Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis 2005 in Zuid-oosten en Texas,afsluiten met Florida

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Rondreis 2005 in Zuid-oosten en Texas,afsluiten met Florida

Bericht door Jasmino »

Hoi allemaal,

We gaan dit jaar helaas niet naar ons geliefde vakantieland, maar we zijn erover aan het denken om het voor volgend jaar toch op de planning te zetten.

We denken erover om een reis te maken in het zuid-oosten en Texas van ongeveer 2 weken, en daarna nog 2 weken te relaxen in Florida. We zijn al eerder in Florida geweest, dus dat zit wel snor. Voor Texas en de Zuidoostelijke staten echter, zoeken we nog goede ideeën, tips en adviezen.

In de reis willen we graag de volgende elementen terugzien:
- een goede mix tussen natuur en steden, en eventueel ergens een leuk pretpark
- een snuifje geschiedenis à la North en South (plantages en mooie huizen e.d.)
- We realiseren ons dat Texas wel erg groot is, dus we hoeven uiteraard niet alles te zien. Maar wat wel?
- De steden New Orleans, Atlanta en Memphis spreken ons ook erg aan, maar we kunnen niet alles natuurlijk
- het niet noodzakelijk te starten en eindigen in dezelfde plaats. Om tijd te besparen rijden we liefst van oost naar west of andersom.

Wie helpt ons met het maken van een leuke reis en het geven van tips en adviezen.
Wat mag in deze route niet ontbreken?
Welke Nationale Parken komen in aanmerking?
Welke steden moeten we beslist zien, en welke kunnen we bewaren voor een latere reis?
Heeft iemand misschien nog een leuke planning op de plank liggen?
Welke route bevelen jullie aan?

Met jullie informatie ga ik me alvast inlezen, en dat is dan mijn startpunt voor het maken van een planning.

Alvast bedankt,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ronn3man
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ronn3man »

leuk dat jullie zon reis willen maken, als je in het zuidoosten gaat heb je niet veel N.P. maar Great Smokey mountains is een mooie en verder heb je alleen nog Hot Springs N.P. in Arkansas. ( tenminste volgens mijn boek voor myn neus) Dat is een 24Km2 ( kleinste NP van de USA ) park met als belangrijkste warmwaterbronnen, verder heb je er ook honey island Swamp in de buurt van New Orlean, maar is geen NP, en in Texas vind je de Nps Big Bend en Guadalope Mountains maar liggen beiden aan het westen bijna tegen New Mexico. het is anders handig om ff op http://www.yorintravel.nl te kijken waar ze toevallig ook een rondreis door het zuidoosten reichtign LA maken, je kan er als het goed is ook nog de afl. van zondag downloaden waar hij dus in New Orleans en dat honoy island Swamp komt.
Bart40
Amerikakenner

Re: Rondreis 2005 in Zuid-oosten en Texas,afsluiten met Flor

Bericht door Bart40 »

Veel vragen maar wat je zou kunnen doen is ten eerste een goede grote auto huren ivm de afstanden. Je zou kunnen beginnen in Dallas. Je zou dan twee nachten kunnen blijven omdat je pas in de namiddag aankomt.
De volgende dag zou je s'ochtends naar Southfork kunnen gaan en dan in de middag naar het oude centrum waar ook de plaats is waar Kennedy vermoord is. Het gebouw waaruit de schoten gelost werden is een soort museum daarover. Zeer indrukwekkend. Het oude centrum is niet groot en best leuk (terassen enzo) De dag daarop zou je naar San Antonio kunnen gaan ook weer twee nachten. De dag van aankomst zou je de Alamo en/of de Mission trail kunnen doen. De volgende dag zou je naar Sea World kunnen gaan. Vanuit San Antonio zou je naar Carlsbad in New Mexico kunnen gaan voor 3 nachten en dan heb je 1 dag voor Carlsbad Caverns en 1 dag voor Guadalupe Mountains. Vandaar uit naar Big Bend ook voor 3 nachten heb je zeker 2 volle dagen voor dit grote en prachtige park, je kan zelfs 4 nachten en dus 3 dagen in het park doorbrengen.
Vandaaruit een lange rit richting het oosten en dan zou ik over die I10 voorbij Houston proberen te komen, je zit met die afstanden en dan maar zover mogelijk rijden als je kan. Vroeg te veld dus. Dan zou je vandaaruit naar Oak Alley kunnen rijden vlakbij Baton Rouge.
Ik heb op http://community.webshots.com/user/poon36 wat foto's van Texas en ook Oak Alley geplaatst. Ook op http://www.oakalleyplantation.com/ kan je wat van de plantage zien.
Wij hebben er in 2000 overnacht in 1 van de cottages op het terrein.
Het is een hele mooie plantage en absoluut de moeite waard.
Ook niet zover daar vandaan in StFrancisville een aantal van die antabellums zoals die huizen genoemd worden.
Kijk op http://www.stfrancisvilleovernight.com/ ... tions.html voor een lijst en voor het echte North and South gevoel moet je dan naar de Greenwood plantation omdat die gebruikt is voor de tv serie North and South. De filmmaatschappij heeft zelfs het huis aangepast om het nog orgineler te laten lijken (opnieuw heel duur laten behangen) Er ligt ook een fotoboek met een bedankwoord van de maatschappij.
Natchez is ook mooi maar Oak Alley en Greenwood zijn plantages en in Natchez is een plaats en de huizen zijn meer stadshuizen dus dat zou je eventueel kunnen overslaan
Ben je geintereseerd in de civil war zou je Vicksburg nog kunnen overwegen, er is daar zelfs een national park aan de slag gewijd. Kijk op http://www.nps.gov/vick/home.htm. Tja en vandaar uit zou naar New Orleans kunnen gaan daar zeker een dag rondkijken. Vanuit New Orleans is het een kleine 4 uur naar Pensacola in Florida en daar kan je aan het strand liggen. Onderweg kan je nog stoppen in Biloxi waar ook oude huizen staan. Florida is ook behoorlijk groot, van Pensacola naar bv Orlando is 450 mijl. Het is een mooi gebied maar ik zou niet in de zomer gaan vanwege de vochtige hitte maar bv begin oktober of eind september.
jta
Amerika-expert

houston

Bericht door jta »

indien interesse in ruimtevaart: in houston heb je het nasa-centrum dat je kan bezoeken. van daaruit worden alle ruimtevluchten gecontroleerd. ,,houston, we have a problem".....
jacques
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

IK ga 23 mei een 26 daagse reis maken. Heb een leuke route uitgestippeld. Orlando - via Okefenokee Nat. Wildlife ( Swamps) naar Brunswick (GA) - Charleston (SC) - Milledgeville (GA) via Blue Ridge - Dillard (GA) - via Smokey Mountains - Gatlinburg (TN) - Nashville (TN) - Memphis (TN) - Tupelo - via Natchez Trace Parkway - Vicksburg(MI) - Natchez(MI) - St. Francisville (LS) - New Orleans(LS) - Monroeville(AL) - Thomasville (GA)- Orlando. Ik wil de hele grote drukte vermijden en slaap daarom liever iets buiten de drukte. Heb alle info van Google en natuurlijk van deze site. Mooie huizen, historie en natuur staan bij mij bovenaan. Maar ook het verblijven in kleinere plaatsen leek mij aantrekkelijk. De aanwezigheid van een Appelbee is ook nooit weg :wink:
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Na terugkomst 9 17 juni) mag je altijd vragen aan mij stellen! 8)
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor jullie reacties, allemaal! Ik ga ze allemaal uitprinten en bij de hand houden als ik de reisboeken ga doorspitten. Ik zal zeker later nog meer gedetailleerde vragen hebben, maar nu ga ik eerst maar eens verder met lezen.

Ik meld me weer opnieuw! Intussen: als je nog tips hebt, blijf ze gewoon spuien!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer