Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hulp en tips bij tussenstops Chicago.
Hulp en tips bij tussenstops Chicago.
Goedenavond allemaal
In juni gaan we vliegen naar Vegas via Chicago. Nu hebben wij wel meer gevlogen naar Amerika, maar altijd rechtstreeks. Nu moeten we via via. Mijn vraag is hoe gaat het nu in z'n werk in Chicago. Het enigste wat ik weet is dat we de koffers af moeten halen en weer opnieuw aanbieden. Maar wat moet ik er mij bij voorstellen ? Moet je ver lopen, wordt je geholpen of moet je het zelf uitzoeken.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Wie o wie heeft al eens een overstap gemaakt in C naar LV ?????
Zijn er nog anderen die toevallig op 2 juni om 11.55 u vliegen met UA ??
In juni gaan we vliegen naar Vegas via Chicago. Nu hebben wij wel meer gevlogen naar Amerika, maar altijd rechtstreeks. Nu moeten we via via. Mijn vraag is hoe gaat het nu in z'n werk in Chicago. Het enigste wat ik weet is dat we de koffers af moeten halen en weer opnieuw aanbieden. Maar wat moet ik er mij bij voorstellen ? Moet je ver lopen, wordt je geholpen of moet je het zelf uitzoeken.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Wie o wie heeft al eens een overstap gemaakt in C naar LV ?????
Zijn er nog anderen die toevallig op 2 juni om 11.55 u vliegen met UA ??
Groetjes, Nel
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoy,
Helaas niet op C de overstap gemaakt maar op Minneapolis vlogen met Northwest wel een hop naar LV.
Ik denk niet dan er veel verschil in is alleen is C veel groter, meestal zit een maatschappij met zijn vluchten aan dezelfde pier maar toch zeker in dezelfde terminal.
C is je eerste stop en dus moet je door de douane zoals je op een rechtstreekse vlucht moet daarna je koffers weer inleveren voor de binnenlandse vlucht meestal kan dat binnen 50 tot 100 meter lopen.
hou er rekening mee dat je op je tweede vlucht waarschijnlijk geen maaltijd zal krijgen (wel te koop aan boord) dus kijk op C even of je wat te eten kan kopen (mag gewoon mee het vliegtuig in)
Wij hadden zelfs nog genoeg tijd om buiten even een peukje te doen, maar dat ligt aan je overstaptijd
Goede vakantie.
Gr. Rob
Helaas niet op C de overstap gemaakt maar op Minneapolis vlogen met Northwest wel een hop naar LV.
Ik denk niet dan er veel verschil in is alleen is C veel groter, meestal zit een maatschappij met zijn vluchten aan dezelfde pier maar toch zeker in dezelfde terminal.
C is je eerste stop en dus moet je door de douane zoals je op een rechtstreekse vlucht moet daarna je koffers weer inleveren voor de binnenlandse vlucht meestal kan dat binnen 50 tot 100 meter lopen.
hou er rekening mee dat je op je tweede vlucht waarschijnlijk geen maaltijd zal krijgen (wel te koop aan boord) dus kijk op C even of je wat te eten kan kopen (mag gewoon mee het vliegtuig in)
Wij hadden zelfs nog genoeg tijd om buiten even een peukje te doen, maar dat ligt aan je overstaptijd
Goede vakantie.
Gr. Rob
-
Sonia
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Beste Girl_2004,
Dit is helaas geen antwoord op je bericht, maar wel een gelijkaardige vraag. Wij vliegen namelijk begin augustus met Delta naar Washington DC en maken daarbij een tussenstop in Atlanta. Omdat we daar slechts 1u45 overstaptijd hebben, vragen wij ons eveneens af: is dat voldoende om alle formaliteiten af te werken en hoe zit dat nu eigenlijk met die bagage? Atlanta lijkt mij een enorm grote luchthaven! Wijst alles zichzelf een beetje uit? Wie heeft hiermee ervaring?
Alvast hartelijk dank!
Dit is helaas geen antwoord op je bericht, maar wel een gelijkaardige vraag. Wij vliegen namelijk begin augustus met Delta naar Washington DC en maken daarbij een tussenstop in Atlanta. Omdat we daar slechts 1u45 overstaptijd hebben, vragen wij ons eveneens af: is dat voldoende om alle formaliteiten af te werken en hoe zit dat nu eigenlijk met die bagage? Atlanta lijkt mij een enorm grote luchthaven! Wijst alles zichzelf een beetje uit? Wie heeft hiermee ervaring?
Alvast hartelijk dank!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoi Sonia,
Ja, het zal genoeg tijd zijn, tenzij er vertragingen optreden. De luchtvaartmaatschappijen hebben nl. minimum overstap tijden voor al hun routes en geen enkele goede reisagent zal die korter maken.
Jullie vluchten stonden zo op het scherm van de reisagent, dus is dat lang genoeg om over te stappen.
Wil niet zeggen, dat je niet misschien moet rennen, maar bijna 2 uur lijkt me plenty.
Hoe lang blijven jullie in DC en wat gaan julllie hier doen? Ik hoor het wel als je hulp of ideeen nodig hebt.
Ja, het zal genoeg tijd zijn, tenzij er vertragingen optreden. De luchtvaartmaatschappijen hebben nl. minimum overstap tijden voor al hun routes en geen enkele goede reisagent zal die korter maken.
Jullie vluchten stonden zo op het scherm van de reisagent, dus is dat lang genoeg om over te stappen.
Wil niet zeggen, dat je niet misschien moet rennen, maar bijna 2 uur lijkt me plenty.
Hoe lang blijven jullie in DC en wat gaan julllie hier doen? Ik hoor het wel als je hulp of ideeen nodig hebt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik ben vele malen in Chicago overgestapt, en het is een erg uitgestrekt vliegveld (Atlanta ook, overigens). Hetzelfde geldt voor jou als voor Sonia, de tijd, die gegeven wordt om over te stappen is tenminste de minimum tijd, die de luchtvaartmaatschappij ervoor geeft.
Je koffers haal je op en dan ga je door de douane, daarna staan er mensen klaar om je koffers weer over te nemen en door te checken. Je hoeft dus niet met al je koffers het hele vliegveld over.
Hoe ver je zult moeten lopen weet ik niet, want dat hangt af van waar je vliegtuig aankomt en uit welke terminal je weer naar LV vertrekt.
Chicago O'Hare is wel een leuk vliegveld, vind ik. Heel modern.
Je koffers haal je op en dan ga je door de douane, daarna staan er mensen klaar om je koffers weer over te nemen en door te checken. Je hoeft dus niet met al je koffers het hele vliegveld over.
Hoe ver je zult moeten lopen weet ik niet, want dat hangt af van waar je vliegtuig aankomt en uit welke terminal je weer naar LV vertrekt.
Chicago O'Hare is wel een leuk vliegveld, vind ik. Heel modern.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
Sonia
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt Petra, jouw bijdrage op dit forum verdient echt wel een pluim! Ik heb ook met interesse je artikel over Washington DC gelezen. En wat een prachtige foto's! Om kort op je vraag te antwoorden (want hiermee wijken we wel van het item af): we zullen 'slechts' een paar dagen in Washington DC verblijven - noem het een eerste kennismaking - om daarna ook nog New York en de Niagara Falls te bezoeken; vervolgens naar Jackson te vliegen voor enkele dagen Yellowstone en zo naar het zuiden af te zakken tot Las Vegas. In tegenstelling tot onze eerste reis naar de VS (2002) gaan we nu dus niet rechtstreeks vliegen (ook bij de terugvlucht is er een tussenstop in Atlanta) en op onze binnenlandse vlucht is er eveneens een overstap voorzien in Salt Lake City. Hopelijk gaat alles goed!
Groetjes, sonia
Groetjes, sonia
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Hulp en tips bij tussenstops Chicago.
Hallo Nel,In juni gaan we vliegen naar Vegas via Chicago. Nu hebben wij wel meer gevlogen naar Amerika, maar altijd rechtstreeks. Nu moeten we via via. Mijn vraag is hoe gaat het nu in z'n werk in Chicago. Wie o wie heeft al eens een overstap gemaakt in C naar LV ?????
Een late reactie, maar ik ben nog niet zo lang "lid van de club".
Op 27 aug. 2003 (mijn verjaardag) zijn wij van Amsterdam naar Las Vegas gevlogen via Chicago met UA. Het vliegtuig vertrok 4 uur te laat vanaf A'dam, met als gevolg dat we de aansluiting misten in Chicago. Op schiphol werden wij al overgeboekt naar een latere vlucht naar Vegas.
Je baalt natuurlijk, maar uiteindelijk werd alles keurig geregeld.
In Chicago gingen we eerst door de douane, daarna de koffers opgehaald en borden volgen "transitpassengers". Je hoeft niet ver te lopen. Je wordt vanzelf "opgevangen" en kunt je koffers zo achterlaten.
Alles wijst zich vanzelf. Het voordeel is dat je in Las Vegas niet meer door de douane hoeft (is gewoon een binnenlandse vlucht). Geen maaltijd meer gehad, dus moet je iets kopen "voor onderweg".
Uiteindelijk kwamen we om plm. 23.30 u plaatselijke tijd aan en was er geen sprake meer van een "leuke verjaardagsavond".Doodmoe naar bed.
In Chicago moesten we een formulier invullen i.v.m. de vertraging en in oktober kregen wij 2 vouchers thuisgestuurd ter waarde van ieder 200 dollar te besteden op een volgende vlucht.
Je snapt wel dat wij nu dus heel "goedkoop" vliegen op 28 mei.
Zo heeft alles zijn voordeel!!!
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Hoi Marjan
beter laat dan nooit. Ik ben nu al wat meer gerust gesteld. Veel advies gehad van alles wijst zichzelf, maar jou aanduiding geeft net wat meer inhoud aan een advies.
We zijn lekker aan het aftellen. Ben er nog nooit geweest, maar ik denk dat we tijd tekortkomen. Dus moeten we helaas terug
Bedankt voor je advies. Jullie ook heel veel plezier gewenst met je USA reis.
Nel
beter laat dan nooit. Ik ben nu al wat meer gerust gesteld. Veel advies gehad van alles wijst zichzelf, maar jou aanduiding geeft net wat meer inhoud aan een advies.
We zijn lekker aan het aftellen. Ben er nog nooit geweest, maar ik denk dat we tijd tekortkomen. Dus moeten we helaas terug
Bedankt voor je advies. Jullie ook heel veel plezier gewenst met je USA reis.
Nel
Groetjes, Nel
Girl_2004
Hallo,
wat meer dan een week geleden terug van Vegas.
Van uit Brussel vlogen wij via Chicago naar Las Vegas.
Aankomst in Chicago in Terminal 5 (de 'international terminal').
Nu volg je de bordjes waar je de immigaratiediensten voorbij moet en hierna je de bagage moet ophalen. Eenmaal de bagage opgehaald, begeeft u zich naar de douane (heel dicht bij de bagagecarroussels). Nadat u de douane voorbij bent staat er over 't algemeen een vertegenwoordiger van uw vliegtuigmaatschappij. Via een dubbele deur komt u bij de diverse maatschappijen. Hier geeft u de bagage af. Deze wordt echter eerst helemaal gescreend. Hierop kunt u verder. U volgt de bordjes waar je de 'shuttle' neemt naar terminal 3. Hier aangekomen wordt je opnieuw helemaal gescreend. Nadat dit gedaan is kunt u zich begeven naar jullie gate.
Met 2 uur hebt u wel voldoende tijd om dit trajekt te doorlopen. Wel duurt het lang wanneer de opgehaalde bagage moet gescreend worden door de maatschappij. Dus hou u onderweg niet bezig met winkelen en shoppen. Doe dit pas als u van de bagage verlost bent en u aangekomen bent in terminal 3.
Goeie reis
Makki
my 2c
Je zult de meeste tijd kwijt zijn in Terminal 5 als je door Immigration heen moet. In tegenstelling tot een luchthaven als Schiphol (waarbij alle terminals onder een dak te vinden zijn) zijn O'Hare Terminals echt fysiek andere gebouwen. Geen probleem want een rail (beetje metro-achtig) transporteert je en je bent binnen 15 minuten in de andere terminal.
Hier is een link naar een website met alle terminals. Aan de rechterkant staan alle maatschappijen dus als je weet met welke maatschappij je doorvliegt, kun je opzoeken in welke terminal je moet zijn. Zoals Petra al zei, O'Hare is een modern vliegveld en alles is redelijk duidelijk aangegeven.
Jammer dat je alleen doorvliegt. Chicago is een van de mooiste en leukste grote steden in de VS. Veel plezier.
Hier is een link naar een website met alle terminals. Aan de rechterkant staan alle maatschappijen dus als je weet met welke maatschappij je doorvliegt, kun je opzoeken in welke terminal je moet zijn. Zoals Petra al zei, O'Hare is een modern vliegveld en alles is redelijk duidelijk aangegeven.
Jammer dat je alleen doorvliegt. Chicago is een van de mooiste en leukste grote steden in de VS. Veel plezier.
Je vliegt waarschijnlijk met United vandaar de overstap in Chicago.
Ik zou aan je conditie gaan werken en dit is geen geintje. Ben net terug uit Las Vegas en heen vlogen via Washington wat een kleinere luchthaven is. We hadden 1 uur en 3 kwartier en waren redelijk snel het vliegtuig uit in Washington. Er stond een enorme rij en twee loketten open. Op een gegeven moment deden ze meer loketten open. In ieder geval moesten we onze koffers een stukje meenemen en op een andere band zetten.
Dit alles ging in de looppas want het was krap tijd. Daarna rennen naar het vliegtuig en net op tijd erin. Stressen dus. Op de terugreis spraken we andere Nederlanders die heen via Chicago naar Las Vegas vlogen en die hadden dus allemaal hun aansluitendevlucht gemist door die contoles.
Ze konden wel 2 uur later mee dus dat viel nog wel mee. Het is maar net wat je wilt. Ik zou even navragen of er nog meer vluchten naar Las Vegas gaan mocht je je vlucht missen dat scheelt een hoop stress. Bovendien is het in juni nog lang licht dus in het donker hoef je dan niet te rijden.
Ik zou aan je conditie gaan werken en dit is geen geintje. Ben net terug uit Las Vegas en heen vlogen via Washington wat een kleinere luchthaven is. We hadden 1 uur en 3 kwartier en waren redelijk snel het vliegtuig uit in Washington. Er stond een enorme rij en twee loketten open. Op een gegeven moment deden ze meer loketten open. In ieder geval moesten we onze koffers een stukje meenemen en op een andere band zetten.
Dit alles ging in de looppas want het was krap tijd. Daarna rennen naar het vliegtuig en net op tijd erin. Stressen dus. Op de terugreis spraken we andere Nederlanders die heen via Chicago naar Las Vegas vlogen en die hadden dus allemaal hun aansluitendevlucht gemist door die contoles.
Ze konden wel 2 uur later mee dus dat viel nog wel mee. Het is maar net wat je wilt. Ik zou even navragen of er nog meer vluchten naar Las Vegas gaan mocht je je vlucht missen dat scheelt een hoop stress. Bovendien is het in juni nog lang licht dus in het donker hoef je dan niet te rijden.
-
Made in Holland
- Amerikafan
Wachttijden doanne
Afgelopen zaterdag via Minneapolis gevlogen.
Wachttijd bij de doanne nog geen 2 minuten (ja echt, zo kort).
Ik had me al voorbereid, maar dit was echt super snel.
Leon
Wachttijd bij de doanne nog geen 2 minuten (ja echt, zo kort).
Ik had me al voorbereid, maar dit was echt super snel.
Leon
-
Antoinette
- Amerikafan
Wij zijn 3 jaar geleden via Chicago naar LA gegaan.
en volgens mij werden wij met een treintje naar de andere kant van het vliegveld gebracht er was toen ruim voldoende tijd om over te stappen.
De terugweg was minder wij hadden toen maar 5 minuten en dat hebben
we dus niet gehaald. Met het gevolg dat we daar dus stonden en dat het nog al moelijk was om een andere vlucht te krijgen.
Lufthansa wilde ons niet, United had pech. Uiteindelijk zijn we via Londen teruggevlogen, de koffers waren wel spoorloos maar ook uiteindelijk wel weer gevonden.
Het moraal van dit verhaal, bekijk ook de tijden voor de terugreis, wij vonden het al krap maar volgens de organisatie had nog nooit iemand op deze manier de vlucht gemist, maar eens moet er een eerste zijn.
en volgens mij werden wij met een treintje naar de andere kant van het vliegveld gebracht er was toen ruim voldoende tijd om over te stappen.
De terugweg was minder wij hadden toen maar 5 minuten en dat hebben
we dus niet gehaald. Met het gevolg dat we daar dus stonden en dat het nog al moelijk was om een andere vlucht te krijgen.
Lufthansa wilde ons niet, United had pech. Uiteindelijk zijn we via Londen teruggevlogen, de koffers waren wel spoorloos maar ook uiteindelijk wel weer gevonden.
Het moraal van dit verhaal, bekijk ook de tijden voor de terugreis, wij vonden het al krap maar volgens de organisatie had nog nooit iemand op deze manier de vlucht gemist, maar eens moet er een eerste zijn.
Chicago O'hare is een prima vliegveld. Ik kom er net vandaan. Ik heb er al een tussenstop gemaakt toen ik naar San Francisco vloog en dat ging er gemakkelijk. Je stapt uit het vliegtuig en volgt de mede passagiers naar de customs. Je kunt niet echt een andere kant op, dus het wijst zichzelf. Ik ben in ieder geval nog nooit verkeerd gelopen
Je komt dan bij een aantal balies waar je de groene kaart moet laten zien en je paspoort. Gelijk achter de balies zijn de carosels met je koffer. Op een monitor staat het vluchtnummer, maar het caroselnummer word ook in het vliegtuig gezegd na de landing. Dan is het een kwestie van de koffer pakken en opnieuw inklaren. na de douane is er aan de rechterkant een band waar je de koffer weer op kunt zetten. Net na de klapdeuren. Er staan ook mensen die je kunnen helpen. Daarna is het een kwestie van de juiste gate weer vinden. Wijst allemaal zichzelf. Niet echt iets om je ongerust over te maken. Ik ben ook een keer gevlogen via Engeland en dat was wel lastig, want ik wist niet dat ik Flightconnections moest hebben en nam de verkeerde en stond dus weer buiten. In Chicago is dat niet echt moeilijk. Perfect vliegveld al zeg ik het zelf 
Halloo,
Ik ben vorig jaar van Brussel naar Tulsa gevlogen,met tussenstop Chicago.Toen ik mijn koffer in Brussel incheckte kwam er een paars lintje aan te zitten....?Geen flauw idee had ik op dat moment wat daarvan de bedoeling was.Eenmaal in Chicago aangekomen liep ik gewoon achter al de mensen aan(ik reis altijd alleen),want iedereen moet zijn koffer daar ophalen.Toen ik dat eenmaal had ben ik gaan kijken waar ik mijn koffer weer moest inchecken voor naar Tulsa te gaan.En toen zag ik op de grond,paarse lijnen,gele,blauwe...wat ik me kan herrineren in ieder geval.Paars was dus Tulsa en die lijn volg je en dan staat er ook nog iemand die je de wijs wijst en aan wie je alles kunt vragen.Aan het einde van de paarse lijn kon ik mijn koffer weer inchecken.Alles staat vrij goed aangegeven en het personeel is behulpzaam moet ik zeggen.
De enige ramp was dat ik in plaats van 3 uren,7 uren heb moeten wachten.Het is een enorm groot en druk vliegveld,je weet niet wat je ziet.
En beter één keer te veel iemand om advies vragen en dat je in een verkeerde terminal terecht komt.
Ik ben vorig jaar van Brussel naar Tulsa gevlogen,met tussenstop Chicago.Toen ik mijn koffer in Brussel incheckte kwam er een paars lintje aan te zitten....?Geen flauw idee had ik op dat moment wat daarvan de bedoeling was.Eenmaal in Chicago aangekomen liep ik gewoon achter al de mensen aan(ik reis altijd alleen),want iedereen moet zijn koffer daar ophalen.Toen ik dat eenmaal had ben ik gaan kijken waar ik mijn koffer weer moest inchecken voor naar Tulsa te gaan.En toen zag ik op de grond,paarse lijnen,gele,blauwe...wat ik me kan herrineren in ieder geval.Paars was dus Tulsa en die lijn volg je en dan staat er ook nog iemand die je de wijs wijst en aan wie je alles kunt vragen.Aan het einde van de paarse lijn kon ik mijn koffer weer inchecken.Alles staat vrij goed aangegeven en het personeel is behulpzaam moet ik zeggen.
De enige ramp was dat ik in plaats van 3 uren,7 uren heb moeten wachten.Het is een enorm groot en druk vliegveld,je weet niet wat je ziet.
En beter één keer te veel iemand om advies vragen en dat je in een verkeerde terminal terecht komt.
Halloo,
Ik geloof zelfs dat als je teruggaat van LV naar Chicago dat je niet van terminal hoeft te veranderen.Je koffer ophalen hoeft dan ook niet dat wordt doorgesluisd.Houdt wel de tv schermen in de gaten want voor je het weet is je vluchtgate veranderd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 13561 Weergaves
-
Laatste bericht door Jan & Silvia
-
- 12 Reacties