Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door royke »

Ik ben op dit moment bezig met de voorbereidingen/planning voor een camperroadtrip in West-Canada. We willen ongeveer van 20 mei tot 12 juni gaan. Maar dit is nog flexibel. Nu heb ik al heel veel site's en blogs afgelopen en al een redelijke planning staan, maar ik heb toch nog een paar vraagjes waar jullie ervaringsdeskundigen hopelijk mee kunnen helpen. :)

1. Ik twijfel of het stuk tussen Vancouver en Calgary wel interessant genoeg is? Iemand hier misschien tips wat eventueel anders kan?
2. Mis ik dingen die wel ongeveer op de route liggen, of zijn er zaken die ik beter niet kan doen?
3. Voor de camperhuur (we zijn met 3 volwassenen), 19 nachten is de goedkoopste optie Canadream voor 2659 Euro (extra bestuurder, 3800KM, en insurance). Is dit een beetje een gangbare/normale prijs? Voor mijn gevoel is het vrij duur, maar kan tot op heden niks goedkopers vinden.

Dag 1 20-05 Amsterdam - Vancouver (22:35 aankomst)
Dag 2 21-05 Vancouver
Dag 3 22-05 Vancouver (Camper halen) -> Manning Provincial Park
Dag 4 23-05 Manning Provincial Park -> Kaleden
Dag 5 24-05 Kaleden -> Nelson
Dag 6 25-05 Kokanee Provincial Park (Nelson)
Dag 7 26-05 Nelson - Cranbrook (Fort Steele Heritage Town)
Dag 8 27-05 Cranbrook -> Radium Hot Springs -> Calgary
Dag 9 28-05 Calgary -> Banff National Park
Dag 10 29-05 Banff National Park
Dag 11 30-05 Banff National Park
Dag 12 31-05 Banff National Park -> Jasper National Park (via Icefields Parkway)
Dag 13 01-06 Jasper National Park
Dag 14 02-06 Jasper National Park
Dag 15 03-06 Jasper National Park -> Clearwater
Dag 16 04-06 Wells Gray Provincial Park
Dag 17 05-06 Clearwater – Whistler (sea to sky highway)
Dag 18 06-06 Whistler – Campbell River
Dag 19 07-06 Campbell River
Dag 20 08-06 Campbell River – Ucluelet
Dag 21 09-06 Ucluelet
Dag 22 10-06 Ucluelet – Vancouver (camper inleveren)
Dag 23 11-06 Vancouver
Dag 24 12-06 Vancouver - Amsterdam
nautic
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 apr 2012, 19:32

Re: Campertrip Mei/Juni 2022

Bericht door nautic »

Wij zijn nu toevallig ook even aan het kijken naar het huren van een RV in 2022 en ik schrok mij rot van de de prijzen. In 2019 3,5 week 1400 euro onb. miles. Dus geen idee of dit door corona komt?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Campertrip Mei/Juni 2022

Bericht door AnnInBC »

Een reden waarom je naar Calgary wil? Ik zou dat eruit laten en een dagje extra bij de Canadese Rockies nemen. Ik zou de route ook wat anders doen omdat je zo vroeg in het seizoen bent en eind mei kunnen nog vele meren in de Canadese Rockies bevroren zijn en is ook nog niet alles toegankelijk. Ga eerst vanuit Vancouver naar Vancouver Island en dan vanaf Vancouver Island naar West Vancouver en zo via Whistler/Pemberton/Cache Creek/Kamloops naar Clearwater voor Wells Gray Provincial Park. Vanuit Wells Gray Provincial Park naar Jasper en zo verder naar Banff.

Vanuit Banff/Kootenay NP kan je dan kiezen of je de lange Highway 3 route wil doen (via Cranbrook/Nelson) ofwel de Highway 1 via Yoho National Park, Revelstoke, Salmon Arm en zo naar Kelowna en dan richting Vancouver. Yoho NP zeker niet missen want het is een mooi park.
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door royke »

Super, dankjewel! De reden waarom we Calgary er tussen hebben gezet is zodat we tussen al het 'natuurgeweld' ook nog een stad meepakken, of zou dit niet de moeite zijn denk je? De route andersom zat ik inderdaad ook aan te denken dus dat gaan we zeker doen! M.b.t. vancouver-banff, die route kende ik nog niet/nog nergens over gelezen dus daar ga ik me ook even in verdiepen. Welke zou je persoonlijk aanraden, als je beide al gedaan hebt dan? :)
Laatst gewijzigd door markro op 24 aug 2021, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door AnnInBC »

Moeilijk om te kiezen, beiden routes zijn erg mooi. De Highway 3 via Cranbrook/Nelson en die stukken is een heel stuk langer reizen dan de rit via Revelstoke/Kelowna. Zelf vind ik ook wel dat je via Revelstoke/Kelowna meer diversiteit van landschap te zien krijgt, wil je perse Manning Park er nog bij dan kan je bij Kelowna zuidwaarts rijden via Penticton richting Osoyoos en zo via Keremeos en Princeton richting Manning Park terug naar Vancouver.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Calgary vonden wij niet heel indrukwekkend. Best aardig voor een korte dag, maar niet meer dan dat. Wat ons betreft in elk geval.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2019. Weliswaar in een andere tijd van het jaar (aug/sept), maar wellicht haal je er toch nog wat uit.

https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door royke »

Super! Dank beide voor jullie hulp
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Advies west-canada rv trip

Bericht door royke »

Ik ben op dit moment de laatste hand aan het leggen aan de planning voor onze campertrip voor de lente van 2022. Op basis van alle tips en travelblogs op dit forum heb ik de planning zo goed als helemaal staan. Alleen zit ik een beetje met Yoho/Field. Ik ben op zoek naar campings waar je daar met de camper goed kan staan, op een logische locatie voor ons. Ik heb nu ' lake louise tent & trailer campground' gevonden, maar die is voor onze periode (juni) niet te reserveren en first come first serve. Dus ik zou graag ook wat andere opties hebben mocht dit niet lukken. De enige andere opties die ik tegenkom zijn vooral zonder elektra/water. Nu kan dit wel natuurlijk met een camper, maar zou liever deze opties wel hebben. :)
Heeft iemand misschien tips hiervoor? Hieronder het stukje van de planning waar het over gaat:

Jasper National Park
Jasper National Park
Jasper National Park - Yoho National Park/Lake Louise (Field)
Yoho National Park (Field)
Yoho National Park (Field) - Banff National Park
Banff National Park

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door jojostravelusa »

https://www.pc.gc.ca/en/pn-np/bc/yoho/a ... ontcountry
Hier staan er, behalve Kicking Horse, nog 3 op, maar die zijn niet te reserveren. Kicking Horse wel.
https://www.kootenayrockies.com/partner ... ampground/
Als je hier op accomondation klikt en dan op campground/RV park, dan laat hij een heleboel campings in de omgeving zien.
of The Ranch Campground, weliswaar geen National of State Park camping, maar wel te reserveren
https://goldencampground.ca/camping
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door royke »

Thanks!! hier ga ik even mee aan de slag. Aanvullend vraagje, als je naar het stukje route kijkt wat ik nu heb, is het dan wel logisch/verstandig om voor Yoho in de omgeving een camping te hebben, of zou het beter zijn om gelijk naar de Banff camping te gaan en vanuit daar Yoho te pakken?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door AnnInBC »

Je kan gerust Yoho vanuit Banff bezoeken en minder verplaatsing van camping naar camping. Het is maar wat je zelf het liefste wil. Het een uurtje rijden van Banff town tot Field town en vanaf Lake Louise ben je op een dikke 20 minuten in Field. Zeker te doen!
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door royke »

Super thanks!! Nog een laatste vraagje, in de nationale parken in de US heb je meestal een shuttle bus om de verschillende stops te doen. Heb ik goed begrepen dat dit in Canada voor banff/jasper/yoho niet echt het geval is? Dus dat je zelf naar de verschillende stops moet rijden?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door AnnInBC »

Shuttle service bestaat over het algemeen niet in de Canadese National Parks, de enige shuttle bus die er is (tegen betaling) is naar Lake Louise en Moraine Lake omdat deze plekken altijd erg druk bezocht worden (de laatste jaren toch). Je kan natuurlijk ook zelf naar Moraine Lake rijden en daar is een parking (niet heel groot) en die is gratis. Voor Lake Louise betaal je $11 voor parking voor de hele dag. De rest van de bezienswaardigheden in de nationale parken hebben gratis parking. Je moet natuurlijk wel een parkpas hebben om de nationale parken te bezoeken. Zo een parkpas is geldig in alle nationale parken van Canada.

Hier is een link naar de shuttle service voor Lake Louise en Moraine Lake, let wel dat de service pas vanaf half mei begint afhankelijk van de sneeuw situatie op dat moment kan het wat vroeger zijn of zelfs wat later. https://www.pc.gc.ca/en/pn-np/ab/banff/ ... bus/louise
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door royke »

Helemaal duidelijk, dank voor je uitleg weer!!!
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door AnnInBC »

Dat is heel graag gedaan! :thumbup:
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door royke »

Toch nog een aanvullend vraagje. De NP campings die te reserveren zijn kan je op dit moment nog niet reserveren voor eind Mei/Juni. Hij gaat niet verder dan april. Weet iemand of er een specifiek aantal dagen/maanden zit tussen het moment dat je kan reserveren en de datum die je wil reseveren? Ik wil er op tijd bij zijn dus zou mooi zijn als ik precies op de dag dat het kan de reservering kan maken :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al wel op de sites van Parks Canada gekeken?
Hier kun je wel iets vinden denk ik: https://www.pc.gc.ca/en/voyage-travel/reserve

Marianne
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door royke »

O supper die had ik nog niet gevonden, dit is inderdaad precies de informatie die ik nodig had bedankt!!
royke
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 mei 2012, 00:25
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door royke »

Nu ik alle locaties aan het boeken ben voor onze trip heb ik toch nog een vraagje. We blijven twee nachten in Clearwater/Wells gray provincial park zodat we een volle dag in het park zullen hebben. Nu zie ik dat er RV campings in het park zelf zijn, b.v. ' Wells Gray Golf Resort & RV Park' of je kan een rv park in Cleawater nemen. Wat zou aan te raden zijn? Dus in wells gray zelf of in clearwater?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis royke: campertrip mei/juni 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan altijd zoveel mogelijk naar park campings en niet naar RV parks, behalve als we een keer zouden moeten wassen. We zien de meerwaarde, veel duurder, er niet van in, bovendien staan we veel liever in de natuur. Als je een dumpstation hebt, heb je in principe genoeg. Opladen van van alles doen we meestal onderweg. Wij stonden in Wells Gray PP op Pyramid Campground. Prima camping, niks mis mee en we konden vanaf onze plek zo naar de Dawson Falls lopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer