Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

west canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ruudenkit
Amerika-ontdekker

west canada

Bericht door ruudenkit »

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2008 aan iedeen,

Als alles goed gaat gaan we de laatste week van augustus en de 1e 3 weken van september naar het westen van canada.
We willen een directe vlucht en beginnen en eindigen in vancouver lijkt ons dan de beste zo niet enige oplossing.
We maken een autorondreis, autohuur en vliegtickets waarschijnlijk via reisbureau, hotels boeken we ook op voorhand omdat we graag een beetje zekerheid willen hebben en niet op zoek hoeven gaan naar hotels, afgelopen jaar bleek in usa dat de hotels op de bonnefooi een stuk duurder waren dan die wat we hebben gereserveerd via reisbureau.
Dat we minder vrijheid zullen hebben nemen we voor lief.

de vragen:

- We willen een rondreis maken door vancouver (island) rockies (NP's), boottocht langs de fjorden (passage??)
kunnen we het beste met de klok mee gaan of tegen de klok in?
- Wat zijn de aanraders op vancouver island, kun je deze bezoeken vanuit 1 startpunt of is het raadzaam om meerdere hotels te nemen?? hoeveel dagen heb je er ongeveer nodig.

- graag willen we: beren zien (grizzley, black bear) walvissen, orca's, meren/bergen/gletsjers zien (niet vanuit de auto maar ook actief wandelen, kanoeen, wildwatervaren... wat zijn de tips aangaande deze wensen?

-Gedurende de dagen (als we er meerdere dagen nodig hebben) op Vancouver island is het dan raadzaam om een hotel op het eiland te boeken, of kunnen we het eiland goed bezoeken vanuit Vancouver (voordeel is dat we daar gratis overnachting hebben omdat er familie woont).

-eind augustus+september van wat ik gelezen heb kunnen we alle weertypes verwachten: zon, zomerse temp, regen, sneeuw, koude.....klopt dit??

- Er zijn vele NP's is, er zoals in usa een np pas zodat je alles kunt bezoeken voor 1 prijs en krijg je die gewoon bij de parkentree's?

- welke parken en lakes zijn must see's, zijn er erg veel nml...

Welke parken en lakes kunnen we het beste links laten liggen, weet dat dit persoonlijk is maar als heel veel mensen een bepaald iets noemen kan ik er toch lering uit trekken.

- Veel parken liggen naast elkaar is het dan mogelijk om vanuit 1 hotel de parken te bezoeken of toch beter om meerdere hotels te nemen>? zo ja wat zijn aanraders qua ligging en prijs-kwaliteit (geen 5 sterren maar ook geen jeugdherberg, in usa zaten we veelal in de ketens best western en holiday inn dit beviel ons goed)

- Nortwest territorys nemen we dan te veel hooi op onze vork om daar heen te gaan (trekpleisters???), en Yellowstone??

- Boottochten van en naar vancouver island en passage moeten we die reserveren en zo ja wat ziullen de kosten ongeveer zijn.

- Staan de watervallen (bijna) droog rond dit tijdstip?

- hebben we sneeuwkettingen/banden nodig? voor in de rockies

- iemand ervaring met een ned. tomtom die werkzaam was in canada (kunnen we geld uit sparen).

- welke hikes kunnen jullie aanraden....geen megazware survialtracks maar ook geen 65+ hikes (met alle respect, we zijn pas 29) ;D)

- welke dingen mogen we niet missen!!!

- hoe zijn de kansen op het zien van beren, walvissen, orca's, elanden en visarenden?

- wie is er in edmonton geweest (oa grote mall) wie heeft er spijt van of blij dat hij er is geweest, zelfde geld voor calgary

- Alberta naast de rockies is daar nog wat te beleven?

- Is er in canda schemering zoals bij ons of gaat het van dag naar nacht in een oogwenk (zonsondergang, hoe laat kunnen we die verwachten en waar is de mooiste locatie voor een zons-onder/op gang?

- hebben de meeste hotels gratis wireless internet, voor pda???

- Heeft iemand misschien een mooie route voor me, reisbureau vraag ik niet eens meer.....die laten je alleen maar racen is mijn ervaring (=niet leuk)

Dit zijn de vragen die ff snel in me op kwamen, ik hoop dat er vele antwoorden zullen volgen

alvast bedankt voor het lezen en de tips....

grtz Ruud
Mijn 1e x keer in USA....hoop dat jullie me een beetje tips kunnen geven
Sandrah
Amerika-ontdekker

Re: west canada

Bericht door Sandrah »

Hallo Ruud,

Ik kan niet op al jouw vragen antwoord geven, maar op een aantal heb ik wel een antwoord. Wij zijn in 2002 in West Canada geweest en vliegen dit jaar in september weer naar Vancouver.

In 2002 hebben wij vanuit Vancouver (vaste land) een excursie gedaan met Vancouver Whale Watch. Zij zijn gevestigd in Stevenston Village. Ze hebben diverse tochten, maar wij hebben de tocht gedaan met de zodiac en een geweldige dag gehad.
Maar ik weet dat er vanuit Vancouver Island ook diverse bedrijfjes gevestigd zijn, waar je dit soort trips kun boeken, ook voor wat betreft het spotten van beren (als je die al niet 'zomaar' tegen het lijf loopt). :shock:

Helaas zijn wij in 2002 Vancouver Island niet bezocht (ik hoop dat dat dit jaar gaat gebeuren). Boottochten van en naar Vancouver Island gaan (volgens mij) om de 2 uur. Mij is verteld dat het niet nodig zou zijn om te reserveren, maar zeker weten doe ik het niet.

Ook Canada heeft een pas om de nationale parken te bezoeken. Meer informatie hierover kun je vinden op http://www.pc.gc.ca/. En ieder park heeft een eigen charme. Ik geloof niet dat je kunt zeggen dat het ene park mooier is dan het andere. :wink:

Wij hebben West Canada in september bezocht en hebben toen alle weertypes gehad: regen, zon, sneeuw. Overigens was de sneeuwval niet zo heftig dat we sneeuwkettingen nodig hadden.

Ik denk dat Northwest Territories te ver is, om te bezoeken vanuit British Columbia. Ik heb gekeken hoe lang het rijden is vanuit Vancouver rechtstreeks naar Whitehorse in Yukon. De reistijd bedroeg ongeveer 5 dagen en dan hadden we nog niets gezien, waren we alleen onderweg geweest en alleen gestopt om te overnachten. Voor de Northwest Territories moet je dan nog Yukon doorkruisen en vaak over slechte wegen.

In Edmonton zijn wij geweest en wij vonden de mall een waste of our time. Maar ook dat is voor ieder persoonlijk. Vancouver daarentegen vind ik een heerlijke stad en daar ga ik graag weer naar toe.

Ik weet dat veel mensen Canada en de VS combineren. Je kunt hier op het forum vast verschillende routekaartjes vinden van een route vanuit Britisch Columbia/Alberta naar de VS en richting Yellowstone.

Over hikes kan ik je helaas weinig tot geen informatie geven. Alle info over onze trip in 2002 is helaas verloren gegaan... :cry:

grtz Sandra
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

ruudenkit schreef:Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2008 aan iedeen,

de vragen:

- We willen een rondreis maken door vancouver (island) rockies (NP's), boottocht langs de fjorden (passage??)
kunnen we het beste met de klok mee gaan of tegen de klok in?
Wij zijn van Noord naar zuid gegaan. Maar hadden slecht weer en konden niet veel zien. Wat ik een enorme tegenvaller vond is dat het gedeelte van Prince George tot Prince Rupert veel houtkap is gepleegd. Ik vond dat behoorlijk deprimerend.... (Idefix gevoel :( ). Ook het noorden van Vancouver Island is gekapt wel opnieuw ingeplant,... maar met een boomsoort. De prachtige regenwouden zijn daar voorgoed weg. Ik praat niet over een aantal hectaren, maar duizenden hectaren.
- Wat zijn de aanraders op vancouver island, kun je deze bezoeken vanuit 1 startpunt of is het raadzaam om meerdere hotels te nemen?? hoeveel dagen heb je er ongeveer nodig.

Ik vond Tofino, Victoria en Nanaimo erg mooi.

- graag willen we: beren zien (grizzley, black bear) walvissen, orca's, meren/bergen/gletsjers zien (niet vanuit de auto maar ook actief wandelen, kanoeen, wildwatervaren... wat zijn de tips aangaande deze wensen?

Ga naar de toeristeninformatie in elk park en plaatsje is er wel eentje. Zij kunnen jullie alles vertellen.

-Gedurende de dagen (als we er meerdere dagen nodig hebben) op Vancouver island is het dan raadzaam om een hotel op het eiland te boeken, of kunnen we het eiland goed bezoeken vanuit Vancouver (voordeel is dat we daar gratis overnachting hebben omdat er familie woont).

Eind augustus hoef je niet meer te reserveren het seizoen is eigenlijk voorbij

-eind augustus+september van wat ik gelezen heb kunnen we alle weertypes verwachten: zon, zomerse temp, regen, sneeuw, koude.....klopt dit??

Ja :D

- Er zijn vele NP's is, er zoals in usa een np pas zodat je alles kunt bezoeken voor 1 prijs en krijg je die gewoon bij de parkentree's?
Ja

Welke parken en lakes kunnen we het beste links laten liggen, weet dat dit persoonlijk is maar als heel veel mensen een bepaald iets noemen kan ik er toch lering uit trekken.
Ik vind Wells gray niet mooi. Heel eentonig en geen hoge pieken.

- Boottochten van en naar vancouver island en passage moeten we die reserveren en zo ja wat ziullen de kosten ongeveer zijn.
Dit moet je ruim vantevoren reserveren kosten ik denk zo'n 400 dollar o.i.d. Vrienden van ons zijn een keer heen en weer geweest. Veel goedkoper omdat je geen auto hoeft te betalen.

Nee, als er veel sneeuw valt wat ik niet verwacht in die periode dan worden de wegen afgezet. 1 juli 1999 is icefieldsparkway afgesloten geweest.

- iemand ervaring met een ned. tomtom die werkzaam was in canada (kunnen we geld uit sparen).
Een goede wegenkaart is ruim voldoende Canada heeft niet veel wegen :D

- welke hikes kunnen jullie aanraden....geen megazware survialtracks maar ook geen 65+ hikes (met alle respect, we zijn pas 29) ;D)
Overal zijn goede hikes te lopen.... even naar de toeristeninfo gaan

Ik ben al 5x in BC geweest ik zou je aanraden om eerst de hoogtepunten te doen.

- hoe zijn de kansen op het zien van beren, walvissen, orca's, elanden en visarenden?
De kans om beren te zien is niet zo groot meer, omdat de beren hoog in de bergen zitten. Arenden die zie je zoveel dat je je afvraagt waarom ze eigenlijk beschermt zijn.

- wie is er in edmonton geweest (oa grote mall) wie heeft er spijt van of blij dat hij er is geweest, zelfde geld voor calgary
Overslaan, waardeloze steden

- Alberta naast de rockies is daar nog wat te beleven?
Ligt eraan waar je van houd.

- Is er in canda schemering zoals bij ons of gaat het van dag naar nacht in een oogwenk (zonsondergang, hoe laat kunnen we die verwachten en waar is de mooiste locatie voor een zons-onder/op gang?
Mooie lang scherming rond een 20.00

- Heeft iemand misschien een mooie route voor me, reisbureau vraag ik niet eens meer.....die laten je alleen maar racen is mijn ervaring (=niet leuk)

Wat ik je kan aanraden is: (Google maps er even bij pakken)
Vancouver
Whistler
Lillooet
Kamloops
Clearwater
Jasper
Banff
Waterton national park
Glacier natianal park (US)
Cranbrook
Creston
Osoyoos
Hope
Vancouver
Hier doe je ongeveer 2.5 tot 3 weken over (incl aktivitieten)
En dan nog 3 tot 5 Vancouver Island

Mocht je er niet uitkomen een pb mag ook.[/color]

grtz Ruud
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

ruudenkit schreef: de vragen:

Victoria, Tofino, Ucluelet. Met name het Pacific Rim NP is prachtig. Ik zou uitgaan van minimaal 2 volle dagen in Tofino, zodat je een boottocht kunt maken en kunt wandelen in het regenwoud. In Victoria is het ook leuk om 1 dag te zitten. Het is niet zo groot, maar er is wel het een en ander te zien en de sfeer is er prima.
In Tofino heb je diverse aanbieders voor boottochten om walvissen of beren te zien. Er zijn ook gecombineerde tochten waarbij je een hele dag met de boot weg bent, walvissen gaat zoeken, beren zoekt en nog kunt bubbelen in hot springs. WIj hebben via Jamies met een zodiac Walvissen gezocht (en gevonden!) en de dag erna ook met Jamies met een open boot beren gespot. We hebben zeker 20 beren gezien op de strandjes, ook mama met jongen. Daarnaast zagen we ook zeeotters, zeehonden en adelaars. Prachtige tochten!
Als je naar het Pacific rim NP wilt (en dat wil je!) dan moet je een heel eind rijden vanaf de ferry (Vanuit Vancouver kom je aan in Nanaimo of Victoria) Ik zou een hotel of cabin boeken in Tofino.
Wij waren in dezelfde periode, hebben in Vancouver 30"c gehad en in Tofino en Victoria 17'c en regen. 's Nachts was het op Vancouver Island al redelijk fris. Als je in de bergen zit op het vasteland, dien je ook rekening te houden met koude nachten.
ja
Pacific Rim NP op Vancouver Island. Rest zie vorige post
- Nortwest territorys nemen we dan te veel hooi op onze vork om daar heen te gaan (trekpleisters???), en Yellowstone??
Wij hebben het afgelopen jaar vanaf Victoria de ferry genomen naar Port Angeles, Washington en daar Olympic NP bezocht. Héél erg mooi! Dit jaar gaan we na Banff/Kootenay naar Glacier NP in Montana en Yellowstone
Als je gunstige tijden wilt voor de ferry naar Vancouver Island kun je beter wel reserveren. Wij wilden het gokken en hebben uiteindelijk 2 dagen van te voren toch nog gereserveerd. De enige ferry die toen nog plaats had voor een auto en 2 passagiers was die van Tsawassen naar Victoria om 6 uur 's ochtends. Gaaaaap! Wel een mooie zonsopgang boven het water! Wij waren geloof ik CAD60 kwijt enkele reis.
Dat zou best kunnen! Wij hebben in september eens in de Amerikaanse Rockies een flink pak sneeuw gehad. Gewoon een andere route gekozen en geen problemen gehad.
Laat je bij elk park goed adviseren bij het visitorcenter.
Fietsen in Stanley park, Vancouver. Walvissen en beren kijken in Tofino. High tea in Victoria.
In september goede kans! Kwestie van vroeg opstaan!
Dit zijn de vragen die ff snel in me op kwamen, ik hoop dat er vele antwoorden zullen volgen
Ik heb maar een paar vragen beantwoord. Ben zelf aan het plannen voor een bezoek aan Glacier Park of Canada, Yoho NP, Banff NP en Kootenay NP in Canada in combinatie met Seatlle en North Cascades Np in Washington, Glacier Np in Montana en Yellowstone NP en Grand Teton NP in Wyoming.
alvast bedankt voor het lezen en de tips....

Grtz Ruud
Veel plezier met plannen!
ruudenkit
Amerika-ontdekker

Bericht door ruudenkit »

Hallo mede Canada-reizigers

Ik heb de mails die jullie me gestuurd hebben bewust nog niet geopend omdat de reis nog niet zeker was dat is dan ook de rede dat ik jullie nog niet heb bedankt
Nu dit wel definitief is ga ik ze openen en zie ik zeer waardevolle tips waar ik eenieder hartelijk voor wil bedanken

We hebben vandaag de reis geboekt en zijn er zeer content over.
vertrek 23 aug amsterdam-calgary
vertrek 19 sept vancouver (via calgary) -Amsterdam

We vliegen met air transat (had ik nog nooit van gehoord) De prijs was 50 euro duurder dan wanneer we op Vancouver zouden landen en vertrekken, maar dan ben je verplicht om een rondje te maken.
Bovendien kunnen we nu als 1e de rockies aandoen...hopelijk een lekkere nazomer en ons dan een weg banen richting Vancouver.

Voor diegene die graag prijzen willen vergelijken, de prijs is 800 euro p.p. incl tax e.d.
Geloof dat dat wel een redelijke prijs is, toch?

Ik ga nu eens kijken of ik aan de hand van jullie tips en lannoo's reisgids een mooi reisschema kan maken en informeren bij de familie van mijn vrouw (en bij jullie) of het raadzaam is om in vancouver de auto nog te huren of hem dan al terug te brengen en zodoende Vancouver te voet of openbaar vervoer verkennen.
Dit hangt ook af van waar de familie woont.

Ik ga maar s kijken hoe ver ik kom en zal weer een nieuwe mail posten als ik klaar ben,
voor nu alvast bedankt en vast en zeker tot later

grtz Ruud
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

ruudenkit schreef:We vliegen met air transat
Wij hebben eerder met Air Transat gevlogen. Vond de ruimte tussen de rijen minimaal, ze hadden leek wel extra rijen ingebouwd. Als je verzekerd wilt zijn van een goede plaats, kan ik je aanraden om nu alvast een stoel te reserveren (kan alleen rechtstreeks bij Air Transat zelf, via hun reserveringsafdeling, tel. 070-3588300), zie hun site http://www.airtransat.nl/nl/4_1.asp bij Seat Selection.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Goed advies van Boeffie om je stoel vast te leggen, Air Transat heeft echt minimale ruimte , Air transat heeft 363 stoelen in de Airbus A330-200 geperst, in vergelijking met KLM waar er in hetzelfde toestel 251 stoelen staan. Niet alleen de beenruimte is kleiner, maar bij KLM staan er 8 stoelen naast elkaar en bij Air Transat 9, dus ook in de breedte is het erg krap, voor niet te grote mensen is het wel te doen, maar ben je iets langer of breder dan normaal is het erg behelpen.

Harry
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik weet dat Cor en Ingrid (Gypsygirl) dit jaar met Air Transat op Calgary gevlogen hebben. Die waren niet blij met de hele krappe ruimte :?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Air Transat schijnt medio dit jaar de beenruimte te gaan vergroten.

Beenruimte
Vanaf juni 2008 vergroot Air Transat de beenruimte in de Economy Class van haar gehele vloot. De gemiddelde ruimte tussen elke rij stoelen wordt verlengd van de huidige 76 centimeter naar 81 centimeter.

Bron: artikel van TourPRess Holland.

Ook wel interessant is de (geringe) hoeveelheid bagage, die bij de prijs inbegrepen is.
Zie bagage op de website van Air Transat.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ruudenkit
Amerika-ontdekker

Bericht door ruudenkit »

damned dat word gezellig

ik ben nml tegen de 2 meter, het vliegtuig is 2-3-2 opstelling, dacht 81 cm
ruudenkit
Amerika-ontdekker

Bericht door ruudenkit »

20 kg??? misschien als ik alleen maar korte broekjes en stringetjes voor mezelf meeneem :evil:

grtz Ruud
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

ruudenkit schreef:20 kg??? misschien als ik alleen maar korte broekjes en stringetjes voor mezelf meeneem :evil:

grtz Ruud
Ik las inderdaad ook in het reisverslag van Cor en Ingrid dat zij moesten bijbetalen voor de bagage op de terugweg.

Ruud, deze vraag niet als aanval zien hoor, maar mag ik vragen hoe je erbij komt om bij Air Transit te boeken? Ik denk namelijk dat je het niet gedaan zou hebben als je dit van tevoren geweten had. Misschien kunnen anderen er wat aan hebben als bijvoorbeeld een touroperator dit standaard zo aanbeveelt.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

nieuwenoord schreef:Ruud, deze vraag niet als aanval zien hoor, maar mag ik vragen hoe je erbij komt om bij Air Transit te boeken? Ik denk namelijk dat je het niet gedaan zou hebben als je dit van tevoren geweten had. Misschien kunnen anderen er wat aan hebben als bijvoorbeeld een touroperator dit standaard zo aanbeveelt.
Ik ben dan Ruud wel niet, maar wil toch even reageren. :wink:
Rina en ik zijn ook een beetje aan het rondsurfen op het internet naar o.a. prijzen van vluchten naar Canada. Ook wij kwamen de vliegmaatschappij Air Transat tegen en kwamen er achter, dat dit een chartermaatschappij is, die uit diverse Europese steden op o.a. Canada vliegt. Zoals ik het nu heb gezien, bieden de touroperators deze maatschappij goedkoper aan, dan bijvoorbeeld een United, Martinair of KLM.

Ruud, ook ik ben wel benieuw naar jouw antwoord op de vraag van Monique.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij zijn ook eens met een charter naar Canada gevlogen..... EEN GROOT DRAMA!!!!!! Alles was vertraagt een tussenstop op IJsland wegens te weinig brandstof. Bijna geen eten en drinken gehad..... Nooit weer!! Daarna met de KLM naar canada... maar KLM werd niet meer te betalen dus toch, maar weer een charter Air transat voor een rechtstreekse vlucht naar Vancouver... 4 weken voor vertrek werden we door de reisagent gebeld. Op de terugweg gaan ze via Berlijn. Ik was pissed, ik heb gelijk Martinair gebeld of ze nog stoelen hadden voor die en die datum. Dat hadden ze nog en het bleek iets duurder te zijn. Air Transat heb ik dus geannuleerd.
En vergeet niet bij chartervluchten heb je een grotere kans op vertragingen e.d. dan lijnvluchten.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

markro schreef:Ook wel interessant is de (geringe) hoeveelheid bagage, die bij de prijs inbegrepen is.
Zie bagage op de website van Air Transat.
Lees ik dat nou goed? Mogen we per pesoon maar één koffer van max 20 kg meenemen naar Canada? :shock:

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij vliegen midden in het hoogseizoen (juli) voor € 878 p.p. voor een directe vlucht met de KLM naar Vancouver. Dat vind ik toch een redelijke prijs.

Marjon
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Marjon vroeg:
Lees ik dat nou goed? Mogen we per pesoon maar één koffer van max 20 kg meenemen naar Canada?

Marjon
Nee hoor, bij KLM mag je per persoon twee koffers meenemen van max.23 kg.per stuk.

Harry
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

oh, gelukkig maar, ik schrok al.

Marjon
ruudenkit
Amerika-ontdekker

Bericht door ruudenkit »

We hebben de reis nog niet geboekt (optie,maar zijn ondanks de negatieve verhalen van plan om die optie te lichten.)
Dit gezien een aantal redenen:
a) vluchtschema: amsterdam-calgary en vancouver via calgary naar amsterdam, zodat we geen rondje hoeven te rijden in canada.
b) kosten incl 773 p.p, met KLM, Air Canada en British AI waren ongeveer 100 euro duurder+ dit waren allen GEEN directe vluchten.
c) afgelopen jaar naar LA gevlogen met Northwest Airlines ook 81 cm beenruimte (was te doen met beenruimte) gewicht is ook hetzelfde, zullen alleen zwaardere kleding meemoeten nemen....weer een rede om wandelschoenen in vliegtuig aan te trekken.
d) ik ga maandag naar een ander reisbureau kijken wat ze daar kunnen bieden, als hier hetzelfde uitkomt kies ik voor airtransit.
e)We vliegen savonds (hoeven geen hotel te boeken op schiphol)
f) we landen sávonds (kunnen we meteen gaan pitten, als we de auto hebben (ALAMO,neem aan dat deze op de luchthaven ligt) en zodoende aclimatiseren.
g) We gaan savonds terug en komen sávonds (als de planning klopt) terug in amsterdam hoepelijk beter voor de jetlag.

We denken erover om Calgary niet te bezoeken (vooral gezien wat er gezegd word door het merendeel van meerdere forums) en na het slapen meteen door te gaan naar Banff.

Ben nu al benieuwd naar de reacties,

ik ga nog 2 onderwerpen plaatsen.....nadat ik drinken heb gehaald

grtz Ruud
ruudenkit
Amerika-ontdekker

hotels na seizoen west canada

Bericht door ruudenkit »

Hallo Allemaal,

Ik ging zojuist in de reisgidsen kijken naar de kosten van de hotels, en eerlijk gezegd schrok ik hier best van.
Ik dacht dat we in het naseizoen gingen 23 aug- 19 sep maar de prijzen zijn even hoog als in het hoogseizoen.
Vanaf midden oktober gaan volgens de reisboekjes de prijzen pas om laag....maar dan zijn de rockies toch nauwelijke meer begaanbaar???
Wij willen bewust nu gaan omdat het nog aangenaam is qua temp, minder toerisme en goedkoper (dachten we)

Als ik een paar plekken bekijk waar (we in de buurt) willen overnachten, alles p.p. en de goedkoopste uit het boekje

Banff: Brewster Mountain Lodge Superier 69 euro
Field (uitvalbasis voor yoho en banff en goedkoper alternatief dacht ik, maar zie er geen hotels)
Jasper 2 km van jasper, Pine bungalows standaard motel room 72 euro
Whistler holiday Inn Sunspree resort 38 euro ( in autovrije centrum??? wat is dat nu weer)
Tofino Maquinna lodge 57 euro (inham Tofino)
Sommige hotels hadden ontbijt anderen niet

Zijn dit normale prijzen, voorkeur heeft vantevoren boeken voor ons omdat we geen zin hebben om op de vakantie nog hotel(aanbiedingen) te bekijken, of denken jullie dat het dan stukken goedkoper word?
Wie heeft nog tips hieromtrend?
Misschien ligt het wel helemaal aan mij en is het niet zo duur maar komt dit omdat we vorig jaar in amerika met een bevriend koppel zijn gegaan, veelal 4persoonskamer geboekt.
Zo ja....wie wil ermee :lol:

grtz Ruud
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer