Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route 2008 - voorlopige planning - julie advies
-
wendyjol
- Amerikakenner
Route 2008 - voorlopige planning - julie advies
De eerste aanzet is klaar. Natuurlijk plaats ik die hier, omdat ik graag wordt voorzien van jullie deskundig advies.
Dag 1 Amsterdam – New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York – Denver
Dag 6 Denver
Dag 7 Six Flags
Dag 8 Denver – Estes Park
Dag 9 RMNP
Dag 10 Estes Park – Hill City
Dag 11 Custer SP
Dag 12 Badlands NP/Black Hills
Dag 13 Badlands NP/Black Hills
Dag 14 Hill City – Sheridan
Dag 15 Sheridan – Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Grand Teton
Dag 20 Grand Teton
Dag 21 Jackson – Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Las Vegas – Mexican Hat
Dag 25 Mexican Hat – Torrey
Dag 26 Capitol Reef
Dag 27 Torrey – Moab
Dag 28 Arches
Dag 29 Arches
Dag 30 Canyonlands
Dag 31 Canyonlands of Arches
Dag 32 Moab – Denver
Dag 33 Island Kingdom Waterpark
Dag 34 Vliegen Denver – Amsterdam
Dag 35 Aankomst Amsterdam
Dag 1 Amsterdam – New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York – Denver
Dag 6 Denver
Dag 7 Six Flags
Dag 8 Denver – Estes Park
Dag 9 RMNP
Dag 10 Estes Park – Hill City
Dag 11 Custer SP
Dag 12 Badlands NP/Black Hills
Dag 13 Badlands NP/Black Hills
Dag 14 Hill City – Sheridan
Dag 15 Sheridan – Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone
Dag 18 Yellowstone
Dag 19 Grand Teton
Dag 20 Grand Teton
Dag 21 Jackson – Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
Dag 24 Las Vegas – Mexican Hat
Dag 25 Mexican Hat – Torrey
Dag 26 Capitol Reef
Dag 27 Torrey – Moab
Dag 28 Arches
Dag 29 Arches
Dag 30 Canyonlands
Dag 31 Canyonlands of Arches
Dag 32 Moab – Denver
Dag 33 Island Kingdom Waterpark
Dag 34 Vliegen Denver – Amsterdam
Niets dan lof wat betreft de eerste 20 dagen wat mij betreft. Dan knal je in een dag naar Las Vegas vanaf Jackson (11 uur rijden) en van LV naar Mexican Hat, tenminste 7 uur als je de snelste route neemt en nergens stopt. Zijn jullie al eens in Page geweest? En hebben jullie ut12 tussen Bryce en Torrey al eens bezocht? Welke tijd van het jaar gaan jullie? Ik heb de indruk dat Las Vegas een must is want dat is een behoorlijke omweg. Ik zie dat jullie al in Bryce en Zion zijn geweest en dat nu ook Monument Valley op de lijst zal staan. Om het allemaal te zien zou ik willen adviseren om 1 dag minder GTNP te doen en 1 dag minder in Moab. Dan zou dit kunnen (ervan uitgaande dat je in 11 uur van Jackson naar Las Vegas rijdt)
Dag 23: Las Vegas-St. George-Colorado City-Fredonia-Jacob Lake-Marble Canyon-Lees Ferry, Navajo Bridge-Page. (Neem hier maar een dag rijden voor)
Dag 24: Page
Dag 25: Page-Kanab-Bryce-ut12-Torrey
Dag 26: Torrey (Capitol Reef en weer ut12)
Dag 27: Torrey-Hanksville-Natural Bridges NM, Muley Point-Moki Dugway-Gooseneck SP-Mexican Hat.
Dag 28: Monument Valley 's morgens en naar Moab 's middags via Bluff
Dag 29: Arches NP
Dag 30: Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse Point SP
Dag 31: Extra dag Moab.
Dag 32: Moab-Denver
Dag 33: etc.
Laat maar weten hoe je dit vindt en de anderen zullen er nog wel veel aan toevoegen.
Happy planning
Yeehaw
Dag 23: Las Vegas-St. George-Colorado City-Fredonia-Jacob Lake-Marble Canyon-Lees Ferry, Navajo Bridge-Page. (Neem hier maar een dag rijden voor)
Dag 24: Page
Dag 25: Page-Kanab-Bryce-ut12-Torrey
Dag 26: Torrey (Capitol Reef en weer ut12)
Dag 27: Torrey-Hanksville-Natural Bridges NM, Muley Point-Moki Dugway-Gooseneck SP-Mexican Hat.
Dag 28: Monument Valley 's morgens en naar Moab 's middags via Bluff
Dag 29: Arches NP
Dag 30: Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse Point SP
Dag 31: Extra dag Moab.
Dag 32: Moab-Denver
Dag 33: etc.
Laat maar weten hoe je dit vindt en de anderen zullen er nog wel veel aan toevoegen.
Happy planning
Yeehaw
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Wendy, dat wordt een hele mooie reis, wij hebben hem ook ongeveer zo gereden.
Jackson-Las Vegas zou ik ook niet aanraden in één dag.
En het gedeelte vanaf Las Vegas naar Moab vind ik op de één of andere manier niet zo logisch in elkaar zitten, maar ik kan er de vinger niet op leggen wat het precies is.
Misschien het stuk Las Vegas -Mexican Hat. Datr vind ik ook een erg lang stuk voor één dag.
Gevoelsmatig zou ik eerst van Las Vegas naar Capitol Reef gaan.
Zo te zien komen we elkaar dit keer nergens tegen, wij gaan noordelijker. Alleen Yellowstone en Grand Teton doen wij ook maar daar zijn wij waarschijnlijk aan het begin van onze reis.
Veel succes met plannen en misschien ten overvloede : ons reisverslag 2006 ken je al hè?
Marjon
Jackson-Las Vegas zou ik ook niet aanraden in één dag.
En het gedeelte vanaf Las Vegas naar Moab vind ik op de één of andere manier niet zo logisch in elkaar zitten, maar ik kan er de vinger niet op leggen wat het precies is.
Misschien het stuk Las Vegas -Mexican Hat. Datr vind ik ook een erg lang stuk voor één dag.
Gevoelsmatig zou ik eerst van Las Vegas naar Capitol Reef gaan.
Zo te zien komen we elkaar dit keer nergens tegen, wij gaan noordelijker. Alleen Yellowstone en Grand Teton doen wij ook maar daar zijn wij waarschijnlijk aan het begin van onze reis.
Veel succes met plannen en misschien ten overvloede : ons reisverslag 2006 ken je al hè?
Marjon
-
wendyjol
- Amerikakenner
Thanks Yeehaw, Carola en Marjon
Page (Antelope Canyon) zijn we al geweest en ook Bryce en Zion hebben we al gezien. De 89 hebben we ook al gereden, we hebben ook de Wave in 2004 al gezien.
De 12 hebben we nog niet gereden, zou ik ook best wel willen, maar Monument Valley staat nog op het verlanglijstje.
Ik weet dat 11 uur rijden lang is, maar hier in Europa rijden we ook van en naar Toscane in één dag (1500 km) of naar Barcelona (1400 km). De kinderen willen absoluut nog een keer keer naar Vegas, vandaar die "omweg"........
Kan iemand voor mij uitrekenen hoe lang het traject Las Vegas - Cedar City - Tropic - Escalante - Torrey rijden is?
Page (Antelope Canyon) zijn we al geweest en ook Bryce en Zion hebben we al gezien. De 89 hebben we ook al gereden, we hebben ook de Wave in 2004 al gezien.
De 12 hebben we nog niet gereden, zou ik ook best wel willen, maar Monument Valley staat nog op het verlanglijstje.
Ik weet dat 11 uur rijden lang is, maar hier in Europa rijden we ook van en naar Toscane in één dag (1500 km) of naar Barcelona (1400 km). De kinderen willen absoluut nog een keer keer naar Vegas, vandaar die "omweg"........
Kan iemand voor mij uitrekenen hoe lang het traject Las Vegas - Cedar City - Tropic - Escalante - Torrey rijden is?
Blij dat ik niet bij jou in de auto zit met je 1500 kms op een dag. Las Vegas naar Torrey is 7 uur rijden, maar helaas is er een aantal niet te missen stops zoals Kolob Canyon, Cedar Breaks NM, Red Canyon en http://www.scenicbyway12.com.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Komt me bekend voorwendyjol schreef: De kinderen willen absoluut nog een keer keer naar Vegas, vandaar die "omweg"........
Volgens Streets & Trips bijna 8 uur.wendyjol schreef: Kan iemand voor mij uitrekenen hoe lang het traject Las Vegas - Cedar City - Tropic - Escalante - Torrey rijden is?
Is het misschien een optie om in Las Vegas te eindigen?
Marianne
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route 2008 - voorlopige planning - julie advies
Het heet geen Six Flags meer, ze zijn weer op eigen benen en hebben hun oude naam weer genomen: Elitch Gardens. Ik neem aan dat je er ook niet meer in kunt met een Six Flags pass.wendyjol schreef: Dag 5 New York – Denver
Dag 6 Denver
Dag 7 Six Flags
Verder een mooie route.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Wendy,
Mooie route, lijkt erg op de route die wij in 2004 hebben gereden. Misschien handig om ons reisverslag te lezen? Je vind het op mijn blog, zie onderschrift.
Groetjes
Jacqueline
Mooie route, lijkt erg op de route die wij in 2004 hebben gereden. Misschien handig om ons reisverslag te lezen? Je vind het op mijn blog, zie onderschrift.
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik durf natuurlijk Marianne niet tegen te spreken, dus eindigen in Las Vegas is een goed idee.wendyjol schreef:Dat is een goed idee!!Martin & Marianne schreef: Is het misschien een optie om in Las Vegas te eindigen?
Marianne
Dan zou het laatste deel van de reis als volgt worden
Grand Teton - Moab - Torrey - Monument Valley - Vegas......
Ik ga weer eens puzzelen
Grand Teton - Moab - Mesa Verde (+ eventueel Durango) - Monument Valley - Torrey - Scenic Byway 12 - Cedar Breaks - Zion Kolob gedeelte (niet echt heel bijzonder maar je komt er dan toch langs; je kan er een "ratelslang-wandeling" doen naar een uitzichtpunt) - Las Vegas. (Niet allemaal op 1 dag natuurlijk
Kortom puzzeltijd.
Martin
-
wendyjol
- Amerikakenner
We hebben geboekt en jullie advies ter harte genomen. We vliegen dus terug van Las Vegas
Het laatste deel van de route wordt waarschijnlijk als volgt:
Dag 20 Grand Teton
Dag 21 Jackson – …….
Dag 22 ………….. – Moab
Dag 23 Canyonlands
Dag 24 Arches
Dag 25 Arches
Dag 26 Canyonlands / Arches
Dag 27 Moab – Mexican Hat
Dag 28 Mexican Hat - Torrey
Dag 29 Capitol Reef
Dag 30 Torrey – Escalante / Tropic
Dag 31 Escalante / Tropic – Las Vegas
Dag 32 Las Vegas
Dag 33 Las Vegas
Dag 34 Vliegen Las Vegas – Amsterdam
Ik heb een aanvraag gedaan bij Gouldings Lodge voor een cabin. Voor de rest nog niets vast (behalve de terugvlucht).
Nog suggesties of tips??
Het laatste deel van de route wordt waarschijnlijk als volgt:
Dag 20 Grand Teton
Dag 21 Jackson – …….
Dag 22 ………….. – Moab
Dag 23 Canyonlands
Dag 24 Arches
Dag 25 Arches
Dag 26 Canyonlands / Arches
Dag 27 Moab – Mexican Hat
Dag 28 Mexican Hat - Torrey
Dag 29 Capitol Reef
Dag 30 Torrey – Escalante / Tropic
Dag 31 Escalante / Tropic – Las Vegas
Dag 32 Las Vegas
Dag 33 Las Vegas
Dag 34 Vliegen Las Vegas – Amsterdam
Ik heb een aanvraag gedaan bij Gouldings Lodge voor een cabin. Voor de rest nog niets vast (behalve de terugvlucht).
Nog suggesties of tips??
Prachtig!!
21: Jackson-Salt Lake City
22. Salt Lake City-Moab
of
21: Jackson-Flaming Gorge
22: Flaming Gorge-Grand Junction-Moab.
Misschien wil je na al dat natuurgeweld wel eens een nacht in een stad (SLC) zitten en omdat je lekker de tijd hebt zou ik aanraden van SLC over de interstates I15 en !70 naar Moab te rijden. Het stuk over de I70 is prachtig tussen Salina en Green River.
Van Jackson naar SLC zou je langs Bear Lake kunnen rijden.
Flaming Gorge (boven Vernal) is prachtig en de route door Colorado via Vernal ook. In Grand Junction zou je het weinig bezochte Colorado NM kunnen bezoeken. Ik heb beide routes gereden en voor beiden is wat te zeggen.
Yeehaw
21: Jackson-Salt Lake City
22. Salt Lake City-Moab
of
21: Jackson-Flaming Gorge
22: Flaming Gorge-Grand Junction-Moab.
Misschien wil je na al dat natuurgeweld wel eens een nacht in een stad (SLC) zitten en omdat je lekker de tijd hebt zou ik aanraden van SLC over de interstates I15 en !70 naar Moab te rijden. Het stuk over de I70 is prachtig tussen Salina en Green River.
Van Jackson naar SLC zou je langs Bear Lake kunnen rijden.
Flaming Gorge (boven Vernal) is prachtig en de route door Colorado via Vernal ook. In Grand Junction zou je het weinig bezochte Colorado NM kunnen bezoeken. Ik heb beide routes gereden en voor beiden is wat te zeggen.
Yeehaw
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Als je overweegt om in Salt Lake City te overnachten is het misschien leuk om het Antelope Island SP te bezoeken. Dit is een eiland in het grote zoutmeer wat je over een soort dijk kunt bereiken. Je kunt hier prachtig de zon zien ondergaan terwijl je heerlijk ligt te drijven in het zoute water. Voor dat je in het water bent stinkt het wel en er zijn veel vliegjes, maar eenmaal in het water het je nergens meer last van. Wij vonden dit een hele bijzondere ervaring.

Misschien heb je iets aan onze verslagen? Voor het eerste gedeelte van jullie reis kun je in 2007 lezen en voor het tweede gedeelte in 2005.
Ook het zwemmen in Yellowstone is misschien een tip voor jullie. Bij de Firehole River en net ten noorden van Mammoth zijn hier hele leuke plekjes voor.
Elly

Misschien heb je iets aan onze verslagen? Voor het eerste gedeelte van jullie reis kun je in 2007 lezen en voor het tweede gedeelte in 2005.
Ook het zwemmen in Yellowstone is misschien een tip voor jullie. Bij de Firehole River en net ten noorden van Mammoth zijn hier hele leuke plekjes voor.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4333 Weergaves