Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis PieterMayke: eerste opzet route wegbrengcamper maart 2025.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis PieterMayke: eerste opzet route wegbrengcamper maart 2025.
Hallo allemaal,
We mogen weer aftellen tot onze volgende Amerika reis! We halen op 10 maart een wegbrengcamper op, die we op 3 april in Las Vegas inleveren. Zoals in de aanhef al staat, we hebben een eerste opzet van de route. We hebben een aantal reisverslagen gelezen en daar al tips uitgehaald, maar de ervaring leert dat er hier op het forum ook steeds heel goede tips komen! Dus laat die goede tips maar komen! De planning nu is:
1. Amsterdam - Chicago
2. Chicago
3. Chicago - Elkhart (camper halen) - ?
4. ? - Nashville
5. Nashville
6. Nashville - Memphis (via Natchez Trace Parkway)
7. Memphis
8. Memphis - Natchez
9. Natchez
10. Natchez - New Orleans
11. New Orleans
12. New Orleans - Galveston
13. Galveston
14. Galveston - San Antonio
15. San Antonio
16. San Antonio - Big Bend NP
17. Big Bend NP
18. Big Bend NP
19. Big Bend NP - Alpine
20, Alpine - Las Cruces
21. Las Cruces - Tucson
22. Tucson
23. Tucson - Sedona
24. Sedona - Kingman
25. Kingman - Red Rock Canyon NCA
26. Red Rock Canyon NCA
27. Red Rock Canyon NCA - Las Vegas
28. Las Vegas (camper inleveren)
29. Las Vegas - Amsterdam
We mogen weer aftellen tot onze volgende Amerika reis! We halen op 10 maart een wegbrengcamper op, die we op 3 april in Las Vegas inleveren. Zoals in de aanhef al staat, we hebben een eerste opzet van de route. We hebben een aantal reisverslagen gelezen en daar al tips uitgehaald, maar de ervaring leert dat er hier op het forum ook steeds heel goede tips komen! Dus laat die goede tips maar komen! De planning nu is:
1. Amsterdam - Chicago
2. Chicago
3. Chicago - Elkhart (camper halen) - ?
4. ? - Nashville
5. Nashville
6. Nashville - Memphis (via Natchez Trace Parkway)
7. Memphis
8. Memphis - Natchez
9. Natchez
10. Natchez - New Orleans
11. New Orleans
12. New Orleans - Galveston
13. Galveston
14. Galveston - San Antonio
15. San Antonio
16. San Antonio - Big Bend NP
17. Big Bend NP
18. Big Bend NP
19. Big Bend NP - Alpine
20, Alpine - Las Cruces
21. Las Cruces - Tucson
22. Tucson
23. Tucson - Sedona
24. Sedona - Kingman
25. Kingman - Red Rock Canyon NCA
26. Red Rock Canyon NCA
27. Red Rock Canyon NCA - Las Vegas
28. Las Vegas (camper inleveren)
29. Las Vegas - Amsterdam
Re: Eerste opzet route wegbrengcamper maart 2025!
Afgelopen februari/maart ook wegbrengcamper gedaan, en ook in Las Vegas ingeleverd. Elkhart naar het zuiden, Kentucky, Tennessee, Alabama, Mississippi, Louisiana en vanaf zuid Texas naar Las Vegas. Direct naar Nashville is een flinke rit voor de eerste dag. Na ophalen rv zijn we naar Bluffton/Forth Wayne gereden. De KOA camping daar is het hele jaar open, en er is een Walmart voor de eerste boodschappen. Vond ik een mooie afstand voor de eerste dag, wennen aan de camper en hier en daar een stop, boodschappen doen en aan het eind van de middag relaxen op de camping.
19 States so far...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn dit jaar in onder andere Big Bend en Tucson geweest. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Denk eraan dat je de camping in Big Bend reserveert zodra het mogelijk is. Dat kan nu al bedenk ik mij, kijk daar zo snel mogelijk naar.
Rij je langs Big Bend SP als je naar Alpine rijdt?
Wij bezochten dit jaar ook Red Rock Canyon. Je kunt daar in een halve dag al heel veel doen, ik weet niet of ik daar twee nachten voor zou uittrekken.
Marianne
Denk eraan dat je de camping in Big Bend reserveert zodra het mogelijk is. Dat kan nu al bedenk ik mij, kijk daar zo snel mogelijk naar.
Wij bezochten dit jaar ook Red Rock Canyon. Je kunt daar in een halve dag al heel veel doen, ik weet niet of ik daar twee nachten voor zou uittrekken.
Marianne
Leuke stop, mocht je er toevallig langs rijden aan het begin van je reis, is het Kentucky Horse Park in Lexington, Tennessee. Prachtige omgeving, en er is een 'meet and greet' met de race paarden in de stallen. Helemaal geweldig. Er is ook een camping met stroom hookup, $40.
19 States so far...
-
- Amerika-ontdekker
Dat is een goede tip! We zijn idd nog op zoek naar een tussenstop, meteen door naar Nashville lijkt ons ook te ver.Corv schreef: ↑29 sep 2024, 15:17Na ophalen rv zijn we naar Bluffton/Forth Wayne gereden. De KOA camping daar is het hele jaar open, en er is een Walmart voor de eerste boodschappen. Vond ik een mooie afstand voor de eerste dag, wennen aan de camper en hier en daar een stop, boodschappen doen en aan het eind van de middag relaxen op de camping.
Oh, ik lees jullie reisverslagen altijd graag, en ik zal meteen kijken naar campings in Big Bend. Heb je een betere tip rondom Vegas ipv Red Rock Canyon? Eerlijk gezegd is die extra dag daar alleen toegevoegd omdat ik die over bleek te hebben, dus kan er nog alle kanten mee opschuivenMartin & Marianne schreef: ↑29 sep 2024, 15:38Wij zijn dit jaar in onder andere Big Bend en Tucson geweest. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Marianne
Bedankt weer! Pieter en Mayke
Laatst gewijzigd door PieterMayke op 29 sep 2024, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben een fan van Valley of Fire. Je kunt ook een nacht Red Rock Canyon laten staan en dan onderweg iets meer rust nemen. Wij vonden City of Rocks prachtig om te kamperen, en je zou ook een overnachting in Chiricahua kunnen doen.
Marianne
Marianne
Ik ben geen fan van Kingman. Maar wél van Sedona. Nu heb je daar eigenlijk maar weinig tijd, want de rit vanaf Tucson vraagt de nodige tijd. In die periode zal het in die omgeving heerlijk zijn en je kan er mooi wandelen of andere aktiviteiten doen. De (commerciele) campings zijn er wel kostbaar, dus check even welke campgrounds al open zijn in die periode, volgens mij Manzanita wel.... Ik zou dus een extra nacht Sedona doen en Kingman laten vervallen. Vanaf Sedona is een rit naar Las Vegas op één dag zonder stop prima te doen, Valley of Fire ook net wel denk ik.... Ik denk dat VoF iets meer toevoegt aan je reis dan Red Rock.
Paul
Paul
-
- Amerika-ontdekker
Ik ga weer aan het puzzelen! Big Bend is inmiddels gereserveerd, dank voor de tip!Martin & Marianne schreef: ↑29 sep 2024, 16:35Ik ben een fan van Valley of Fire. Je kunt ook een nacht Red Rock Canyon laten staan en dan onderweg iets meer rust nemen. Wij vonden City of Rocks prachtig om te kamperen, en je zou ook een overnachting in Chiricahua kunnen doen.
Marianne
Hmm, en ook hiermee verder puzzelen, dank je wel!paulr schreef: ↑29 sep 2024, 17:03Ik ben geen fan van Kingman. Maar wél van Sedona. Nu heb je daar eigenlijk maar weinig tijd, want de rit vanaf Tucson vraagt de nodige tijd. In die periode zal het in die omgeving heerlijk zijn en je kan er mooi wandelen of andere aktiviteiten doen. De (commerciele) campings zijn er wel kostbaar, dus check even welke campgrounds al open zijn in die periode, volgens mij Manzanita wel.... Ik zou dus een extra nacht Sedona doen en Kingman laten vervallen. Vanaf Sedona is een rit naar Las Vegas op één dag zonder stop prima te doen, Valley of Fire ook net wel denk ik.... Ik denk dat VoF iets meer toevoegt aan je reis dan Red Rock.
Paul
Mayke
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Reis PieterMayke: eerste opzet route wegbrengcamper maart 2025.
Je hebt best veel steden in je route staan. Wil je daar ook echt overnachten? Er zijn zoveel mooie State Parks of National Forests waar je prachtig kunt kamperen. Dat is het grote voordeel van een camper, je bent totaal niet afhankelijk van voorzieningen want je hebt alles bij. Kijk voor wat inspiratie eens naar onze reisverslagen van wegbrengcampers van 2016 en 2023 of ons verslag van 2014 waar we veel met de tent gekampeerd hebben. Www.michelly.nl
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Alleen in het begin van de reis, bij Nashville, Memphis en New Orleans willen we in (de buurt van) de stad zijn, daarna zijn de steden vooral de routerichting. Want idd, de State Parks zijn erg de moeite waard!
En niet voor nu (want nu hebben we een camper!) maar tentkamperen in Amerika klinkt ook heel interessant! Nemen jullie zelf kampeerspullen mee? Of kopen jullie die in Amerika? In ieder geval een optie om in ons achterhoofd te houden!
Pieter en Mayke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat die steden betreft: kijk hoed hoe je San Antonio wilt bezoeken. De camper daar parkeren kan erg duur zijn.
Wat kamperen betreft: wij vonden Brazos Bend erg leuk voor een nacht. Misschien een nacht Galveston inruilen voor een overnachting daar? Bij San Antonio stonden we bij Palmetto SP. Voor tenten niet geweldig maar voor campers prima.
De vraag was niet voor mij maar ik ga er toch even op in
Wij nemen onze eigen kampeerspullen mee. Met een eastpak koffer kom je een heel eind. We hebben ook wel eens slaapzakken ter plekke gekocht maar dit jaar lukte het om alles mee te nemen: koepeltentje, luchtbed, slaapzakken en kookgerei.
Voor een foto van onze kofferbak zie hier (onderaan).
Marianne
Wat kamperen betreft: wij vonden Brazos Bend erg leuk voor een nacht. Misschien een nacht Galveston inruilen voor een overnachting daar? Bij San Antonio stonden we bij Palmetto SP. Voor tenten niet geweldig maar voor campers prima.
De vraag was niet voor mij maar ik ga er toch even op in
Wij nemen onze eigen kampeerspullen mee. Met een eastpak koffer kom je een heel eind. We hebben ook wel eens slaapzakken ter plekke gekocht maar dit jaar lukte het om alles mee te nemen: koepeltentje, luchtbed, slaapzakken en kookgerei.
Voor een foto van onze kofferbak zie hier (onderaan).
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 sep 2024, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ook wij nemen het meeste mee. Tent, slaapmatjes en slaapzakken gaan sowieso mee. Voor de rest kijken we wat nog past en anders kopen we dat ter plekke. De volgende reis met de tent staat voor mei/ juni gepland. Van de 20 nachten gaan we dan waarschijnlijk 12x kamperen en de rest veelal AirBnB.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Tav tentkamperen in Amerika moet ik hier nog iemand overtuigen , terwijl we in Europa altijd met de tent kamperen... Ik zie mogelijkheden iig!
Mayke
Mayke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht