Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Monique65: rondreis Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Monique65
Amerika-newbie

Reis Monique65: rondreis Canada.

Bericht door Monique65 »

Hallo Allemaal,

We hebben voor eind juni een Cruise geboekt vanaf Seattle naar Alaska.
We willen daarna nog een korte rondreis door Canada maken. Ongeveer 10 dagen. Als we na de Cruise aankomen in Seattle willen we dezelfde dag nog naar Vancouver rijden, met de trein of auto huren. Vanaf Vancouver gaan we de rondreis maken. Ik heb nog geen vluchten geboekt dus de terugvlucht ligt nog niet vast. We zijn nog nooit in Canada geweest dus ik zou graag wat tips en ideeën van jullie willen horen.
Terugvlucht vanaf Calgery of Vancouver?
Kunnen we Jasper en Banff beiden bezoeken of is daar te weinig tijd voor?
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Monique.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Canada

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen!
Ik weet niets van Canada, maar ik zie veel routes op dit deel van het forum staan. Heb je daar al eens naar gekeken? Zie bijvoorbeeld dit topic: viewtopic.php?f=8&t=79854, maar er zijn er veel meer natuurlijk.
Eindigen in Calgary lijkt mij het handigste met jullie plannen.
Bedenk wel dat je niet een auto in de VS kunt huren en in Canada inleveren.

Marianne
Monique65
Amerika-newbie

Bericht door Monique65 »

Bedankt voor je reactie.
Ja ik had zeker al een beetje rond gekeken, maar omdat we niet zoveel tijd hebben vind ik het lastig voor welke parken we moeten kiezen.
Ik had er eigenlijk niet aan gedacht dat we de auto niet in kunnen leveren in Canada. Dan moeten we dus in ieder geval met de trein naar Vancouver.

Gr. Monique
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Eerst en vooral is 10 dagen heel weinig, maar mogelijk wel te doen als je van Vancouver naar Calgary reist en dan van daaruit terug vliegt. Zoals eerder al vermeld ga je de auto in Vancouver moeten huren, want ophalen in Amerika en terugbrengen in Canada kan niet. Mogelijk heb je wel drop off kosten van Vancouver naar Calgary, maar kijk eens naar de verschillende autohuur bedrijven want sommige rekenen niets voor een one way.

Als je 10 dagen hebt vanaf het moment dat je in Vancouver bent, dan zou ik het als volgt indelen:
Dag 1: Vancouver - Whistler
Dag 2: Whistler
Dag 3: Whistler - Clearwater (redelijk lange rit, maar te doen)
Dag 4: Clearwater - Jasper
Dag 5: Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper - Banff
Dag 8: Banff
Dag 9: Banff
Dag 10: Banff - Calgary

Moest je nog een dagje extra erbij kunnen nemen dan zou ik dat doen bij Banff zodat je ook Yoho NP kan bezoeken. De rit van Whistler naar Clearwater is redelijk lang en meestal best om op te breken, maar wegens tijdgebrek en ook omdat jullie met de auto reizen moet dat wel te doen zijn. Vroeg op pad is de boodschap. In Clearwater heb je Wells Gray Provincial Park, misschien daar een paar uurtjes in de ochtend de bekendste watervallen bezoeken en dan verder naar Jasper?

Als deze route wat veel lijkt dan zou ik ook eens kijken om enkel Vancouver en Vancouver Island te bezoeken, ook heel mooi en zeker de moeite en met 10 dagen kan je vele mooie plekjes bezoeken. Zo kan je mogelijk ook terug naar huis vliegen vanaf Seattle als dat gemakkelijker is en ook vanuit Seattle een auto huren.
Monique65
Amerika-newbie

Re: Reis Monique65: rondreis Canada.

Bericht door Monique65 »

Bedankt voor je reactie. In deze route kan ik mij wel vinden. Een lange rit tussendoor vinden wij niet erg. Alleen zou ik wel een dagje langer in Vancouver willen doorbrengen. We gaan proberen of we er toch nog een dag aan vast kunnen plakken.
Ik ga ook nog eens kijken naar Vancouver Island, maar we willen toch wel graag naar Jasper en Banff.

We hebben weer veel om over na te denken..
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Als dit mogelijk je enige kans is om Banff en Jasper te zien, dan zou ik zeker die kanten uitgaan. En misschien mogelijk met een dagje extra kan je ook nog een dagje Vancouver meepikken, desnoods kan je ook nog ergens een dagje wegplukken. Misschien geen volle dag in Whistler, enkel daar of zelfs verderop ergens overnachten en dan die dag extra in Vancouver. Kijk wat jullie het meeste aanspreekt! Succes nog met het plannen!
Monique65
Amerika-newbie

Bericht door Monique65 »

Een extra dagje Vancouver ga ik waarschijnlijk wel doen.
Bedankt gaat goed komen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer