Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tom88: West-Canada juni/juli 2025

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Tom88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Tom88: West-Canada juni/juli 2025

Bericht door Tom88 »

Hallo allemaal,
Volgend jaar willen we in 3 weken tijd met de huurauto een roadtrip door West-Canada maken. We willen gaan van ongeveer 13 juni t/m 4 juli.
Er ligt nog niets definitief vast.

Wij zijn geen fanatieke hikers, maar zijn meer van de makkelijke wandelingen van max een uur. Tijdens onze vorige roadtrip was het wild spotten in Yellowstone voor ons het absolute hoogtepunt. Met de auto door het park cruisen, viewpoints opzoeken en lekker spotten, dat vinden wij het mooist. Wat we sowieso willen doen is een walvistour op Vancouver Island, de boottocht naar Spirit Island (Jasper NP) en een kanotochtje op bijvoorbeeld Emerald Lake.

Onderstaand het reisschema wat ik bedacht heb. We willen 21 dagen gaan, dus ik kan nog ergens een dag toevoegen.

Dag 1 - Amsterdam - Vancouver

Dag 2 - Vancouver

Dag 3 – Vancouver – Victoria (VCI)

Dag 4 – Victoria (VCI) – Ucluelet/Tofino (Pacific Rim NP, VCI)

Dag 5 - Ucluelet/Tofino (Pacific Rim NP, VCI)

Dag 6 - Ucluelet/Tofino - Parksville (VCI)

Dag 7 – Parksville (VCI) - Whistler

Dag 8 – Whistler

Dag 9 - Whistler – Clearwater (Wells Gray PP)

Dag 10 - Clearwater (Wells Gray PP)

Dag 11 – Clearwater (Wells Gray PP) – Jasper

Dag 12 – Jasper NP

Dag 13 – Jasper NP

Dag 14 - Jasper - Icefields Parkway (Lake Louise)

Dag 15 – Lake Louise en Yoho NP bezichtigen

Dag 16 - Lake Louise - Banff NP

Dag 17 - Banff NP

Dag 18 - Banff NP

Dag 19 - Banff NP - Calgary

Dag 20- Calgary - Amsterdam

Wellicht een dagje extra in Victoria of na Banff nog een nachtje in Canmore?

Als jullie tips hebben, dan hoor ik het graag!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Tom88: West-Canada juni/juli 2025

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2019 in West Canada geweest, maar reisden we met een camper. Wellicht haal je toch wat tips of ideeën uit ons reisverslag.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Robbie&Irene »

Een gedeelte van je geplande reis hebben we dit jaar nog gedaan, zoals Icefields Parkway en omgeving alweer 3 maal en zo ook Vancouver Island 3 maal. Aan het einde zou ik wat minder Banff doen en 2 dagen Canmore toevoegen om ook naar Kananaskis Alberta te gaan. Erg mooi zoals Peter Lougheed Provincial Park en Spray Valley. Daar kwamen wij ook de meeste Grizzly's en Zwarte Beren tegen. Whistler vonden we Peak 2 Peak Gondola erg mooi en de Joffre Lakes (wel 4 a 5 uur trail). Ik zou maar vast hotels gaan boeken wil je nog beetje aantrekkelijke prijzen hebben, voor plaatsen als Ucluelet, Lake Louise en Banff.
Tom88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom88 »

Robbie&Irene schreef:
28 dec 2024, 12:46
Een gedeelte van je geplande reis hebben we dit jaar nog gedaan, zoals Icefields Parkway en omgeving alweer 3 maal en zo ook Vancouver Island 3 maal. Aan het einde zou ik wat minder Banff doen en 2 dagen Canmore toevoegen om ook naar Kananaskis Alberta te gaan. Erg mooi zoals Peter Lougheed Provincial Park en Spray Valley. Daar kwamen wij ook de meeste Grizzly's en Zwarte Beren tegen. Whistler vonden we Peak 2 Peak Gondola erg mooi en de Joffre Lakes (wel 4 a 5 uur trail). Ik zou maar vast hotels gaan boeken wil je nog beetje aantrekkelijke prijzen hebben, voor plaatsen als Ucluelet, Lake Louise en Banff.
Thanks, goede tips! Kananaskis ziet er heel tof uit, ik zie dat je daar ook mooie scenic drives hebt.
Hotels willen we idd zo snel mogelijk gaan boeken.

De aangepaste reis komt er dan als volg uit te zien:

Dag 1 - Amsterdam - Vancouver

Dag 2 - Vancouver

Dag 3 – Vancouver – Victoria (VCI)

Dag 4 – Victoria (VCI) – Ucluelet/Tofino (Pacific Rim NP, VCI)

Dag 5 - Ucluelet/Tofino (Pacific Rim NP, VCI)

Dag 6 - Ucluelet/Tofino - Parksville (VCI)

Dag 7 – Parksville (VCI) - Whistler

Dag 8 – Whistler

Dag 9 - Whistler – Clearwater (Wells Gray PP)

Dag 10 - Clearwater (Wells Gray PP)

Dag 11 – Clearwater (Wells Gray PP) – Jasper

Dag 12 – Jasper NP

Dag 13 – Jasper NP

Dag 14 - Jasper - Icefields Parkway (Lake Louise)

Dag 15 – Lake Louise en Yoho NP bezichtigen

Dag 16 - Lake Louise - Banff NP

Dag 17 - Banff NP

Dag 18 - Banff NP

Dag 19 - Banff NP - Canmore

Dag 20 - Canmore

Dag 21- Canmore- Calgary - Amsterdam

jojostravelusa schreef:
28 dec 2024, 12:13
Wij zijn in 2019 in West Canada geweest, maar reisden we met een camper. Wellicht haal je toch wat tips of ideeën uit ons reisverslag.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Leuk om te lezen, goede tips! Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt. :)
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Dat ziet er een prima route uit en ik ben blij dat je gekozen hebt voor een one way met dit aantal dagen! Ik zou zelfs aanraden om tussen Whistler en Clearwater een nachtje in Kamloops te verblijven, dit puur om de afstand te overbruggen want het is toch een vrij lange rit. Ookal zijn jullie geen fervente hikers/wandelaars er zijn op het stuk van Whistler naar Kamloops voldoende plekjes om te stoppen en te genieten van zichten of korte wandelingen. Als je uit Whistler dan kom je de Nairn Falls tegen, een redelijke korte trail van 2.5km in totaal. Verderop heb je One Mile Lake met een trail dat rond dit meertje gaat (een 1.5km ongeveer), daarna kom je voorbij Joffre Lakes Provincial Park...weet niet of je daar wil stoppen om wat te wandelen, het eerste meer is al prachtig en is meer maar een 5 minuten wandelen van de parking, de andere twee meren zijn een stuk verder met een 8.5km trail in totaal en 500m hoogteverschil (je doet hier gerust een 3 tot 4 uren over). Je moet hier wel een gratis pass online voor aanvragen, zelfs al is het maar voor het eerste meer te zien. Deze pas kan je 2 dagen op voorhand van je bezoek online vastleggen via deze website (als er nog passen ter beschikking zijn): https://reserve.bcparks.ca/dayuse/

Als je daar niet gaat stoppen dan kom je na een tijdje het mooie Duffy Lake Provincial Park tegen om bij te stoppen met mooie zichten en een stuk verderop heb je Seton Lake. Hier kan je een korte trail (1km) doen aan de overkant van de weg met een mooi zicht op het meer van bovenop: https://www.vancouvertrails.com/trails/ ... e-lookout/ Je rijdt daarna voorbij Lillooet en een stuk verder kom je langs Marble Canyon Provincial Park wat ook heel mooi is. Hierna ga je via Cache Creek waar je ook de Historic Hat Creek Ranch hebt als je dat graag zou willen bezoeken. Dus genoeg te zien onderweg en ik zou die extra dag dan gebruiken om de rit op te splitsen tussen Whistler en Clearwater.

Voor het bezoeken van Yoho NP en de omgeving van Lake Louise kan ik je Field (in Yoho NP) ook aanraden als een uitvalsbasis. Wij verbleven hier al enkele keren in het verleden en dat was prima om de mooie plekjes in Yoho NP te bezoeken en je bent op een 15-20 minuten bij Lake Louise. In Field verbleven wij al een paar keer bij de Truffle Pigs Lodge (https://www.trufflepigs.com/lodge) met een hele goed restaurant en hebben ook al eens in een "guesthouse" overnacht. Je hebt er vele keuzes voor guesthouses wat meestal een hele verdieping van een huis is met eigen prive ingang, een eigen keuken, eigen badkamer en slaapkamers en meestal ook nog een woonkamer. Als je nog geen verblijf hebt vastgelegd kan je hier kijken voor de mogelijkheden in Field: https://www.field.ca/accommodations/ De prijzen voor overnachtingen zijn hier nog redelijk goed te doen vergeleken met Banff zelf.

Je kan altijd eens gaan snuffelen op mijn reis route door West Canada voor mogelijk nog wat extra tips: https://travelwestcanada.blogspot.com/p ... eerst.html

Succes nog met het puzzelen!
Tom88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom88 »

Super, bedankt voor de vele tips en de link naar jouw reisroute! Daar kan ik weer lekker mee gaan puzzelen. :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 01 jan 2025, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer