Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gunther op rondreis!

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gunther
Amerika-ontdekker

Gunther op rondreis!

Bericht door Gunther »

Na een hoop gepuzzel, gemail, gebel en op dit forum rondgevraagd te hebben zijn er eindelijk wat dingen zeker! Er waren nog wel wat twijfels: Ik ben 20 en wilde sowieso een auto huren in het westen. Nu was de vraag of je hier 19 of 21 voor moet zijn. Blijkt dat het wettelijk 19 jaar is, maar dat de meeste verhuurmaatschappijen 21 hanteren. Uiteindelijk veel contact gehad met Alamo, en het is gelukt!

Hoe gaat de reis vorm krijgen?

MA 30 JUN - met KLM van Schiphol naar New York JFK.
30jun tm 5jul - verblijf Hostelling International op de A'dam Avenue

Per 5 Juli heb ik een 30daagse USArailpass

** Vanaf hier heb ik nog niks vastgelegd, simpelweg omdat ik mensen wil ontmoeten, op plekken wil blijven waar het me bevalt en weg gaan waar ik het niks vind. Ik heb van voorgangers al begrepen dat het goed de doen is om hostels een dag van te voren te reserveren. Ook moet over het algemeen bij de Amtrak reserveren geen probleem zijn. En zit hij toch vol? Dan blijf ik een dag langer waar ik zit! Geplande route:
NY
Boston
Montreal
Niagara
Washington DC
Miami
New Orleans
Memphis
Chigago
******* Deze plaatsen bezoek ik met de trein, overnachten in hostels ****
22 JULI - Chigago - Los Angeles (vliegtuig)
In LA pik ik mijn huurauto op en heb ik deze 17 dagen

######

Hier zit ik een beetje met vraagtekens. Ik heb dus 14 dagen om een reis te maken door het westen (van LA naar SFO)
Natuurlijk wil ik Las Vegas, , Death Valley, Grand Canyon, enz zien.
Omdat ik eigenlijk totaal geen idee heb van de af te leggen afstanden, is mijn vraag of iemand tips heeft.. of ook een 2 weekse rondreis heeft gemaakt. Ik wil deze 2 weken vooral goedkoop overnachten, zijn er motels/hostels te vinden?

######

5 aug - 8 aug Hostelling International Fishermans Wharff
VR 8 AUG - KLM - San Francisco - Schiphol

Het lijkt een heel ingewikkelde reis, is het ook, maar ik heb 6 weken de tijd, wil veel dingen zien en natuurlijk veel mensen ontmoeten. Moet een onvergetelijke ervaring worden, maar het puzzelen vind ik al leuk ;) Tips zijn van harte welkom.

Gunther!!
Laatst gewijzigd door Gunther op 17 dec 2007, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Gunther op rondreis!

Bericht door johan1973 »

Gunther schreef:In LA pik ik mijn huurauto op en heb ik deze 17 dagen
Hi Gunther, Probeer Key West toe te voegen (kost wel reistijd), al zul je in/op Miami Beach ook veel plezier hebben; lekkere ontspannen sfeer.
Je zit tijdens het hoogseizoen in het westen. Zal op sommige plekken iets duurder zijn. Motel6 en Travelodge behoren tot de goedkoopste ketens. Met hostels heb ik geen ervaring. Die zitten ook niet overal. Misschien is kamperen iets?
Johan
Gunther
Amerika-ontdekker

Re: Gunther op rondreis!

Bericht door Gunther »

johan1973 schreef:
Gunther schreef:In LA pik ik mijn huurauto op en heb ik deze 17 dagen
Hi Gunther, Probeer Key West toe te voegen
Daar gaan Greyhound bussen vanaf Miami naartoe toch?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer