Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door Souraia »

Tickets zijn geboekt. We starten in Chicago en eindigen in Las Vegas. In plaats van de Zuidelijke staten willen we nu via de voor ons nieuwe Noordelijke staten gaan rijden. Ik heb een opzet gemaakt maar merk dat ik toch moeite heb met het 1e stuk. Omdat dit voor mij een onbekend gebied is (behalve Chicago. De staten Michigan, Minnesota, Winsconscin en North Dakota zijn nieuw. Ik houd mij graag aanbevolen voor tips en bezienswaardigheden.
De route is niet in beton gegoten, ik kan nog van alles wijzigen. Behalve het begin- en eindpunt.

18-jul Aankomst Chicago
19-jul Chicago Macinack Island
20-jul Macinack Island
21-jul Macinak Island naar Copper fall state park
22-jul Copper fall state Fargo
23-jul Fargo Roosevelt NP
24-jul Roosevelt NP
25-jul Roosevelt NP Rapid City
26-jul Rapid City Mount rushmore
27-jul Custer Badlands
28-jul Badlands Cheyenne
29-jul Cheyenne Rocky mountains
30-jul Rocky mountain
31-jul Rocky Mountain Great Sand dunes
1-aug Great sand dunes
2-aug GSD Santa Fe
3-aug Santa FE white sands
4-aug white sands
5-aug White Sands Tuscon
6-aug Tuscon
7-aug Tuscon Glendale
8-aug Glendale flagstaff
9-aug Flagstaff GC
10-aug GC LV
11-aug LV Zion
12-aug Zion
13-aug Zion LV
14-aug Las Vegas, naar huis
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42351
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Chicago-Las Vegas via het Noorden

Bericht door Martin & Marianne »

Het eerste stuk ken ik niet, dus ik beperk me even tot het stuk vanaf South Dakota. Voor Rocky Mountain NP zou een extra dag misschien wel mooi zijn, zeker als jullie van wandelen houden. Hou rekening met de timed entry reservering. Voor Great Sand Dunes is een volle dag niet nodig. Misschien kun je een overnachting doen bij Colorado Springs voor Garden of the Gods. Zie daarvoor en voor GSD ons 2013-verslag.
Wij vonden tussen RMNP en Denver leuk om een bezoek te brengen aan Nederland, zie hier voor ons bezoek.
Voor White Sands is een volle dag ook wel ruim denk ik. Wat zijn e plannen in Tucson? Het is er erg heet, dat vonden wij vorige maand al. Misschien heb je voor dit stuk iets aan ons 2024-verslag (het is nog niet helemaal af, maar dat deel wel).

Is het niet handiger om na de GC eerst naar Zion te gaan en dan naar Las Vegas? Het is erg mooi om via de 89alt te rijden. Zie daarvoor hier ons verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door Souraia »

Hi Marianne,

Dank voor je reactie. Ik zal de volle dag GSD inperken en leuk de tip voor Colorado Springs, ga ik toevoegen.
Ik heb geen plannen voor Tuscon en zou dit ook kunnen skippen. We willen dit jaar sowieso naar de Grand Canyon, vandaar denk ik dat ik deze heb toegevoegd. Ik kan deze ook skippen.
Ik zal je reisverslag vanavond eens gaan lezen, altijd leuk :D
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2229
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door jojostravelusa »

Voor Theodore Roosevelt NP en South Dakota zou je ons reisverslag van 2022 kunnen bekijken. Misschien heb je er wat aan. Wij hadden 2 overnachtingen in Badlands NP en dat vonden we het ook echt waard.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1526
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door pumi1000 »

Dat 1e stuk hebben wij ook nog niet gedaan, maar wel interessant. Een gedeelte van je route gaan wij nu doen. Sla je Albuquerque bewust over na Santa Fe? Vanaf Santa Fe kun je via de turquoise trail naar ABQ rijden. Roswell en Carlsbad Caverns misschien toevoegen voor White Sands, Cloudcroft schijnt ook leuk plaatsje daar te zijn. Dan naar Tucson via Bisbee en Tombstone. Je heb Goldfield Ghosttown, Saguaro NP en Sedona nog richting de Grand Canyon.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door Souraia »

Ik heb jullie reisverslagen gelezen, erg leuk :)
Marianne ik heb een volle dag sand dunes en white sands eruit gehaald. Daardoor houd ik meer tijd over elder.
Over Tucson twijfel ik. Ik ben er al eens eerder geweest en zijn toen door Saguaro NP gereden. Ik zou Tuscon eruit kunnen laten.

Abq sla ik idd bewust over. Wij zijn hier al eens eerder geweest en vond het eerlijk gezegd niet echt de moeite waard. CC is wel een goede tip, daar zijn wij nog niet geweest. Ik ga even kijken hoe ik deze kan toevoegen in de reis.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4245
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door ingrid14 »

Van Chicago naar Theodore Roosevelt deden wij in 2017.

In Fargo is een stop bij het Visitor center een leuke. Er is een Celebrity walk of fame (buiten) en binnen staat de woodchipper uit de film.
In het centrum ligt het mooi Fargo Theater.

Wij hielden ook even halt in Bismarck bij Keelboat Park (aan de oever van de Missouri). Op deze plek staken Lewis en Clarck de rivier over.

Misschien net uit jullie route maar wij vonden Makoshika SP ook zeer de moeite.

In de jaren 90 was ik in Santa Fe en White Sands.
In Mesilla, nu een souvenirwinkel, is de oude gevangenis waar ooit Billy the Kid gevangen zat.

Tussen Las Cruces en Tombstone bezochten wij toen ook Chiricahua NM.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen (zie onderschrift)
(maar van de jaren 90 reizen heb ik geen blogs)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2229
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door jojostravelusa »

Makoshika SP vonden wij ook een pareltje inderdaad. Het had wel net geregend en dan is de wandeling naar beneden tussen de hoodoo's niet te doen. Spekglad.
Ik ga ervanuit dat jullie met de auto zijn en dan kun je ook verder het park in en dan kom je nog bij andere hoodoo's en daar kun je makkelijker lopen. Gewoon duimen dat het mooi weer is rond jullie bezoek :wink:
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door Souraia »

Geweldige tips weer. Helaas is Makoshika SP te ver uit onze route, ziet er wel heel erg mooi uit. Deze bewaren we voor een volgende x.
Ik heb besloten om na Chicago een tussenstop in te plannen in Sleeping bear dunes. Voor de mensen die er geweest zijn, is 1 nacht voldoende? Daarna gaan we naar Mackinack Island (overnachting in Mackinaw city of Saint Ignace?) In totaal heb ik hier 3 nachten voor uitgetrokken, maar ik twijfel bij welke van de 2 er meer te doen en zien is.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4989
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door hemmie »

Wij vertrekken zaterdag voor een trip naar Michigan (Upper Peninsula), Wisconsin, Minnesota en North Dakota), maar wij trekken daar, inclusief de heen- en terugrit vanuit Houston)/, 3 weken voor uit. Maar ik heb dus nog geen tips hiervoor.

Mackinac Island deden wij in 2018, we sliepen toen in St Ignace (goedkoper dan Mackinaw City), maar wij hadden maar 2 nachten daar, en gebruikten onze volle dag voor het eiland. Verder daar volgens mij niets gedaan.

Sleeping Bear Dunes deden we ook dat jaar, maar ik kon toen als ik het me goed herinner geen betaalbare hotels daar vinden, dus we deden het op doorreis. Nacht ervoor in Grand Rapids, nacht erna in Traverse City. Was een beetje haasten, maar op zich wel te doen (en wij deden het met 3 kinderen, jongste was 6).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door Souraia »

Hi Hemmie wat leuk dat je dit jaar die kant opgaat.
Wij vertrekken vroeg uit Chicago en zullen dan als 1e stop sleeping bear dunes aandoen. Ik twijfel dus, omdat het best een rit is om 2 nachten in te plannen en 1 nacht in St Ignace. Is Grand Rapids trouwens een leuke plek?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4989
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door hemmie »

Nee, grand rapid was echt aleen een overnachting voor ons. We kwamen uit Chicago, bezochten Holland, en toen nog een grote nederlandse winkel bij Grand Rapids (wij wonen in de VS en bestellen daar altijd, voor jullie natuurlijk niet interessant). We sliepen daar omdat alles rond Holland ook zo duur was.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2088
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Souraia: Chicago-Las Vegas via het noorden.

Bericht door Souraia »

Duidelijk. Ik ga denk ik toch 2 overnachtingen in Traverse city plannen en 1 nacht in St Ignace. Ook omdat de rit vanuit Chicago best lang is en we dan best weinig tijd overhouden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer