagen te blijven? Zo had ik het gepland, ook een beetje als rustdagen.
Bedankt en nog een goeie zondag!
Sam
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat vind ik wel, ja.Percussive schreef:Bedankt voor jullie reacties, hier even nog wat vragen/ideeën...
Jullie nemen de Fung Wah bus naar New York, wist je dat er ook zulke bussen tussen New York en Philly en Washington rijden? ( 2000coach is er een van).- Wat betreft Greyhound: Ik heb alvast de uren e.d. opgezocht en het moet toch lukken om telkens voor 12u ’s middags in de stad te zijn. In elk geval is voor het ons (studenten) goedkoper en het bespaart ons van zelf met een huurauto door de drukke steden te moeten.
Ik denk, dat New Orleans zonde is om over te slaan, eerlijk gezegd. Het is een ontzettend unieke stad, ondanks de problemen, die er inderdaad zijn. Net gisteravond had ik een gesprek met mensen, die er net geweest waren en die hebben genoten van de jazzcafe's, Cafe du Monde, de mooie huizen in het Garden District etc. Je moet gewoon weten, waar je beter niet kunt komen.- Tussen Natchez en Houston zou New Orleans inderdaad een goeie oplossing zijn, maar ik heb het momenteel niet zo voor die stad (sinds Katarina lees je toch dat er nog steeds veel armoede en criminaliteit is..; en het blijft toch nog een omweg). Is het realistisch denk je om rechtvan Natchez naar Houston te rijden? Zo win ik toch weer een dag voor bv. in Durango.
L.A. valt niet te vergelijken met New York. De een is een vrij compacte stad, de ander een uitgebreid gebied. Net als in New York kun je er zo een week doorbrengen, of een paar dagen.- Voor L.A. lijken me toch 3 dagen nodig, als dit een stad is die van grote te vergelijken is met NY? Desnoods hier inderdaad een dagje weglaten.
Ik zou inderdaad Baltimore overslaan, hoe leuk ik die stad ook vind. Het zou het vervoer tussen de steden ook makkelijker maken voor jullie, als je een nonstop bus naar Philly neemt en dan van daaruit een nonstop bus naar DC.- Washington heb ik inderdaad niet echt goed beseft dat het zo'n indrukwekkende stad is. Het probleem is dat ik de 13e september 's ochtens al de huurauto moet ophalen dus dan zou ik ineens willen doorrijden ook. Zou het beter zijn om Baltimore te laten voor een extra dag Washington?
Nashville ken ik niet. San Antonio is leuk, maar een dag is daar genoeg (tenzij je, zoals ik, een missie freak bent en langs alle oude missies wilt). Las Vegas is zeker twee dagen waard.- Zijn Nashville, San Antonio en Vegas eventueel goeie steden om 2 dagen te blijven? Zo had ik het gepland, ook een beetje als rustdagen.
- New Orleans zou ik toevoegen. Al is het maar voor een middag en eventueel begin van de avond, je zou in Baton Rouge kunnen overnachten wanneer je New Orleans niet vertrouwd, dat is denk ik ook goedkoper. In het hart van de oude stad, en tijdens bijvoorbeeld een toeristische boottocht, merk je (hopelijk) niks van armoede en criminaliteit. Wat ik me herinner is dat ze van die zilveren bakjes met eten ronddeelden aan armen/daklozen in een parkje langs het water, dat was alles. Voor de rest een heerlijke ontspannen sfeer, straatmuziek, straatleven, politie op de mountainbike, leuke restaurantjes, etc.
- Eh, Las Vegas zou ik niet echt als een stad zien om te rusten (tenzij je bij een zwembad wilt luieren). Je leeft daar als het ware op een van stroom van zonden. Een must wanneer je er nog nooit bent geweest, dat zou je overigens ook in een middag+avond+nacht kunnen ervaren (is mijn ervaring).
Johan
- Eh, Las Vegas zou ik niet echt als een stad zien om te rusten (tenzij je bij een zwembad wilt luieren). Je leeft daar als het ware op een van stroom van zonden. Een must wanneer je er nog nooit bent geweest, dat zou je overigens ook in een middag+avond+nacht kunnen ervaren (is mijn ervaring).
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 08 jan 2008, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
BostonBoy
- Amerika-ontdekker
Ik zie in jullie schema dat je van plan bent met Fang Wah (bus) naar New York te gaan. Ik heb dit reeds eeder aangegeven maar als ik jullie was zou ik me nog even bedenken bij deze bus maatschappij aan boord te gaan. Ik weet dat ze erg goedkoop zijn maar of het dat waard is? Bekijk even het onderstaande artikel:
http://www.boston.com/news/local/massac ... de/?page=2
http://www.boston.com/news/local/massac ... de/?page=2
-
Percussive
- Amerika-ontdekker
Rekening houdend met jullie commentaren heb ik een paar wijzigingen aangebracht:
- 2 dagen Washington, waardoor Baltimore wegvalt (maar wel gemakkelijker per bus)
- Bezoek New Orleans op 19 sep, overnachting in Baton Rouge (is doenbaar op één dag, heb ik opgezocht)
- 20-21-22 sep: 1 dag houston, dan Austin en San Antonio. Welke van deze twee is volgens jullie het beste om 2 dagen te blijven?
- Big Bend krijgt een extra dag (is dat de moeite?) Ik ben hierover zelf nog niet volledig uit, we zouden de 25e al rond 16uur in Terlingua arriveren.
- De trip Durango – Kayenta stond origineel op één dag, maar dat is inderdaad wel vrij als je Mesa Verde & Navajo wil doen. Daarom heb ik het in twee dagen opgesplitst met een stop in Bluff.. Is dit verstandig?
- Gevolg ervan is een dag minder in LA.
Groetjes en merci!
Sam
5 sep Brussel – Boston
6 sep Boston
8 sep New York
9 sep New York
11 sep Washington (Greyhound)
12 sep Washington
15 sep Nashville
16 sep Nashville
17 sep Memphis
18 sep Natchez
19 sep New Orleans – Baton Rouge
20 sep Houston
21 sep Austin
22 sep Austin / San Antonio
23 sep San Antonio
26 sep Big Bend
27 sep White’s city (via Marfa en Van Horn)
28 sep Las Cruces (via Carlsblad, Alamogordo, White sands)
29 sep Santa Fe (via Elephant Butte, San Antonio, Albuquerque)
30 sep Taos (via Chimayo)
1 okt Durango (via Chama)
2 okt Bluff (via Mesa Verde)
3 okt Kayenta (via Navajo Tribal)
4 okt Grand Canyon (via Tuba city)
5 okt Las Vegas
6 okt Las Vegas
7 okt Shoshone (via Death Valley)
8 okt Los Angelas
9 okt Los Angelas
10 okt San Luis Obispo
11 okt Monterey
12 okt San Francisco
13 okt San Francisco
- 2 dagen Washington, waardoor Baltimore wegvalt (maar wel gemakkelijker per bus)
- Bezoek New Orleans op 19 sep, overnachting in Baton Rouge (is doenbaar op één dag, heb ik opgezocht)
- 20-21-22 sep: 1 dag houston, dan Austin en San Antonio. Welke van deze twee is volgens jullie het beste om 2 dagen te blijven?
- Big Bend krijgt een extra dag (is dat de moeite?) Ik ben hierover zelf nog niet volledig uit, we zouden de 25e al rond 16uur in Terlingua arriveren.
- De trip Durango – Kayenta stond origineel op één dag, maar dat is inderdaad wel vrij als je Mesa Verde & Navajo wil doen. Daarom heb ik het in twee dagen opgesplitst met een stop in Bluff.. Is dit verstandig?
- Gevolg ervan is een dag minder in LA.
Groetjes en merci!
Sam
5 sep Brussel – Boston
6 sep Boston
8 sep New York
9 sep New York
11 sep Washington (Greyhound)
12 sep Washington
15 sep Nashville
16 sep Nashville
17 sep Memphis
18 sep Natchez
19 sep New Orleans – Baton Rouge
20 sep Houston
21 sep Austin
22 sep Austin / San Antonio
23 sep San Antonio
26 sep Big Bend
27 sep White’s city (via Marfa en Van Horn)
28 sep Las Cruces (via Carlsblad, Alamogordo, White sands)
29 sep Santa Fe (via Elephant Butte, San Antonio, Albuquerque)
30 sep Taos (via Chimayo)
1 okt Durango (via Chama)
2 okt Bluff (via Mesa Verde)
3 okt Kayenta (via Navajo Tribal)
4 okt Grand Canyon (via Tuba city)
5 okt Las Vegas
6 okt Las Vegas
7 okt Shoshone (via Death Valley)
8 okt Los Angelas
9 okt Los Angelas
10 okt San Luis Obispo
11 okt Monterey
12 okt San Francisco
13 okt San Francisco
-
Percussive
- Amerika-ontdekker
Ik heb net de oost-west route van Esther eens bekeken (http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =8&t=12028), zij doet een hele andere route vanuit New York (via Chicago, Denver naar het Westen). Zij passeren dus niet Texas maar doen wel een groot deel van Colorado. Nu begin ik natuurlijk wel te twijfelen. Ik krijg de indruk dat hun routein Colorado spectaculairder is, maar ook dat onze route afwisselender is. Hoe kan ik hier best kiezen tussen die staten? Help!
Groeten
Sam
Groeten
Sam
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, wat wil je? Wil je veel mooie natuur, dan zou ik voor 'bovenlangs' gaan. De kans op slecht weer (sneeuw e.d.) in oktober in Yellowstone en omgeving is al vrij groot, daar zou je ook rekening mee moeten houden. De zuidelijke route die jullie in gedachten hebben is meer op steden gericht.
-
Percussive
- Amerika-ontdekker
Ja we gaan het toch bij onze route houden
Ik was nog volgende bedenkingen aan het maken:
- Dag minder in Nashville (15 sep)
- Van Natchez recht naar Houston (?), en dus toch geen New Orleans
- In de plaats hebben we wel drie dagen dan in de buurt van Grand Canyon, ev. Antelope of Bryce canyon (kunnen we op de dag zelf zien)
- En welke stad lijkt jullie het leukste om 2 dagen te blijven, Austin of San Antonio?
Bedankt,
Groeten
Sam
Ik was nog volgende bedenkingen aan het maken:
- Dag minder in Nashville (15 sep)
- Van Natchez recht naar Houston (?), en dus toch geen New Orleans
- In de plaats hebben we wel drie dagen dan in de buurt van Grand Canyon, ev. Antelope of Bryce canyon (kunnen we op de dag zelf zien)
- En welke stad lijkt jullie het leukste om 2 dagen te blijven, Austin of San Antonio?
Bedankt,
Groeten
Sam
-
Percussive
- Amerika-ontdekker
Heb nog wat gepuzzeld... Wilt een kenner deze route nog eens bekijken...?
Merci!
Gr
Sam
5 sep Brussel – Boston
6 sep Boston
7 sep New York
8 sep New York
9 sep New York
10 sep Philadelphia
11 sep Washington
12 sep Washington
13 sep Lexington