@Martin & Marianne Leuk hoor! Ben heel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen na al die West Usa reizen! Het staat hoog op ons lijstje dus ga jullie verslag zeker lezen. Wanneer gaan jullie?Martin & Marianne schreef: ↑26 mar 2026, 10:34Ik ben bezig met een wat gedetailleerdere planning (zie hier). Die moet nog wel verder uitgewerkt worden.
We hebben geloot voor de bus naar Lake O'Hara, maar helaas, dat is niet gelukt.
Marianne
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Martin & Marianne: West Canada
-
jill1234
- Amerika-expert
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Laatst gewijzigd door jill1234 op 16 apr 2026, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Ik ben ook heel benieuwd!
Wij willen van ongeveer 8 tot 27 juni gaan. De tickets zijn nog niet geboekt, maar we hebben wel de belangrijkste campings vastgelegd en zojuist ook de bus naar Lake Louise en Moriane Lake gereserveerd.
Marianne
Wij willen van ongeveer 8 tot 27 juni gaan. De tickets zijn nog niet geboekt, maar we hebben wel de belangrijkste campings vastgelegd en zojuist ook de bus naar Lake Louise en Moriane Lake gereserveerd.
Marianne
-
jill1234
- Amerika-expert
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Leuk hoor! Jullie verwachten nog een daling in ticketprijzen?Martin & Marianne schreef: ↑15 apr 2026, 16:58Ik ben ook heel benieuwd!![]()
Wij willen van ongeveer 8 tot 27 juni gaan. De tickets zijn nog niet geboekt, maar we hebben wel de belangrijkste campings vastgelegd en zojuist ook de bus naar Lake Louise en Moriane Lake gereserveerd.
Marianne
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Nee, we verwachten niet echt een daling, maar we zijn er nog steeds niet helemaal uit of we gaan.
Marianne
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Ik ben een paar dagen weggeweest en Martin heeft die vrije tijd gebruikt om de route om te gooien.
Het idee is om er toch een one way van te maken en het zuidwesten van VI mee te nemen. We zitten natuurlijk met de al geboekte campings en bussen, dus daar moet het wel op aansluiten. Dat betekent toch een paar dagen extra en wat nieuwe vragen.
We hebben nu een camping in Osoyoos; dat is niet direct een must, maar het leek ons wel leuk, ook qua temperatuur en afwisseling. Het fietsen wil ik er ook wel graag inhouden. Dat betekent dat we niet de route via Whistler nemen. Erg of niet?
Idee nu:
6-jun naar - Vancouver
7-jun Vancouver
8-jun Vancouver Horseshoe Bay - Port Renfrew
9-jun Port Renfrew - Victoria (Goldstream Park Campground)
10-jun Victoria (Goldstream Park Campground) - Victoria (stad)
11-jun Victoria (stad) - Victoria stad
12-jun Victoria stad - Hope
13-jun Hope - Osoyoos
14-jun Osoyoos - Kelowna
15-jun Kelowna - Clearwater
16-jun Clearwater - Clearwater
17-jun Clearwater - Jasper
18-jun Jasper
19-jun Jasper
20-jun Jasper - Icefield Parkway
21-jun Icefield Parkway - Yoho
22-jun Yoho
23-jun Yoho
24-jun Yoho - Banff
25-jun Banff - Banff
26-jun Banff - Radium Hot Spring
27-jun Radium Hot Spring - Calgary
28-jun Calgary
Wat vinden jullie hiervan?
Marianne
Het idee is om er toch een one way van te maken en het zuidwesten van VI mee te nemen. We zitten natuurlijk met de al geboekte campings en bussen, dus daar moet het wel op aansluiten. Dat betekent toch een paar dagen extra en wat nieuwe vragen.
We hebben nu een camping in Osoyoos; dat is niet direct een must, maar het leek ons wel leuk, ook qua temperatuur en afwisseling. Het fietsen wil ik er ook wel graag inhouden. Dat betekent dat we niet de route via Whistler nemen. Erg of niet?
Idee nu:
6-jun naar - Vancouver
7-jun Vancouver
8-jun Vancouver Horseshoe Bay - Port Renfrew
9-jun Port Renfrew - Victoria (Goldstream Park Campground)
10-jun Victoria (Goldstream Park Campground) - Victoria (stad)
11-jun Victoria (stad) - Victoria stad
12-jun Victoria stad - Hope
13-jun Hope - Osoyoos
14-jun Osoyoos - Kelowna
15-jun Kelowna - Clearwater
16-jun Clearwater - Clearwater
17-jun Clearwater - Jasper
18-jun Jasper
19-jun Jasper
20-jun Jasper - Icefield Parkway
21-jun Icefield Parkway - Yoho
22-jun Yoho
23-jun Yoho
24-jun Yoho - Banff
25-jun Banff - Banff
26-jun Banff - Radium Hot Spring
27-jun Radium Hot Spring - Calgary
28-jun Calgary
Wat vinden jullie hiervan?
Marianne
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Prima route zo !
Paar overwegingen...
1. Wij namen direct na landing de ferry naar Victoria. De luchthaven zit toch aal de zuidkant van Vancouver, je bent zo bij de ferry. Dan kan je na de vlucht wat uitwaaien, aan boord een hapje eten en daarna je bed in. Mooie overbrugging van de jetlag ! Je zou dan de dag Vancouver tussen Victoria en Hope kunnen doen.
2. Vind je het niet jammer dat je Ucluelet niet meepakt ? Is natuurlijk wel iets verder dan Port Renfew (deze dan laten vallen) en zal je zeker een extra dag VI kosten, maar het is wel een uniek stukje en heel anders dan de rest van de reis die je gaat maken.
3. Ik vind Whistler overslaan geen gemis. Maar dat komt wellicht ook omdat wij dat al in de winter gezien hebben. Maar je hebt zoveel mooie (en veel) bergen in je programma, dat juist de afwisseling (VI, Osoyoos, watervallen wells gray, bergen jasper/banff) het een prima route maakt.
succes weer !
Paul
Paar overwegingen...
1. Wij namen direct na landing de ferry naar Victoria. De luchthaven zit toch aal de zuidkant van Vancouver, je bent zo bij de ferry. Dan kan je na de vlucht wat uitwaaien, aan boord een hapje eten en daarna je bed in. Mooie overbrugging van de jetlag ! Je zou dan de dag Vancouver tussen Victoria en Hope kunnen doen.
2. Vind je het niet jammer dat je Ucluelet niet meepakt ? Is natuurlijk wel iets verder dan Port Renfew (deze dan laten vallen) en zal je zeker een extra dag VI kosten, maar het is wel een uniek stukje en heel anders dan de rest van de reis die je gaat maken.
3. Ik vind Whistler overslaan geen gemis. Maar dat komt wellicht ook omdat wij dat al in de winter gezien hebben. Maar je hebt zoveel mooie (en veel) bergen in je programma, dat juist de afwisseling (VI, Osoyoos, watervallen wells gray, bergen jasper/banff) het een prima route maakt.
succes weer !
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Meteen de ferry nemen klinkt wel als een goed idee.
Wat betreft Ucluelet, daar zal ik me eens beter in verdiepen. Martin had mooie strandwandelingen gevonden, met watervallen op het strand. Eens kijken of er nog een dag bij kan...
Marianne
Wat betreft Ucluelet, daar zal ik me eens beter in verdiepen. Martin had mooie strandwandelingen gevonden, met watervallen op het strand. Eens kijken of er nog een dag bij kan...
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Ik kaap even dit topic...paulr schreef: ↑01 mei 2026, 08:39Prima route zo !
Paar overwegingen...
1. Wij namen direct na landing de ferry naar Victoria. De luchthaven zit toch aal de zuidkant van Vancouver, je bent zo bij de ferry. Dan kan je na de vlucht wat uitwaaien, aan boord een hapje eten en daarna je bed in. Mooie overbrugging van de jetlag ! Je zou dan de dag Vancouver tussen Victoria en Hope kunnen doen.
Paul
Wij gaan een vergelijkbare route doen eind augustus, en heb hier dus heel lang over getwijfeld. Ik wilde namelijk het liefst een vlucht met overstap op Frankfurt, zodat we rond de middag in Vancouver zouden zijn. Dan ergens 's middags de ferry en dan 'ben je maar alvast' op VI.
Maar met 'al het gedoe in de wereld' hebben we besloten toch de directe KLM vlucht vanuit AMS te boeken en dan ben je pas om 15.50 in Vancouver. Geen idee hoe lang alles in Canada duurt, maar in de US is het alles tussen een half uur en 2 uur zeg maar.
Vind het dan zo lastig om te bepalen hoe laat je de ferry moet nemen, en heb nu daarom voor de volgende ochtend de ferry geboekt. Maar dat voelt dan idd wel een beetje als een 'verloren' dag. Ook omdat we pas om 15.20 vanuit AMS vertrekken.
Heb jij nog beeld bij hoe laat jullie in Vancouver waren geland en hoe laat je dan de ferry had genomen?
Kan natuurlijk altijd nog kijken of ik die kan wisselen en dan de nacht bij Vancouver omzetten naar Victorie. Hebben we ook ineens meer tijd om misschien toch nog een whalewatch tour te doen
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Ik ben in november geland in Vancouver vanuit Londen en de paspoortcontrole en douane gingen zeer vlot. Reizigers moesten kiosken gebruiken. Ik geloof dat ik binnen een half uur al in de aankomsthal stond.
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 09 jan 2020, 18:29
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
@Martin & Marianne Ik zou dan wel weer een lans willen breken voor Whistler.
Paar redenen:
1. Je rijdt dan over de Sea-to-Sky Highway naar Whistler toe en deze is prachtig. Onderweg vind je er mooie provincial parks, waarbij ik de Four Lakes Trail in Alice Lake PP zeker kan aanbevelen. Ook kom je langs Shannon Falls, de op twee na hoogste waterval in BC. Je zult genoeg watervallen zien, maar zo vroeg in de reis blijft deze indrukwekkend.
2. Het dorpje Whistler is erg leuk en er is genoeg te doen. Ook op de fiets. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Whister Valley Trail. Ook de Peak-2-Peak Gondola is prachtig, zeker op een heldere dag.
3. De route vanaf Whistler naar Clearwater vind ik veel mooier dan de zuidelijke route. Je leest er weinig over, maar de 99 is prachtig en als je door de bergen en langs de meren wil blijven rijden, kun je het best via de 97 en 24 richting Clearwater.
Absoluut eens dat de zuidelijke route tot meer variatie leidt, maar persoonlijk vind ik de tocht door de bergen mooier. Ik snap de aantrekkingskracht van het zuidelijke gebied, maar het raakte mij minder dan de tocht door de bergen. Zeker als je vanaf Vancouver naar Calgary rijdt zit er nu een mooi, mooier, mooist opbouw in. De Icefields Parkway is onovertroffen; daarbij vergeleken vallen de Sea-to-Sky en de 99 bijna in het niet, maar als je de Icefields Parkway pas later in de reis aandoet, zullen de 'oeh's en ah's' ook veelvuldig uit de mond rollen naarmate je de Rockies nadert. Doe je de route andersom, dan is dat minder het geval.
Wat betreft Vancouver: wij overwogen ook meteen de ferry te pakken, maar vonden het toch wat spannend. Als er onverhoopt (fikse) vertraging is tijdens de vlucht of op een ander moment tijdens de reis, kan het krap worden. Je kunt ruim plannen door een late ferry te pakken, maar dan wordt de dag wel echt heel lang.
Mijn tip is altijd: overnacht in Vancouver en profiteer daar van je jetlag. Huur bij aankomst al fietsen, zoek een hotel uit waar je ze veilig kunt stallen en sta de eerste volle dag vroeg op. Fiets naar Stanley Park en maak daar het rondje ver voordat de andere toeristen die kant opkomen. Wij vonden het magisch: wasbeertjes scharrelden over het strand, zeearenden vlogen over ons hoofd en in het kalme water zagen we de reflectie van de skyline.
De overweging om Ucluelet of Tofino mee te nemen vind ik een sterke. Dat is echt een andere omgeving ten opzichte van de rest van de reis.
En, al een paar keer genoemd in dit topic, vergeet inderdaad Kananaskis niet. Prima te bereiken vanuit Banff. Stukken rustiger, prachtige wandelingen (loop ook over de Blackshale Suspension Bridge) en minstens zo mooi. Als je de Smit-Dorrien trail rijdt met de auto, krijg je al een geweldige indruk.
Er is geen goede of foute keuze natuurlijk. Gewoon een paar overwegingen van mijn kant.
Paar redenen:
1. Je rijdt dan over de Sea-to-Sky Highway naar Whistler toe en deze is prachtig. Onderweg vind je er mooie provincial parks, waarbij ik de Four Lakes Trail in Alice Lake PP zeker kan aanbevelen. Ook kom je langs Shannon Falls, de op twee na hoogste waterval in BC. Je zult genoeg watervallen zien, maar zo vroeg in de reis blijft deze indrukwekkend.
2. Het dorpje Whistler is erg leuk en er is genoeg te doen. Ook op de fiets. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Whister Valley Trail. Ook de Peak-2-Peak Gondola is prachtig, zeker op een heldere dag.
3. De route vanaf Whistler naar Clearwater vind ik veel mooier dan de zuidelijke route. Je leest er weinig over, maar de 99 is prachtig en als je door de bergen en langs de meren wil blijven rijden, kun je het best via de 97 en 24 richting Clearwater.
Absoluut eens dat de zuidelijke route tot meer variatie leidt, maar persoonlijk vind ik de tocht door de bergen mooier. Ik snap de aantrekkingskracht van het zuidelijke gebied, maar het raakte mij minder dan de tocht door de bergen. Zeker als je vanaf Vancouver naar Calgary rijdt zit er nu een mooi, mooier, mooist opbouw in. De Icefields Parkway is onovertroffen; daarbij vergeleken vallen de Sea-to-Sky en de 99 bijna in het niet, maar als je de Icefields Parkway pas later in de reis aandoet, zullen de 'oeh's en ah's' ook veelvuldig uit de mond rollen naarmate je de Rockies nadert. Doe je de route andersom, dan is dat minder het geval.
Wat betreft Vancouver: wij overwogen ook meteen de ferry te pakken, maar vonden het toch wat spannend. Als er onverhoopt (fikse) vertraging is tijdens de vlucht of op een ander moment tijdens de reis, kan het krap worden. Je kunt ruim plannen door een late ferry te pakken, maar dan wordt de dag wel echt heel lang.
Mijn tip is altijd: overnacht in Vancouver en profiteer daar van je jetlag. Huur bij aankomst al fietsen, zoek een hotel uit waar je ze veilig kunt stallen en sta de eerste volle dag vroeg op. Fiets naar Stanley Park en maak daar het rondje ver voordat de andere toeristen die kant opkomen. Wij vonden het magisch: wasbeertjes scharrelden over het strand, zeearenden vlogen over ons hoofd en in het kalme water zagen we de reflectie van de skyline.
De overweging om Ucluelet of Tofino mee te nemen vind ik een sterke. Dat is echt een andere omgeving ten opzichte van de rest van de reis.
En, al een paar keer genoemd in dit topic, vergeet inderdaad Kananaskis niet. Prima te bereiken vanuit Banff. Stukken rustiger, prachtige wandelingen (loop ook over de Blackshale Suspension Bridge) en minstens zo mooi. Als je de Smit-Dorrien trail rijdt met de auto, krijg je al een geweldige indruk.
Er is geen goede of foute keuze natuurlijk. Gewoon een paar overwegingen van mijn kant.
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Dat was even zoeken @Tantelotje
Het was juni 2018, lang licht dus. Zelfde vlucht, KLM. We hadden een reservering om 19.00 voor de ferry, makkelijk gehaald ! We waren om 21.00 uur in hotel in Victoria en toen naar bed !
Paar jaar later weer KLM gevlogen, maar moesten toen camper ophalen (dus pas volgende dag). Kon al in de ochtend, daarom hotel in Richmond bij airport genomen en daar wat gewandeld en gegeten…. Vonden we toch minder prettig met volhouden tot naar bed gaan.
PS, bij al onze aankomsten (5 x nu) doorgaans binnen een half uur tot drie kwartier in een taxi of bij autohuur….
Het was juni 2018, lang licht dus. Zelfde vlucht, KLM. We hadden een reservering om 19.00 voor de ferry, makkelijk gehaald ! We waren om 21.00 uur in hotel in Victoria en toen naar bed !
Paar jaar later weer KLM gevlogen, maar moesten toen camper ophalen (dus pas volgende dag). Kon al in de ochtend, daarom hotel in Richmond bij airport genomen en daar wat gewandeld en gegeten…. Vonden we toch minder prettig met volhouden tot naar bed gaan.
PS, bij al onze aankomsten (5 x nu) doorgaans binnen een half uur tot drie kwartier in een taxi of bij autohuur….
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Thans, ik ga hier echt even verder mee 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Gisteren geprobeerd om een van de opengevallen plekken voor de Lake O'Hara shuttle te boeken. Martin had een tijdstip in zijn mandje maar helaas, toen hij verder wilde gaan bleef het scherm leeg. Dus dat gaat niet door. Nu hoeven we ook niet Lake Luise te verplaatsen, dat scheelt alweer.
@Moose91 en @paulr Het wordt er zo niet makkelijker op.
Die fietsmogelijkheden spreken wel aan.
Morgen gaan we alle opties goed bekijken en dan een knoop doorhakken.
En ja, die ferry is wel spannend, ik zal de tijden eens bekijken. Ik heb ook nog niet gekeken in hoeverre reserveren echt nodig is.
Marianne
@Moose91 en @paulr Het wordt er zo niet makkelijker op.
Morgen gaan we alle opties goed bekijken en dan een knoop doorhakken.
En ja, die ferry is wel spannend, ik zal de tijden eens bekijken. Ik heb ook nog niet gekeken in hoeverre reserveren echt nodig is.
Marianne
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Voor ons is het natuurlijk alweer even geleden, toen wel gereserveerd, maar het was best rustig op de ferry zover ik mij kan herinneren. Ik denk dan @AnnInBC je het beste advies kan geven !
(wellicht een reservering voor een annuleerbaar hotel bij YVR en dan de volgende ochtend ferry als het mis gaat? ff snel gekeken, maar Vancouver en omgeving paar jaar geleden al flink aan de prijs, maar nu helemaal ! oef....)
Paul
(wellicht een reservering voor een annuleerbaar hotel bij YVR en dan de volgende ochtend ferry als het mis gaat? ff snel gekeken, maar Vancouver en omgeving paar jaar geleden al flink aan de prijs, maar nu helemaal ! oef....)
Paul
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Vancouver, BC, Canada
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
De route ziet er prima uit, moeilijk om te zeggen of de route via Whistler mooier is of niet want dat is erg persoonlijk. Het is anders en beide routes zijn heel mooi, dus ik stel voor dat je kiest voor wat jullie het meeste aanspreekt. Als je toch de route via Whistler kiest, (Vancouver - Whistler - Cache Creek richting Highway 97 en dan Highway 24 langs vele meren op richting Little Fort en zo naar Clearwater), dan zou ik vanuit Vancouver eerst de ferry nemen naar Victoria, dan richting Port Renfrew en dan verder naar Nanaimo om daar de ferry te nemen naar Horseshoe Bay en zo verder naar Whistler.
De ferries zou ik op voorhand boeken als het kan, de ferry van Horseshoe Bay naar Nanaimo moet op dit moment zowieso gereserveerd worden omdat ze daar aan het werken zijn. De ferry van Victoria naar Vancouver (Tsawwassen) moet eventueel niet, maar het is moeilijk te zeggen of het druk gaat zijn of niet. Tegenwoordig horen we toch regelmatig dat de ferries soms volzet zijn (vooral in weekenden en rondom weekenden). Hou de website in het oog en boek deze overtocht ook als het kan. Zo ben je zeker dat je meekan.
De ferries zou ik op voorhand boeken als het kan, de ferry van Horseshoe Bay naar Nanaimo moet op dit moment zowieso gereserveerd worden omdat ze daar aan het werken zijn. De ferry van Victoria naar Vancouver (Tsawwassen) moet eventueel niet, maar het is moeilijk te zeggen of het druk gaat zijn of niet. Tegenwoordig horen we toch regelmatig dat de ferries soms volzet zijn (vooral in weekenden en rondom weekenden). Hou de website in het oog en boek deze overtocht ook als het kan. Zo ben je zeker dat je meekan.
Laatst gewijzigd door AnnInBC op 03 mei 2026, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Vancouver, BC, Canada
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
@paulr de prijzen zijn dit jaar in juni zo hoog dankzij de FIFA World Cup. Er zijn wedstrijden in Vancouver vanaf 13 juni tot en met 7 juli, dus de periode rond deze wedstrijden en waarschijnlijk ook enkele weken ervoor en erna zijn erg duur!
-
Intothewild67
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 26 apr 2024, 12:59
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Mijn tip: gooi de hele route nog een keer om en rijdt alleen maar noordwaarts vanuit Vancouver. Ze ver mogelijk, liefst tot in Whitehorse, Yukon.
Ik ben 3 jaar geleden verliefd geworden op Canada en vooral op noordelijk BC en Yukon.
De eerste keer ook de welbekende route gemaakt met Banff, Jasper, Whistler, etc. Zeker mooi, maar erg druk zelfs in oktober. Leuk voor een keer, maar verder niet. Alles wat je op die route vindt, zie je ook verder noordelijk, maar dan is er niemand.
Vorig jaar de oost kant van Canada bezocht vanuit Boston, Montreal, Quebec, New Brunswick, Prince Edward Island, Nova Scotia en weer terug naar Boston.
Super mooi, maar het kan allemaal niet tippen aan Noord BC en Yukon. Vooral als je van natuur en wildlife houdt.
De Alaska Highway is geweldig, en als je denkt dat je alles hebt gezien komt daar de Cassiar Highway. Dit is paradijs op aarde.
Ik heb daar zoveel beren gezien, dat ik de tel ben kwijtgeraakt. En er was niemand, geen toerist gezien.
Ik nen in 2024 in Alaska geweest. Dat was een indrukwekkende reis, maar noord BC en Yukon zijn me nog beter bevallen.
Ticket prijzen en huurauto's zijn wel een stuk duurder geworden in Canada zag ik. Het wordt steeds populairder.
Ik ben nu aan het kijken om naar Seattle te vliegen en daar ook een auto te huren. Scheelt een stuk qua prijs.
Voor de regio noord BC zou vliegen naar Prince George de beste optie zijn, maar die prijzen zijn ver boven mijn budget, ook qua auto huur.
Ik ben 3 jaar geleden verliefd geworden op Canada en vooral op noordelijk BC en Yukon.
De eerste keer ook de welbekende route gemaakt met Banff, Jasper, Whistler, etc. Zeker mooi, maar erg druk zelfs in oktober. Leuk voor een keer, maar verder niet. Alles wat je op die route vindt, zie je ook verder noordelijk, maar dan is er niemand.
Vorig jaar de oost kant van Canada bezocht vanuit Boston, Montreal, Quebec, New Brunswick, Prince Edward Island, Nova Scotia en weer terug naar Boston.
Super mooi, maar het kan allemaal niet tippen aan Noord BC en Yukon. Vooral als je van natuur en wildlife houdt.
De Alaska Highway is geweldig, en als je denkt dat je alles hebt gezien komt daar de Cassiar Highway. Dit is paradijs op aarde.
Ik heb daar zoveel beren gezien, dat ik de tel ben kwijtgeraakt. En er was niemand, geen toerist gezien.
Ik nen in 2024 in Alaska geweest. Dat was een indrukwekkende reis, maar noord BC en Yukon zijn me nog beter bevallen.
Ticket prijzen en huurauto's zijn wel een stuk duurder geworden in Canada zag ik. Het wordt steeds populairder.
Ik ben nu aan het kijken om naar Seattle te vliegen en daar ook een auto te huren. Scheelt een stuk qua prijs.
Voor de regio noord BC zou vliegen naar Prince George de beste optie zijn, maar die prijzen zijn ver boven mijn budget, ook qua auto huur.
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
hahahaha, briljant idee @intothewild , maar denk dat M&M dat niet gaan doen
Maar inderdaad, voor een volgende reis zeker een goed idee voor hen. Wij hebben dit stuk ook nog op de planning staan (hebben de geijkte routes door NW USA, Canada én Alaska al gehad, maar inderdaad dwars door Yukon trekt ons ook !
Maar inderdaad, voor een volgende reis zeker een goed idee voor hen. Wij hebben dit stuk ook nog op de planning staan (hebben de geijkte routes door NW USA, Canada én Alaska al gehad, maar inderdaad dwars door Yukon trekt ons ook !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Het klinkt niet verkeerd, maar we houden het toch maar bij de huidige route.
Marianne
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Martin & Marianne: West Canada
Ik denk dat het een goed idee was, de routewijziging. Ben benieuwd wanneer de tickets geboekt gaan worden. Eens moet je toch de knoop doorhakken. Liften wordt lastig vrees ik 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3573 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 17 Reacties
- 11129 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 4 Reacties
- 3600 Weergaves
-
Laatste bericht door charlotte1981
