Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslagen over Atlantic Canada?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Reisverslagen over Atlantic Canada?

Bericht door swissdutchie »

Hallo allemaal,
Wij zijn net met de planning begonnen voor een drieweekse reis naar Atlantic Canada in het najaar 2026. Voorlopig zijn de plannen nog erg vaag, maar het idee is eind september, begin oktober 2026 vanuit Halifax met een huurauto en overnachting in hotels en B&B's drie weken door de provincies Nova Scotia, New Brunswick en Prince Eward Island te touren.
Om ideeën op te doen wat we daar kunnen zien en doen lees ik vooraf altijd graag wat reisverslagen, maar over dit gedeelte van Oost-Canada kan ik helaas niet veel vinden. Tot nu toe heb ik alleen de reisblog van jojostravelusa over hun camperreis door Nova Scotia en New Foundland gevonden. New Foundland slaan wij trouwens bewust over, omdat ons de reisperiode in het najaar daar niet geschikt voor lijkt.
Mijn vraag is daarom: zijn er op dit forum ook mensen, die in de drie bovengenoemde provincies NS, NB en PEI hebben gereisd en hier een blog of reisverslag van hebben bijgehouden? Als dat zo is, dan ontvangen wij heel graag de link naar de desbetreffende reisverslagen. Alvast heel hartelijk dank voor het delen!
Zodra het zeker is dat we gaan en de reisperiode vaststaat, zullen we een eerste conceptroute samen gaan stellen en die door jullie laten toetsen. Tot dan zijn alle tips over de must sees en dos in deze regio van harte welkom! Bij voorbaat dank voor al jullie hulp!
Liesbrink58
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Reisverslagen over Atlantic Canada?

Bericht door Liesbrink58 »

In 2015 waren wij in Nova Scotia. We hebben ook een stukje New Brunswick en PEI meegenomen. Een echt reisverslag heb ik toen niet gemaakt, maar achteraf heb ik mijn niet zo beste foto's (van mijn telefoon) wel in Polarsteps gezet. Ik vind het nog steeds één van de mooiste reizen die we gemaakt hebben. Wij hebben verschillende keren in Bed and Breakfasts geslapen wat ons goed bevallen is. De link naar deze reis vind je hieronder. Veel plezier met de voorbereidingen!
https://www.polarsteps.com/LiesbethtenB ... a42769494f
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Zelf geen ervaring met deze regio, maar ik 'volg' al jaren Sia en Roel Dijkstra die met hun camper mooie reizen maken.
Ik zou willen dat ik op m'n werk ook zo'n goed geheugen had, maar hier weet ik in ieder geval van dat zij de start van hun reis hebben gemaakt in Halifax en de Atlantische kant van Canada uitgebreid hebben bezocht.
Als je googelt op hun gezamelijke namen, kun je hun blog vinden.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2022 in Nova Scotia en Newfoundland geweest.
https://canada-nova-scotia-newfoundland ... gspot.com/
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Hartelijk dank allemaal!
@Liesbrink58: ik heb jullie foto's op Polarsteps inmiddels bekeken. Bedankt voor de link! Zo te zien hebben jullie een soortgelijke route gereden als wij zelf ook in gedachten hebben. Trouwens lijkt me af en toe in een leuke B&B overnachten ook best leuk. Hoe hebben jullie die gevonden en geboekt? Via een boekingsplatform, reisorganisatie of gewoon op de bonnefooi?
@Tantelotje: ik heb de site van Sia en Roel inmiddels gevonden en de voor onze reis relevante hoofdstukken met veel plezier gelezen. Hartelijk dank voor deze tip!
@jojostravelusa: Jullie reisverslag was de enige, die ik al gevonden had over Atlantic Canada. Ik ben nog niet helemaal klaar met lezen, maar ga dit zeker nog doen. In elk geval heel hartelijk dank voor het delen. Jullie verslagen zijn altijd leuk om te lezen en ik heb ze in het verleden weleens vaker gebruikt ter voorbereiding van onze eigen reizen. Bij voorbeeld vorig jaar nog voor onze reis naar Texas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer