Van 22 juli t/m 13 augustus gaan wij met ons gezin 1 week naar Canada en 2 weken naar West-Amerika.
Het grootste deel van de route hebben wij al staan, maar ik heb nog vragen en het is altijd leuk om jullie mening te horen of wellicht dingen die wij missen.
Even wat achtergrond informatie. Wij is: 2 dochters van 9 en 11, mijn vrouw en ik. De eerste week in Canada hebben wij een camper gehuurd.
Tweede deel in Amerika doen wij met een huurauto. Mijn vrouw en ik hebben het Amerika deel al +/- 15 jaar geleden gedaan.
Het leek ons toch wel leuk om dit nog een keer met de meiden te doen, waarbij wij wel bewust plaatsen overslaan en andere weer wel bezoeken.
Wij hebben lang over de route moeten nadenken maar denken dat dit voor nu de beste optie is:
1 Vertrek - Calgary
2 Calgary - Banff
3 Banff
4 Banff
5 Banff - Silverhorn Creek
6 Silverhorn Creek - Jasper
7 Jasper
8 Jasper - Calgary
9 Calgary - San Francisco
10 San Francisco
11 San Francisco - Monterey
12 Monterey - Morro bay
13 Morro bay - Laughlin
14 Laughlin
15 Laughlin - Grand canyon
16 Grand canyon - Page - Kanab
17 Kanab - Bryce
18 Kanab - Zion
19 Kanab - Las Vegas
20 Las Vegas
21 Las Vegas
22 Vertrek Las Vegas (vroeg)
Wij proberen een beetje rust te houden, vandaar een extra dag in Laughlin en een "thuis basis" in Kanab.
Nu heb ik over Laughlin wel een vraag. Wij willen van Morro Bay grotendeels in 1 x de oversteek maken richting de Grand Canyon. Daar aangekomen willen wij bewust even een rustdag waarbij de meiden lekker kunnen chillen en zwemmen. Wij hadden het Avi Resort voor ogen maar daar lees ik hele slechte reviews over.
Hebben jullie tips voor een andere hotel met mooie zwembaden e.d.? Hoeft uiteraard niet in Laughlin te zijn maar wel in de buurt of iets verder weg.
Ook voor de Grand Canyon hebben wij nog niks, dichtbij vinden wij het redelijk prijzig en niet per se fijn qua accommodatie. Hebben jullie nog tips?
Daarnaast ben ik benieuwd of het beter is om walvissen in Monterey of Morro Bay te gaan spotten. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik hoor graag van jullie, eventuele tips qua uitstapjes, restaurants e.d. zijn ook altijd welkom.
Groet,
Niels