Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Juan, Puerto Rico
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
San Juan, Puerto Rico
In augustus zullen wij, op weg naar Bonaire, een stop van zo'n zeven uur in San Juan hebben. Nu weet ik, dat het vliegveld daar beslist niet vermakelijk genoeg is, om er zolang door te brengen. We willen dus graag in die tijd iets van de stad verkennen.
Weet iemand (Guus?) of:
1. Het vliegveld ver van de stad ligt?
2. Wat leuke dingen zijn om in die tijd te doen (We zijn al eens naar het fort geweest, ik dacht aan de oude stad, in ieder geval)
3. Hoeveel tijd we onszelf moeten gunnen voor terug naar het vliegveld gaan/check in etc. Ik neem aan, dat zeven uur wel voldoende is om van het vliegveld weg te gaan, toch?
Weet iemand (Guus?) of:
1. Het vliegveld ver van de stad ligt?
2. Wat leuke dingen zijn om in die tijd te doen (We zijn al eens naar het fort geweest, ik dacht aan de oude stad, in ieder geval)
3. Hoeveel tijd we onszelf moeten gunnen voor terug naar het vliegveld gaan/check in etc. Ik neem aan, dat zeven uur wel voldoende is om van het vliegveld weg te gaan, toch?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ha Petra, daar kan ik je inderdaad helpen 
Het vliegveld ligt niet ver van de stad San Juan (3 of 4 miles). De oude stad, het centrum van San Juan zeg maar, is wel wat verder weg (8 miles).
Zeven uur is ruim de tijd om even naar de stad te gaan, maar houdt er rekening mee dat het verkeer naar het vliegveld soms vast staat (vooral op vrijdag).
Misschien nog een idee: het vliegveld ligt heel dicht bij het strand, je zou nog even kunnen gaan zwemmen of iets drinken in een bar aan zee. Is qua afstand & tijd heel goed te doen, en misschien wat relaxter dan naar de stad zelf te gaan (wat toch wat verder weg is).
Het vliegveld ligt niet ver van de stad San Juan (3 of 4 miles). De oude stad, het centrum van San Juan zeg maar, is wel wat verder weg (8 miles).
Zeven uur is ruim de tijd om even naar de stad te gaan, maar houdt er rekening mee dat het verkeer naar het vliegveld soms vast staat (vooral op vrijdag).
Misschien nog een idee: het vliegveld ligt heel dicht bij het strand, je zou nog even kunnen gaan zwemmen of iets drinken in een bar aan zee. Is qua afstand & tijd heel goed te doen, en misschien wat relaxter dan naar de stad zelf te gaan (wat toch wat verder weg is).
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Wij konden in Maart vrij makkelijk op het vliegveld een taxi vinden. Is heel goed geregeld met vaste tarieven die op een briefje worden vast gelegd door een aantal dames die de taxi's verdelen. Ik zou zeker in Old San Juan gaan kijken. Vond dat echt heel leuk! Begin bij het fort (el morro, er zijn namelijk twee punten) en vanaf dat fort kun je zo door de kleine straatjes naar de haven lopen. In de straatjes van Old San Juan staan over al wegwijs bordjes naar de taxi standplaatsen. En er staan ook veel taxi's daar. Houdt inderdaad wel genoeg tijd over voor de terug reis. Het kan er erg druk en chaotisch zijn. Maar met zeven uur moet dat lukken denk ik.
Veel plezier op San Juan EN Bonaire.!!
Veel plezier op San Juan EN Bonaire.!!
-
doreennicole
- Amerika-expert
ik heb ook een halve dag op PR, in Old San Juan doorgebracht. het was prima te doen en ik ben er verliefd geworden, dus ik ga zeker terug. het was voor mij net Barcelona met een Caribbean flavor. de Spaanse caribbean heeft voor mij flinke aantrekkingskracht. ik heb rondgelopen, flink geshopt in de toeristenwinkeltjes en lekker buffet gegeten. niets cultureels gedan behalve met straatartiesten praten. oh, en ook nog gegokt! de locals waren heel aardig, hoewel ik me wel een beetje zorgen maakte over de vertolking van zwarten in de zouvenirs, die waren allemaal van die rokende rastas en volgens mij ook nog van die dikke mamas. ik zag nergens positieve rolemodels, maar misschien komt dat omdat ik alleen in het toeristische gedeelte was. ik vraag me wel af hoe dat zit met race relations in PR. want in NY gaat het niet altijd even goed tussen zwart en boricua.
but i love PR, tenminste San Juan. Ik ga maar eens plannen voor een tripje volgend jaar.
but i love PR, tenminste San Juan. Ik ga maar eens plannen voor een tripje volgend jaar.
SEEING IS BELIEVING
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden, we gaan, denk ik, de oude stad in. We zijn al een keer met een cruise ship in San Juan geweest en hebben toen het fort bekeken en kort in de oude stad rondgelopen. Het klinkt alsof we met deze layover ook wel tijd zullen hebben om daar tenminste te lunchen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1783 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg