Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door christa&john »

We werken aan een reis voor juni/juli 2023 door de staat Washington & British Columbia en Alberta met camper (2 volwassenen en 3 tieners).

De eerste uitwerking staat hieronder aangegeven. Graag hadden we input gekregen i.v.m. haalbaarheid en andere weetjes als stops voor onderweg.

De grote vraag is: loont het de moeite om Glacier NP in de route op te nemen gezien de lange rijtijden en het feit dat we met de camper alvast zelf niet de Going to the Sun Road mogen rijden?
Is 1 namiddag + 1 volle dag te weinig voor Seatlle? We zijn geen museumbezoekers en willen gewoon enkele hoogtepunten die je echt niet mag missen aandoen. Tips?

Voor de tieners willen we wat activiteiten in de route als paardrijden, fietsen, raften, suspension bridges, ... In deze regio mag dat alvast geen probleem zijn veronderstel ik. Ook hier horen we graag welke omgevingen zich het beste lenen tot wat.

Routeoverzicht:

Aankomst Seattle - openbaar vervoer naar Downtown
Seattle
Seattle - ophalen camper (vanaf 13.00u) - Lake Quinault
Lake Quinault - Forks
Forks (beach - hoh rain forest)
Forks - Port Angeles
Port Angeles - via veerboot naar Vancouver
Vancouver - Whistler
Whistler - Wells Gray Provincial Park
Wells Gray PP - Mount Robson Provincial Park
Mount Robson PP - Jasper
Jasper
Jasper - Yoho National Park
Yoho NP - Banff
Banff
Banff (heen en terug naar Calgary voor stampede)
Banff - Glacier NP
Glacier NP
Glacier NP - Golden
Golden
Golden - Kelowna
Kelowna - Manning Park
Manning Park - Winthrop
Winthrop - Mount Rainier
Mount Rainier
Mount Rainier - Seattle - inleveren camper & terugvlucht

Alvast bedankt voor jullie meningen.
Laatst gewijzigd door christa&john op 10 aug 2022, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Washington/Canada - 26 dagen met camper

Bericht door Pascal »

http://www.undergroundtour.com/
Zeker doen dit in Seattle!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Washington/Canada - 26 dagen met camper

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in Clearwater bij Wells Gray geweldig geraft. Ook leuk voor pubers. Voor een heel acceptabele prijs kun je ook een stickje met foto's kopen.
https://www.interiorwhitewater.com/raft ... et-go.html
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... mpson.html

Bij Whistler is de Cloudraker Skybridge erg mooi, zelfs met zwaar bewolkt weer zoals toen wij er waren.
https://www.whistlerblackcomb.com/explo ... ridge.aspx
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... stler.html
Laatst gewijzigd door jojostravelusa op 09 aug 2022, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door markro »

christa&john schreef:
08 aug 2022, 22:13
Lake Quinault - Forks
Forks (beach - hoh rain forest)
Forks - Port Angeles
Het Hoh Rain Forest kan je op weg van Lake Quinault naar Forks bezoeken.

Met het Glacier NP in de VS heb ik geen ervaring, wel met het deel van dit stuk natuur dat aangrenzend in Canada ligt en het Waterton Lakes National Park heet. Samen heet het: het Waterton-Glacier International Peace Park.
Ook dat is een prachtig gebied.
In ons reisverslag van 2009 staat er vanaf dag 13 iets over geschreven. Indien je hier naar toe gaat, let dan even op de huidige informatie over de wegen binnen de parkgrenzen, want daar zijn een paar jaar geleden afsluitingen geweest, ik meen door bosbranden.

Misschien ten overvloede, er is ook een Glacier National Park of Canada in de Canadese provincie Brits-Columbia. Dit kan voor spraakverwarring zorgen.

Ons reisverslag: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is me niet helemaal duidelijk hoe je Glacier wilt meenemen. Rij je dan van Banff naar de oostkant? En dan? Naar de westkant en dan naar Golden? Dat is misschien inderdaad wel ver rijden voor maar 1 dag in het park.

In Seattle vonden wij de duck tour erg leuk. En de Underground Tour.

Marianne
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door christa&john »

Bedankt voor de eerste reacties en tips ivm Seattle. We nemen het op in onze voorbereiding.

@ Marianne : dat klopt, we zouden heen en weer rijden ex Banff naar de Oostkant van Glacier NP USA en daar overnachten. Gezien we met een camper zullen reizen zouden we de rode bus eventueel kunnen boeken voor de Going to the Sun Road. Maar het valt te overwegen. Het is duur en je hebt niet de volle vrijheid die je ervaart als je zelf per auto zou rijden denk ik ? De keuze is deze keer wel echt terug met camper te reizen.
We overnachten 2x, het zijn 27 dagen dus wel een tweede extra overnachting in Glacier. De keuze heen en terug is om niet de lange rit via Spokane of Coeur d'Alene te moeten rijden.
Maar we weten niet zeker of dat wel loont om daar 2 nachten te blijven, aangewezen op vervoer van het park en vele extra kms. Het is niet goedkoop, je moet je camping kunnen reserveren en ik denk dat er nog wel wat formaliteiten zijn ?

Daarom we even polsen naar de meningen op het forum. Qua mooie natuur denk ik toch dat we alle veel mooie plaatsen in de route zitten hebben.
Laten we het Glacier NP eruit dan hebben we een wat rustiger route. Maar het schijnt een bijzonder mooi park te zijn. Dus moeten we overwegingen maken.

Christa
Laatst gewijzigd door christa&john op 10 aug 2022, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door hemmie »

Ik zou Glacier weglaten. Het is ruim 4u rijden vanuit Banff naar St Mary, en bijna 6u vanaf St Mary naar Golden, meer met een camper, en dan kost de grensovergang nog tijd. 2 volle rijdagen dua voor 1 dag in een park wat eigenlijk meer verdient. Houd er ook rekening mee dat de GTTSR wellicht nog niet open is, meestal begin juli geloof ik, deze zomer (toen wij er waren) pas 13 juli. Maar dan zou je die ene dag het Many Glacier deel kunnen doen.

Er is genoeg te doen in Canada om die 3 dagen te besteden, Jasper kan wel een dag extra gebruiken, en Yoho de dag dat je ook de icefields parkway doet komt er ook wat bekaaid vanaf denk ik. Zelf niet in Waterton Lakes geweest, maar dat lijkt me ook een goed alternatief voor Glacier (is zelfs eigenlijk hetzelfde gebied/park.
Terug in Texas!
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door Pascal »

@christa&john Ik zie dat je in je handtekening een indrukwekkende opsomming hebt gemaakt van vorige reizen :thumbleft: . Weet dat er sinds kort een Cubaans obstakel op de ESTA weg ligt https://forum.allesamerika.com/viewtop ... 13&t=78322
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door paulr »

Je hebt een vol programma, Glacier verdient idd een langer bezoek. Als dit jullie eerste keer in de regio is, heb je je handen al vol aan alles wat je wil gaan zien. Wij maken onze reizen juist steeds langer qua tijd, maar met veel minder kilometers…. Overigens nog een overweging: kijk eens of je je reis kan beginnen in Calgary en eindigen in Vancouver (of andersom). Tussendoor dan het uitstapje naar de USA. Scheelt mogelijk heel veel kilometers en reistijd. Wij hebben veel lagere vliegtarieven gevonden naar Canada dan naar de USA en bovendien lijkt ook de camperverhuur voordeliger volgend jaar in Canada dan de USA… Er komen dan wel one way kosten bij, maar mogelijk bespaar je veel op brandstofkosten met minder km’s! Vliegticket zoek je dan via “multicity”. Plus natuurlijk je tijdwinst….
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door christa&john »

Wat betreft de camperhuur. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat dat niet mogelijk is een camper bv oppikken in Seattle USA en dan inleveren in Calgary Canada.
Moet een camper niet steeds ingeleverd worden in het land waar je hem huurt ?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door paulr »

Doorgaans inderdaad inleveren in hetzelfde land... Vandaar mijn suggestie om te starten in Vancouver of Calgary en dan een one way te doen. Ik kan mij voorstellen dat Cruise America/Cruise Canada mogelijk wél een one way toestaat, maar dat bieden ze niet standaard aan (geen ervaring mee ook). Bij Cruise Canada (C30) zijn de meerkosten voor een one way ca 400,- zo te zien... Een C30 van Cruise Canada van Calgary naar Vancouver zou bijvoorbeeld op 16/6 voor 3 weken 4300,- kosten (ongelimiteerd kilometers). Dezelfde camper kost in de USA voor Seattle-Seattle ca. 4500,-. Heen Calgary-terug Vancouver KLM incl bagage 831,- pp Retourtje Seattle rond die data 1170,- pp. (met Delta). Alleen even de direct vluchten bekeken. Bovenstaande slechts een indicatie, zonder heel veel zoekwerk te hebben gedaan, maar in ieder geval het bekijken waard. Ook zou je dan de volgorde van de reis moeten heroverwegen...Je ''bespaart'' hiermee dus veel kilometers, mogelijk goedkopere vliegtickets en camperhuur. En met name tijd, want 2000 mijl rijden in 3 weken lijkt niet veel, maar zeker als je ook veel activiteiten wilt doen wordt het snel gehaast. Wij hebben juist in Canada veel boottochtjes (leuk op berenjacht), kanotochten, walvistours, fietstochtjes etc gedaan. Terwijl we in de USA meer sightseeing doen en wandelen... En oja: is Olympic Park een must ? Vancouver Island is ook prachtig en heeft ook ruige kustlijn....
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan nu in september en volgend jaar in augustus vanuit Canada, resp. Calgary en Vancouver, naar Amerika. Dat doen we bewust om dat 1) we daar een truckcamper kunnen huren en 2) omdat de campers in Canada goedkoper zijn. Qua vlucht maakt het niet veel uit geloof ik.

In de route zoals jullie die nu hebben staan, zou ik Glacier weglaten. Mocht je het toch doen, maar dan heb je meer dan nacht nodig, wij hebben er 2 volle dagen, dan zou je een auto kunnen huren voor de Going to the Sun Road. Dat gaan wij ook doen. In ons geval, omdat we laat in het seizoen gaan, rijdt de shuttle niet meer. We zouden wel met de Red Bus tour kunnen, maar wij zijn ook graag vrij in waar we gaan en staan, dus vandaar onze keuze.
Uit ons blog bij de Voorbereidingen:
Uiteindelijk hebben we besloten toch 2 dagen in Glacier te blijven. de 1e nacht willen we dan naar Two Medicine Campground en de volgende 2 nachten naar Apgar Campground. Die ligt aan de westkant van het park. Omdat de shuttles dan niet meer rijden en de camper niet over de Going to Sun road mag, moet je of een tourbus (bijvoorbeeld de Red bus tour) boeken of een auto huren. Dit laatste hoorden we op een webinar van Travelhome over Noord West Amerika afgelopen donderdag. Aangezien je dan je eigen tijd en stops kunt indelen, hebben we een auto gehuurd bij Enterprise Car Rental. Deze halen we in de middag op op Kalispell Glacier Park International airport en leveren we 2 dagen later 's ochtends weer in. Dan kunnen we de Going to the Sun Road rustig in ons eigen tempo rijden en stoppen waar en zolang we willen. Als er parkeerruimte is natuurlijk
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door christa&john »

In september 2007 deden we onze eerste campertrip in West Canada met onze toen 1.5 jaar oude dochter :
Vancouver/Vancouver Island/ Inside passage van Port Hardy tot Prince Rupert/Stewart & Hyder/Jasper/Icefields Parkway /Banff/ Osoyoos/Vancouver gedurende 3 weken.
We willen dit nog eens overdoen mét camper vooral omdat het een vrijer gevoel geeft maar nu met de nadruk uit activiteiten in functie van onze tieners. Het gedeelte Vancouver Island tot grens Alaska zullen we deze keer niet meer doen.
Omdat we in Washington USA nog niet geweest zijn leek dit ideaal om dat deel USA te combineren met Canada en ook daar de hoogtepunten mee te nemen : Seattle, Olympic NP, North Cascades & Mount Rainier. Qua activiteiten - behalve wandelen - is Washington misschien iets minder interessant voor de kinderen ?
De verscheidenheid in Olympic NP met het deel Forest, kust en gebergte spreekt ons wel aan en zouden we er toch in willen houden i.p.v. bv Vancouver Island. ( we deden daar ook de Whale Watching Tours in Tofino oa)
De jongste houdt van zeeglas zoeken. Ik las ergens dat er stranden met zeeglas in die regio te vinden zijn. De oudste wil graag regenwoud zien, daar is dan het Hoh Rain Forest ideaal voor. En wij willen het ook graag zien :D

Seattle, ziet er een gave stad uit (1.5 dag lijkt wat kort helaas), Mount Rainier (ik hou van het zicht van besneeuwde bergtoppen), the Cascade Scenic Route naar Winthrop willen we graag proberen inplannen. Winthrop lijkt ons een gezellig plaatsje om met het gezin te overnachten (natuurlijk voor het Wild West thema).
Glacier NP zullen we er toch uit laten. Zelf met Glacier NP eruit is het nog een vol programma. En zoals door Paulr aangegeven nemen activiteiten ook nogal wat tijd in beslag.
Zou het aan te raden zijn om overal de Campgrounds op voorhand te boeken ? Ik kan me voorstellen dat we als we in een NP willen staan we wél best een plaatsje boeken. Maar die buiten de parken weten we niet echt of dat nodig zou zijn ?

Ondertussen werken we nog steeds aan onze route. We zagen in Alberta ook een mooi gebied Drummheller.
Iemand die daar iets van kan vertellen of die de moeite is. Is het vergelijkbaar met gelijkaardige gebieden in USA of valt het wat tegen ?

Christa
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door paulr »

Wij gaan medio juni 23 voor 3 weken rondje calgary naar Yellowstone/Glacier/yoho/band doen. Vooral wandelen en kamperen in de parken en gaan zoveel mogelijk boeken. Annuleren/wijzigen is kort voor vertrek mogelijk, terwijl tegen die tijd alsnog boeken lastiger is. In 2018 een one way Vancouver-calgary gedaan in juni en ook toen een aantal campings (ook buiten de parken) geboekt. Wel ook een paar keer FCFS campings gehad of gewoon ergens een (commerciële) camping opgereden. Maar ik weet niet of ik dat voor juli zou gokken….ik vond het toen al best druk en het is alleen maar drukker geworden. Helaas lijkt een spontaan reisplan in de USA en Canada verleden tijd door de campingreserveringen, shuttles, maar ook park-reserveringen.

Zie ook bijv dit: https://www.pc.gc.ca/en/pn-np/ab/banff/ ... bus/louise
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9253
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door markro »

In mijn eerdere reactie in dit topic heb ik de link geplaatst naar ons reisverslag uit 2009.
Toen kwamen wij op dag 17 in Drumheller aan. Die omgeving vonden wij de moeite van een bezoek waard.
Misschien doe je er nog ideeën uit op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Wij boeken altijd alles van tevoren. Niet zo avontuurlijk misschien, maar we vinden het zonde van de tijd om aan het eind van de dag, of al halverwege de middag misschien, op zoek te moeten gaan naar een camping. Bovendien moet je dan maar afwachten waar het lukt en of je dan een beetje aardige plek hebt. Waar mogelijk reserveren we op plaats. Zelfs jaren geleden in het zuiden, waar de mussen dood van het dak vielen en het dus eigenlijk laag seizoen was, hebben we het gedaan. Zo hadden we in Catalina SP bv. wel het plekje met het uitzicht wat wij wilden.

Een camper in Canada ophalen en in Amerika inleveren is niet mogelijk.
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door christa&john »

Marco, bedankt voor de info via je reisverslag. We nemen het door.

Boeken op voorhand lijkt me dus aangewezen. Je verliest anders inderdaad nog teveel tijd aan het zoeken naar een geschikt plekje.

Er is nog een belangrijke zaak waar we nog niet mee bekend zijn. We nemen de 16 jarige vriend mee van onze dochter.
Zijn jullie bekend met de bijhorende formaliteiten in USA voor het mee op reis nemen van minderjarigen die geen familielid zijn ?

Christa
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door christa&john »

Na vele uren puzzelen en het forum doornemen zijn er twee nieuwe opties in elkaar gestoken :

Routeoverzicht 1

1. Heenvlucht naar Seattle - aankomst 12.30 u - met OV naar Downtown Seattle - vrije namiddag
2. Seattle - volle dag Seattle
3. Seattle - Ophalen camper vanaf 12.30 - boodschappen - Port Angeles (tijd voor Hurricane Ridge ??)
4. Port Angeles - Forks
5. Forks - Kalaloch
6. Kalaloch - Mount Rainier
7. Mount Rainier
8. Mount Rainier- Winthrop ( we willen 4th of July in USA nog zitten)
9. Winthrop - Kelowna
10. Kelowna
11. Kelowna - Glacier National Park (CA)
12. Glacier National Park (CA) - Golden
13. Golden - Banff
14. Banff
15. Banff - Drumheller
16. Drumheller - Calgary (hier willen we tss 7 en 16/7 1 nacht verblijven om de Stampede te zien)
17. Calgary - Banff
18. Banff - Yoho NP
19. Yoho NP - Jasper
20. Jasper
21. Jasper - Mount Robson
22. Mount Robson - Wells Gray
23. Wells Gray - Cache Creek
24. Cache Creek - Whistler
25. Whistler - Vancouver
26. Vancouver - Seattle - inleveren Camper - Terugvlucht

Bij de tweede route draaien we het USA deel om :

Routeoverzicht 2

1. Heenvlucht naar Seattle - aankomst 12.30 u - met OV naar Downtown Seattle
2. Seattle
3. Seattle - Ophalen camper vanaf 12.30 - Mount Rainier NP
4. Mount Rainier NP
5. Mont Rainier - Kalaloch
6. Kalaloch - Port Angeles
7. Port Angeles via Port Townsend met veerboot naar Mount Vernon ofwel Port Angeles via Seattle naar Winthrop (lange rijtijd !)
8. Mount Vernon - Winthrop ( 4th of July nog in USA)

De rest blijft ongewijzigd. Eerst en vooral starten we best met Mount Rainier en dan Olypmic of omgekeerd ?
Verder zitten we in de knoop met Olympic en de verdeling ervan. En waar het best te overnachten (campgrounds) om de onderstaande plaatsen optimaal te bereiken ?
Lake Quinault is geen must, laten we dan liever links liggen.

Wat we wel zouden willen inplannen zijn onderstaande to-do's :
Hurricane Ridge
Camperen aan Lake Crescent
Elhwa Valley
Marymere & Madison Falls
Sol Duc Fals
Rialto Beach (ev wandelen tot Hole in the Wall)
Ruby Beach
4th Beach
Hoh Rain Forst
Kalaloch

Ook wat betreft het Canada gedeelte horen we ook nog graag input i.v.m. de verdeling.
Hier gaat interesse naar activiteiten die ook tieners leuk vinden. Het USA gedeelte lijkt ons vnl wandelen.

In Canada hebben we volgende to do's op het lijstje gezet :
Fietsen in Kelowna, waterpretpark in Kelowna, suspension bridges & airial tramways regio Whistler, rafing (Clearwater) (is er ergens waar je tubbing kan doen ??) paardrijden (tips of goede ervaringen ?) Icefields Parkway en gletsjerbezoek, Calgary Stampede, Badlangs van Drumheller,

Bedankt voor de input
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
09 aug 2022, 17:15
In Seattle vonden wij de duck tour erg leuk
Deze bestaat niet meer. Na een ongeluk een aantal jaar geleden zijn ze tijdelijk gestopt, maar hebben het daarna financieel niet gered.
christa&john
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 30 mar 2011, 17:33
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Zele, Belgie

Re: Reis christa&john: Washington/Canada - 26 dagen met camper.

Bericht door christa&john »

Ik weet niet goed waar te plaatsen.
We vliegen vanaf Frankfurt en zoeken een mogelijkheid voor Park, Sleep & Fly.
Maar voor bijna 4 weken vinden we deze optie niet onmiddellijk.

Iemand ervaring ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer