Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marjanneke: zomer 2025 - noordwest Amerika en zuidwest Canada.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Marjanneke: zomer 2025 - noordwest Amerika en zuidwest Canada.
Hoi allemaal,
Volgend jaar zomer willen we met onze drie kinderen (dan 12, 11 en een langere reis maken, en hebben we 6 weken vrij kunnen krijgen op ons werk. Na allerlei blogs over reizen met kinderen gelezen te hebben, is er een idee voor een reisroute ontstaan. Omdat we graag slapen in de NP met een camper, moeten we dit allemaal wel vast gaan leggen. Ik realiseer me dat een deel hiervan in Canada ligt, maar misschien zitten hier ook wel mensen die een rondje zoals dit hebben gedaan? Het idee is als volgt:
- Denver (2 dagen)
- Rocky Mountains NP (3 overnachtingen)
- Reisdag
- Grand Teton (2 overnachtingen)
- Yellowstone (5 overnachtingen)
- Reisdag
- Glacier (3 overnachtingen)
- Peter Lougheed Provincial Park (2 overnachtingen)
- Banff (1 overnachting)
- Glacier NP Canada (2 overnachtingen)
- Jaspers NP (3 overnachtingen)
- Reisdag
- Whistlers (2 overnachtingen)
- Vancouver (1 overnachting)
- Vancouver Island (4 overnachtingen)
- Seatlle
Dit vult nog niet helemaal de 6 weken, maar ik ben heel benieuwd wat jullie van deze route vinden. Mis ik een heel mooi park? Zijn het aantal overnachtingen realistisch? We willen niet gejaagd overal doorheen, maar ook wel het meeste eruit halen. Kinderen en wij houden van wandelen, natuur, activiteiten, maar willen ook zeker lekker zwemmen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Dank alvast.
Volgend jaar zomer willen we met onze drie kinderen (dan 12, 11 en een langere reis maken, en hebben we 6 weken vrij kunnen krijgen op ons werk. Na allerlei blogs over reizen met kinderen gelezen te hebben, is er een idee voor een reisroute ontstaan. Omdat we graag slapen in de NP met een camper, moeten we dit allemaal wel vast gaan leggen. Ik realiseer me dat een deel hiervan in Canada ligt, maar misschien zitten hier ook wel mensen die een rondje zoals dit hebben gedaan? Het idee is als volgt:
- Denver (2 dagen)
- Rocky Mountains NP (3 overnachtingen)
- Reisdag
- Grand Teton (2 overnachtingen)
- Yellowstone (5 overnachtingen)
- Reisdag
- Glacier (3 overnachtingen)
- Peter Lougheed Provincial Park (2 overnachtingen)
- Banff (1 overnachting)
- Glacier NP Canada (2 overnachtingen)
- Jaspers NP (3 overnachtingen)
- Reisdag
- Whistlers (2 overnachtingen)
- Vancouver (1 overnachting)
- Vancouver Island (4 overnachtingen)
- Seatlle
Dit vult nog niet helemaal de 6 weken, maar ik ben heel benieuwd wat jullie van deze route vinden. Mis ik een heel mooi park? Zijn het aantal overnachtingen realistisch? We willen niet gejaagd overal doorheen, maar ook wel het meeste eruit halen. Kinderen en wij houden van wandelen, natuur, activiteiten, maar willen ook zeker lekker zwemmen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Dank alvast.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Reis zomer 2025: noordwest Amerika en Zuidwest Canada
Mooi vooruitzicht!
Onze route van 2019 i.c.m. die van 2022 komt aardig in de buurt van wat jullie van plan zijn. Kijk eens naar onze reisverslagen, misschien haal je er ideeën of tips uit.
Zorg in elk geval dat je heel vroeg de camper boekt, nu dus eigenlijk, want dat scheelt enorm in prijs. Daarom boeken we als we in het noorden zijn ook de camper in Canada, want dat is ook goedkoper. Voor jullie geen optie, maar wij zijn als een blok voor de truckcamper gevallen en die hebben ze niet in Amerika. Vergelijken gaat goed via https://camper.nl/
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Onze route van 2019 i.c.m. die van 2022 komt aardig in de buurt van wat jullie van plan zijn. Kijk eens naar onze reisverslagen, misschien haal je er ideeën of tips uit.
Zorg in elk geval dat je heel vroeg de camper boekt, nu dus eigenlijk, want dat scheelt enorm in prijs. Daarom boeken we als we in het noorden zijn ook de camper in Canada, want dat is ook goedkoper. Voor jullie geen optie, maar wij zijn als een blok voor de truckcamper gevallen en die hebben ze niet in Amerika. Vergelijken gaat goed via https://camper.nl/
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Marjanneke: zomer 2025 - noordwest Amerika en zuidwest Canada.
Als je voldoende tijd hebt zou het mooi zijn om tussen Rocky Mountain NP en Yellowstone/Grand Teton via South Dakota te rijden. Je kunt dan ook Cody en de Beartooth Hwy meenemen.
Rechtstreeks richting Grand Teton kan ook. Je zou dan de eerste nachten in het oosten van het park kunnen staan en de laatste nacht aan de westkant.
Sommige campings in Yellowstone kunnen nu al gereserveerd worden. Zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com.
Dit topic hoort eigenlijk in het Andere regio's/interregionaal/Canada-subforum. Je kunt je vragen over het Canadese deel daar stellen.
Marianne
Rechtstreeks richting Grand Teton kan ook. Je zou dan de eerste nachten in het oosten van het park kunnen staan en de laatste nacht aan de westkant.
Sommige campings in Yellowstone kunnen nu al gereserveerd worden. Zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com.
Dit topic hoort eigenlijk in het Andere regio's/interregionaal/Canada-subforum. Je kunt je vragen over het Canadese deel daar stellen.
Marianne
Opmerking moderator
Topic is verplaatst. Alle vragen over deze reis kunnen nu in dit topic geplaatst worden.
-
- Amerika-newbie
Dank jullie wel! Dit zijn al goede tips, en ook via de reisverslagen al mooie dingen gelezen!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wat zijn de plannen in Denver? Twee dagen lijken me lang.
-
- Amerika-newbie
Beartooth komt op het lijstje! Denver is aankomst, camper ophalen, boodschappen doen enzo, niet perse om de stad bezoeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 46 Reacties
- 4831 Weergaves
-
Laatste bericht door RuthdeLange
-
- 22 Reacties