Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Felicitas: Rondje Denver (juni 2025)
Reis Felicitas: Rondje Denver (juni 2025)
Na een paar heerlijke wandelvakanties in Europa plannen we voor komend jaar weer een vakantie naar Amerika. We hebben vliegtickets geboekt voor een rondje Denver (juni 2025, huurauto, motels). We willen voldoende tijd hebben voor mooie wandelingen. Dat is een uitdaging, want we willen graag South Dakota (en liefst ook North Dakota), Yellowstone en Colorado combineren. Het ligt ver van elkaar.
Dit is de route zoals ik die nu heb bedacht (voor de zekerheid alvast wat gereserveerd in Yellowstone en Grand Teton)
4 juni Amsterdam - Denver
5 juni Denver - Fort Robinson
6 juni Fort Robinson - Custer
7 juni Custer
8 juni Custer - Wall
9 juni Wall - Devils Tower
10 juni Devils Tower - Medora
11 juni Medora South Unit Theodore Roosevelt NP
12 juni Medora - Glendive North Unit Theodore Roosevelt NP
13 juni Glendive - Red Lodge Makoshika State Park
14 juni Red Lodge - Cooke City (gereserveerd Super Acht) Beartooth Highway
15 juni Cooke City - Mammoth (gereserveerd Mammoth Hotel)
16 juni Mammoth - Old Faithful (gereserveerd Old Faithful Inn)
17 juni Old Faithful - Grand Teton (gereserveerd Colter Bay)
18 juni Grand Teton - Pinedale
19 juni Pinedale - Flaming Gorge
20 juni Flaming Gorge - Dinosaur NM
21 juni Dinosaur NM - Grand Mesa
22 juni Grand Mesa - Crested Butte
23 juni Crested Butte
24 juni Crested Butte - Buena Vista Cottonwood Pass
25 juni Buena Vista - Denver
26 juni Denver - Amsterdam
We zijn nog nooit in South Dakota geweest (hoog op verlanglijstje). Ook Flaming Gorge en Dinosaur NM zijn onbekende gebieden voor ons, evenals Theodore Roosevelt NP.
Yellowstone en Grand Teton hebben we eerder bezocht, maar gaan we graag nog een keer naar toe.
Colorado vinden we een heerlijke staat. Juni is nog wel wat vroeg voor bergwandelingen, maar bij Grand Mesa kan je de tweede helft van juni waarschijnlijk al sneeuwvrij wandelen. Is het daar mooi?
Crested Butte heb ik opgenomen omdat we dit een heel leuk plaatsje vinden met veel wandelmogelijkheden.
Ik twijfel nog over Theodore Roosevelt NP. Niet zozeer over het park zelf (ik zag een paar mooie loop wandelingen), maar over de vele extra kilometers. Alternatief is een route via Bighorn National Forest. Maar welke route dan? En vooral welke wandelingen?
Graag jullie input en ervaringen. Suggesties voor mooie (lange) hikes zeer welkom.
Dit is de route zoals ik die nu heb bedacht (voor de zekerheid alvast wat gereserveerd in Yellowstone en Grand Teton)
5 juni Denver - Fort Robinson
6 juni Fort Robinson - Custer
7 juni Custer
8 juni Custer - Wall
9 juni Wall - Devils Tower
10 juni Devils Tower - Medora
11 juni Medora South Unit Theodore Roosevelt NP
12 juni Medora - Glendive North Unit Theodore Roosevelt NP
13 juni Glendive - Red Lodge Makoshika State Park
14 juni Red Lodge - Cooke City (gereserveerd Super Acht) Beartooth Highway
15 juni Cooke City - Mammoth (gereserveerd Mammoth Hotel)
16 juni Mammoth - Old Faithful (gereserveerd Old Faithful Inn)
17 juni Old Faithful - Grand Teton (gereserveerd Colter Bay)
18 juni Grand Teton - Pinedale
19 juni Pinedale - Flaming Gorge
20 juni Flaming Gorge - Dinosaur NM
21 juni Dinosaur NM - Grand Mesa
22 juni Grand Mesa - Crested Butte
23 juni Crested Butte
24 juni Crested Butte - Buena Vista Cottonwood Pass
25 juni Buena Vista - Denver
26 juni Denver - Amsterdam
We zijn nog nooit in South Dakota geweest (hoog op verlanglijstje). Ook Flaming Gorge en Dinosaur NM zijn onbekende gebieden voor ons, evenals Theodore Roosevelt NP.
Yellowstone en Grand Teton hebben we eerder bezocht, maar gaan we graag nog een keer naar toe.
Colorado vinden we een heerlijke staat. Juni is nog wel wat vroeg voor bergwandelingen, maar bij Grand Mesa kan je de tweede helft van juni waarschijnlijk al sneeuwvrij wandelen. Is het daar mooi?
Crested Butte heb ik opgenomen omdat we dit een heel leuk plaatsje vinden met veel wandelmogelijkheden.
Ik twijfel nog over Theodore Roosevelt NP. Niet zozeer over het park zelf (ik zag een paar mooie loop wandelingen), maar over de vele extra kilometers. Alternatief is een route via Bighorn National Forest. Maar welke route dan? En vooral welke wandelingen?
Graag jullie input en ervaringen. Suggesties voor mooie (lange) hikes zeer welkom.
Re: Reis Felicitas: Rondje Denver (juni 2025)
Mooie wandelingen:
Black hills:
Black elk peak + little devils tower + cathedral spires
Badlands: notch trail en castle trail, oppassen voor ratelslangen
In de buurt van Laramie: medecine bow peak, heel mooi en weinig volk, aanrader
Dinosaur: korte hike, harpers corner
Buurt van Crested Butte ziet er inderdaad geweldig uit om te wandelen, ben er zelf nog niet geweest.
Lilo
Black hills:
Black elk peak + little devils tower + cathedral spires
Badlands: notch trail en castle trail, oppassen voor ratelslangen
In de buurt van Laramie: medecine bow peak, heel mooi en weinig volk, aanrader
Dinosaur: korte hike, harpers corner
Buurt van Crested Butte ziet er inderdaad geweldig uit om te wandelen, ben er zelf nog niet geweest.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
@Lilo Leuk! Ik zag dat Black Elk Peak van verschillende kanten te benaderen is. Hebben jullie daar de loop wandeling vanaf Sylvan Lake gedaan? Heb je nog een link naar jullie website? Altijd een grote inspiratiebron voor ons geweest! Medicine Bow Peak hebben we al eens gelopen. Die vonden we fantastisch. Ik zou deze graag nog eens doen, maar denk dat juni nog te vroeg is. Wij hadden in 2016 zelfs op 1 augustus nog sneeuw daar op het pad.
Hallo, leuk te horen dat jullie toch iets gehad hebben aan onze site.
Ik houd hem al 7 of 8 jaar niet meer bij. Wat vroeger usa4ever.com was, heet nu chariswinnen.wordpress.com
Op het beginblad staat een reis van 2013, daarin staat een redelijk stuk van wat jullie willen doen. In 2022 zijn we terug die kant opgegaan, maar daar heb ik dus geen verslag meer van. Toen deden we de black elk peak combo opnieuw met cath spires erbij, nog steeds een aanrader. Wij startten aan Sylvan Lake als ik het mij goed herinner. Ook in het verslag is Ruple point hike in Dinosaur, naam wist ik niet meer, waanzinnig eindpunt.
O ja, juni is inderdaad misschien nog wat vroeg. Wordt sowiso een geweldige reis. Ik ga nog eens kijken naar Crested Butte, kende ik alleen van naam
Lilo
Ik houd hem al 7 of 8 jaar niet meer bij. Wat vroeger usa4ever.com was, heet nu chariswinnen.wordpress.com
Op het beginblad staat een reis van 2013, daarin staat een redelijk stuk van wat jullie willen doen. In 2022 zijn we terug die kant opgegaan, maar daar heb ik dus geen verslag meer van. Toen deden we de black elk peak combo opnieuw met cath spires erbij, nog steeds een aanrader. Wij startten aan Sylvan Lake als ik het mij goed herinner. Ook in het verslag is Ruple point hike in Dinosaur, naam wist ik niet meer, waanzinnig eindpunt.
O ja, juni is inderdaad misschien nog wat vroeg. Wordt sowiso een geweldige reis. Ik ga nog eens kijken naar Crested Butte, kende ik alleen van naam
Lilo
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Leuke plannen! Wij doen ook een rondje Denver maar zijn net iets vroeger. We zijn zo'n tien dagen eerder in Yellowstone. Was leuk geweest om jullie eens te ontmoeten maar dat zit er net niet in
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
@Lilo Fantastisch dat jullie website nog bestaat! Ik ga daar weer lekker in rondsnuffelen. Mooie hikes die jullie aan de Colorado kant van Dinosaur NM hebben gedaan. Die zet ik op ons lijstje!
@michelly Ja ik had al gezien dat jullie ook een rondje vanuit Denver gaan doen evenals forumlid @Elendan. Ik volg altijd jullie reizen. Zo avontuurlijk en zulke mooie reisverslagen en foto’s. Ik had al gezocht naar jullie belevenissen in South Dakota (2007 en 2009, bij vrienden?). Leuk om te lezen.
@michelly Ja ik had al gezien dat jullie ook een rondje vanuit Denver gaan doen evenals forumlid @Elendan. Ik volg altijd jullie reizen. Zo avontuurlijk en zulke mooie reisverslagen en foto’s. Ik had al gezocht naar jullie belevenissen in South Dakota (2007 en 2009, bij vrienden?). Leuk om te lezen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben de Dakota's en Yellowstone vanuit Calgary gedaan in 2022. Was echt een topreis. Misschien heb je wat aan ons verslag.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
@jojostravelusa Heel fijn jullie verslag. Lekker gedetailleerd en een flink gedeelte beslaat de route die we (in omgekeerde richting) willen doen. Krijg ook zin om weer te barbecueën in Amerika als ik jullie verslagen lees Naast wandelen vinden we dat ook altijd erg leuk.
We hebben onze route voor volgend jaar juni verder uitgewerkt en voor bijna alle nachten accommodatie geboekt. Ik heb wandelingen erbij gezet die we zo mogelijk willen doen. We zullen ter plekke kijken wat haalbaar is (tijd, weer, bereikbaarheid trailheads, onze conditie), maar de voorpret van het uitzoeken is leuk en zittend op de bank lijken hikes altijd makkelijker dan ze in werkelijkheid zijn. Misschien heeft iemand een van deze hikes gelopen? En nogmaals bedankt Lilo voor jouw lijstje met wandelingen!
5 juni Denver - Fort Robinson Hike Lover’s Leap and East Red Cloud Buttes Loop
6 juni Fort Robinson - Hill City Hike Sanctuary Trail and Centennial Trail Loop (Wind Cave NP)
7 juni Hill City Hike Black Elk Peak, Cathedral Spires, Little Devils Tower
8 juni Hill City - Rapid City Hike Notch Trail/Castle Trail/Saddle Pass Trail (Badlands NP)
9 juni Rapid City - Ekalaka Deadwood, Devils Tower
10 juni Ekalaka - Belfield South Unit Theodore Roosevelt NP, Medora Musical
11 juni Belfield North Unit Theodore Roosevelt NP
12 juni Belfield - Red Lodge Makoshika State Park
13 juni Red Lodge Hike East Rosebud Trail
14 juni Red Lodge - Yellowstone (Mammoth) Beartooth Pass
15 juni Yellowstone (Mammoth) - Yellowstone (Canyon) Hike Hellroaring Creek
16 juni Yellowstone (Canyon) - Yellowstone (Old Faithful) Hike Seven Mile Hole
17 juni Yellowstone (Old Faithful) - Grand Teton (Colter Bay)
18 juni Grand Teton (Colter Bay) - Pinedale Hike Death Canyon
19 juni Pinedale - Vernal Hike Sacred Rim, Dinosaur NM: Quarry Exhibit Hall
20 juni Vernal - Fruita Dinosaur NM: Ruple Ridge Trail, Harper’s Corner
21 juni Fruita - Gunnison Grand Mesa: Hike Crag Crest National Recreation Trail
22 juni Gunnison - Crested Butte Hike Mill Castle Trail
23 juni Crested Butte Hike Oh Be Joyful and Blue Lake
24 juni Crested Butte - Buena Vista Cottonwood Pass: Hike Ptarmigan Lake
25 juni Buena Vista - Manitou Springs
26 juni Manitou Springs - Denver - Amsterdam Garden of the Gods, Outlets at Castle Rock, vlucht 8 pm
5 juni Denver - Fort Robinson Hike Lover’s Leap and East Red Cloud Buttes Loop
6 juni Fort Robinson - Hill City Hike Sanctuary Trail and Centennial Trail Loop (Wind Cave NP)
7 juni Hill City Hike Black Elk Peak, Cathedral Spires, Little Devils Tower
8 juni Hill City - Rapid City Hike Notch Trail/Castle Trail/Saddle Pass Trail (Badlands NP)
9 juni Rapid City - Ekalaka Deadwood, Devils Tower
10 juni Ekalaka - Belfield South Unit Theodore Roosevelt NP, Medora Musical
11 juni Belfield North Unit Theodore Roosevelt NP
12 juni Belfield - Red Lodge Makoshika State Park
13 juni Red Lodge Hike East Rosebud Trail
14 juni Red Lodge - Yellowstone (Mammoth) Beartooth Pass
15 juni Yellowstone (Mammoth) - Yellowstone (Canyon) Hike Hellroaring Creek
16 juni Yellowstone (Canyon) - Yellowstone (Old Faithful) Hike Seven Mile Hole
17 juni Yellowstone (Old Faithful) - Grand Teton (Colter Bay)
18 juni Grand Teton (Colter Bay) - Pinedale Hike Death Canyon
19 juni Pinedale - Vernal Hike Sacred Rim, Dinosaur NM: Quarry Exhibit Hall
20 juni Vernal - Fruita Dinosaur NM: Ruple Ridge Trail, Harper’s Corner
21 juni Fruita - Gunnison Grand Mesa: Hike Crag Crest National Recreation Trail
22 juni Gunnison - Crested Butte Hike Mill Castle Trail
23 juni Crested Butte Hike Oh Be Joyful and Blue Lake
24 juni Crested Butte - Buena Vista Cottonwood Pass: Hike Ptarmigan Lake
25 juni Buena Vista - Manitou Springs
26 juni Manitou Springs - Denver - Amsterdam Garden of the Gods, Outlets at Castle Rock, vlucht 8 pm
Hallo Felicitas,
Daar staan weer een paar hele mooie hikes op jullie schema, wordt geweldig!
Nog een paar suggesties waar ik aan denk: Bunsen Peak, Avalanche peak(niet kunnen doen wegens nog te veel sneeuw, maar ik denk wel de moeite), mount washburn, devil’s causeway: ik durf ’m niet en een egobooster (maar niet echt een natuurhike): Manitou incline(is er 2 jaar geleden niet meer van gekomen, dus nog op ons lijstje).
Lilo
Daar staan weer een paar hele mooie hikes op jullie schema, wordt geweldig!
Nog een paar suggesties waar ik aan denk: Bunsen Peak, Avalanche peak(niet kunnen doen wegens nog te veel sneeuw, maar ik denk wel de moeite), mount washburn, devil’s causeway: ik durf ’m niet en een egobooster (maar niet echt een natuurhike): Manitou incline(is er 2 jaar geleden niet meer van gekomen, dus nog op ons lijstje).
Lilo
Bunsen Peak zet ik op de lijst. Ziet er mooi uit! Avalanche Peak en Mount Washburn hebben we allebei al eens gedaan. Vooral Avalanche Peak vonden we fantastisch.
Wat leuk dat je de Devil’s Causeway noemt. Zo spannend. We hebben deze twee keer gedaan. De eerste keer in 2014. Toen durfden we het deel met de steile afgronden niet over te steken en zijn we vlak voor dat punt weer omgedraaid. De tweede poging was in 2019. Toen zijn we er wél overheen gegaan en hebben we de hele loop gelopen. Echt zo’n mooie tocht. Aan deze wandeling denk ik vaak terug.
De Manitou Incline kende ik nog niet. 2744 traptreden omhoog? “Difficulty level: Extreme”. Dat gaan we (fit, maar ook best oud) echt niet redden. Ik loop ook liever náást traptreden omhoog als er treden in een steil pad zijn gemaakt. Ben benieuwd of jullie deze nog eens gaan doen.
Wat leuk dat je de Devil’s Causeway noemt. Zo spannend. We hebben deze twee keer gedaan. De eerste keer in 2014. Toen durfden we het deel met de steile afgronden niet over te steken en zijn we vlak voor dat punt weer omgedraaid. De tweede poging was in 2019. Toen zijn we er wél overheen gegaan en hebben we de hele loop gelopen. Echt zo’n mooie tocht. Aan deze wandeling denk ik vaak terug.
De Manitou Incline kende ik nog niet. 2744 traptreden omhoog? “Difficulty level: Extreme”. Dat gaan we (fit, maar ook best oud) echt niet redden. Ik loop ook liever náást traptreden omhoog als er treden in een steil pad zijn gemaakt. Ben benieuwd of jullie deze nog eens gaan doen.
Wow! Geweldig dat jullie die Devil’s Causeway gedaan hebben. Waarschijnlijk zeer indrukwekkend dat zal er bij ons niet van komen, denk ik, toch wel jammer. Is die hike heel erg scary of valt het nog mee?
Die Manitou incline ’passeren’ we in mei ’26 op ongeveer 4,5u. Dat vinden we toch wat te ver uit de richting, maar vind ik o zo jammer. Wij houden wel van een fysieke uitdaging. Die crested butte area ziet er ook tof uit.
Lilo
Die Manitou incline ’passeren’ we in mei ’26 op ongeveer 4,5u. Dat vinden we toch wat te ver uit de richting, maar vind ik o zo jammer. Wij houden wel van een fysieke uitdaging. Die crested butte area ziet er ook tof uit.
Lilo
De Devil’s Causeway loop hike is ongeveer 17 km. Daarvan is maar een stukje van 15 meter echt spannend, maar wel te doen als je geconcentreerd je voeten goed plaatst op de wat schots en scheef liggende rotsblokken. De richel is op dit gedeelte ruim 1 meter breed met links en rechts 300 meter diepe afgronden. Ik vond het een geruststellende gedachte dat er nog nooit iemand is verongelukt. Ik deed de oversteek op handen en voeten (geen wandelstokken). Het was gelukkig maar een kort stukje en snel voorbij. Als het eenzelfde soort pad was geweest zónder afgronden zou het niet moeilijk zijn, dus het is vooral de gedachte aan de afgronden links en rechts wat dit gedeelte zo spannend maakt. https://www.lochnora.nl/reisverslagen/u ... t-springs/
Black Friday Deals kunnen inzetten voor onze overnachtingen in Hill City (Wyndham Hotels: 30% korting als je twee nachten in hetzelfde hotel verblijft), Grand Teton (Cyber Sale Jackson Lake Lodge) en voor de Medora Musical (Buy One Get One Free). Alle beetjes helpen. Grand Teton blijft erg duur.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 1496 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 7 Reacties