Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Biancao: rondje Vancouver haalbaar met camper?
-
Biancao
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Reis Biancao: rondje Vancouver haalbaar met camper?
Hallo,
Volgend jaar gaan wij een rondje Vancouver doen. We hadden een mooie route uitgestippeld nav een aantal gelezen verslagen van leden van dit forum op basis van de aanname dat we met de auto zouden gaan net als onze eerdere rondreizen in Amerika. Echter de enorme kosten voor overnachtingen en autohuur schrokken ons wat af en zo zijn we ons gaan verdiepen in camperhuur. Nu hebben we een kleine camper (21ft) geboekt via Tioga bij Cruise Canada. Aangezien wij 0,0 ervaring hebben met het reizen met een camper vragen we ons nu af of de route zoals eerder uitgestippeld niet wat te optimistisch is. Er zitten een drietal 400+km dagen in en een paar 300+. Heeft iemand ervaring met deze route en de afstanden met een camper?
De route zoals nu uitgestippeld:
13 juni: Amsterdam naar Vancouver
14 juni: Vancouver -Whistler (camper halen earlybird)
15 juni: Whistler
16 juni: Whistler - Clearwater
17 juni: Clearwater
18 juni: Clearwater -Jasper
19 juni: Jasper
20 juni: Jasper
21 juni: Jasper - Lake Louise
22 juni: Lake Louise naar Banff
23 juni: Banff
24 juni: Banff - Waterton
25 juni: Waterton- Many Glacier
26 juni: Many Glacier - West Glacier
27 juni: West Glacier - Spokane
28 juni: Spokane naar Packwood
29 juni: Packwood
30 juni: Packwood - Qiunault
1 juli: Quinault - Port Angeles
2 juli: Port Angeles
3 juli: Port Angeles
4 juli: Port Angeles naar Seattle
5 juli: Seattle - Vancouver (inleveren camper)
6 juli: Naar huis……
Volgend jaar gaan wij een rondje Vancouver doen. We hadden een mooie route uitgestippeld nav een aantal gelezen verslagen van leden van dit forum op basis van de aanname dat we met de auto zouden gaan net als onze eerdere rondreizen in Amerika. Echter de enorme kosten voor overnachtingen en autohuur schrokken ons wat af en zo zijn we ons gaan verdiepen in camperhuur. Nu hebben we een kleine camper (21ft) geboekt via Tioga bij Cruise Canada. Aangezien wij 0,0 ervaring hebben met het reizen met een camper vragen we ons nu af of de route zoals eerder uitgestippeld niet wat te optimistisch is. Er zitten een drietal 400+km dagen in en een paar 300+. Heeft iemand ervaring met deze route en de afstanden met een camper?
De route zoals nu uitgestippeld:
16 juni: Whistler - Clearwater
17 juni: Clearwater
18 juni: Clearwater -Jasper
19 juni: Jasper
21 juni: Jasper - Lake Louise
22 juni: Lake Louise naar Banff
23 juni: Banff
24 juni: Banff - Waterton
25 juni: Waterton- Many Glacier
26 juni: Many Glacier - West Glacier
27 juni: West Glacier - Spokane
28 juni: Spokane naar Packwood
29 juni: Packwood
30 juni: Packwood - Qiunault
1 juli: Quinault - Port Angeles
2 juli: Port Angeles
3 juli: Port Angeles
4 juli: Port Angeles naar Seattle
6 juli: Naar huis……
Reisverslagen: https://gertenbianca2016.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondje Vancouver haalbaar met camper?
Afstanden zeggen niet zo veel, kijk eens naar de reistijden en tel daar dan 25% bij op om een goed idee te krijgen.
Wat mij opvalt is dat je heel weinig tijd hebt voor Glacier NP en veel tijd voor Olympic.
Marianne
Wat mij opvalt is dat je heel weinig tijd hebt voor Glacier NP en veel tijd voor Olympic.
Marianne
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Eerst en vooral moet je erop rekenen dat je met een camper een stuk trager aan het rijden bent. De snelwegen in Canada zijn zowieso al redelijk wat trager vergeleken met de snelwegen in Europa. Maximum is hier meestal maar 100km/u op de meeste snelwegen en in de Nationale Parken is dat meestal maar 60-80km/u in verband met wilde dieren, dus reken op heel wat extra tijd om bepaalde routes te rijden.
De route lijkt me inderdaad wat te ambitieus want je hebt uiteindelijk maar 22 volle dagen. Ik weet niet of er plaatsen zijn die je kan overslaan? Is het Amerika gedeelte bijvoorbeeld een must? Voor de tijd die je hebt lijkt het mij wat veel, zeker als je Glacier NP, Olympic NP en Mount Rainier NP in de USA erbij wil nemen. Als de USA niet zozeer een must is dan zou ik kijken om enkel een rondje te doen in Canada, je zou eventueel Vancouver Island erbij kunnen nemen. Ik vind dat je route gedeelte door Canada er redelijk goed uit ziet en zeker doenbaar is.
Als je het stuk van de USA er absoluut bij wil nemen, dan zou ik de route misschien andersom doen. Ik zou dan van Vancouver naar Seattle - Olympic NP en zo naar Glacier NP - Waterton NP - Banff NP - Jasper NP - Clearwater - Whistler - Vancouver. Dit om de reden dat er dit jaar nog heel veel sneeuw ligt overal op de trails en sommige wegen pas begin juli open gegaan zijn. Nu is het niet elk jaar zo, maar wel iets om rekening mee te houden in geval van.
Hopelijk heb je daar wat aan,
Ann
De route lijkt me inderdaad wat te ambitieus want je hebt uiteindelijk maar 22 volle dagen. Ik weet niet of er plaatsen zijn die je kan overslaan? Is het Amerika gedeelte bijvoorbeeld een must? Voor de tijd die je hebt lijkt het mij wat veel, zeker als je Glacier NP, Olympic NP en Mount Rainier NP in de USA erbij wil nemen. Als de USA niet zozeer een must is dan zou ik kijken om enkel een rondje te doen in Canada, je zou eventueel Vancouver Island erbij kunnen nemen. Ik vind dat je route gedeelte door Canada er redelijk goed uit ziet en zeker doenbaar is.
Als je het stuk van de USA er absoluut bij wil nemen, dan zou ik de route misschien andersom doen. Ik zou dan van Vancouver naar Seattle - Olympic NP en zo naar Glacier NP - Waterton NP - Banff NP - Jasper NP - Clearwater - Whistler - Vancouver. Dit om de reden dat er dit jaar nog heel veel sneeuw ligt overal op de trails en sommige wegen pas begin juli open gegaan zijn. Nu is het niet elk jaar zo, maar wel iets om rekening mee te houden in geval van.
Hopelijk heb je daar wat aan,
Ann
-
Biancao
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Marianne en Ann bedankt voor jullie reacties! Daar heb ik zeker wat aan
. Ik vreesde al idd dat het wat ambitieus was. Het gedeelte in Amerika is voor mij grotendeels schrapbaar, behalve Glacier die willen we wel meenemen in dit rondje. De rest kan evt een volgende keer gecombineerd worden met een cruise naar Alaska (willen we ook graag nog doen). Ik ga weer even opnieuw puzzelen…..
Voor Glacier is het ook nog vroeg denk ik. Wij zouden morgen de going to the sun road rijden, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Terug in Texas!
-
Biancao
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ach jeetje, dat is wel heel vervelend voor jullie!
Ik heb aantal verslagen gelezen van mensen die dit 1\2 juni wel hebben kunnen doen. Zo zie je maar geen jaar is hetzelfde
Ik heb aantal verslagen gelezen van mensen die dit 1\2 juni wel hebben kunnen doen. Zo zie je maar geen jaar is hetzelfde
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn er ook eens medio juni geweest. De weg was toen net open maar er lag te veel sneeuw om te kamperen en te wandelen.
Als Glacier een must is, is iets meer tijd daar toch wel aan te raden.
Marianne
Als Glacier een must is, is iets meer tijd daar toch wel aan te raden.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 jul 2022, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Biancao
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik ben al aan het schuiven om wat meer tijd te maken voor Glacier, wanneer ik evt Olympic niet zou doen heb ik wat dagen ‘over’. Reden waarom dit in eerste instantie wat beperkt was/is is dat ik niet veel RV plekken met stroom daar in dat gebied kan vinden
. En ik weet niet of de camper langer dan 2 nachten zonder stroom kan staan…
Re: Reis Biancao: rondje Vancouver haalbaar met camper?
Op zich geen enkel probleem, zolang je maar geen gekke dingen doet.... zou zo niet kunnen bedenken waar je de accu(s) helemaal mee leeg zou kunnen trekken, zeker als je overdag rijdt laden de accu's gewoon weer bij.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
Biancao
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Goed te weten dat de stroom niet zomaar ‘op’ is
Ik heb nog even verder gepuzzeld en kom tot de volgende route waarbij ik 2 lange stukken wat verdeeld heb en Olympic NP eruit heb gelaten. Glacier later doen wordt m niet, in de tijdspanne die we hebben. Hopelijk hebben we volgend jaar mazzel met een eerdere opening dan dit jaar
16 juni: Whistler -Kamloops
17 juni: Kamloops-Clearwater
18 juni: Clearwater
19 juni: Clearwater-Jasper
21 juni: Jasper
22 juni: Jasper -Lake Louise
23 juni: Lake Louise- Banff
24 juni: Banff
25 juni: Banff- Waterton
26 juni: Waterton- Many Glacier
27 juni: Many Glacier
28 juni: Many Glacier- West Glacier
29 juni: West Galcier- Libby
30 juni: Libby- Spokane
1 juli: Spokane- Packwood
2 juli: Packwood
3 juli: Packwood- Seattle
4 juli: Seattle
6 juli: Naar huis…
Ik heb nog even verder gepuzzeld en kom tot de volgende route waarbij ik 2 lange stukken wat verdeeld heb en Olympic NP eruit heb gelaten. Glacier later doen wordt m niet, in de tijdspanne die we hebben. Hopelijk hebben we volgend jaar mazzel met een eerdere opening dan dit jaar
16 juni: Whistler -Kamloops
17 juni: Kamloops-Clearwater
18 juni: Clearwater
19 juni: Clearwater-Jasper
21 juni: Jasper
22 juni: Jasper -Lake Louise
23 juni: Lake Louise- Banff
24 juni: Banff
25 juni: Banff- Waterton
26 juni: Waterton- Many Glacier
27 juni: Many Glacier
28 juni: Many Glacier- West Glacier
29 juni: West Galcier- Libby
30 juni: Libby- Spokane
1 juli: Spokane- Packwood
2 juli: Packwood
3 juli: Packwood- Seattle
4 juli: Seattle
6 juli: Naar huis…
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je kunt tijdens het rijden je telefoon, fototoestel, laptop e.d. opladen in de auto. Je hebt dan wel een omvormer nodig, maar dan gaat het uitstekend. Doen wij ook altijd.
Als je op de camping bent, draait de koelkast op gas, dus daar heb je dan ook geen stroom voor nodig. 2 dagen kan best. Belangrijker is dat er af en toe een dumpstation is, zodat je je tanks kunt legen en de watertank kunt vullen. Afhankelijk van hoeveel water je gebruikt natuurlijk, is om de dag dumpen toch wel een must. Als je ook in de camper doucht, dan moet het echt elke dag wel.
Als je op de camping bent, draait de koelkast op gas, dus daar heb je dan ook geen stroom voor nodig. 2 dagen kan best. Belangrijker is dat er af en toe een dumpstation is, zodat je je tanks kunt legen en de watertank kunt vullen. Afhankelijk van hoeveel water je gebruikt natuurlijk, is om de dag dumpen toch wel een must. Als je ook in de camper doucht, dan moet het echt elke dag wel.
-
Biancao
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor de info dit helpt mij, campernerd, enorm. 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 6442 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-