Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Eilasor: 3 weken rondreis West-Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Eilasor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Eilasor: 3 weken rondreis West-Canada

Bericht door Eilasor »

Hoi allemaal,

Wij zijn ons aan het oriënteren op een vakantie van ongeveer 3 weken komende april. Tot nu toe lijkt West-Canada de grootste kanshebber, iets in de trant van:

1 Vlucht Amsterdam > Calgary
2 Calgary
3 Calgary > Banff
4 Banff
5 Banff
6 Banff
7 Banff > Jasper
8 Jasper
9 Jasper
10 Jasper
11 Jasper > Kamloops
12 Kamloops > Whistler
13 Whistler
14 Whistler
15 Whistler > Vancouver
16 Vancouver
17 Vancouver > Vancouver Island
18 Vancouver Island
19 Vancouver Island
20 Vancouver Island > Vancouver
21 Vlucht Vancouver > Amsterdam
22 Aankomst in Amsterdam

We zijn vooral geïnteresseerd in mooie natuur en mooie wandelingen. Mijn vragen:
* Hoe is het om in april rond te reizen in West-Canada? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees overal dat er nog best wel wat wegen/wandelingen etc. gesloten kunnen zijn i.v.m. het weer, dus wellicht dat dat dan zonde is..?
* We zijn (voor ons doen zeker) best laat met het boeken van een reis. Denken jullie dat dit nog haalbaar (als in: voldoende opties en niet té duur) is voor april?
* Pros en cons voor rondreizen met een auto of camper zijn ook zeker welkom. Eerdere vakanties (bijv. in West-Amerika en Nieuw-Zeeland) hebben we met een auto gedaan en dat is ons prima bevallen, maar misschien dat een camper ook wel een keer leuk is voor de verandering
* Alle input op bovenstaande route is uiteraard ook welkom :)

Heel erg bedankt alvast voor het meedenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Eilasor: 3 weken rondreis West-Canada

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zitten wat Canada betreft nog in de oriëntatiefase, maar zonder enige Canada-ervaring durf ik toch wel te zeggen dat april wel erg vroeg is voor deze route. En als je het zou willen doen in april dan lijkt het me niet gek om van west naar oost te reizen.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis Eilasor: 3 weken rondreis West-Canada

Bericht door paulr »

Zoals Marianne aangeeft: áls je het doet, dan eerst VI en dan naar Calgary.
Maar je zit voor alles in de berggebieden nét na het wintersportseizoen en iets te vroeg voor het mooie voorjaar. Ik verwacht dan ook dat er nog wel wat gesloten zal zijn en/of nog niet opgestart.

Zoals ook in andere topic voorgesteld: ga naar het zuiden (Arizona, Utah, Californie) en maak daar een rondje of one way.
(en probeer dan niet San Francisco er in te krijgen, want ook dan loop je denk ik vast ivm de Tioga Pass en een koude kustweg...

Paul
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer