Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winterbanden onder huurauto.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Winterbanden onder huurauto.

Bericht door diver99 »

Wij zijn van plan om eind september, begin oktober een route Canada te gaan rijden. Alleen ben je dan verplicht om winterbanden onder de huurauto te hebben. Hertz geeft al aan dat ze niet kunnen garanderen dat ze ook echt te leveren zijn onder de auto. Dat is wel een groot risico als je ter plaatse er achter komt dat ze niet geleverd kunnen worden. iemand ervaringen met andere verhuurders waar dit eventueel wel mogelijk is? De reis gaan van Vancouver naar Calgary maar kan ook vise versa.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Re: winterbanden onder huurauto

Bericht door JeroenB »

Wij werden 2 jaar terug gevraagd voor winterbanden onder de auto of niet in Toronto maar de extra charge die ze daarvoor in rekening brachten was niet een kleinigheid. Ik heb daar toen vanaf gezien en een auto met standaard banden meegenomen.

Hou er dus rekening mee dat er een flinke toeslag op de huurprijs van de auto is om een auto met winterbanden mee te kunnen nemen, althans dat was in Toronto het geval.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: winterbanden onder huurauto

Bericht door paulr »

Welkom !
Ik denk dat de kans dat er winterbanden / all season banden op zitten in Calgary in die periode groter is dan in Vancouver. Maar ongeacht dat, wellicht is het ivm het weer sowieso handiger om in Calgary te starten. Eind september, begin oktober zal er wellicht wel een sneeuwbui vallen, maar zal de weg waarschijnlijk niet lang besneeuwd blijven. Naarmate het later wordt is die kans natuurlijk groter. Doorgaans raad ik altijd Vancouver-Calgary aan omdat je dan meer hoogtepunten aan het eind van de reis hebt, maar in dit geval en periode lijkt andersom toch handiger...
Paul
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Winterbanden onder huurauto.

Bericht door AnnInBC »

Ik zou me daar niet teveel zorgen om maken. Ik woon in Vancouver, BC en in en rondom Vancouver zelf is het niet verplicht. Maar vanaf het moment dat je de directe omgeving van Vancouver verlaat zijn winterbanden op zo goed als alle snelwegen in BC verplicht vanaf 1 oktober tot eind april. Dus als we naar Whistler rijden is het verplicht, zelfs op de wegen naar onze lokale bergen in North & West Vancouver (Cypress Mountain en Mount Seymour) en vanaf Hope richting het binnenland. Ik heb jaren zonder winterbanden gereden met mijn auto en had enkel "all seasons" die niet voldoen aan de regels van winterbanden. De winterbanden moeten het "M+S" symbool hebben en ook dat bergje met een sneeuwvlok erin. Ik heb op dit moment "all weather" banden en die hebben beiden symbolen.

Maar, ik kan je vertellen dat wij regelmatig in oktober naar het binnenland gereden zijn of naar Whistler of ook naar onze lokale bergen...zolang er geen sneeuw (of heel weinig) op de wegen ligt controleren ze daar namelijk niet op. Op mijn 25 jaar in Vancouver en alle tripjes naar Whistler en andere plaatsen in het najaar (na 1 oktober) hebben wij nog nooit last gehad van sneeuw op de Sea To Sky Highway of op binnenlandse wegen, daar heb je meestal pas last van sneeuw in november en soms later. Ik snap niet goed waarom ze zo vroeg beginnen met het verplichten van winterbanden. En daar bovenop worden de wegen ook goed zuiver gehouden. In september/oktober ga je namelijk zoveel sneeuw niet tegenkomen, misschien mogelijk een bui in Banff NP/Jasper NP maar daar zijn winterbanden niet verplicht (enkel op de Icefield Parkway en dat pas vanaf 1 november).

Ik ga akkoord met Paul zijn redenering om mogelijk te vertrekken vanuit Calgary en te eindigen in Vancouver. Vrienden van ons hadden enkele jaar geleden met een camper een reis door west canada gemaakt van 23 september tot 18 oktober en zijn vanuit Vancouver via Whistler naar Jasper gereden en zo naar Banff en dan terug naar Vancouver. Zij hebben hier en daar sneeuw gehad in Jasper/Banff en dat was prima te doen zelfs met de camper. Zover ik weet hebben huur campers ook geen winterbanden.

Maar als je persoonlijk liefst een auto hebt met winterbanden, dan zou ik proberen te zoeken naar een bedrijf dat auto's huurt met winterbanden erop.
Kijk eens bij Enterprise, deze bieden vanuit Vancouver auto's aan met "winter tires": https://www.enterprise.ca/en/rental-car ... -xcar.html Ik geloof dat het $20 (een 13 euro) per dag extra is.
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Winterbanden onder huurauto.

Bericht door diver99 »

bedankt voor alle info. We hebben besloten een andere periode te gaan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer