Vroeger de hemel, nu stilaan de hel?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Aarjan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vroeger de hemel, nu stilaan de hel?

Bericht door Aarjan »

Coyote schreef:
21 sep 2023, 05:27

Bezoek eens gebieden waar de gemiddelde toerist niet zo snel komt. Mijn komende trip bestaat voor een groot gedeelte uit een route die niet in de meeste reisboeken voorkomt.

Roland
Zeker! das precies wat het plan is.
Alleen zoek ik die minder bezochte, maar wel de moeite waard zijnde, gebieden :wink:

Tips welkom!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

kalaman schreef:
20 sep 2023, 21:07
IJsland deden we zowel in de zomer van 2020 als van 2021 toen én de Aziaten én de Amerikanen niet mochten reizen. Toen daar ook helemaal alleen samen met een handvol IJslanders die ook hun land niet uit mochten.
En een paar Hollanders :lol: :lol:
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Wij zitten sinds 4 september in de Pacific Northwest en het enige waar het buiten de outlet in Lincoln City (paar rondjes moeten doen om een parkeerplekje voor de campervan te vinden) echt te druk was naar onze zin was op zaterdag in Paradise aan Mount Rainier. We waren er redelijk vroeg en dat bleek een juiste beslissing te zijn. De Northwest lijkt dus wat dat betreft best mee te vallen. Ook omdat het -onbegrijpelijk voor mij- nog niet erg in trek is bij buitenlanders. Op al die tijd zijn we 1x Nederlanders en 2x Duitsers tegengekomen. Voor de rest vooral Amerikanen (buiten de weekends meestal enkel gepensioneerden) en wat Canadezen gezien.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

michelly schreef:
21 sep 2023, 15:21
kalaman schreef:
20 sep 2023, 21:07
IJsland deden we zowel in de zomer van 2020 als van 2021 toen én de Aziaten én de Amerikanen niet mochten reizen. Toen daar ook helemaal alleen samen met een handvol IJslanders die ook hun land niet uit mochten.
Hahaha, inderdaad, maar met die waren we op voorhand afgesproken 🤩
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

michelly schreef:
Zijn jullie verhuisd? :wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik ben 3 weken geleden door de canadese rockies gereden (over labor day weekend)
Lake louise was heel druk. De rest niet. Banff en jasper gezellig druk. De stops onderweg makkelijk parkeren. Naar wells Gray geweest (aanrader) en daar was het helemaal niet druk.
Slapen in Jasper was wel duur $400 canadian voor een nachtje
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Old Faithful schreef:
26 sep 2023, 20:30
michelly schreef:
Zijn jullie verhuisd? :wink: :wink:
Brabanders dan :lol:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Klagen wij niet met gezonde benen?

Natuurlijk willen we allemaal het liefst in alle rust en vrijwel alleen genieten van al het moois in de nationale parken. Maar of je nu alleen bent of met een heleboel, de Grand Canyon en de hot springs in Yellowstone blijven mooi.

Bijna vijftig jaar geleden ging ik naar de Niagara watervallen. De auto werd op een drukke parkeerplaats gezet en we liepen langs enkel hotels naar de watervallen om tussen een heleboel andere mensen te genieten van het indrukwekkende schouwspel. Mijn gedachten gingen terug naar een jaar eerder in IJsland. De watervallen waren minder indrukwekkend maar er ging een hobbelige reis over een lavaveld in een Landrover aan vooraf met daarna nog een behoorlijke wandeling. En als we dan bij de waterval aankwamen stonden we daar vaak alleen. Een heel andere ervaring.
Ik dacht toen ook aan de indiaan die honderden jaren geleden daar onderweg was. Waarschijnlijk hoorde hij de waterval al voordat hij hem zag en vroeg hij zich af wat dat geluid was. Het moet een overweldigende ervaring geweest zijn toen hij de waterval eindelijk zag. Zo'n ervaring is voor ons niet meer weggelegd. Wij weten waar we heen gaan, hebben erover gelezen en we hebben al foto's gezien. En toch willen we erheen, want het blijft mooi.

Ik schreef hierboven dat we in alle rust en vrijwel alleen van de bezienswaardigheden willen genieten. Dat is nog steeds mogelijk als je niet naar de populairste parken als Yosemite, Yellowstone, Arches, Bryce of Zion gaat. En zelfs daar kun je nog van het moois genieten, alleen niet alleen.
Zo heeft Petrified Forest N.P. mij aangenaam verrast en wij waren daar (in september) vrijwel alleen. Bezienswaardigheden als Painted Hills, Valley Of Fire, Goblin Valley en Toadstool Hoodoo zijn ook heel mooi, goed bereikbaar en nog niet door hordes toeristen overlopen. In Cathedral Gorge S.P. waren mijn echtgenote en ik zelfs letterlijk alleen. We hebben daar niemand anders gezien.

En dan zijn er nog de vele bezienswaardigheden waar je meer moeite voor moet doen om er te komen, zoals The Wave en Bisti Badlands.
Je kunt ook een ander soort reis doen, zoals Coyote bijvoorbeeld.
Zelfs een echte wildernis ervaring is in Amerika nog mogelijk. Wees wel voorzichtig, want een tocht door de echte wildernis is niet zonder gevaar.

Yosemite en andere parken zijn dan wel veel drukker geworden maar blijkbaar voor velen nog steeds de moeite van een bezoek waard, ondanks de drukte. Hemel of hel? De hel is het m.i. zeker niet. Ik begrijp heel goed dat mensen voor de eerste keer naar Yosemite, Yellowstone, Bryce etc. gaan en daar van al het moois genieten. Anderen maken andere keuzes. Er is in ieder geval nog genoeg te genieten. Van mij mag je dat de hemel noemen, al heb ik nog nooit gezien dat er pap met een gouden lepel wordt gegeten. Dat werd mij namelijk vroeger op de Lagere School verteld. :wink:
Groet,

Old Faithful
DavyA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DavyA »

Ik ga aankomende februari die kant uit.
2 jaar geleden was ik er eind oktober (corona periode en shoulder season). Heerlijk met echt weinig toeristen!
Ik ben wel benieuwd hoe de drukte nu zal zijn.
Was iemand er afgelopen februari?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@DavyA Wat bedoel je precies met "die kant"? Het zal wel wat uitmaken waar je naar toe gaat, maar februari lijkt me nu niet echt een drukke maand.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Zeker niet bij de Niagara Falls. Daar waren wij in februari en zagen een handvol mensen. Nou, wel wat meer, maar absoluut niet druk.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als ik tussen einde mei-mid september naar Niagara Falls rij, dan doe ik er 2 keer zo lang over als wanneer ik dat nu of in februari doe. ;-) (en een groot deel van de auto's op de autostrade van Oakville naar Niagara Falls zijn toeristen. Tijdens weekends staats zelfs de HOV lane (high occupancy vehicles) stil, iets wat tijdens het spitsuur op weekdagen enkel maar gebeurd als er een ongeval is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat in er in februari een hoop dicht is. Zo is er geen tocht met de boot naar de watervallen bv.
Kijk voor een impressie naar ons verslag.
https://2023zuidamerikaenantartica.blog ... falls.html
DavyA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DavyA »

Martin & Marianne schreef:
30 okt 2023, 18:33
@DavyA Wat bedoel je precies met "die kant"? Het zal wel wat uitmaken waar je naar toe gaat, maar februari lijkt me nu niet echt een drukke maand.

Marianne
Ooops.. @Martin & Marianne we gaan een weekje naar de Rocky's regio Jasper, heel mss een keer de Icefields op en af voor een dagje wandelen rondom Lake Louise (met ook een overnachting daar dan). Ons draait de reis voornamelijk om wandelen. Zo was ik er 2 jaar geleden 2 weken in oktober en heb ik 120+ km gewandeld op m'n eentje. Vond het de mooiste natuur ooit en dit keer neem ik dan ook mijn vriendin mee op pad.

Maligne Canyon icewalk en waterfall climb staan al op de planning.
We zoeken nog een sneeuwscooter uitje maar dat is precies niet zo snel te vinden?
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn lang geleden, in 2000, in de winter in west Canada geweest en hebben toen rondgetrokken. 5 skigebieden aangedaan, in Jasper een hondensledetocht gedaan en in Revelstoke met de snowmobile geweest. Was heel leuk. Ik weet niet of die bedrijven nog bestaan, maar je zou in ons verslag kunnen kijken.
https://www.dogsleddinginjasper.com/
Van het snowmobielen kan ik geen site vinden.
We logeerden toen in de Peak's Lodge en hebben het enorm naar ons zin gehad. Dat was nog die goede oude tijd. Zo is het er nu vast niet meer, maar als ik de foto's op de site bekijk, zie ik toch nog wel wat bekends. De bank in de bar bv. Die stond er toen volgens mij ook al.
https://www.peakslodge.ca/
https://jojotravel2000can.blogspot.com/ ... iding.html
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

tanteto schreef:
14 sep 2023, 16:12
Zo nieuw is het niet, tien jaar geleden was het al een optocht op Angel’s Landing.
Op de richel (2e stuk) is het natuurlijk al snel druk, wat het ook gevaarlijker maakt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Wij schreven in 2018 het volgende over de bij Moraine Lake in Canada.
Als we daar zijn aangekomen trakteren we onszelf op koffie en thee waarna we Morain lake gaan bekijken. Dit is een van de meest gefotografeerde meren van Canada. Sommige mensen interesseert het volgens ons niets hoe het meer er uit ziet. Als ze maar de perfecte selfie kunnen maken. Ze beleven hun vakantie meer door een lens.
En dit zie je steeds meer. De foto is belangrijker dan de eigen ervaring.
https://jiltkrista89.wordpress.com/

Bericht door mtl »

Instagram volk noemen we dat.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer