Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
MissFemina
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2015, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door MissFemina »

Hoi allemaal,

Wij zijn van plan om in juli 2022 een rondreis te maken door het westen van Canada. We hebben hiervoor 25 dagen uitgetrokken en is volgens onderstaande route. Is dit haalbaar wanneer één iemand rijdt? Ook een vraagje, want momenteel staat er een optie open bij het reisbureau die dan vlucht, hotel, auto en ferry regelen. Dit prijskaartje is 7000 euro, kan dit goedkoper wanneer je het zelf regelt in deze periode? Excursies kunnen we nog bijboeken, hier moeten we ons nog wat meer in verdiepen. Hebben jullie nog leuke tips? :D

06-07 vlucht Amsterdam - Vancouver
07-07 Vancouver
08-07 Vancouver (auto ophalen) - Hope
09-07 Hope - Kelowna
10-07 Kelowna
11-07 Keowna - Revelstoke
12-07 Revolstoke - Banff
13-07 Banff
14-07 Banff
15-07 Banff - Jasper
16-07 Jasper
17-07 Jasper - Clearwater
18-07 Clearwater
19-07 Clearwater - Whistler
20-07 Whistler
21-07 Whistler - Nanaimo (met Ferrytocht Horseshoe Bay - Nanaimo)
22-07 Nanaimo - Campbell River
23-07 Campbell River
24-07 Campbell River - Ucluelet
25-07 Ucluelet
26-07 Ucluelet - Victoria
27-07 Victoria
28-07 Victoria - Vancouver (met ferrytocht Swartz Bay - Tsawwassen)
29-07 Vancouver - Amsterdam
30-07 aankomst Amsterdam

Dank jullie wel alvast! :thumbup:
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd :)

Bericht door Tantelotje »

Voor 2020 hadden wij iets soortgelijks gepland. Uiteraard is dat niet doorgegaan. Maar als ik vluchtprijs (was toen €1470 voor Ams-Vancouver en Calgary-Ams bij Delta) en geboekte accomodaties (€2800) bij elkaar optel, zit ik op ca. €4300. Das nog een eind van €7000.
Maar goed, ik weet niet welke accommodaties jullie zouden huren en waar je dan uitkomt.
Maar dan nog zou ik altijd zelf willen boeken.Je bent dan flexibeler, hebt meestal meer keuze uit accommodaties en je bent van te voren al heerlijk bezig met je reis. Accommodaties zijn allemaal te boeken met gratis annuleren. Auto kun je ook op die manier boeken. Vliegtickets hebben verschillende Airlines verschillende voorwaarden.
Maar al met al wat mij betreft zeker geen meerwaarde om via een reisbureau te boeken.

Omdat onze reis niet is doorgegaan heb ik dus geen ervaring. Het is bij plannen gebleven. :wink:
Maar ik vind je tijd voor de Rockies niet heel ruim. Misschien is voor jullie een one way Calgary - Vancouver ook een optie?

Veel plezier met voorbereiden!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42129
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie zijn met 2 personen?
Het lijkt wel prijzig. Aan de andere kant is accommodatie wel duur geworden de laatste jaren, zeker in de VS maar ook wel in Canada. Met een gemiddelde hotelprijs van 150 euro zit je met 25 nachten al op bijna 4000 euro. Autohuur is ook duur, als je daar uitgaat van 1500 en dan nog twee tickets voor 1500 zit je al op 7000.
Wat voor auto bieden zij? En welke hotels? Zijn die qua ligging goed?
Ik zou net als @Tantelotje aanraden om de hotels zelf te boeken.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door Coyote »

De route is vrijwel identiek aan mijn trip van afgelopen oktober en ik deed 'm in 19 dagen in mijn eentje. Dus 1 iemand kan deze route zeker rijden. :)

Hebben jullie zelf al eens gekeken wat het zou kosten als jullie zelf alles zouden boeken? Ga daar eens een paar uurtjes voor zitten en je hebt al een goed beeld. Via een reisbureau boeken kan altijd nog. Zie hier voor mijn route van afgelopen oktober, dan krijg je gelijk een indruk van de afstanden en de motels waar ik verbleef. Of € 7000 veel is voor 2 personen voor 25 dagen? Ik denk dat het op zich wel realistisch is. Ik was voor 19 dagen ongeveer de helft kwijt voor 1 persoon (vlucht, huurauto en overnachtingen) en dan heb ik het eten, uitjes en (kleding)aankopen nog niet eens meegerekend. :-o

Persoonlijk vond ik Canada duur qua overnachtingen in vergelijking met Amerika. Ik zat op een gemiddelde van CAD 140 (incl. tax) per nacht waarbij ik zeker niet in de duurste motels zat. De goedkoopste was CAD 87 (incl. tax) en de duurste CAD 228 (incl. tax) en dan zat ik ook nog in het naseizoen. Ik heb veel tijd besteed om alles uit te zoeken maar dat vind ik persoonlijk dan ook weer het leuke aan het voorbereiden. Je krijgt ook een veel beter beeld van je reis omdat je route en motels zelf uitgezocht hebt en niet een kant en klare reis voorgeschoteld krijgt.

Waarom de auto pas op de 3e dag in Vancouver huren? Hoe denk je vanaf het vliegveld naar je motel te komen de eerste nacht en de volgende dag Vancouver bezoeken en naar de verhuurlocatie te gaan? Het is veel handiger de auto gelijk na aankomst te halen. Die extra huurkosten zouden bij mij niet opwegen tegen het gemak wat je ervan hebt. Je kunt gelijk gaan en staan waar je wilt.

Succes met de planning!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door markro »

Mooie reis gaan jullie maken.
Mijn voorkeur is ook om de auto na aankomst op het vliegveld van Vancouver meteen op te halen. Je hebt toch al niet zo veel tijd om deze stad te bezoeken, waar de afstanden groot zijn, en zo ben je veel flexibeler. Ook heb je dan geen gedoe meer om op dag 3 de auto ergens op te moeten halen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door groennom »

Wij hebben (althans, een derde poging) voor 2022 een rondreis West Canada en Noord Amerika gepland met zijn tweetjes (32 dagen, vertek 6 juli en terug op 7 augustus) met allemaal nog te annuleren hotels en Air BNB's. Gemiddeld voor overnachting zijn wij nu 96 euro per nacht kwijt. Auto huur bij Avis is voor deze periode 1480 euro (ophalen en wegbrengen in Seatle). Vliegtickets nog te boeken, maar zijn zeker vanuit Amsterdam duurder maar bv Dusseldorf wat goedkoper.

Soms zijn hotels heel duur, bijvoorbeeld in Jasper, Field en Banff. Maar Jasper en Banff hebben we Airbnb's en die kosten CAD 130 per nacht (3 nachten) en CAD 60 per nacht (2 nachten). Field is voor ons wel duurder CAD 237 per nacht (3 nachten). Overnachting in Glacier bijvoorbeeld is USD 250 per nacht (3 nachten), maar in Baker city zitten we dan weer voor USD 59 per nacht (3 nachten).

Het vergt wel veel uitzoeken, en ik heb de meeste hotels en air bnb's al enkele maanden geleden geboekt. Kijk af en toe wel of ik nog wat kan veranderen aangezien alles nog te annuleren is.

Het kan dus denk ik wel goedkoper, maar hangt dus helemaal van hotels af. Wij zitten graag in de parken zelf en dat is duur, als concessie vinden wij het niet erg om op andere locaties goedkoper te zitten. Vind je het niet erg om niet in Jasper maar in Hinton te zitten, of in Canmore en niet in Banff, en niet in Glacier NP maar er net buiten dan kan het nog wel iets goedkoper. Airbnb is vaak ook goedkoper dus dat is denk ik ook en optie.

Vraag is alleen wel, wil je zelf veel tijd besteden aan het uitzoeken (vind ik echt heel leuk om te doen, maar gaat veel tijd in zitten), of wil je het gemak van laten doen. Ook dat bepaald wat het kost (maar ook wat je er voor over hebt, laten doen is altijd iets duurder).
MissFemina
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2015, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door MissFemina »

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties! :) We gaan inderdaad met z'n tweeën. De auto staat momenteel in de planning bij Alamo voor een Nissan Versa of vergelijkbaar. Waarom we de auto niet gelijk ophalen bij aankomst is ons ook niet helemaal duidelijk, we zullen de vraag eens stellen aan het reisbureau. En de vluchten staan momenteel in de planning met British Airways, met overstap op London. We hebben nog niet gekeken of het goedkoper zou kunnen wanneer we alles zelf plannen. Misschien is dat ook een goede om eens te vergelijken met de prijzen :)

Qua hotels gaat het om de volgende opties:
Vancouver - Best Western Plus Sands
Hope - Travelodge by Wyndham Hope
Kelowna - Kanata Kelowna Hotel & Conference Centre
Revelstoke - Stoke Hotel, Revelstoke
Banff - Charltons Banff, Banff
Jasper - The Jasper Inn & Suites by Sunrise
Clearwater - Wells Gray Inn
Whistler - Aava Whistler Hotel
Nanaimo - Coast Bastion Hotel, Nanaimo
Campbell River - Coast Discovery Inn & Marina
Ucluelet - Waters Edge Shoreside Suites
Victoria - Royal Scot Hotel & Suites, Victoria
Vancouver - Holiday Inn Vancouver Airport

De kosten zijn als volgt:
Vliegtickets British Airways: 1298,00
Autohuur Compact Car : 1690,10
Ferry BC Ferries: 161,00
Overnachtingen: 4300,00
Boekingstoeslagen: -382,50 (je krijgt 10% korting op de overnachtingen dus vandaar een min bedrag)
Totaal: € 7066,60
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door groennom »

Bedankt voor het delen van de details.

Als ik het zo inschat dan zijn de vliegtickets aan de hoge kant (als het inderdaad voor 1 persoon is). Als ik op die datum zoek dan krijg ik 1738 euro voor 2 personen (https://www.google.com/travel/flights/s ... UABSAGYAQE)).

Autohuur is op dit moment gewoon duur. Wij hebben geluk met de tip om hem in Seatle op een andere locatie op te halen waardoor we een Full-Size SUV hebben voor 1450 euro voor 31 dagen. Dus 1690 is misschien wel duur maar autohuur is nu duur (zou kunnen kijken wat je zelf kwijt zou zijn).

Ferry heb ik geen ervaring mee, dus of dat goedkoper kan weet ik niet.

Overnachtingen, uitgaande van 25 dagen kom je uit op gemiddeld (de 10% koting eraf) 150 euro per nacht. Dat is stevig, voor Canada kom ik gemiddeld op 96 euo per nacht (dat is Whistler, Kamloops, Wells Gray, Jasper, Field en Banff, totaal 12 overnachtingen).

Al met al denk ik dat als je het zelf zou doen je zeker goedkoper uit bent. Gevoelsmatig (vliegticket en hotel, misschien de auto) denk ik dat je een kleine 1500 - 2000 euro goedkoper uit kunt zijn.

De vraag is wat je ervoor over hebt om geen omkijken te hebben naar het zelf zoeken en boeken van alles. Voor mij is dat een belangrijk deel van de vakantie, voor anderen geldt dit misschien niet.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door Coyote »

groennom schreef:
28 nov 2021, 20:04
Ferry heb ik geen ervaring mee, dus of dat goedkoper kan weet ik niet.
Die € 161 voor de ferries is denk ik wel correct, maar het kan goedkoper.

Als je zelf online boekt kun je verschillende tijden kiezen voor de overtocht. Niet elke vertrektijd is echter even duur. Zo voer ik heen vanuit Horseshoe Bay naar Nanaimo voor CAD 48,95 en terug vanaf Swartz Bay naar Vancouver voor CAD 75,70 en dat waren dan de goedkope overtochten. Ik zag ook overtochten van zo'n CAD 90 staan maar met andere tijden. Het is dus helemaal afhankelijk van het tijdstip dat je vaart.

De boot is prima zelf te boeken. Ik heb dat 2 dagen van te voren nog gedaan maar in de (drukke) zomer zou ik dat niet doen maar ruim van te voren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door AnnInBC »

Ik ga akkoord met @Coyote wat de ferries betreft. Wij waren deze zomer met de ferry naar Vancouver Island gegaan voor een dag trip (wij wonen in Vancouver) en wij betaalden een 60 euro voor de heenweg en ook ongeveer hetzelfde voor de terug weg en dat was met 2 volwassenen en dochter van 11 met reservatie inbegrepen. Wij hadden de ferry een 3 dagen op voorhand geboekt om 8u 's morgens. Ga je op een door de weekse dag gaat is het ook goedkoper en als je de mogelijkheid hebt, boek het ongeveer een week op voorhand zodat je de goedkoopste prijzen hebt. Wij hadden 15 euro minder kunnen betalen per oversteek als we het een week op voorhand hadden geboekt.

Verder denk ik dat je ook heel wat kan uitsparen met het boeken van wat Airbnb's in plaats hotels, die zijn namelijk wel wat goedkoper...zeker als je enkele nachten op 1 plaats verblijft. Voor je verblijf in Banff kan je eventueel ook kijken naar Canmore (20 minuten van Banff) of Field (een uurtje van Banff town) maar op 20 minuten van Lake Louise/Moraine Lake en gelegen in Yoho National Park. In Field heb je de Truffle Pigs Lodge met degelijke prijzen zelfs in de zomer, wij verbleven hier al een paar keer en is altijd goed meegevallen. Het is ook een goede uitvalsbasis om Yoho NP en Banff NP te bezoeken: https://www.trufflepigs.com/lodge/

Ik zou ook kijken of je de auto niet onmiddellijk vanaf de luchthaven meekrijgt, dat lijkt me toch logischer dan op een latere dag nog naar een huur bedrijf te moeten gaan.

Maar goed, dat zijn allemaal ideeen en het hangt er vanaf of jullie graag zelf alles uitpluizen want dat neemt ook heel wat tijd in beslag of boeken jullie liever een reis die geregeld zal worden via een reisbureau...dat is iets wat alleen jullie kunnen beslissen. Ik denk dat je altijd wel wat meer betaald voor het gemak om alles geregeld te hebben door een reisbureau, dus beetje kijken wat voor jullie de beste mogelijkheid is.

Succes nog met plannen!
MissFemina
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2015, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door MissFemina »

Bedankt weer voor jullie reacties :)

Vanwege de prijzen zijn we toch even aan het kijken of een andere reisperiode gunstiger uitpakt. We kijken dan naar 3 tot 25 september. De reisduur wordt dan 2 dagen korter omdat we in deze periode niet langer weg kunnen. We verblijven dan één dag minder in Banff en Campbell River.

We lezen wel goede dingen over september, hebben jullie ervaringen in deze maand? We hebben wel graag goed weer (droog haha), al is het weer natuurlijk niet te voorspellen.

We zijn nu even in afwachting op reactie vanuit het reisbureau. Eventueel alles zelf boeken is ook zeker een optie, al wordt dat in september misschien financieel nog leuker :)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2019 van 24 augustus t/m 18 september geweest en hadden over het algemeen prima weer. Wel af en toe regen, maar niet storend. Het grootste voordeel vonden we dat het lekker rustig was. Je kunt het lezen in ons reisverslag https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
MissFemina
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2015, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door MissFemina »

Inmiddels zijn de plannen gewijzigd en gaan we 23 dagen in september.

Nu hebben we de route bijna helemaal rond, maar zijn we toch een beetje in twijfel met een one-way Vancouver - Calgary.

Wat zouden jullie doen? En heeft iemand een leuke route voor 23 dagen?

Dank :)
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door AnnInBC »

Als je maar 23 dagen hebt en ongeveer dezelfde route wil doen als ik voorheen gezien heb, met Vancouver Island inbegrepen dan zou ik bijna denken om beter een one way te doen. Ik zou vanuit Calgary vertrekken en in Vancouver eindigen, alhoewel je in september beide kanten uit kan...maar na midden september is de kans op sneeuw in de Canadese Rockies redelijk groot, dus iets om mee rekening te houden. Je zou eventueel ook eens kunnen kijken om via Edmonton te vliegen, ik heb gehoord dat het soms wel goedkoper is dan Calgary. Let wel dat sommige autohuur bedrijven extra kosten aanrekenen voor een auto af te leveren op een andere luchthaven en sommigen rekenen dat helemaal niet aan. Dus een beetje rondneuzen zou ik zeggen.

Enkele mooie routes kunnen als volgt gaan:
Vancouver - Calgary:
Vancouver - Victoria - Tofino - Campbell River - Whistler - Clearwater (Wells Gray PP) - Jasper NP - Yoho NP - Banff NP - Calgary (of andersom als je in Vancouver wil eindigen)

Vancouver - Edmonton:
Vancouver - Victoria - Tofino - Campbell River - Whistler - Clearwater (Wells Gray PP) - Kamloops - Revelstoke - Yoho NP - Banff NP - Jasper NP - Edmonton (of andersom als je in Vancouver wil eindigen)

De laatste route is wat langer, maar met 23 dagen enkele richting is dat misschien wel te doen.

Succes weer met het plannen!
MissFemina
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2015, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door MissFemina »

Dankjewel voor je reactie! Ja in verband met werk zijn er 2 dagen vanaf gehaald, hierdoor vervalt de nacht in Hope en Nanaimo en ziet de route er zo uit.
03-09-2022: Vlucht Amsterdam - Vancouver
Auto ophalen in Vancouver Intl Arpt Main, Richmond
2 overnachtingen in Vancouver
05-09-2022: 2 overnachtingen in Kelowna
07-09-2022: Overnachting in Revelstoke
08-09-2022: 3 overnachtingen in Banff
10-09-2022: 2 overnachtingen in Jasper
13-09-2022: 2 overnachtingen in Clearwater
15-09-2022: 2 overnachtingen in Whistler
17-09-2022: Ferryovertocht Horseshoe Bay - Nanaimo
2 overnachtingen in Campbell River
19-09-2022: 2 overnachtingen in Ucluelet
21-09-2022: 2 overnachtingen in Victoria
23-09-2022: Ferryovertocht Swartz Bay - Tsawwassen
Overnachting in Vancouver
24-09-2022: Auto inleveren in Vancouver Intl Arpt Main, Richmond
Vlucht Vancouver - Amsterdam
25-09-2022: Aankomst Amsterdam


Je eerste optie van Calgary naar Vancouver of andersom klinkt voor ons als de betere optie. Missen we veel aan Kamloops en Revelstoke? En is Calgary de leukere stad of Edmonton?

Je denkt dat je er bent, alles was nu wel zo’n beetje geregeld haha maar nu twijfelen we toch enorm om toch One-way te reizen. We gaan ons er in ieder geval goed in verdiepen.

Edit: zo zo’n rondje dan een goede indeling zijn? Dan misschien wel het beste (gezien het weer) om te starten in Calgary.
1 Amsterdam - Calgary
2 Calgary
3 Calgary - Banff
4 Banff
5 Banff
6 Banff - Yoho NP
7 Yoho NP
8 Yoho NP - Jasper
9 Jasper
10 Jasper - Clearwater (Wells Gray)
11 Clearwater (Wells Gray)
12 Clearwater (Wells Gray) - Whistler
13 Whistler
14 Whistler - Campbell River
15 Campbell River
16 Campbell River - Tofino
17 Tofino
18 Tofino - Victoria
19 Victoria
20 Victoria - Vancouver
21 Vancouver
22 Vancouver - Amsterdam
23 Aankomst Amsterdam
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door stegeman »

Calgary hebben we in 2017 niet gezien en geen ervaring mee dus. Edmonton wel en we vinden de Edmonton Mall heel mooi om mee te starten en te eindigen. Goed shoppen en eten daar en leuk om te zien met de indoor ijsbaan, zeeleeuw, zwemparadijs etc. (Rest van de vakantie uiteraard niet meer geshopt, we kwamen voor de natuur). Edmonton heeft wel meer te bieden dan alleen de Mall. Vliegveld vonden we ook gemoedelijk! Als we eens weer gaan dan graag weer op Edmonton. Misschien wat bevooroordeeld. Er woonde familie in Edmonton. Was ook mooi om te zien hoe mensen er leven. Wij zijn wel fan van Edmonton. Calgary heeft die toren maar ik hoor van familieleden die er wel waren dat het nou niet echt bijzonder was. Maar ook daar kan een ander weer anders over denken!
We reden van Edmonton toen naar Jasper en door richting Banff. Beide plaatsen waren we 3 nachten ongeveer.
MissFemina
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 dec 2015, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MissFemina: rondreis door West-Canada (juli 2022) 25 dagen - tips & tricks gevraagd.

Bericht door MissFemina »

Ja Edmonton was ook een optie maar toch voor Calgary gekozen. Dagplanning is toch nog wat gewijzigd en ons rondje gaat er nu zo uitzien. We denken, een schitterende reis :)

1 Amsterdam - Calgary
2 Calgary - Banff
3 Banff
4 Banff
5 Banff - Lake Louise
6 Lake Louise
7 Lake Louise - Jasper
8 Jasper
9 Jasper - Clearwater (Wells Gray)
10 Clearwater (Wells Gray)
11 Clearwater (Wells Gray) - Whistler
12 Whistler
13 Whistler - Campbell River
14 Campbell River
15 Campbell River
16 Campbell River - Ucluelet
17 Ucluelet
18 Ucluelet - Victoria
19 Victoria
20 Victoria - Vancouver
21 Vancouver
22 Vancouver - Amsterdam
23 Aankomst Amsterdam
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer