@GoBucks Bedankt voor de tips! Die ga ik dit weekend eens uitwerken!
@bedeve De route begint al goed vorm te krijgen. Tot Cedar Rapids heb ik alles papier staan en de overnachtingen in ieder geval vastgelegd. Wel met de mogelijkheid tot annuleren op de dag van aankomst of de dag ervoor. Moeite om uit Californië weg te komen heb ik niet.

Wel ga ik na aankomst op dag 2 eerst 3 dagen en 3 nachten naar de familie. Daarna pak ik de route weer op. Er zullen lange ritten bij zitten maar ik hoop het af en toe ook te onderbreken met iets anders dan enkel Lincoln Highway. Zo heb ik besloten in Californië niet de I-80 vanaf Sacramento te rijden maar de US-50 en via Lake Tahoe te gaan en daar ook tijd te besteden. Nabij Sacramento heb ik bijv. een Drive Inn gevonden, lijkt me leuk een avondje een film vanuit de auto te zien. Verder wil ik in bij Green River, WY een bezoekje brengen aan Flaming Gorge NRA en blijf daar een extra nachtje.
Ik wil de Lincoln Highway dus zoveel mogelijk volgen maar ga ook uitstapjes maken hier en daar. Daarom zijn de tips die hier gegeven zijn ook waardevol. Dit weekend eens zien of en hoe ze in de route in te plannen zijn. Zo kwam ik een tijdje geleden op Youtube
The Archway in Kearney, NE tegen. Een museum over de snelweg. Lijkt me reuze interessant. Verder hoop ik minimaal 1 baseballwedstrijd bij te wonen in Chicago, Pittsburg of Philladelphia. Als het goed is wordt er in die steden gespeeld als ik in de buurt ben. Uiteraard heb ik nog wel meer uitstapjes en bezienswaardigheden voor ogen dan hierboven gegeven is.
Qua overnachtingen valt het mij niet tegen. Van wat ik nu heb vastgelegd (ongeveer de helft) zit ik op nog geen $ 80 (incl. tax). Vind ik zelf heel netjes en dan heb ik de overnachtingen bij de familie niet meegerekend. Er valt veel te zeggen over wel of niet van te voren vastleggen maar voor mij persoonlijk vind ik het een verademing als ik straks terplekke geen tijd hoef te besteden aan het zoeken van een overnachting.
Ik heb geen min of max aantal reisdagen voor ogen. Ga ervan uit dat ik vrijwel dagelijks reis. Er zullen lange reisdagen tussen zitten (nu 1 lange van 350 mijl) maar voor de rest kom ik uit tussen de 200 - 250 mijl per dag.
Het schiet al op, nog 6 weken...
Roland