Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sofiake: 3 weken West-Canada juli 2025.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Sofiake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sofiake: 3 weken West-Canada juli 2025.

Bericht door Sofiake »

Hoi allemaal,

ik ga met mijn 2 jongste kinderen in juli een rondreis maken in het westen van ongeveer 3 weken (jammer genoeg is langer niet mogelijk, ik schat een 22 of max 23 dagen, afhankelijk van de vluchten).

Ik heb ondertussen al heel wat gelezen hier op het forum en het zal veronderstel ik een trip van Calgary naar Vancouver worden.
Onderstaande route vond ik hier al op het forum, dus ik ga van daaruit vertrekken denk ik om mijn reis te plannen.
Calgary - Banff NP - Lake Louise - Icefields Parkway - Jasper NP - Clearwater - Whistler - Ucluetet/Tofino - Victoria - Vancouver

Als ik het goed begrijp is dat op 3 weken wel een uitdagende route, maar we hebben ondertussen al enkele reizen gemaakt, en de reis die ik had opgemaakt voor West-Amerika vorig jaar (een dikke 3 weken) vonden velen ook heel uitdagend qua timing, maar het is nogmaals gebleken dat zowel ik als mijn kinderen een "volle" reis leuk vinden .. Zoveel mogelijk dingen zien/doen ..

Soit, de dingen die zéker erin moeten zitten zijn orka's zien en hopelijk beren. :-)

Ik ga uiteraard verder lezen op dit forum en andere sites maar waar ik vooral nog naar op zoek ben zijn leuke/originele activiteiten voor tieners. Mijn oudste wil niet meer mee dit jaar, dus ik ga met mijn 2 jongsten van (dan) 14 en 16 jaar. Vorig jaar in Amerika vonden ze de toppers oa een extreme 4x4 tour in Moab, de Waymo-taxi's in SF, de natuur in Yosemite , maar ook al de rest werd enthousiast onthaald. Ik weet ondertussen dat ik vooral moet zorgen dat er variatie zit in de reis. Dus geen 5 dagen achter elkaar enkel wandelen. ;-)

Ik heb getwijfeld om met de camper te gaan, maar als vrouw alleen heb ik wat schrik dat het rijden met de camper en al de taken die erbij horen wat teveel van mijn vakantiegevoel gaan wegnemen, dus ik denk dat ik overtuigd ben om een huurauto te nemen (hebben we in Amerika ook gedaan, en is heel goed bevallen). Als "compensatie" zou ik dan wel graag enkele "avontuurlijke" overnachtingen willen boeken voor mijn zoon die enorm van avontuur en kamperen houdt .. Dus tips omtrent speciale overnachtingen zijn zeker ook welkom!

Soit, ik ga eens op zoek naar vluchten en dan begint het avontuur van het opzoeken en boeken opnieuw! :-)
Bedankt alvast allemaal!
sworkskid
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 3 weken West Canada juli 2025

Bericht door sworkskid »

Ik lees alvast mee naar wat je bevindingen gaan zijn, en naar waar de zoektocht je gaat leiden
Ik ben pas terug op het forum terecht gekomen, en wij willen met 2 ook het westen van canada bezoeken
We gaan eerst nog effe naar een voordracht luisteren deze week
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 3 weken West Canada juli 2025

Bericht door AnnInBC »

Ik denk dat een one way van Calgary naar Vancouver goed te doen is in 22-23 dagen. Ik denk dat voor tieners vooral vanalles leuks te doen is in Whistler zoals ziplinen, ATV tours, mountain biken, gondola, kayakken/kanovaren op de meertjes daar enzovoort. Wildplay is ook een leuke bedoening, met parcours in de bomen en sommige hebben ziplines en ook axe throwing (weer eens iets anders). Je hebt deze in Victoria en Nanaimo alsook in Maple Ridge bij Vancouver. Die in Nanaimo heeft de meeste mogelijkheden met bungy jumping, primal swing, ziplining en axe throwing: https://www.wildplay.com/nanaimo

In Vancouver is er ook genoeg leuks te doen en zien. Een rondje Stanley Park per fiets is altijd leuk met mooie zichten onderweg. Verder heb je in North Vancouver het mooie Lynn Canyon met een suspension bridge, dit park is gratis te bezoeken en je moet hier enkel voor de parking betalen ($3 per uur). Deze plek is wat minder toeristisch als Capilano Suspension Bridge wat je $72 per persoon kost! Er zijn daar een paar mooie wandelingen te doen van een 20-30 minuten of langer. Verder heb je in Vancouver ook Granville Island met de Public Market wat leuk is om rond te wandelen en gezellig te lunchen. Bij Granville Island kan je een soort waterfiets huren (https://bcwaterbikes.com/) of je neemt 1 van de kleine bootjes (badkuipen op water noem ik het) nemen die je terug naar het centrum van Vancouver nemen of andere plekjes langs het water. Kijk eens bij False Creek Ferries (https://granvilleislandferries.bc.ca/), je kan hier ook een dag ticket nemen en dan kan je zoveel als je wil op en neer tussen de 9 verschillende stops. Iets wat meer kostelijk is een vlucht met watervliegtuig vanaf de haven.

Ik heb hier beneden een voorbeeld route gezet om je een idee te geven van hoeveel tijd per plaats te verblijven. Je moet deze natuurlijk naar je eigen zin invullen en kijk dan ook eens of je op sommige plaatsen langer of minder lang wil blijven. Als het wat teveel wordt met wandelen in de Canadese Rockies dan kan je daar ook eens kijken voor paardrijden, kanovaren of dergelijke. Je zou mogelijk ook een dag kunnen inkorten in Jasper en deze ergens anders gebruiken. Je zou mogelijk van Parksville dan ook naar Campbell River kunnen gaan, daar zijn meestal wel goede mogelijkheden om walvissen/orka tours te doen. Rond die tijd van het jaar zijn er nog geen tours voor beren te zien omdat deze dan hoger in de bergen zitten, dus hopelijk kom je ze hier of daar zo ook wel tegen tijdens het reizen.

Dag 1: Aankomst Calgary
Dag 2: Calgary naar Banff
Dag 3: Banff
Dag 4: Banff en Yoho NP (Emerald Lake, Takakkaw Falls, Wapta Falls)
Dag 5: Banff naar Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - Clearwater (Well Gray Provincial Park)
Dag 9: Clearwater (Well Gray Provincial Park)
Dag 10: Clearwater - Kamloops of Cache Creek (te lange rit van Clearwater naar Whistler en er is vanalles te zien onderweg)
Dag 11: Kamloops/Cache Creek - Whistler
Dag 12: Whistler
Dag 13: Whistler
Dag 14: Whistler - Parksville
Dag 15: Parksville - Ucluelet/Tofino
Dag 16: Tofino
Dag 17: Tofino
Dag 18: Tofino - Victoria
Dag 19: Victoria
Dag 20: Victoria - Vancouver
Dag 21: Vancouver
Dag 22: Vancouver
Dag 23: Terugvlucht vanuit Vancouver
Sofiake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Sofiake: 3 weken West-Canada juli 2025.

Bericht door Sofiake »

Al heel hard bedankt voor je reactie. Toffe dingen voor tieners idd , leuk !
Ik ga proberen om een dezer mijn vluchten vast te leggen (dat vind ik toch net iets geruststellender ;-)) en dan ga ik verder wat op zoek en jouw tips bekijken !

Vorig jaar waren we in Las Vegas onze eerste nacht allemaal om 2u klaar wakker en zijn we om 3u de stad ingetrokken dus ik ben erover aan het denken om als we aankomen ineens vanuit Calgary te vertrekken zodat we onze dag 2 heel vroeg al ergens kunnen starten. Anders liggen we toch maar wakker in ons bed ;-)

Ik heb ook gezien dat velen de reis omgekeerd maken. Ik koos vooral voor deze volgorde omdat we hopen dat de orka's toch een hoogtepunt gaan zijn, en ik eindig graag met een hoogtepunt :-) Als er redenen zijn waarom ik toch beter de trip in Vancouver zou beginnen .. ?
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Sofiake: 3 weken West-Canada juli 2025.

Bericht door AnnInBC »

De natuur in de Canadese Rockies is voor velen meer overweldigend dan Vancouver Island en Vancouver, dus ik veronderstel dat dat een reden is waarom men in Vancouver vertrekt en in Calgary eindigt. Dit is allemaal wel heel persoonlijk. Mogelijk ook omdat velen eerst het verste vliegen of soms afhankelijk van de periode van het jaar. In het voorjaar kan je beter in Vancouver beginnen en in Calgary eindigen (inverband met nog sneeuw in de Canadese Rockies in die tijd van het jaar) en in het najaar is het beter om in Calgary te beginnen omdat het in de Canadese Rockies al kan gaan sneeuw. Maar beiden zijn mooi op hun manier en in juli maakt het niet uit welke richting je uitgaat. Vergeet ook niet dat je mogelijk geen orka's te zien krijgt, het is en blijft natuur en er is nooit een garantie. Ik raad aan om naar bedrijven te kijken die je gratis laten terugkomen totdat je orka's ziet, dus als je tijd hebt dan kan je mogelijk nog een keer mee voordat je naar huis gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer